Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 04 november 2016 @ 21:45:

Reactie van de website: Als het pakket er volgende week niet is, dan sturen we een nieuwe.

Vanmiddag heb ik het pakketje ontvangen :-)Goede reactie van de webshop!
Breien heb ik ooit gedaan was niet mijn ding. Haken sinds een paar maandjes mezelf aangeleerd via you tube. Ik heb ondertussen 3 lappenpoppen af uit het boek lappenpoppen van Sascha. Ga van de week beginnen aan de andere lappenpop. En heb wol liggen voor een katten knuffel. Ik ben niet van de lange stukken dat gaat vervelen. Misschien ooit grannys. En wil nog een keer een bos bloemen haken.
Ik ben even rustig geweest geloof ik. Moet van mezelf eerst wat meer opmaken wat ik in huis heb, voor ik nieuw garen koop. Nu ben ik dus eerst bezig met een gigantische grijsblauw-met-oudroze omslagdoek van zes grote bollen wol die ik nog had liggen. Eerlijk gezegd begint het breien nu best zwaar te worden, nu ik bijna aan de laatste bol begin Maar hij wordt wel erg leuk! Verder ben ik strookjes aan het haken die ik aan een tshirt ga naaien, als een soort jurkje. Als hij ooit af is, komt er waarschijnlijk wel een foto.
Ik heb afgelopen weekend geleerd om reliëf stokjes te haken.

Wat een mooie en toch eenvoudige steek is dat!

Ik heb er een hoofdband mee gehaakt.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Wat een mooie avondzon! Heb ik ook al voorbij zien komen, staat ook op een van mijn haak 'borden' op Pinterest

reliefstokjes zijn leuk en, als het je eenmaal lukt, makkelijk. De basis voor de trappelzakken die ik maak/heb gemaakt.

Hier weer een trappelzak afgewerkt ( echt, sinds mensen weten dat ik die dingen haak zijn ze bijna niet aan te slepen ) en ik heb mijn eerste echte knuffeltje gehaakt.. Ik vind het nog wel wat lastig, elke imperfectie zie ik en dat stoort me mateloos..

Stokstaartje 1

Stokstaartje 2

Gelukkig vond degene die het knuffeltje bestelde het helemaal geweldig en een 4 jarige ziet vast niet dat het patroon iets anders was dan wat hij in zijn handen heeft met Sinterklaas .

Nu weer verder met de plaid voor mijn zusje en een aantal kraamcadeautjes die ik mag maken op verzoek Dat laatste vind ik echt het leukste om te doen!
Leuk stokstaartje ! Heb je ook foto's van je trappelzakken ?
Ja, die heb ik zeker!

1

2

3

Totaal
Chantilly, zijn die gemaakt met de wafelsteek? Zien er mooi uit!

Stokstaartje is ook leuk!
Ja klopt, gemaakt in de wafelsteek Erg simpel!

Een grote lap haken, stof innaaien, punten naar elkaar toe vouwen en dichthaken.

Knopen aan de zijkant vastzetten, bijbehorende lusjes haken en vastzetten en de linkerkant vasthaken
Mooi ook Chantilly !
Mooi, Chantilly! Ze zien er leuk en degelijk uit!
Zo, Chantilly, die zijn enorm mooi zeg!
Vandaag een workshop entrelac haken gehad erg leuk !
Leuk, Pretzel! Met die techniek kun je volgens mij leuke dingen maken!
vraagje over tricotsteek breien. Je zet een aantal steken op. Dan ga je breien is de 1e toer na opzet van de steken nu recht of averecht. Het kan natuurlijk allebei. Maar wat is de bedoeling? Weet iemand die hier?
Ik brei de eerste altijd recht daarna averecht .
quote:lisa2 schreef op 10 november 2016 @ 14:45:

vraagje over tricotsteek breien. Je zet een aantal steken op. Dan ga je breien is de 1e toer na opzet van de steken nu recht of averecht. Het kan natuurlijk allebei. Maar wat is de bedoeling? Weet iemand die hier?

Je begint recht. Als je averecht begint heet het de averechte tricotsteek. Het resultaat is natuurlijk precies hetzelfde, maar bij de averechte tricotsteek is het geribbelde gedeelte de voorkant van je breiwerk, bij de tricotsteek de achterkant.

En dit is gelijk een tvp
Uhm... stuff... and things
Oke dank jullie!
Ik ben vandaag begonnen met breien, wat leuk! Ik ga dit topic eens doorspitten voor tips.
Ik ga een breisetje vragen van de Sint. Eens kijken of ik daar ook iets mee kan maken. Ik zag vandaag op Pinterest pannenlappen voorbijkomen, waarvan ik denk dat ik dat wel zou kunnen haken. Ik ga even op zoek naar het plaatje.
[img]http://[/img]

Dit wordt dan mijn eerste project :-)
Ik kom ook meeschrijven!

ben momenteel aan twee projecten bezig, een grote deken van hele dikke wol die ik brei op naald 15 met een visgraatsteek

en een babyponcho in gewone ribbelsteek met een heel dun garen maar dubbele draad

ik loop alleen bij dun garen en een eenvoudige steek altijd tegen het probleem aan dat ik mijn steken niet regelmatig op kan zetten waardoor het begin van mn breiwerk er altijd heel slordig uitziet. Hebben jullie daar tips voor? Want die poncho heb ik dus nu al 3 keer uitgehaald omdat het begin zo rommelig is. Als ik eenmaal onderweg ben brei ik wel regelmatig. met dikker garen heb ik er nooit last van.

Ik ga nu mn steken breiend opzetten omdat ik denk dat dat wel verschil maakt, maar moet nog even oefenen want ik zet ze nu nog heel strak op.
quote:Avondzon schreef op 12 november 2016 @ 22:50:

Ik ga een breisetje vragen van de Sint. Eens kijken of ik daar ook iets mee kan maken. Ik zag vandaag op Pinterest pannenlappen voorbijkomen, waarvan ik denk dat ik dat wel zou kunnen haken. Ik ga even op zoek naar het plaatje.Koop niet zo'n pakketje wat je bijvoorbeeld bij de Boekenvoordeel kunt kopen. Het garen is shit, de naalden zijn ruk en het levert je alleen maar frustratie op. Ga naar een wolwinkel en laat je daar helpen.
SilverShadow, dat komt wel goed Ik denk dat het breinaalden worden en een paar bollen, inderdaad van de wolwinkel. Wat zou ik verder nog nodig hebben om te starten?

Omdat ik graag keuze heb, heb ik nog maar een stel sokken gehaakt.
Avondzon, wat een lieve sokken! Mooie kleur ook.

En stoer dat je wil leren breien. YouTube is echt goed voor duidelijke filmpjes, mocht je een keer vastlopen. Zolang je de allergoedkoopste naalden (Wibra/Zeeman/etc) laat liggen, kan er weinig misgaan. Heb je stekenmarkeerders? Dat kan ook handig zijn.

Pindakaas, probeer inderdaad eens een andere manier van steken opzetten. Of zet je steken op met een kleinere naald, dat doe ik ook vaak.

Mijn grote IJslandse vest is nagenoeg af, er moeten nog knopen aan en de binnenrand moet nog afgewerkt met sierband. Dat vind ik wel een mooi klusje voor vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven