He verdorie (iets besteld via internetwinkel)
dinsdag 13 juli 2010 om 13:26
Vorige week heb ik mijn bestelling van een internetbedrijf binnen gekregen. Het ging om een hobby/knutsel pakketje, waarbij ik zelf verf bij besteld heb.
Nu heb ik het pakketje dus binnen en de kleur van de verf klopt niet met wat ik mijns inziens besteld heb. Op de website zelf stonden geen kleuren of kleurcodes vermeld, wel plaatjes. Ook zie ik nergens staan dat kleuren op de plaatjes anders kunnen zijn dan in werkelijkheid.
Na al een keer gemaild te hebben (zonder reactie te krijgen), heb ik gisteren gebeld met de klantenservice.
Vandaag heb ik deze mail ontvangen:
Goedemorgen,
Artikel 22-224 is lichtgroen, en artikel 22-220 is lichtblauw.
De kleuren op de site kunnen in principe altijd iets afwijken van het origineel.
Om het zeker te weten, kunt u altijd even bellen of mailen.
Als u de blauwe toch wilt hebben, kunt u deze opnieuw bestellen en de groene retourzenden. U krijgt het aankoopbedrag van de verf terug, maar de verzendkosten zijn voor eigen rekening.
Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact met ons op.
Het klopt toch niet dat ik de verzendkosten zelf nog eens moet betalen? Ik bestel dit:
en krijg dus grasgroen.
Zij hebben toch het verkeerde geleverd, waarom moet ik dan nog eens voor de verzendkosten opdraaien? Hoe moet ik weten dat op hun website de plaatjes niet overeenkomen met hetgeen ik bestel, als dat niet op de daadwerkelijke pagina staat? Nergens is te vinden dat het om groen gaat en niet om blauw.
Wie heeft er een zinnig antwoord?
Nu heb ik het pakketje dus binnen en de kleur van de verf klopt niet met wat ik mijns inziens besteld heb. Op de website zelf stonden geen kleuren of kleurcodes vermeld, wel plaatjes. Ook zie ik nergens staan dat kleuren op de plaatjes anders kunnen zijn dan in werkelijkheid.
Na al een keer gemaild te hebben (zonder reactie te krijgen), heb ik gisteren gebeld met de klantenservice.
Vandaag heb ik deze mail ontvangen:
Goedemorgen,
Artikel 22-224 is lichtgroen, en artikel 22-220 is lichtblauw.
De kleuren op de site kunnen in principe altijd iets afwijken van het origineel.
Om het zeker te weten, kunt u altijd even bellen of mailen.
Als u de blauwe toch wilt hebben, kunt u deze opnieuw bestellen en de groene retourzenden. U krijgt het aankoopbedrag van de verf terug, maar de verzendkosten zijn voor eigen rekening.
Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact met ons op.
Het klopt toch niet dat ik de verzendkosten zelf nog eens moet betalen? Ik bestel dit:
en krijg dus grasgroen.
Zij hebben toch het verkeerde geleverd, waarom moet ik dan nog eens voor de verzendkosten opdraaien? Hoe moet ik weten dat op hun website de plaatjes niet overeenkomen met hetgeen ik bestel, als dat niet op de daadwerkelijke pagina staat? Nergens is te vinden dat het om groen gaat en niet om blauw.
Wie heeft er een zinnig antwoord?
dinsdag 13 juli 2010 om 13:28
dinsdag 13 juli 2010 om 13:31
Misschien even 'stug' blijven volhouden dat je vindt dat je in je recht staat om de verzendkosten niet te betalen, omdat de kleur behoorlijk (!) afwijkt én het nergens op de site vermeldt staat dat het plaatje nogal eens kan verschillen met de werkelijke kleur. Wie niet waagt wie niet wint. Mijn ervaring is dat even volhouden nogal eens wat oplevert.
dinsdag 13 juli 2010 om 13:36
Wat ik besteld heb, hadden ze niet bij de hobbywinkel hier in de stad. Voor de verf heb ik niet eens in de stad gekeken, net zo makkelijk om die er meteen bij te bestellen. Plus dat de hobbywinkel duurder zou zijn geweest.
Het punt is, dat ik voor een potje verf van 5 euro, meer dan 5 euro verzendkosten moet betalen, omdat zij (in mijn ogen) de verkeerde kleur hebben geleverd.
Ik had net al gebeld, maar de vrouw van de klantenservice blijft zeggen dat ik had moeten bellen voor de goede kleur, terwijl dat nergens vermeld wordt.
Het punt is, dat ik voor een potje verf van 5 euro, meer dan 5 euro verzendkosten moet betalen, omdat zij (in mijn ogen) de verkeerde kleur hebben geleverd.
Ik had net al gebeld, maar de vrouw van de klantenservice blijft zeggen dat ik had moeten bellen voor de goede kleur, terwijl dat nergens vermeld wordt.
dinsdag 13 juli 2010 om 13:36
Kleur afwijkingen heb je altijd. Zelf vind ik dat iets wat algemeen bekend is of anders zou moeten zijn. Maar blauw bestellen en groen krijgen, vind ik nogal een verschil. Lijkt me echt hun fout als jij wel het goede nummer hebt doorgegeven bij de bestelling maar ja, probeer ze dat maar eens aan het verstand te peuteren.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

dinsdag 13 juli 2010 om 13:39
Je moet nu dubbel verzendkosten betalen, omdat zij de verkeerde kleur hebben geleverd, maar je krijgt wel het volledige aankoopbedrag terug. Afhankelijk van hoe duur de verf was, kun je bepalen of dat in je voordeel is of niet en van daaruit verder al dan niet stappen ondernemen (verf dus gewoon betalen en verzendkosten voor hun rekening laten zijn)...

dinsdag 13 juli 2010 om 13:44
Je hebt dus besteld aan de hand van plaatjes. Ik dacht dat het algemeen bekend is dat kleuren op fotos kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Komt het etiket op het flesje wel overeen met wat je besteld hebt? Dan hebben ze het goede product geleverd.
Ik kan overigens van de foto niet opmaken of dit nu groen of blauw is.
Komt het etiket op het flesje wel overeen met wat je besteld hebt? Dan hebben ze het goede product geleverd.
Ik kan overigens van de foto niet opmaken of dit nu groen of blauw is.
dinsdag 13 juli 2010 om 13:56
Dit is wat ik gekregen heb:
VC, het gaat me niet om het inschakelen van een advocaat, maar gewoon dat ik het belachelijk vind om dubbele verzendkosten te betalen voor iets waar ik geen schuld aan vind te hebben.
Als ik op de overzichtspagina van de metallic verven kijk, zie ik allemaal verschillende kleuren, met ieder een eigen code. Dan zouden de meeste mensen toch denken dat de kleur overeen komt met wat je besteld?
Ik laat mijn dag er niet door verpesten, maar ik wil de babykamer gewoon af hebben, incl de goede kleur verf.
Je moet overigens de bestelling vooraf betalen, anders verzenden zij het niet.
VC, het gaat me niet om het inschakelen van een advocaat, maar gewoon dat ik het belachelijk vind om dubbele verzendkosten te betalen voor iets waar ik geen schuld aan vind te hebben.
Als ik op de overzichtspagina van de metallic verven kijk, zie ik allemaal verschillende kleuren, met ieder een eigen code. Dan zouden de meeste mensen toch denken dat de kleur overeen komt met wat je besteld?
Ik laat mijn dag er niet door verpesten, maar ik wil de babykamer gewoon af hebben, incl de goede kleur verf.
Je moet overigens de bestelling vooraf betalen, anders verzenden zij het niet.
dinsdag 13 juli 2010 om 13:58
dinsdag 13 juli 2010 om 13:59
dat het iets afwijkt, lijkt mij logisch (probeer kleuren maar eens goed te fotograferen, dan is de afstand en kijkhoek en kleurinstellingen van je computer nog van belang)
Maar ik zou bij dit flesje toch iets grijs/blauwigs verwachten.
Maar wat ik niet snap...staat er geen titel of omschrijving bij het product?? Ik heb zelf een webwinkel met veel kleur-dingen, maar doe altijd een foto en een goede omschrijving van de kleur. Of bijv. 'de kleur lijkt wat blauwig, maar in het echt is het meer dieppaars' mocht de foto niet goed lukken...
Ik vind dus dat jij in je recht staat als je nu grasgroen geleverd hebt gekregen...(bij grasgroen denk ik aan een kleur tussen lime en helder groen in...voor alle duidelijkheid)
Maar ik zou bij dit flesje toch iets grijs/blauwigs verwachten.
Maar wat ik niet snap...staat er geen titel of omschrijving bij het product?? Ik heb zelf een webwinkel met veel kleur-dingen, maar doe altijd een foto en een goede omschrijving van de kleur. Of bijv. 'de kleur lijkt wat blauwig, maar in het echt is het meer dieppaars' mocht de foto niet goed lukken...
Ik vind dus dat jij in je recht staat als je nu grasgroen geleverd hebt gekregen...(bij grasgroen denk ik aan een kleur tussen lime en helder groen in...voor alle duidelijkheid)
dinsdag 13 juli 2010 om 14:01
Ik zie duidelijk verschil, maar heb je de order nog ergens staan mét kleurcode en afbeelding, zodat je kunt aantonen dat de fout niet bij jou ligt? Het lijkt erop dat dit wederom een winkel is die geen verstand heeft van klantenwerving en -binding. Tegenover een foutje hoort een stukje service te staan, vind ik...
dinsdag 13 juli 2010 om 14:04
Wij hebben ook een webwinkel en zouden dit anders afhandelen. Nu zou ik als ik jou was je er bij neerleggen, het andere flesje bestellen en dan nooit meer die site bezoeken (daar leren ze van mag je hopen).
Over het terugsturen: dat kan voor iets minder dan 5 euro via dhl for you (of is dit ongeoorloofde reclame?) maar als het flesje zelf ook 5 euro kost dan zou ik het houden (en eventueel het goede flesje bij een andere site bestellen).
Over het terugsturen: dat kan voor iets minder dan 5 euro via dhl for you (of is dit ongeoorloofde reclame?) maar als het flesje zelf ook 5 euro kost dan zou ik het houden (en eventueel het goede flesje bij een andere site bestellen).
dinsdag 13 juli 2010 om 14:07
Als je iets ruilt bij een webwinkel, vergoeden zij de aankoopsprijs en de verzendkosten van de eerste zending. In dit geval gaat dat echter niet op omdat je meer hebt besteld en je maar een deel retourneert. De eerste verzendkosten blijven dus staan.
De kosten van een retourzending mogen verrekend worden op de koper. De winkel kan dus verlangen dat jij deze betaald.
De verzendkosten van de nieuwe kleur verf zou ook op jou verhaald mogen worden, maar ik zou het wel zo netjes vinden als ze dit in dit geval niet zouden doen.
Kijk anders op consuwijzer.nl
De kosten van een retourzending mogen verrekend worden op de koper. De winkel kan dus verlangen dat jij deze betaald.
De verzendkosten van de nieuwe kleur verf zou ook op jou verhaald mogen worden, maar ik zou het wel zo netjes vinden als ze dit in dit geval niet zouden doen.
Kijk anders op consuwijzer.nl
Wat wilde ik nou toch typen?
dinsdag 13 juli 2010 om 14:13
dinsdag 13 juli 2010 om 14:15
Ook als ik het hele pakket terug stuur, krijg ik de eerste verzendkosten niet vergoed. Dat heb ik al nagevraagd.
Ik heb de order op mijn mail, maar ook op papier, alleen niet met afbeelding erbij.
Ik heb ook niet het idee dat het ze wat kan schelen als ik nooit meer iets bij hun bestel hoor. Het was geen grote order.
Ik heb de order op mijn mail, maar ook op papier, alleen niet met afbeelding erbij.
Ik heb ook niet het idee dat het ze wat kan schelen als ik nooit meer iets bij hun bestel hoor. Het was geen grote order.
dinsdag 13 juli 2010 om 14:17
Dit zijn de retourvoorwaarden. Ik wil alleen maar de goede kleur verf hebben, dus wel anders dan wat hier gezegd wordt:
Retourneren van goederen
Elke aankoop mag binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. De teruggestuurde goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking zijn om in aanmerking te komen voor een volledige terugbetaling. Na ontvangst en controle van de goederen storten wij het volledige betaalde aankoopbedrag terug op uw bankrekening.
Alle retourzendingen dienen een kopie van uw originele factuur te bevatten alsook uw bankgegevens. Vriendelijk verzoeken wij u ook de reden van het retour zenden aan te geven. Portokosten voor de retourzending zijn in principe voor rekening van de klant. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice.
Retourneren van goederen
Elke aankoop mag binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. De teruggestuurde goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking zijn om in aanmerking te komen voor een volledige terugbetaling. Na ontvangst en controle van de goederen storten wij het volledige betaalde aankoopbedrag terug op uw bankrekening.
Alle retourzendingen dienen een kopie van uw originele factuur te bevatten alsook uw bankgegevens. Vriendelijk verzoeken wij u ook de reden van het retour zenden aan te geven. Portokosten voor de retourzending zijn in principe voor rekening van de klant. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice.