Hamster in de hitte, iemand tips?

18-07-2013 21:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond. Mijn vriend en ik hebben een Russische dwerghamster. We merken dat hij erg veel last van de hitte heeft, omdat hij 's avonds stukken minder actief is dan voorheen. Hij gaat soms languit liggen en kijkt ons dan een beetje verdwaasd aan. Het huis ventileert niet goed en het kan hier erg warm worden. We hebben een ventilator, maar wat kunnen we nog meer doen zodat het kereltje niet oververhit raakt?
Some flies are too awesome for the wall
quote:Orzoo schreef op 18 juli 2013 @ 21:53:

af en toe ff wakker maken met de plantenspuit
Gek is dat he, vroeguh maakt wij ons daar echt totaal niet druk om . Nu kan je geen dierenwinkel inlopen of er liggen bevroren flessen water in de knaagdierhokken en heb je koelbandjes en matjes voor de hond.
We hebben een redelijk koel huis en ik heb hier nog een mobiele airco staan die we niet nodig hebben. Ik weet niet waar je woont maar die mag je van mij wel lenen. Moet wel met een slang uit het raam.
quote:miedo schreef op 18 juli 2013 @ 22:56:

Mijn oosterse katten zoeken nog steeds de zon op in huis...

maar ik ben wel toe aan iets verkoelends:)Hier idem. De katten liggen nog steeds snachts op me en tegen mij aan. Ik bezwijk bijna van de hitte (raam kan niet echt open) maar ja, dat moet je er blijkbaar voor over hebben .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:winkelfanaat schreef op 18 juli 2013 @ 23:31:

Gek is dat he, vroeguh maakt wij ons daar echt totaal niet druk om . Nu kan je geen dierenwinkel inlopen of er liggen bevroren flessen water in de knaagdierhokken en heb je koelbandjes en matjes voor de hond.Wat ik nog gekker vind is dat je toen nooit hoorde over mensen die kinderen en honden in bloedhete auto's achterlieten.
vroeger kocht je gewoon een nieuwe hamster/ hond/ kind na een warme periode
quote:netniet schreef op 18 juli 2013 @ 23:39:

[...]

Wat ik nog gekker vind is dat je toen nooit hoorde over mensen die kinderen en honden in bloedhete auto's achterlieten.Volgens mij hadden ze vroeger daarom van die grote gezinnen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2013 @ 23:40:

Andere reacties niet gelezen dus sorry als ik mosterd ben.

Tegeltje in het hokje leggen

Doek over het hokje

Hokje in de koelste plek in huis zetten (Desnoods de wc)

Zorgen voor genoeg vocht (water vaak verwisselen.)

Mijn hamster vond een natgemaakt ijsklontje altijd heerlijk om aan te likken. Dus dat kun je nog een paar keer aanbieden. Wel natmaken van tevoren! Anders vriest zijn tongetje misschien vast.
Wij leggen bij ons konijntje een nat washandje in haar hok (en om de zoveel tijd opnieuw nat maken)

Ze gaat er dan aan likken en af en toe op liggen en vindt het heerlijk
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2013 @ 23:40:

Ik heb hier gewoon 5 flessen water van 1 liter in de vriezer liggen. Die is een beetje leeg en dan draait die op volle toeren. Door hem weer vol te maken bromt dat ding minder. En water dat al bevroren is dat hoeft niet meer te bevriezen.

Je kunt zo'n verzegelde fles (de mijne zijn van de SPA op je werk actie) gewoon in de vriezer leggen. Ook pakjes drinken kan je als koelelement gebruiken. Kan je gewoon ergens neer zetten en dan heb je een beetje het effect van airco. Daarna drink je het lekker op.

Je kan ook ijsblokjes maken en die in een bakje zetten. Ik weet alleen niet of de hamster zo dom is om eraan te likken. Kan de tong er aan vast vriezen. (* Waar was dat nu dat een vrouw zo nodig aan een mannen torso van ijs moest likken? Op een of andere wedstrijd voor sculpturen uit ijs maken of heb ik het in een film gezien? Kan geen andere smiley vinden met vraagtekens. Dan maar deze piepert. *)
Die hamsters zijn toch woestijndieren? Die moeten dus best tegen warm weer kunnen. Zorg dat zijn waterflesje gevuld is, en verder past hij zich aan aan het weer. Wij gaan nu ook niet de hele dag in ons molentje rennen
Oh en koelelementen zou ik niet aan beginnen. Straks begeeft zijn hart het na zo'n temperatuurswisseling.
de russische dwerghamster komt uit siberie en is gezegend met een dikke bontmantel. IN het wild kruipen ze onder de grond bij warm weer. Moet jij eens in je bontjas in de zon gaan liggen.
Ik ben dan wel geen hamster, maar zou ook wel wat tips kunnen gebruiken vandaag.

Ik heb een bevroren fles water van 1 liter uit de vriezer gehaald en het duurt behoorlijk lang voordat die is ontdooit. als je die naast je bed zet (met lekvrije plastic tas erom heen) dan kan je het daar behoorlijk koel van krijgen. Af en toe even naast je nemen en alles wordt koud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven