Google wonder gezocht: diy trekschakelaar wasmachine

03-01-2018 12:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Kan iemand voor mij een filmpje vinden hoe ik de wasmachine aan een trekschakelaar kan aansluiten? Ik heb alleen dit gevonden: https://www.karwei.nl/wasmachine-treksc ... -aanleggen

Grt,
Heksie
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Vanaf welk stap begrijp je het niet bij de Karwei uitleg?
wellicht kan ik het je uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Geen filmpje, wel tips:

1) stekker van de wasmachine eraf knippen. Drie draadjes vrij maken en van de uiteindes het koper 'bloot' maken (circa 5 mm);

2) stroom uitschakelen via stoppenkast

3) kastje openschroeven

4) via kroonsteentje of anderszins, blauw op blauw, bruin op bruin en geel op geel vastschroeven.

5) stroom erop zetten via stoppenkast en testen of de wasmachine het doet als lampje van de trekschakelaar aanstaat en wasmachine niets doet als trekschakelaar uitstaat.

6) kastje dichtschroeven als alles oke is.

Even priechelen, maar heel goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat ik blauw geel en bruin aan de wasmachine heb en blauw en bruin aan de schakelaar.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Gele wel gevonden. Het was los en niet zo zichtbaar meer
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
03-01-2018 12:48
Ik begrijp niet dat ik blauw geel en bruin aan de wasmachine heb en blauw en bruin aan de schakelaar.
Mijn man zegt dat je moet zoeken naar de geel/groene draad. Dus misschien moet je dan de trekschakelaar helemaal verwijderen zodat er in de doos erachter nog die geel/groene draad zit. Die draad heb je nodig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de gele op drie plaatsen kan. Ik ga ervan uit dat het niet zo veel uitmaakt of links, rechts of midden.

Als ik niets meer schrijf, bel maar de ambulance. Dan ben ik geëlektrocuteerd :-D
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
03-01-2018 12:51
Gele wel gevonden. Het was los en niet zo zichtbaar meer
Gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
03-01-2018 12:53
Ik zie dat de gele op drie plaatsen kan. Ik ga ervan uit dat het niet zo veel uitmaakt of links, rechts of midden.

Als ik niets meer schrijf, bel maar de ambulance. Dan ben ik geëlektrocuteerd :-D
Man: als je er maar voor zorgt dat de dele tegenover de gele zit! ;-D
Dezelfde kleurtjes recht tegenover elkaar is de bedoeling
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
03-01-2018 12:53
Ik zie dat de gele op drie plaatsen kan. Ik ga ervan uit dat het niet zo veel uitmaakt of links, rechts of midden.

Als ik niets meer schrijf, bel maar de ambulance. Dan ben ik geëlektrocuteerd :-D
Geel recht tegenover geel, blauw recht tegenover blauw en bruin recht tegenover bruin.

succes :-)
TO ben je er nog?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog :jump: En het doet het :jump: . Althans, het lampje brandt. Ik zal in het weekend kijken of de rest ook goed zit.

Dit was erg belangrijk voor mij. Ik heb heel lang gehoord dat ik niets kan. Mijn ex zei altijd dat ik niet alleen in het leven kon omdat ik niet eens een schroevendraaier kan vast pakken. Moet je nu zien! Ik heb de wasmachine helemaal in mijn eentje gedaan :jump: :jump: :jump: :jump:
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
:high5:
Alle reacties Link kopieren
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven