He ja... Dweilen

06-07-2010 16:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik aan het dweilen ben, ruikt het lekker fris in huis. Naar Andy. Maar, als ik klaar ben, en de vloer begint te drogen, komt er zo een nattewaslucht in huis te hangen.

Iemand enig idee? Natte doekjes en dweilen worden direct opgeruimd. Dus dat is het niet. Nu is het lekker weer om te luchten, maar van de winter natuurlijk niet....
beetje azijn in je dweilwater gooien erbij. Ruikt lekker fris (nee, niet naar azijn) en fje schoonmaaklucht blijft langer hangen
Bij Action heb je schoonmaakazijn die naar lavendel ruikt, echt heel lekker is die

Oh Wintermuts bedoelt bij de Andy in. Dan is het waarschijnlijk niet zo'n handige tip.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik krijg van allesreiniger altijd strepen, gebruik altijd ammoniak aangelengd met water. Wordt mn laminaatvloer erg schoon van, vlekvrij, maar ruikt helaas iets minder.
De kunst van dweilen is het droogtrekken. Als je alleen maar dweilt, dan week je alleen het vuil maar je laat het verder (grotendeels) gewoon liggen. De truc is juist dat je het losgeweekte vuil met een trekker naar 1 punt trekt en daar opneemt met een uitgewrongen dweil of een droge lap. Bijv. een oude handdoek, waarmee je als je het helemaal goed wilt doen zelfs meteen de vloer nog een keer na kan wissen zodat 'ie droog is. Pas dan is je vloer écht schoon en dan blijft die natte lappen lucht ook achterwege.
Was je de dweil uit na elk gebruik? Bij mij gaat ie altijd in de 60 graden was en ik heb er geen last van.
Ik denk dat je dweil gestikt is

Goed laten drogen uitwassen in een kookwas met biotex of azijn en hopen dat de lucht eruit is..

Als de dweil droog en schoon is en je wrijft em tussen je handen ruiken je handen daarna ook naar "natte hond?"
ik heb van de kruidvat laminaatreiniger tegen strepen. Komt een heerlijke lucht vanaf die blijft hangen, geen strepen en me vloer is lekker schoon.
Stinkt je dweil, of je huis?

Als het je huis is, heb je misschien gewoon een vochtprobleem.
Hmm... tis wel een net nieuwe dweil. Normaal wring ik hem uit en laat hem drogen. Nu buiten, anders in de badkamer. Maar ik zal hem eens in de biotex gooien en wassen.

Tis alleen na het dweilen AE.

Vanmiddag gedweild, en 2/3 uur later is de lucht weg. Vloer droogt heel snel trouwens.
Charley, ik heb niks aan laminaatreiniger, want ik heb plavuizen
quote:Pilous schreef op 06 juli 2010 @ 18:39:

Charley, ik heb niks aan laminaatreiniger, want ik heb plavuizen

Wij hebben sinds kort een stoomreiniger en we stomen ons rot! Beste aankoop sinds jaren.

Geen gedoe met vieze dweilen, uitwringen en uitspoelen.
Plaatje van app?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven