goedkoopste energieleverancier?
dinsdag 2 februari 2010 om 10:35
dinsdag 2 februari 2010 om 10:50
Er zijn van die vergelijkingswebsites, maar ook de consumentebond vergelijkt (moet je wel lid zijn om alles in te kunnen zien)
Wij zitten nu bij Nuon, zijn overgestapt van Eneco met een actie. Voor ons scheelde dat wel omdat we een actieprijs betaalden het eerste jaar. Verder met Nuon wel goede ervaringen, alles netjes op tijd en vrij overzichtelijk.
Ik heb gisteren mijn gegevens ingevoerd op prizewize.nl (maar geen idee of dit een beetje betrouwbaar is, er staat 100% afhankelijk...maar goed) toen kwam voor ons Essent eruit als goedkoopste, maar dat is weer een of andere actie. Was nogal onoverzichtelijk waar de korting vandaan kwam, dus ik heb het verder niet allemaal zitten uitpluizen.
Ook oxxio kwam er als goedkoop uit, maar ik heb geen goed gevoel bij oxxio...
Het blijft lastig vind ik zelf. Ik hoor hier op het forum veel positieve dingen over Green Choice, maar heb daar zelf geen ervaring mee, hoor mensen in mijn omgeving er ook nooit over.
Ik lees in ieder geval mee!
Wij zitten nu bij Nuon, zijn overgestapt van Eneco met een actie. Voor ons scheelde dat wel omdat we een actieprijs betaalden het eerste jaar. Verder met Nuon wel goede ervaringen, alles netjes op tijd en vrij overzichtelijk.
Ik heb gisteren mijn gegevens ingevoerd op prizewize.nl (maar geen idee of dit een beetje betrouwbaar is, er staat 100% afhankelijk...maar goed) toen kwam voor ons Essent eruit als goedkoopste, maar dat is weer een of andere actie. Was nogal onoverzichtelijk waar de korting vandaan kwam, dus ik heb het verder niet allemaal zitten uitpluizen.
Ook oxxio kwam er als goedkoop uit, maar ik heb geen goed gevoel bij oxxio...
Het blijft lastig vind ik zelf. Ik hoor hier op het forum veel positieve dingen over Green Choice, maar heb daar zelf geen ervaring mee, hoor mensen in mijn omgeving er ook nooit over.
Ik lees in ieder geval mee!
dinsdag 2 februari 2010 om 10:54
dinsdag 2 februari 2010 om 10:57
Ah, zo.
Greenchoice heeft wat ze zelf noemen een "kortingsgarantie" Volgens hun website houdt dit het volgende in
"De regioleveranciers veranderen per elk jaar per 1 januari en per 1 juli de prijzen voor gas en stroom. Greenchoice garandeert hierbij een korting van 0,25 eurocent per kWh stroom én 0,25 eurocent per m³ gas ten opzichte van deze prijzen."
Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn (bijv. na een aantal jaar) met deze energieleverancier. Zoals ik al eerder schreef lees ik wel positieve dingen over Green Choice hier op het forum.
Greenchoice heeft wat ze zelf noemen een "kortingsgarantie" Volgens hun website houdt dit het volgende in
"De regioleveranciers veranderen per elk jaar per 1 januari en per 1 juli de prijzen voor gas en stroom. Greenchoice garandeert hierbij een korting van 0,25 eurocent per kWh stroom én 0,25 eurocent per m³ gas ten opzichte van deze prijzen."
Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn (bijv. na een aantal jaar) met deze energieleverancier. Zoals ik al eerder schreef lees ik wel positieve dingen over Green Choice hier op het forum.
dinsdag 2 februari 2010 om 11:04
Hoi,
ik zou even op site Vereniging Eigen Huis kijken. Daar staan tips op over energie-inkoop.
Zij hebben voor leden en niet leden een collectieve inkoop energie gedaan.
Wij zijn op die manier overgestapt naar EON.
De goedkoopste wil niet altijd zeggen de beste...
Lijkt me daarom ook goed om daar naar te kijken. Vooral programma's als Radar besteden hier veel aandacht aan.
Groetjes,
Joé
ik zou even op site Vereniging Eigen Huis kijken. Daar staan tips op over energie-inkoop.
Zij hebben voor leden en niet leden een collectieve inkoop energie gedaan.
Wij zijn op die manier overgestapt naar EON.
De goedkoopste wil niet altijd zeggen de beste...
Lijkt me daarom ook goed om daar naar te kijken. Vooral programma's als Radar besteden hier veel aandacht aan.
Groetjes,
Joé
dinsdag 2 februari 2010 om 11:21
Heb net even voor je gekeken op de site van de consumentenbond. Greenchoice krijgt en een hoog rapport cijfer en komt als goedkoopste uit de bus. Zelfs met groene energie vs grijze energie van andere leveranciers! Dus... een win-win situatie (en voor het milieu en voor je portemonnaie).
Zou even checken op hun site.
Zou even checken op hun site.
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 26 oktober 2010 om 15:00
Ik heb zelf Oxxio en ben er al jaren tevreden over. Goedkoop en sta nooit voor verrassingen..
Vorig jaar was mijn thermostaat stuk(dat wist ik ) en verbruikte in 1 maand enorm veel gas. Ik werd toen gebeld door Oxxio of ik op de hoogte was dat ik in 1 maand zoveel gas had verbruikt.
Erg netjes vond ik dat van ze .
Vorig jaar was mijn thermostaat stuk(dat wist ik ) en verbruikte in 1 maand enorm veel gas. Ik werd toen gebeld door Oxxio of ik op de hoogte was dat ik in 1 maand zoveel gas had verbruikt.
Erg netjes vond ik dat van ze .
dinsdag 26 oktober 2010 om 15:34
Wij hebben voor ons nieuwe huis gekozen voor Greenchoice, omdat die het goedkoopste was en wel groene stroom gaf.
Nu hebben we Essent, maar die is wel duur.
Of Greenchoice oke is weet ik nog niet, we gaan pas in december verhuizen. Maar sinds we de sleutel hebben is er nog stroom dus het zal wel goed gegaan zijn met de overdracht
En als het niks is, stappen we na 1 jaar wel weer over...
Nu hebben we Essent, maar die is wel duur.
Of Greenchoice oke is weet ik nog niet, we gaan pas in december verhuizen. Maar sinds we de sleutel hebben is er nog stroom dus het zal wel goed gegaan zijn met de overdracht
En als het niks is, stappen we na 1 jaar wel weer over...