Gordijnen verven

27-09-2017 17:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn gordijnen willen verven met dylon maar vroeg mij af wat de beste optie zou zijn

Beige gordijnen lichtroze verven
Felroze gordijnen lichtroze verven

De beige gordijnen zijn erg dik en zwaar, ben bang dat de verf daar niet goed op gaat pakken..

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Alvast bedankt
Felroze gordijnen lichtroze verven zal niet zomaar gaan, je moet ze dan eerst bleken.
Kijk eerst eens van wat voor materiaal je gordijnen gemaakt zijn. De meeste zijn gemaakt van polyester en daar pakt dylon niet op.
Ik geef het maar even aan, Dylon werkt alleen op natuurlijke stoffen.
Moutarde!
Klinkt als een kansloze missie.
Dik en zwaar is het punt niet. Je moet sowieso de stof wegen en genoeg pakjes in verhouding gebruiken.
Maar als het een kunstvezel is gaat het niet lukken.
Beige gordijnen lichtroze verven zou een beetje kunnen gaan. Waarschijnlijk worden ze dan een soort midden zalmroze. De kleur mengt met het beige. De kleur van de verf kun je alleen bereiken bij echt witte gordijnen.
Zoals hierboven al vermeld is, kan het niet op synthetisch materiaal. Zelfs als alleen het naaigaren synthetisch is zal dat niet pakken en blijven de naden dus beige.
Hehe,
Fluithaas schreef:
27-09-2017 18:36
Dik en zwaar is het punt niet. Je moet sowieso de stof wegen en genoeg pakjes in verhouding gebruiken.
Maar als het een kunstvezel is gaat het niet lukken.
En als de stof zelf natuurvezel is dan zijn de stiksels dat vaak niet en worden die niet meegekleurd.
MonicaG schreef:
27-09-2017 19:10
En als de stof zelf natuurvezel is dan zijn de stiksels dat vaak niet en worden die niet meegekleurd.

Dat zeg ik :proud:
herfstappeltaart schreef:
27-09-2017 19:39
Dat zeg ik :proud:

Juist ja, ik had erover gelezen :angel:
Als het een dik gordijn is zal de verf ook nooit goed alle plekken van de stof kunnen bereiken.

Kansloze missie idd, alleen al omdat je Dylon op 60 graden moet gebruiken. Niet bevordelijk voor je gordijnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven