Gevraagd advies verlichting / interieur

05-01-2011 16:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren in onze samengevoegde studenteninrichtingen te hebben gewoond, hebben we besloten een groot deel van de meubels te vervangen/ wat dingen te gaan toevoegen. Daarnaast willen we ook de verlichting flink verbeteren omdat het nu soms te donker is, soms niet gezellig en ik de lampen allemaal lelijk vindt

Door een geplande verbouwing moet het plafond opnieuw gestuct worden, mijn man vindt dat een goed moment om halogeenspotjes in het plafond aan te brengen. Ik denk dat halogeenspotjes boven de bank niet gezellig en knus zijn, maar a la een etalage en dat ze in je ogen schijnen.

Iemand hier die advies heeft over of spotjes wel of niet handig zijn?

Daarnaast willen we 1 muur een kleur gaan geven. We hebben 1 knalrode kast, de nieuwe bank wordt waarschijnlijk bruin/grijs/wit gemeleerd (heet dat zo, dat het niet een egale stof is, maar met verschillende kleuren en tinten), houten vloer, 1 gispen-stoel die bruin leer met mat chroom is. Wat voor kleur is dan mooi voor de muur?

En mijn laatste vraag: wat is een leuk tijdschrift met goede, betaalbare interieur-ideeen? Dan kan ik wat inspiratie opdoen.

Probleem is wel dat man en ik allebei een heel specifiek smaak hebben. Gelukkig redelijk dezelfde, maar wel op een manier dat als het lichtschakelaartje niet mooi is, de hele lamp afvalt. En daarbij houden we ook nog niet van winkelen Alle hulp is dus welkom

Bedankt!

p.s. ik overweeg een stylist in te huren, maar leg de vraag eerst hier voor omdat ik hier wel vaker goed interieur-advies voorbij heb zien komen.

Spotjes boven je bank zijn:

Totaal aantal stemmen: 5

A: Prima met een dimmer; doen dus! (20%)
B: Niet gezellig: niet doen dus. (80%)
C: Handig voor erbij. Geen stemmen
Geef je op voor samenwonen, of bestaat dat niet meer?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat voor vloer heb je? In geval van een warme kleur vloer zou ik voor een koele kleur wand gaan, en bij een koele vloer voor een warme wand.

Gispenstoel is in elk geval een geweldig begin, kwijl.
quote:MarijeMarije schreef op 05 januari 2011 @ 16:11:

Na jaren in onze samengevoegde studenteninrichtingen te hebben gewoond, hebben we besloten een groot deel van de meubels te vervangen/ wat dingen te gaan toevoegen. Daarnaast willen we ook de verlichting flink verbeteren omdat het nu soms te donker is, soms niet gezellig en ik de lampen allemaal lelijk vindt

Door een geplande verbouwing moet het plafond opnieuw gestuct worden, mijn man vindt dat een goed moment om halogeenspotjes in het plafond aan te brengen. Ik denk dat halogeenspotjes boven de bank niet gezellig en knus zijn, maar a la een etalage en dat ze in je ogen schijnen. Ik vind persoonlijk niks erger dan sportjes. Zou het afraden, zéker in een woonkamer. Voor goede verlichting tips zou je eens kunnen informeren bij het lichtcentrum in Drachten. Die hebben ook consulenten die aan huis een lichtadvies uitbrengen. (welk type lamp, hoeveel, etc).

Iemand hier die advies heeft over of spotjes wel of niet handig zijn?

Daarnaast willen we 1 muur een kleur gaan geven. We hebben 1 knalrode kast, de nieuwe bank wordt waarschijnlijk bruin/grijs/wit gemeleerd (heet dat zo, dat het niet een egale stof is, maar met verschillende kleuren en tinten), houten vloer, 1 gispen-stoel die bruin leer met mat chroom is. Wat voor kleur is dan mooi voor de muur? Heb je een foto? Want je hebt rood en rood en bruin en bruin.

En mijn laatste vraag: wat is een leuk tijdschrift met goede, betaalbare interieur-ideeen? Dan kan ik wat inspiratie opdoen. 101 woonideeën, VT wonen, Elle wonen, Eigen huis en Interieur... Te veel om op te noemen, hangt ook erg van je eigen smaak en stijl af wat bij je past

Probleem is wel dat man en ik allebei een heel specifiek smaak hebben. Gelukkig redelijk dezelfde, maar wel op een manier dat als het lichtschakelaartje niet mooi is, de hele lamp afvalt. En daarbij houden we ook nog niet van winkelen Alle hulp is dus welkom

Bedankt!

p.s. ik overweeg een stylist in te huren, maar leg de vraag eerst hier voor omdat ik hier wel vaker goed interieur-advies voorbij heb zien komen.
Ik vind apartmentterapy.com een geweldige inspiratiebron (ga naar home tours) en gratis.
Nouschi, we wonen allang samen (inclusief 2 kinderen inmddels), we hebben alleen nooit veel aandacht aan de meubels besteed. En nu zijn we het allebei beu.

Pepernoek, waarom zou je de vloer en muur niet allebei in een warme kleur doen? Is dat een soort "basisregel"?

Hanneke. De kast is echt brandweerwagenrood, maar dan mat. De stoel is heel donkerbruin leer, het lijkt soms zwart.

De vloer is nu nog vrij donker, maar gaat ook lichter worden.

De site ga ik zeker kijken. De genoemde tijdschriften zijn vaak niet mijn stijl (te gestyleerd, te netjes, te veel in 1 kleur). Ik vind het daarom moeilijk een idee te krijgen wat leuk in ons huis zou zijn met onze smaken.
The Selby is wat dat betreft ook een leuke, wel vrij excentrieke huizen altijd. Emma's designblog is ook een mooie.
Nee, das geen basisregel, maar wel iets wat de boel levendiger en minder matchy-matchy maakt.

Wat voor vloer heb je?
Wat ís je smaak dan? Ook dat weegt mee in het kiezen van een kleur.
En wat voor een type huis heb je? Ook niet onbelangrijk.
Bestaat de BBC Good Homes nog? Die had mijn tante altijd, vond ik super gaaf om doorheen te bladeren omdat het geen standaart interieurs zijn.
Misschien is het tijdschrift "Fankie - Spaces" ook wel wat voor je? Het is een Australisch blad, dus je zult het moeten bestellen bij je boekhandel.
Bij een betere meubelzaak als Goossens Wonen die ook lampen verkoopt, kan je een styliste bestellen die dan bij je langs komt. Het zal de bedoeling zijn dat je daar ook iets koopt maar dan heb je in ieder geval een goed advies. Alles wat ik tot nu toe daar heb gekocht was van zeer goede kwaliteit.

http://www.goossenswonen.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven