Handige plek magnetron

09-09-2018 12:35 21 berichten
Hi!

Wij hebben een niet al te grote keuken, en voordat onze magnetron kapot ging hadden we boven het hoofd een plank voor de magnetron.. Echter neemt dat super veel licht weg (wat we wel kunnen gebruiken), en helaas is onze kapot gegaan en hebben we een nieuwe opgestuurd gekregen.
Maar we willen hem liever niet op de plek waar hij stond.. Alleen weten we niet zo goed waar dan?! We gebruiken hem zelden, alleen in de winter voor het ontbijt op te warmen (laten we een nacht weken dus via pannetje opwarmen is daar geen optie voor denk ik?)..

- Op het aanrecht neemt het te veel werk ruimte in beslag
- We dachten in de trapkast (zit wel een stopcontact), alleen hoe plaatsje die daar? Op de grond? Een tafeltje? We hebben geen onwijs brede trapkast, wel een redelijk lange (2,5m?) en de draai van de trap komt daarin terug.

Graag hoor ik of jullie een idee hebben, en hoe jullie het bijvoorbeeld opgelost hebben?!

P.S. Een inbouw kopen is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst de magnetron verplaatst naar onze voorraadkast. Ik denk soortgelijk aan die van jou. Onze extra vriezer staat daar ook (tafelmodel) en de magnetron staat daar op. Verder hangen er planken omheen, maar voldoende mogelijkheden voor vriezer en magnetron om de warmte kwijt te kunnen.
Wij gebruiken de magnetron een paar keer weer week. Ik vind het prima zo. Weg uit de keuken en toch goed toegankelijk.
In de kast opruimen en pakken als je hem nodigbent
gizzmo-returns schreef:
09-09-2018 12:39
In de kast opruimen en pakken als je hem nodigbent
Volgens mij weet je niet hoeveel en magnetron weegt!
Wij hebben een apart kastje met de magnetron erop. Onze mini vriezer staat op de wasmachine ivm ruimtegebrek.
Valt best mee, zeker als je hem nooit gebruikt..

Wat to aangeeft kan ook prima op het fornuis worden opgewarmd .
Wij hebben hem IN een van de keukenkastjes staan. Op een van de plankjes. Goed van de achterkant af en alleen gebruiken met keukenkastje open.

We gebruiken hem alleen voor brood en vlees ontdooien. Verder nooit.
Gewoon een plank met goede metalen beugels moet makkelijk kunnen toch in de trapkast.
Ik zou hem gewoon wegdoen. Als je hem toch amper gebruikt? Opwarmen in een pan of in de oven kan niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je dat mensen dingen opwarmden voor er magnetrons bestonden TO? Alles kan in een pan. Dus als je hem amper gebruikt en in de weg staat zou ik heb weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat de vriezer op de eerste verdieping, een daar staat de magnetron bovenop.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook heel klein en kon de magnetron op een gegeven moment ook niet meer kwijt. Hij heeft een tijdje in de schuur gestaan maar we gebruikten hem zelden. Toen we de schuur gingen opruimen hebben we hem weggedaan. Ik mis hem niet echt. Wat Dolfje ook zegt alles kan in een pan, zo doen we het nu dus ook. Plus ik vond opgewarmde maaltijden altijd heel snel afkoelen en uit de pan blijven ze langer warm, of dat ook zo is weet ik niet eigenlijk.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Mijn magnetron staat noodgedwongen in de bijkeuken. De enige plek waar hij eventueel zou kunnen in de keuken zelf zit geen bereikbaar stopcontact. En toen de mijne vorige week kapot ging heb ik toch wel een nieuwe gekocht. Man gebruikt hem 5 dagen per week om melk op te warmen voor Brinta (= zijn ontbijt). De melk daarvoor opwarmen in een pannetje kan wel maar kost A: veel meer tijd en B: je moet erbij blijven om te voorkomen dat de melk niet overkookt en aanbrand. Ik ben wel overgestapt van een combi naar een gewone. De oven en grill stand gebruikte ik nooit meer omdat ik ook een gewone oven heb.
Die van mij staat in een kastje in de bijkeuken, prima plek wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons staat op een plank in de voorraadkast in de keuken. Ideaal, niet zo'n lelijk ding in het zicht en kan er toch goed bij.
Alle reacties Link kopieren
Aanrecht is wel het handigste dus daar moet je een plekje voor offeren.

Andere apparaten die je niet tien keer per dag gebruikt kunnen ergens anders staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem vroeger heel hoog staan maar ik gebruikte hem te vaak. Magnetron is het meest gebruikte apparaat in de keuken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ontdooien van vlees, van producten uit de vriezer, verwarmen van melk in de koffie, van te koude koffie, van chocomel, van melk voor de brinta enz. enz.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vraag me wel af wat voor ontbijt het is dat je moet opwarmen en een nacht staat te weken. Het klinkt heel smerig :biggrin:

Ik zou gewoon een plank ophangen in de trapkast. Of je oven in de keuken vervangen voor een combi, zodat de losse magnetron gewoon weg kan :) scheelt weer een apparaat!
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog ruimte voor zoiets?
Kan in de keuken of in the trapkast.

Afbeelding

Daar kan ie opstaan, daaronder nog opbergruimte en als je aan de zijkant haakjes maakt, dan kun je daar ook nog je hand/thee-doek aanhangen.
Je kunt 'm ook verven in elke kleur die je wilt.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
als je alleen je ontbijtprakje moet opwarmen, zou ik dat au bain marie doen ... kommetje in pannetje water en klaar
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Whomi schreef:
19-09-2018 06:55
Ik vraag me wel af wat voor ontbijt het is dat je moet opwarmen en een nacht staat te weken. Het klinkt heel smerig :biggrin:

Ik zou gewoon een plank ophangen in de trapkast. Of je oven in de keuken vervangen voor een combi, zodat de losse magnetron gewoon weg kan :) scheelt weer een apparaat!
Hahaha! Wij eten in de winter vaak havermout.. Dit zetten we de avond van te voren in de koelkast met wat kruiden erover en dan zuigt de havermout de melk zeg maar op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven