Gietvloer?

04-04-2010 21:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een nieuwe vloer in mijn huis en twijfel over een gietvloer. Wie heeft hier ervaring mee? Tips? Advies?
Op mijn werk hebben we een gietvloer. Ik kan het je afraden, binnen twee weken zat hij al vol krassen en strepen.
Was vorige week ook een topic over volgens mij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
NIET DOEN! Wij hebben er een en het is een drama in onderhoud. Helaas zat hij er al in toen we dit huis kregen. Onze grote vraag is nu hoe krijgen we hem er weer uit!
Dank voor de reacties tot nu toe!

Had juist het idee dat een gietvloer redelijk onderhoudsvrij is.....

Als ik jullie zo hoor lijkt het geen goede oplossing voor een huis waarin regelmatig kinderen met zandschoenen binnelopen..... Of zijn er ook andere ervaringen.....
ik droom van een gietvloer!!! Vind het zoooo mooi.... Wil dit in volgend huis dus, maar lees nu negatieve reacties... Balen
Mijn ouders hebben een halfopen grind epoxy vloer. Echt super mooi en ideaal met schoonmaken. Zand valt in de putjes en zie je dus niet, maar je haalt het met de stofzuiger wel weg. Als ik ooit geld over houd....
Fantastisch spul. Ik heb het door 90% van het huis. Ziet er prachtig uit en is supermakkelijk in het onderhoud. Zorg wel dat je een goede partij zoekt die het komt doen. Je hebt een HOOP prutsers namelijk.
Clowns to the left of me..
niet mooi, kies dan voor natuursteen
Een gietvloer en een grindvloet zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij wordt het hier door elkaar gebruikt.

Ik heb een grindvloer en bevalt prima!! Schoonzus heeft een gietvloer en dat bevalt ook goed en is erg mooi. Wat verwacht je van de vloer?
quote:Nikki1973 schreef op 05 april 2010 @ 09:54:

Wat verwacht je van de vloer?Dat ie me met respect behandelt en lief is voor m'n kinderen
Volgens mij zit je met een gietvloer wel goed hoor.
quote:Haley schreef op 05 april 2010 @ 09:57:

[...]

Dat ie me met respect behandelt en lief is voor m'n kinderen Dan moet je geen grindvloer nemen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Nikki1973 schreef op 05 april 2010 @ 09:54:

Een gietvloer en een grindvloet zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij wordt het hier door elkaar gebruikt.

Het gaat mij om een gietvloer. Goed om te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Hoef ik hem nog niet helemaal af te schrijven! Volgende week nog maar eens bij wat showrooms langs.......
Ben je er al uit?

Als je nog ervaringen wilde horen: hier een gietvloer!

Zit er nu vier maanden in. Ik vind het nog steeds heel mooi, maar het krast erg snel. Ik ben nu al bang voor mijn verjaardag, dus dat zeg veel... bovendien; nieuwbouw dus veel zand dat naar binnen wordt gelopen. En ik ben echt niet van het type "schoenen-uit", dus daar voel ik me niet zo goed bij.

Onderhoud: 2 keer per week stofzuigen want je ziet ieder haar en stofvlok en iedere week dweilen; als het daglicht erop schijnt ziet het er toch snel vlekkerig uit (als je bijvoorbeeld met vochtige voeten loopt, dan blijf je de afdruk zien).

Conclusie, als je het niet erg vindt om iedere week te dweilen, moet je goed bedenken of je de krasjes niet erg vindt.

Tip: als je het doet, neem er dan eentje in twee/drie tinten (gemarmerd zeg maar), daar zie je minder op. En laat het inderdaad door een goed bedrijf doen. Op internet lees je van alle bekende bedrijven zowel goede als slechte verhalen, dus gewoon overal zelf langsgaan en niet voor de goedkoopste kiezen. Het is toch al een flink bedrag, dan maakt die paar honderd euro ook niet meer uit!
Dank je wel voor je reactie Mardi! Nee, ben er nog niet uit. Zaterdag nog eens bij een bedrijfkijken/informeren. Tja, die zandschoenen....... die ken ik! En ook ik ben niet van het 'schoenen uit in huis'..... Kan je niets tegen die krassen doen?
Je kan bij de vloer (bij ons tenminste) speciaal schoonmaakmiddel kopen in van die grote flessen. Er wordt je natuurlijk verteld dat dat het enige juiste spul is en dat als je dat niet koopt je de vloer niet goed onderhoudt en dat is dan slecht voor de levensduur. Moeilijk te zeggen of daar iets van waar is, het risico wil je niet nemen natuurlijk, heel slim van ze.

Maarrrr, dat spul is gelijk wel te gebruiken om hele lichte krassen een beetje mee weg te poetsen (in pure vorm), maar echt een groot succes heb ik daar nog niet mee geboekt. Verse krassen vervagen wel weer een beetje na verloop van tijd.

En ik neem aan dat je de vloer opnieuw kan laten coaten, maar dat doe je pas na een paar jaar natuurlijk (ik ging uit van 5-10jaar?) en is weer een dure grap.

Eigenlijk zou je iemand moeten kennen in de buurt waar je even kan kijken naar hoe het er nou echt uit ziet en niet alleen in de showroom.

Succes ermee!!
Ik heb een gietvloer door heel mijn huis, ook badkamer en toilet. Prachtig. Maar wat een krassen. En je ziet werkelijk alles. Nou heb ik twee katten dus ik kan elke dag wel poetsen. Achteraf hadden we liever een andere vloer genomen. Niet vanwege het uiterlijk van de vloer, maar wel de krasgevoeligheid. Onze vloer is nu 11 maanden oud.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-05-2014 20:08
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven