Haarlem
maandag 24 mei 2010 om 18:15
Ik zat wat te googelen op internet over de buurt Rozenprieel in Haarlem. Nu heb ik daar een hele leuke woning gezien, maar ben daar niet bekend. Kan iemand mij meer vertellen. Ik zie wel op internet dat ze de hele buurt willen aanpakken en las op deze site niet zulke hele goede berichten.
Via google kwam ik hierop, via een andere forum. Die forum was van 2008, dus vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe het daar nu is.
Alvast bedankt!!
Via google kwam ik hierop, via een andere forum. Die forum was van 2008, dus vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe het daar nu is.
Alvast bedankt!!
maandag 24 mei 2010 om 18:48
dinsdag 25 mei 2010 om 00:17
Het is een echte volksbuurt, maar ik zie er eigenlijk wel de charme van in. Er staan een aantal mooie oude huizen, al is een groot deel daarvan wel wat verpauperd. Ook heb je flink wat lelijke nieuwbouw. Ze zijn inderdaad al een tijdje geld aan het pompen in de buurt, maar ik had juist begrepen dat dat al haar vruchten aan het afwerpen was. Omdat het zo centraal ligt en omdat er aantal leuke straten zijn, zou ik er best willen wonen.
Toen ik een keer rond half 1 op nieuwsjaarsnacht het Rozenprieel infietste, was ik best bang dat ik levensgevaar opliep. De mannen die vuurwerk afstaken, riepen echter tegen elkaar: 'Stop het vuurwerk, laat het meissie er langs!' Een hele straat werd stilgezet en ik kon rustig doorfietsen. Het valt volgens mij allemaal wel mee..
Toen ik een keer rond half 1 op nieuwsjaarsnacht het Rozenprieel infietste, was ik best bang dat ik levensgevaar opliep. De mannen die vuurwerk afstaken, riepen echter tegen elkaar: 'Stop het vuurwerk, laat het meissie er langs!' Een hele straat werd stilgezet en ik kon rustig doorfietsen. Het valt volgens mij allemaal wel mee..
dinsdag 25 mei 2010 om 00:23
Toen ik in 2002 een huis zocht in Haarlem, wilde ik ook in het Rozenprieel gaan kijken. Mijn makelaar vroeg me toen: "Wat ga jij doen tijdens het komende WK?" "Eh, wat ik ga doen? Niks bijzonders, wat bedoel je?" "Nou, als je niet van plan bent je huis oranje te verven en drie weken lang buiten op een bierkrat te leven, moet je maar niet in het Rozenprieel gaan kijken."
Ongetwijfeld heeft hij het wat dik aangezet, en misschien is er in acht jaar tijd wat veranderd, en wellicht geldt dit niet voor de hele buurt, maar ik zou wel wat 'research' doen. Loop 's ochtend, 's middags en 's avonds eens door de buurten die je leuk lijken.
Ongetwijfeld heeft hij het wat dik aangezet, en misschien is er in acht jaar tijd wat veranderd, en wellicht geldt dit niet voor de hele buurt, maar ik zou wel wat 'research' doen. Loop 's ochtend, 's middags en 's avonds eens door de buurten die je leuk lijken.
dinsdag 25 mei 2010 om 10:29
Kwam toevallig deze topic tegen
Woon zelf sinds 5 maanden in het rozenprieel. Kan zeker zeggen dat ik niet van het type "oranje huizen met het wk" e.d. ben maar heb het zeker naar mijn zin! Ja het is een volkswijk en dr lopen wat types rond... Maar heb me er nog nooit een moment onveilig gevoeld. Een vriendin van mij woonde al in deze straat en die is zelf het tegenovergestelde van het imago van deze buurt, komt uit het Gooi en is ook beetje het stereotype
, en die heeft het hier ook goed naar haar zin!
De buurt wordt idd opgeknapt, bij ons is de straat worden steeds meer huizen gekocht door "yuppen" die de huizen helemaal opknappen zoals wij ook hebben gedaan.
Ja bij de Vomar in de wijk kom ik genoeg typetjes tegen haha, maar daar kunnen we wel om lachen.
Woon zelf sinds 5 maanden in het rozenprieel. Kan zeker zeggen dat ik niet van het type "oranje huizen met het wk" e.d. ben maar heb het zeker naar mijn zin! Ja het is een volkswijk en dr lopen wat types rond... Maar heb me er nog nooit een moment onveilig gevoeld. Een vriendin van mij woonde al in deze straat en die is zelf het tegenovergestelde van het imago van deze buurt, komt uit het Gooi en is ook beetje het stereotype

De buurt wordt idd opgeknapt, bij ons is de straat worden steeds meer huizen gekocht door "yuppen" die de huizen helemaal opknappen zoals wij ook hebben gedaan.
Ja bij de Vomar in de wijk kom ik genoeg typetjes tegen haha, maar daar kunnen we wel om lachen.
donderdag 27 mei 2010 om 13:06
Leuk die topic`s over Haarlem..
Wel grappig om te lezen dat bijna iedereen schalkwijk afraad.
Zelf woon ik in schalkwijk, nu in een appartement en in een buurt waar ik niet een huis straks zou willen kopen.
Maar mijn droomhuis staat in de molenwijk hoor wat een prachtige omgeving!!
En redelijk betaalbaar!
zo slecht vind ik schalkwijk niet, alleen bepaalde buurten zou ik echt niet willen wonen..
maar ja dat vind ik ook van Haarlem-noord
Zelf woon ik in schalkwijk, nu in een appartement en in een buurt waar ik niet een huis straks zou willen kopen.
En redelijk betaalbaar!
zo slecht vind ik schalkwijk niet, alleen bepaalde buurten zou ik echt niet willen wonen..
maar ja dat vind ik ook van Haarlem-noord
donderdag 27 mei 2010 om 20:57
quote:elize_ schreef op 27 mei 2010 @ 13:06:
En redelijk betaalbaar!
maar ja dat vind ik ook van Haarlem-noordHuh? dit gaat toch over het rozenprieel en niet over Schalkwijk? of gaat het in de linken over Schalkwijk?
En redelijk betaalbaar!
maar ja dat vind ik ook van Haarlem-noordHuh? dit gaat toch over het rozenprieel en niet over Schalkwijk? of gaat het in de linken over Schalkwijk?
zaterdag 29 mei 2010 om 22:59
Heb er een tijd gewoond, was er hartstikke tevreden, maar inderdaad: je moet houden van een volkswijk en de humor van alles wat daarbij hoort inzien. Ene straat (veel) meer dan de andere, maar de oranje vlaggetjes, toeters en bellen zullen nergens ontbreken. Ik voelde me er trouwens nooit onveilig hoor, ook niet als ik 's nachts naar huis liep of fietste. En de ligging is inderdaad super, dicht bij de stad en leuk langs het Spaarne.