Gordijnen met lussen schuiven niet

17-03-2010 21:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang, lang zoeken heb ik eindelijk gordijnen kunnen vinden die goed matchen met de bestaande kleuren in huis.

Het zijn gordijnen met lussen geworden, omdat ik die altijd al erg leuk gevonden heb.

Maar nu het probleem. Die krengen schuiven niet over de roede heen.

Ze hangen prachtig, maar heb er zo natuurlijk vrij weinig aan.

Is hier iets voor te verzinnen? Misschien een stukje plastic onder het wrijfpunt (waar het katoen de roede raakt) ?

Alvast bedankt!

Liefs,
Poelepoelepoelepoes!
Wat voor roede heb je? Zelf had ik eerst een houten maar dat ging ook niet. Toen een metalen gekocht dat werkt beter. Op die van hout lukte het wel als ik korte rukjes gaf maar echt ideaal was het niet.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Heb ik ook gehad. Werkt inderdaad heel irritant.
Peas on earth!
1ste ingeving was natuurlijk ..glijmiddel?

Als het hout is, lakken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk je houten roede goed gladschuren en evt lakken.

Misschien kun je een waterproofspray met silliconen sprayen op de binnenzijde van je lussen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
of een gordijnstok aan je gordijnen hangen, daarmee moet het denk ik ook wel beter gaan.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gut, geen idee. Ik heb hier hetzelfde maar dat wist ik van te voren en het zijn dus eigenlijk alleen gordijnen voor de sier. Daar heb je dan weer niets aan he?

Stof is natuurlijk wat ruw dus dat glijdt gewoon niet lekker.
Ik vind de plooien van lussengordijnen ook niet mooi; veel te grof.

Je kan er misschien plooiband in naaien, en de roe vervangen door een rail.
Of ringen.
quote:nouschi schreef op 17 maart 2010 @ 22:06:

1ste ingeving was natuurlijk ..glijmiddel?

Als het hout is, lakken?

Het is geen houten roede, maar een van metaal.

Had ik dit eerder geweten had ik ze niet gekocht.

Maar goed, dat is achteraf praat.

Morgen maar eens op zoek naar van die trekstokjes.

En gordijnband is dat hetzelfde als satijnband? Als het maar glad is?
Poelepoelepoelepoes!
Met een kaars over de roede heen wrijven, zodat het echt glad is, wil nog wel eens werken.
Maar..maar..het zijn mooie witte gordijnen..kaarsvet trekt stof etc aan en geeft wrijving..vetwrijving..dus zwarte plekken. Lijkt mij. Bedankt voor je tip hoor, lief dat je met me meedenkt, maar ben zo bang dat ik dan weer alle topics af moet zoeken maar manieren om kaarsvet uit katoen te halen haha.
Poelepoelepoelepoes!
In ons vorige huis, waar we ook dit probleem hadden, hebben we de lussen vervangen door ringen.

Dat scheelde enorm!

Idee?
gordijnband is een band die je aan de bovenkant van je gordijnen kunt naaien, waar je gordijnhaken in kunt hangen. Geen satijn dus.

Je kunt gordijnband ook gebruiken om ringen in te haken zoals hier Nu is dat niet het mooiste voorbeeldplaatje, maar je hebt ze ook met metalen ringen ed.
Ik heb die Ikea-ringen aan de lussen gehangen, met zo'n knijpertje eraan. Als daardoor je lussen te lang zijn geworden kun je ze een stukje omslaan en dan dat knijpertje erop doen.
Bedankt voor de tips. Vooral die van de IKEA knijpertjes, want nu kan ik vriend wijsmaken dat we daar weer heen moeten

(maar dan ga ik ook gelijk kijken voor dat gordijnband)
Poelepoelepoelepoes!
Ikea knijpertjes inderdaad. Die schuiven perfect en het is zo klaar.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven