Gordijnen met lussen schuiven niet
woensdag 17 maart 2010 om 21:51
Na lang, lang zoeken heb ik eindelijk gordijnen kunnen vinden die goed matchen met de bestaande kleuren in huis.
Het zijn gordijnen met lussen geworden, omdat ik die altijd al erg leuk gevonden heb.
Maar nu het probleem. Die krengen schuiven niet over de roede heen.
Ze hangen prachtig, maar heb er zo natuurlijk vrij weinig aan.
Is hier iets voor te verzinnen? Misschien een stukje plastic onder het wrijfpunt (waar het katoen de roede raakt) ?
Alvast bedankt!
Liefs,
Het zijn gordijnen met lussen geworden, omdat ik die altijd al erg leuk gevonden heb.
Maar nu het probleem. Die krengen schuiven niet over de roede heen.
Ze hangen prachtig, maar heb er zo natuurlijk vrij weinig aan.
Is hier iets voor te verzinnen? Misschien een stukje plastic onder het wrijfpunt (waar het katoen de roede raakt) ?
Alvast bedankt!
Liefs,
Poelepoelepoelepoes!
woensdag 17 maart 2010 om 22:12
Ik denk je houten roede goed gladschuren en evt lakken.
Misschien kun je een waterproofspray met silliconen sprayen op de binnenzijde van je lussen?
Misschien kun je een waterproofspray met silliconen sprayen op de binnenzijde van je lussen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 17 maart 2010 om 22:13
woensdag 17 maart 2010 om 22:41
quote:nouschi schreef op 17 maart 2010 @ 22:06:
1ste ingeving was natuurlijk ..glijmiddel?
Als het hout is, lakken?
Het is geen houten roede, maar een van metaal.
Had ik dit eerder geweten had ik ze niet gekocht.
Maar goed, dat is achteraf praat.
Morgen maar eens op zoek naar van die trekstokjes.
En gordijnband is dat hetzelfde als satijnband? Als het maar glad is?
1ste ingeving was natuurlijk ..glijmiddel?
Als het hout is, lakken?
Het is geen houten roede, maar een van metaal.
Had ik dit eerder geweten had ik ze niet gekocht.
Maar goed, dat is achteraf praat.
Morgen maar eens op zoek naar van die trekstokjes.
En gordijnband is dat hetzelfde als satijnband? Als het maar glad is?
Poelepoelepoelepoes!

woensdag 17 maart 2010 om 23:24
Maar..maar..het zijn mooie witte gordijnen..kaarsvet trekt stof etc aan en geeft wrijving..vetwrijving..dus zwarte plekken. Lijkt mij. Bedankt voor je tip hoor, lief dat je met me meedenkt, maar ben zo bang dat ik dan weer alle topics af moet zoeken maar manieren om kaarsvet uit katoen te halen haha.
Poelepoelepoelepoes!
woensdag 17 maart 2010 om 23:30
gordijnband is een band die je aan de bovenkant van je gordijnen kunt naaien, waar je gordijnhaken in kunt hangen. Geen satijn dus.
Je kunt gordijnband ook gebruiken om ringen in te haken zoals hier Nu is dat niet het mooiste voorbeeldplaatje, maar je hebt ze ook met metalen ringen ed.
Je kunt gordijnband ook gebruiken om ringen in te haken zoals hier Nu is dat niet het mooiste voorbeeldplaatje, maar je hebt ze ook met metalen ringen ed.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross