Gezocht: Tijdbesparende lifehacks
donderdag 18 december 2025 om 17:17
Komend jaar ga ik heel veel tijd besteden aan mijn sport, omdat ik een megadoel heb gesteld voor mezelf. Denk 6/7 dagen per week trainen en dan vaak ook nog eens twee trainingen per dag. Ik werk 4x9 uur in de week, al ga ik op enig moment wel wat uren opnemen om te kunnen herstellen of makkelijker mijn training in te kunnen plannen (voor sommige trainingen zit ik vast aan openingstijden van sportlocaties). Eigenlijk zit mijn dag dus steeds al vol met werken/trainen/eten/slapen, maar daarnaast heb ik natuurlijk gewoon een huis met klusjes, de was, eten te maken en dat soort dingen. Mijn sociale leven gaat op minimumstand, vrienden en familie weten dit en steunen me erin.
Nu ben ik op zoek naar slimme tips om tijd te besparen en ook om mijn hoofd wat leger te krijgen/houden, zodat ik het allemaal kan bolwerken straks. Wie wil er meedenken, of heeft een gouden tip?
Ik de eerste reactie op dit bericht heb ik gezet wat ik al doe/heb bedacht, om de openingspost niet te lang te maken.
Dit topic had natuurlijk ook onder Sport geplaatst kunnen worden, maar ik ben vooral op zoek naar slimme trucs voor thuis, vandaar dat ik het hier heb gezet. Als het verplaatst wordt vind ik dat uiteraard prima.
Nu ben ik op zoek naar slimme tips om tijd te besparen en ook om mijn hoofd wat leger te krijgen/houden, zodat ik het allemaal kan bolwerken straks. Wie wil er meedenken, of heeft een gouden tip?
Ik de eerste reactie op dit bericht heb ik gezet wat ik al doe/heb bedacht, om de openingspost niet te lang te maken.
Dit topic had natuurlijk ook onder Sport geplaatst kunnen worden, maar ik ben vooral op zoek naar slimme trucs voor thuis, vandaar dat ik het hier heb gezet. Als het verplaatst wordt vind ik dat uiteraard prima.
minimalista wijzigde dit bericht op 18-12-2025 17:19
40.06% gewijzigd
donderdag 18 december 2025 om 21:21
Op de britse website Mob staan veel gezonde lekkere mealprep recepten
Je week vooraf plannen levert tijd op, net als routines inbouwen.
Misschien kun je vrienden/familie vragen of je daar op een vaste dag in de week kunt eten, heb je twee vliegen in 1 klap: stukje sociaal leven plus die dag geen eten koken.
Je week vooraf plannen levert tijd op, net als routines inbouwen.
Misschien kun je vrienden/familie vragen of je daar op een vaste dag in de week kunt eten, heb je twee vliegen in 1 klap: stukje sociaal leven plus die dag geen eten koken.
donderdag 18 december 2025 om 21:31
Als je echt een project van een jaar gaat doen (en je hebt de financiële ruimte) dan zou ik kijken naar een vriezer. Voor zeven keer pastasaus maken is maar een fractie meer werk dan van voor één keer en dan ben je dus zes keer binnen no time klaar qua eten. Voor mij persoonlijk werken de complete schalen niet optimaal omdat bv een lasagne weer een flinke tijd nodig heeft om te ontdooien en dan komt het dus te vaak onhandig uit in mijn planning. Voor mij werkt het heel fijn om dingen per (gezins)portie in te vriezen in vacuüm zakken waar ik dan een zo plat mogelijke plaat van maak. Snel bevroren, snel ontdooid en heel erg ruimtebesparend.
Waar ik ook een plaat van heb en echt iedere keer als ik hem pak weer blij en gelukkig van word is gemalen knoflook. Ik koop een zak van tien of twaalf bollen, pellen, keukenmachine en invriezen maar! Als je zorgt dat je er met een mes heel voorzichtig een ruitpatroon in duwt kun je het heel makkelijk per blokje afbreken. Voor uien die je in een saus of stoof gaat gebruiken kun je min of meer hetzelfde doen. Die snipper ik want die worden wat zachter door het vriezen en ik wil graag stukjes, geen prut.
Heel veel succes met het behalen van je doel, ik hoop dat je een super leuk jaar tegemoet gaat!
Waar ik ook een plaat van heb en echt iedere keer als ik hem pak weer blij en gelukkig van word is gemalen knoflook. Ik koop een zak van tien of twaalf bollen, pellen, keukenmachine en invriezen maar! Als je zorgt dat je er met een mes heel voorzichtig een ruitpatroon in duwt kun je het heel makkelijk per blokje afbreken. Voor uien die je in een saus of stoof gaat gebruiken kun je min of meer hetzelfde doen. Die snipper ik want die worden wat zachter door het vriezen en ik wil graag stukjes, geen prut.
Heel veel succes met het behalen van je doel, ik hoop dat je een super leuk jaar tegemoet gaat!
donderdag 18 december 2025 om 22:22
Zorgen dat je partner de ‘filter’ en gezinsmanager is dit jaar. Cadeautjes? Belasting? Schoorsteenvegen regelen? Wie is wanneer waar met kerst? Enz? Partner regelt en beslist!
Vaker hetzelfde eten ‘‘s avonds (elke maandag pasta, elke dinsdag wraps met zalm etc). Mealpreppen en boodschappen? Partner!
Ga je meedoen met kamp van Koningsbrugge?
Vaker hetzelfde eten ‘‘s avonds (elke maandag pasta, elke dinsdag wraps met zalm etc). Mealpreppen en boodschappen? Partner!
Ga je meedoen met kamp van Koningsbrugge?
donderdag 18 december 2025 om 22:33
Sorry ik vind het een beetje drama om niks. Je hebt al een poets en een partner. Als ik gesport heb dan gooi ik tijdens het douchen eten op een ovenplaat. Je hoeft echt niet een jaar uit de vriezer te gaan eten. Getver.
Was opvouwen kun je overslaan. Gewoon aantrekken wat droog aan het wasrek hangt. Kleren in de droger is een slecht idee. Zeg maar dag kleren. Sportkleding al helemaal.
Was opvouwen kun je overslaan. Gewoon aantrekken wat droog aan het wasrek hangt. Kleren in de droger is een slecht idee. Zeg maar dag kleren. Sportkleding al helemaal.
donderdag 18 december 2025 om 22:46
donderdag 18 december 2025 om 23:48
Mijn vriend sport ook zes dagen per week en werkt vijf dagen. Inderdaad geen social media (behalve whatsapp) en hij kijkt weinig tv. Sowieso alleen na het eten, behalve als er interessante sport op tv is. Vaak gaat hij om 5 uur sporten, hij ligt dan ook om 22.00 uur in bed. De lange trainingen doet hij in het weekend of plant hij zo dat het past.
vrijdag 19 december 2025 om 00:08
Blij dat ik niet de enige ben.Taskmaster schreef: ↑18-12-2025 22:33Sorry ik vind het een beetje drama om niks. Je hebt al een poets en een partner. Als ik gesport heb dan gooi ik tijdens het douchen eten op een ovenplaat. Je hoeft echt niet een jaar uit de vriezer te gaan eten. Getver.
Ik heb een tijd 5x per week gesport en wisselde daarbij voor en na werk af. Als ik beide had gedaan (dus voor en na werk), dan had ik alsnog heel veel uur over gehad in een week.
Zou je uitkomen met het schema:
2x per week dat je naar werk gaat 1x trainen en man kookt
Op werkdagen dat je thuis werkt en vrije dagen 2x trainen, en regelmatig koken (man kan natuurlijk alsnog de helft van het kookwerk op zich nemen). 1x per week boodschappen laten bezorgen op een dag dat je thuiswerkt, dat snoept dan toch geen tijd eraf? En wij bestellen ook voor een week en hebben gewoon alles qua groente en vlees en het komt altijd prima uit qua houdbaarheid. Soms alleen even checken wat het kortste en wat het langste houdbaar is.
Of is het een sport waarbij 1 training langer duurt dan een uur?
vrijdag 19 december 2025 om 00:33
Minder werken, verlof kopen.
Training optimaliseren voor hetzelfde effect in minder tijd.
Een 'manager' aanstellen die je leven organiseert, van tandartsbezoek tot cadeau voor je neefje.
Accounts sociale media en streamingdiensten opzeggen.
Coaching om te zorgen dat je jezelf niet totaal uitput.
Een plan B voor als het leven je plannen komt verstoren. Je sociale leven op nul is leuk, tot er iets gebeurt met iemand van wie je houdt.
Training optimaliseren voor hetzelfde effect in minder tijd.
Een 'manager' aanstellen die je leven organiseert, van tandartsbezoek tot cadeau voor je neefje.
Accounts sociale media en streamingdiensten opzeggen.
Coaching om te zorgen dat je jezelf niet totaal uitput.
Een plan B voor als het leven je plannen komt verstoren. Je sociale leven op nul is leuk, tot er iets gebeurt met iemand van wie je houdt.
vrijdag 19 december 2025 om 06:18
Dit tenzij je 3 uur op een dag moet trainen, elke dag. Ik sport 5x per week met een fulltime baan en 2 kinderen. Kwestie van prioriteiten. ik sta vaak om half 6 op en sport dan van 6 tot 7, dus jij van van 6 tot half 9 op thuiswerk dagen kunnen sporten. Als je parttime dag op woensdag is heb je 2 trainingsdagen voor langere trainingen.Taskmaster schreef: ↑18-12-2025 22:33Sorry ik vind het een beetje drama om niks. Je hebt al een poets en een partner. Als ik gesport heb dan gooi ik tijdens het douchen eten op een ovenplaat. Je hoeft echt niet een jaar uit de vriezer te gaan eten. Getver.
vrijdag 19 december 2025 om 06:30
TO heeft het over een megadoel, ik stel me wat anders voor dan een beetje sporten voor of na het werk.Taskmaster schreef: ↑18-12-2025 22:33Sorry ik vind het een beetje drama om niks. Je hebt al een poets en een partner. Als ik gesport heb dan gooi ik tijdens het douchen eten op een ovenplaat. Je hoeft echt niet een jaar uit de vriezer te gaan eten. Getver.
Als ik op werkdagen meer dan twee uur intensief sport dan kan ik me niet meer goed concentreren op werk, en zeker niet icm 4x9.
Ik snap de vraag dus wel.
vrijdag 19 december 2025 om 07:37
plannen en lijstjes maken. tijdens het eten op één dag samen overleggen wat je volgende week eet. op vaste thuiswerkdag x altijd alle was doen en dus genoeg ondergoed/shirts hebben om dit te kunnen laten slagen. wat kan in de droger, de rest op een rek en 2 dagen na het wassen een half uurtje plannen om op te vouwen/op te ruimen. strijken doe je als je het aan wil.
fanatiek zijn in opruimen wat je gebruikt zodat je niet ineens een half uur op hoeft te ruimen voordat de poets komt.
stoppen met woorden als leerpunt en denken dat dat helpt. dit is het doel, daardoor ben je zo ongeveer niet beschikbaar voor de rest. partner is ok? dan is dit het gegeven en daarmee werk je. schuldgevoelens en leerpunten zijn afleiding en brengen niets dan energieverlies.
die laatste klinkt wat lomp, maar is denk ik de allerbelangrijkste. als je dit doel wil bereiken moet je ervoor gaan en regel je dus alle randzaken. jij vraagt jezelf af wat je belangrijker vindt: je doel of controle over de maaltijdbereiding.
is het die laatste? dan stop je met je doel en ga je koken (vul bij koken in wat je wil)
wil je je doel bereiken en heb je je partner mee (partner is hierin 300x belangrijker dan de familie en vrienden die je noemt) dan ga je ervoor. zo simpel moet het zijn.
Succes!!!
fanatiek zijn in opruimen wat je gebruikt zodat je niet ineens een half uur op hoeft te ruimen voordat de poets komt.
stoppen met woorden als leerpunt en denken dat dat helpt. dit is het doel, daardoor ben je zo ongeveer niet beschikbaar voor de rest. partner is ok? dan is dit het gegeven en daarmee werk je. schuldgevoelens en leerpunten zijn afleiding en brengen niets dan energieverlies.
die laatste klinkt wat lomp, maar is denk ik de allerbelangrijkste. als je dit doel wil bereiken moet je ervoor gaan en regel je dus alle randzaken. jij vraagt jezelf af wat je belangrijker vindt: je doel of controle over de maaltijdbereiding.
is het die laatste? dan stop je met je doel en ga je koken (vul bij koken in wat je wil)
wil je je doel bereiken en heb je je partner mee (partner is hierin 300x belangrijker dan de familie en vrienden die je noemt) dan ga je ervoor. zo simpel moet het zijn.
Succes!!!
En doooooor!
vrijdag 19 december 2025 om 07:43
maar dat is toch helemaal ok als ze nu te veel gaat voorbereiden? dan merken ze over een maand dat het allemaal wat losser kan. fijn toch? beter eerst de touwtjes strak en daarna laten vieren in plaats van te los beginnen toch?Karrota schreef: ↑19-12-2025 00:08Blij dat ik niet de enige ben.
Ik heb een tijd 5x per week gesport en wisselde daarbij voor en na werk af. Als ik beide had gedaan (dus voor en na werk), dan had ik alsnog heel veel uur over gehad in een week.
Zou je uitkomen met het schema:
2x per week dat je naar werk gaat 1x trainen en man kookt
Op werkdagen dat je thuis werkt en vrije dagen 2x trainen, en regelmatig koken (man kan natuurlijk alsnog de helft van het kookwerk op zich nemen). 1x per week boodschappen laten bezorgen op een dag dat je thuiswerkt, dat snoept dan toch geen tijd eraf? En wij bestellen ook voor een week en hebben gewoon alles qua groente en vlees en het komt altijd prima uit qua houdbaarheid. Soms alleen even checken wat het kortste en wat het langste houdbaar is.
Of is het een sport waarbij 1 training langer duurt dan een uur?
En doooooor!
vrijdag 19 december 2025 om 07:57
Accepteren is de belangrijkste tip, dat betekent dus juist geen lijstjes. Zelf ben ik alleenstaande vader met voltijdszorg voor een gehandicapt kind en voltijdsbaan. Ik sport ook 5 dagen per week (4 lopen / 2 keer kracht). Dat gaat op zich prima. Ik heb het lopen ook nodig om mentaal fit te blijven.
Ik heb wel een hoge mental load (vroeger noemde je dat zorgen) over mijn zoon maar voor de rest niets. Ik heb geleerd (en leer nog steeds) mij niet druk te maken over de dagelijkse dingen. Ik hoorde onlangs een mooi spreekwoord: Gezonde mensen hebben veel problemen; zieke mensen er maar één. Ik herken dat omdat door mijn zoon zijn alle andere problemen zijn verdwenen. Ik plan ook nooit wat, ik zie het van dag tot dag (muz van artsbezoeken).
Belangrijke tip is al genoemd, Schrappen in social media. Mensen vragen zich af hoe ik alles alleen kan combineren, mijn antwoord: kijk even op de schermtijd van je mobiele telefoon.
Wil je vertellen welk groot doel je hebt? Leuk als het iets met lopen.
Ik heb wel een hoge mental load (vroeger noemde je dat zorgen) over mijn zoon maar voor de rest niets. Ik heb geleerd (en leer nog steeds) mij niet druk te maken over de dagelijkse dingen. Ik hoorde onlangs een mooi spreekwoord: Gezonde mensen hebben veel problemen; zieke mensen er maar één. Ik herken dat omdat door mijn zoon zijn alle andere problemen zijn verdwenen. Ik plan ook nooit wat, ik zie het van dag tot dag (muz van artsbezoeken).
Belangrijke tip is al genoemd, Schrappen in social media. Mensen vragen zich af hoe ik alles alleen kan combineren, mijn antwoord: kijk even op de schermtijd van je mobiele telefoon.
vrijdag 19 december 2025 om 08:07
Die kans lijkt me vrij groot als het een 'megadoel' is waarvoor dagelijks getraind gaat worden. Dan denk ik aan een marathon/triathlon/Ringvaart regatta/alternatieve Elfstedentocht en dan kom je er niet met dagelijks een uurtje hardlopen inclusief warming-up en cooling-down.
TO, ik zou zelf mijn sociale leven niet helemaal op nul zetten, maar slimmer inrichten. Bijvoorbeeld samen trainen met gelijkgestemden of 's avonds jezelf uitnodigen voor het eten ofzo. Tenzij je het wel een goed excuus vindt om niemand te zien.
Qua tips:
* Brood op zondagavond voor de hele week smeren en in de vriezer bewaren. Dan hoef je het er alleen uit te pakken.
* Doordeweeks zoveel mogelijk 's ochtends trainen. Als ik pas om 22u klaar was met trainen, dan slaap ik niet voor middernacht en veel mensen hebben daar last van. Een keer korter slapen is prima als je 1-2x per week traint, maar niet als je zoveel en dagelijks traint.
* Kijk of je je trainingsschema kan matchen met je werk, zodat je niet in drukke weken op werk net een trainingsweekend of midden in de week een zware sessie gepland hebt.
Ik weet niet welke sport het is en het is niet het soort tips waar je om vroeg, maar het viel me op dat je schrijft: Denk 6/7 dagen per week trainen en dan vaak ook nog eens twee trainingen per dag
Is dat trainingsschema opgesteld door iemand (kan ook jijzelf zijn) met ervaring met zoveel trainen in deze sport(en)? Vanuit mijn ervaring met duursporten klinkt 1 training per dag en hooguit hooguit 1 dag per week 2x trainen logischer i.v.m. herstel en opbouw dan (bijvoorbeeld) 2-3 dagen per week 2 trainingen en de helft van de week helemaal niks.
Veel plezier en succes met je doel!
vrijdag 19 december 2025 om 08:38
Dank voor het delen van je verhaal.Steven1980 schreef: ↑19-12-2025 07:57Accepteren is de belangrijkste tip, dat betekent dus juist geen lijstjes. Zelf ben ik alleenstaande vader met voltijdszorg voor een gehandicapt kind en voltijdsbaan. Ik sport ook 5 dagen per week (4 lopen / 2 keer kracht). Dat gaat op zich prima. Ik heb het lopen ook nodig om mentaal fit te blijven.
vrijdag 19 december 2025 om 09:27
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zou het mij zelf vooral veel rust geven als ik het schema helemaal op orde heb en kan zien: er is tijd, ik ga dit (makkelijk) redden.
vrijdag 19 december 2025 om 09:27
pompelmoentje schreef: ↑19-12-2025 06:30TO heeft het over een megadoel, ik stel me wat anders voor dan een beetje sporten voor of na het werk.
Als ik op werkdagen meer dan twee uur intensief sport dan kan ik me niet meer goed concentreren op werk, en zeker niet icm 4x9.
Ik snap de vraag dus wel.
Dan moet ze haar baan opzeggen.
vrijdag 19 december 2025 om 09:29
Mijn schema is niet iedere dag een uurtje, mijn schema is 2x per week een uur, 2x per week 2 uur en 3 dagen voor heel lange trainingen.Amaryllis schreef: ↑19-12-2025 08:07Die kans lijkt me vrij groot als het een 'megadoel' is waarvoor dagelijks getraind gaat worden. Dan denk ik aan een marathon/triathlon/Ringvaart regatta/alternatieve Elfstedentocht en dan kom je er niet met dagelijks een uurtje hardlopen inclusief warming-up en cooling-down.
Zou ook kunnen dat je het daar niet mee redt hoor, maar ik ben wel benieuwd wat er precies qua uren nodig is, dan kunnen we misschien ook helpen met indelen.
vrijdag 19 december 2025 om 09:35
Zit ik dit te lezen en reageer erop, maar zie ik helemaal over het hoofd dat ik zelf ook vijf dagen per week sport (naast ft baan en thuiswonend kind). Daar doe ik verder niets speciaals voor qua life hack. Veel dingen doe ik al jaren zo efficiënt mogelijk. Drie keer per week Hello Fresh, geen was vouwen, de badkamer schoonmaken als je net hebt gedoucht en er toch staat, veel ovengerechten en/of airfryer. Het enige mealpreppen wat ik incidenteel doe is als ik erwtensoep maak. Dat is sowieso niet efficiënt voor twee porties, dus dan maak ik zes liter.
Mijn sport is dan weer geen topsport. Ik vind mezelf niet eens sportief, ondanks de ca 7 uur per week die ik erin steek.
Mijn sport is dan weer geen topsport. Ik vind mezelf niet eens sportief, ondanks de ca 7 uur per week die ik erin steek.
vrijdag 19 december 2025 om 09:46
als jouw man 50% gaat doen, is je hele probleem opgelostMinimalista schreef: ↑18-12-2025 17:18
- Mijn man wil graag meer doen om mij te helpen (ik doe nu meer dan de helft en qua mental load zit ik helemaal hoog), ik denk erover om af te spreken beiden een deel van de week verantwoordelijk te zijn voor eten bedenken/inkopen/koken. En dan eens per week even zitten om te kijken wat handig is, want hij sport en werkt ook veel. Ik merk ook wel dat ik het moeilijk vindt om dan ook los te laten wat er op tafel gaat komen, maar dat is dan mijn leerpunt.
Ook zonder megadoel een heel goed idee
vrijdag 19 december 2025 om 09:54
Toch ben je sportief KamilleT
Ik sport zelf 3X per week, soms vier, vaak nog een wandeling ernaast en zorg dat ik qua vervoer ik de fiets pak en alle trappen meeneem waar mogelijk. Mensen vinden mij ook sportief en met dit schema heb ik al 3x een marathon volbracht en nogal veel halve marathons, 10 km enzo.
Ik denk dat TO ook een bepaalde superprestatie op het oog heeft, dus ergens de beste in worden of een gigazwaar iets met meerdere sporten ineen zoals een hiwrocks (of hoe noemjehet, dit is fout gespeld of niet?) of triathlon.
Ik sport zelf 3X per week, soms vier, vaak nog een wandeling ernaast en zorg dat ik qua vervoer ik de fiets pak en alle trappen meeneem waar mogelijk. Mensen vinden mij ook sportief en met dit schema heb ik al 3x een marathon volbracht en nogal veel halve marathons, 10 km enzo.
Ik denk dat TO ook een bepaalde superprestatie op het oog heeft, dus ergens de beste in worden of een gigazwaar iets met meerdere sporten ineen zoals een hiwrocks (of hoe noemjehet, dit is fout gespeld of niet?) of triathlon.
vrijdag 19 december 2025 om 10:04
Wat leuk al die reacties! En ook de opmerkingen over dat ik er een drama van maak helpen me relativeren. Ik kies er bewust voor om dit te doen en vooral om het nú te doen. We hebben beiden ouders met toenemende hulp/zorgvraag, die ook komend jaar gewoon doorloopt. Omdat dat steeds meer zal worden wil ik nu nog zoveel mogelijk 'uitchecken' met andere dingen om me op dit doel te richten en mijn partner steunt me 100%, maar heeft zelf ook nog dingen te doen, dus ik kan niet zomaar verwachten dat hij alles overneemt. Elke tip die wat tijd uitspaart geeft me ruimte om even uit te rusten, of wel iets sociaals te doen. Ik voel me gezegend dat ik dit kan en mag doen, het is niet bedoeld als klagen.
Voor mijn doel moet ik meerdere sporten combineren en ook verdelen over de dagen/weken, het is niet handig/slim om er heel erg aan de sleutelen, al heb ik wel trainers die meekijken en meedenken om het slim te combineren met bijvoorbeeld kantoordagen.
Mijn ureninzet start met zo'n 12 uur per week, wat ik al lange tijd prima redt in combinatie met andere dingen, maar gedurende het schema stijgt het aantal uren naar zo'n 25 uur trainen per week. Voor drie trainingen moet ik naar een locatie, dat kost een uur aan reizen per training. En dan nog douchen na elke training, onderhoud van materiaal en de voorbereidende wedstrijden.
Een dag doordeweeks met thuiswerken zal er dan ongeveer zo uitzien
5.30 Opstaan, eten, aankleden, materiaal klaarzetten
6.30-8.00 Training 1 (vanuit huis)
8.00-8.30 Douchen, aankleden, eten
8.30-18.00 Werken
18.00-19.00 Koken en eten (gecombineerd met klusjes die ik tijdens het koken kan doen, zoals opruimen, was aanzetten/vouwen, iemand bellen)
19.00-19.30 Eten laten zakken, spullen voor volgende dag klaarzetten en andere klussen
19.30-20.00 Naar sportlocatie en omkleden
20.00-21.00 Training 2
21.00-21.45 omkleden, naar huis
21.45 22.00 spullen opruimen en naar bed
Voor mijn doel moet ik meerdere sporten combineren en ook verdelen over de dagen/weken, het is niet handig/slim om er heel erg aan de sleutelen, al heb ik wel trainers die meekijken en meedenken om het slim te combineren met bijvoorbeeld kantoordagen.
Mijn ureninzet start met zo'n 12 uur per week, wat ik al lange tijd prima redt in combinatie met andere dingen, maar gedurende het schema stijgt het aantal uren naar zo'n 25 uur trainen per week. Voor drie trainingen moet ik naar een locatie, dat kost een uur aan reizen per training. En dan nog douchen na elke training, onderhoud van materiaal en de voorbereidende wedstrijden.
Een dag doordeweeks met thuiswerken zal er dan ongeveer zo uitzien
5.30 Opstaan, eten, aankleden, materiaal klaarzetten
6.30-8.00 Training 1 (vanuit huis)
8.00-8.30 Douchen, aankleden, eten
8.30-18.00 Werken
18.00-19.00 Koken en eten (gecombineerd met klusjes die ik tijdens het koken kan doen, zoals opruimen, was aanzetten/vouwen, iemand bellen)
19.00-19.30 Eten laten zakken, spullen voor volgende dag klaarzetten en andere klussen
19.30-20.00 Naar sportlocatie en omkleden
20.00-21.00 Training 2
21.00-21.45 omkleden, naar huis
21.45 22.00 spullen opruimen en naar bed
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in