Greywash schutting

06-04-2015 16:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Met het lekkere zomerweer in het vooruitzicht zou ik heel erg graag mijn tuin een beetje op willen fleuren zonder dat dit al te veel kost! Ik heb aan 3 zijden van mijn tuin een schutting, deze is nu bruin gebeitst en toe aan een verfbeurt. Omdat het past bij de kleur van mijn huis zat ik eraan te denken om de schutting te verven met greywash. Eerst schoonmaken en dan goed opschuren. Dan 1 of 2 lagen greywash er over heen. Maar nu de vraag, kan dit? Of moet ik eerst mijn schutting een grijze beitslaag geven?

Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Kan gewoon op "blank" hout, je hoeft de schutting echt niet grijs te maken van tevoren.

Dus de oude laag eraf schuren en dan gewoon de nieuwe laag erop.
quote:viennas schreef op 06 april 2015 @ 16:37:

Kan gewoon op "blank" hout, je hoeft de schutting echt niet grijs te maken van tevoren.

Dus de oude laag eraf schuren en dan gewoon de nieuwe laag erop.Top, fijn om te horen! Mijn schutting is iets bruin gebeitst, na goed schuren is dat dus geen probleem?
Met een "wash" is het wel de bedoeling dat de kleur niet egaal wordt en de ondergrond er doorheen schijnt. Durf niet te zeggen of je niets meer ziet van het bruine beits.

Ik heb white wash op mijn schutting. Heb wel een verfspuit gekocht. Dit werkte snel en goed.

Oh ja, ontvet de schutting wel met wat ammonia.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
In combinatie met CB sprayer.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als de schutting geïmpregneerd is zou ik niet gaan schuren. Dat impregneerspul is niet bepaald goed voor je gezondheid, zeker niet als je gaat schuren en het fijnstof wordt dat je vervolgens inademt.
.
quote:Tickel schreef op 06 april 2015 @ 17:21:

Met een "wash" is het wel de bedoeling dat de kleur niet egaal wordt en de ondergrond er doorheen schijnt. Durf niet te zeggen of je niets meer ziet van het bruine beits.

Klopt, weet ik! Vandaar dat ik me ook afvraag hoe veel je er doorheen zal zien. Een iets bruinige gloed met daaroverheen grijs lijkt me prima, maar een raar mixje vind ik dan weer wat minder :P

quote:Tickel schreef op 06 april 2015 @ 17:21:

Oh ja, ontvet de schutting wel met wat ammonia.Dankje voor de tip! Denk dat ik het anders maar gewoon op een klein stukje ga proberen. Bevalt het niet dan ga ik wel voor grijze beits oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven