He verdorie (iets besteld via internetwinkel)

13-07-2010 13:26 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik mijn bestelling van een internetbedrijf binnen gekregen. Het ging om een hobby/knutsel pakketje, waarbij ik zelf verf bij besteld heb.

Nu heb ik het pakketje dus binnen en de kleur van de verf klopt niet met wat ik mijns inziens besteld heb. Op de website zelf stonden geen kleuren of kleurcodes vermeld, wel plaatjes. Ook zie ik nergens staan dat kleuren op de plaatjes anders kunnen zijn dan in werkelijkheid.

Na al een keer gemaild te hebben (zonder reactie te krijgen), heb ik gisteren gebeld met de klantenservice.

Vandaag heb ik deze mail ontvangen:

Goedemorgen,

Artikel 22-224 is lichtgroen, en artikel 22-220 is lichtblauw.

De kleuren op de site kunnen in principe altijd iets afwijken van het origineel.

Om het zeker te weten, kunt u altijd even bellen of mailen.

Als u de blauwe toch wilt hebben, kunt u deze opnieuw bestellen en de groene retourzenden. U krijgt het aankoopbedrag van de verf terug, maar de verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Het klopt toch niet dat ik de verzendkosten zelf nog eens moet betalen? Ik bestel dit:

en krijg dus grasgroen.

Zij hebben toch het verkeerde geleverd, waarom moet ik dan nog eens voor de verzendkosten opdraaien? Hoe moet ik weten dat op hun website de plaatjes niet overeenkomen met hetgeen ik bestel, als dat niet op de daadwerkelijke pagina staat? Nergens is te vinden dat het om groen gaat en niet om blauw.

Wie heeft er een zinnig antwoord?
Er staat dat de verzendkosten bij retour 'in principe' voor de klant zijn. Niet altijd dus, dáár zou ik werk van maken!
Op beide orders staat artikelnr 32-224, heb daar net ook al een mail over gestuurd, dat het nummer uit de mail niet klopt.

Op de website staat ook de kleurcode 32-224, bij de verf uit mijn openingspost.

De code waar het groene plaatje bij staat heeft code 32-222, maar op de verpakking staat dus 32-224.

Er staat nog een lichtblauw op de website, met als code 32-220

Linkje weggehaald
Je hebt groen gekregen, wilde blauw hebben. Nu moet je ¤ 5.00 verzendkosten dokken of je besteld gewoon een nieuwe pot verf (en dan wel de juiste ) en bent van heel het gezeur af.

Misschien dat ze nog wat water bij de wijn willen doen en je wat korting willen geven. Zo niet: jammer de bammer...

Dus je kan het nu je dag laten verpesten of je schouders ophalen en nooit meer iets anders bij hun bestellen....
Nope
Ze zijn wettelijk verplicht jou, wanneer je het hele pakket terugstuurd, het aankoopbedrag plus de verzendkosten terug te betalen, dat is onderdeel van de wet "koop op afstand".
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:mimsey schreef op 13 juli 2010 @ 14:27:

Ze zijn wettelijk verplicht jou, wanneer je het hele pakket terugstuurd, het aankoopbedrag plus de verzendkosten terug te betalen, dat is onderdeel van de wet "koop op afstand".

Okee, dat wist ik niet!

Terugsturen dus die handel, dreigen met je rechtbijstand en op zoek naar een nieuwe pot verf...

(Ik zou gewoon die andere bestellen via een vriendin, na eerst alle zut teruggestuurd te hebben. Omdat je natuurlijk wel de juiste kleur wil hebben!)
Nope
Het lijkt mij toch duidelijk dat je de verkeerde ontvangen hebt, maarja wie ben ik.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 13 juli 2010 @ 14:31:

[...]

Okee, dat wist ik niet!

Terugsturen dus die handel, dreigen met je rechtbijstand en op zoek naar een nieuwe pot verf...

Iedere leek weet dat die niet uit hun luie stoel komen voor 5 euro.
Ik vind ook dat je in je recht staat. Het is al vervelend genoeg dat zij de verkeerde verf sturen, jij kan immers niet vooruit nu, en dan zou je óók nog de kosten mogen dragen van hun fout. Ja toedeledokie.
quote:Aruba wrote on 13 July 2010 @ 14:33:

[...]

Iedere leek weet dat die niet uit hun luie stoel komen voor 5 euro.Maar niet iedere ondernemer weet dat, ik heb al vaak genoeg het recht aan mijn zijde kunnen houden door het woord rechtsbijstand te laten vallen. Dus, weet de webwinkel stiekem heus wel dat ze verkeerd handelt, dan komen ze daar waarschijnlijk wel over de brug...
Fijn om te horen (ja, ik wil natuurlijk graag mijn gelijk) dat ik niet de enige ben die denkt dat zij een fout hebben gemaakt.

Dat van Mimsey wist ik ook niet, zal het morgen nog een keer benadrukken (ze verwacht dat ze vandaag niet meer met haar collega kan overleggen, die is met vakantie). Dan maar minder creatief in de babykamer.
quote:Ligeia schreef op 13 juli 2010 @ 14:38:

[...]

Maar niet iedere ondernemer weet dat, ik heb al vaak genoeg het recht aan mijn zijde kunnen houden door het woord rechtsbijstand te laten vallen. Dus, weet de webwinkel stiekem heus wel dat ze verkeerd handelt, dan komen ze daar waarschijnlijk wel over de brug...Het zou kunnen...
Duidelijk, dan ligt de fout bij hun. Er staat eenfout op hun website.

Je kunt trouwens ook kosteloos retourzenden, mits je de originele verpakking nog hebt. Zet daarop retour afzender, ga naar het postkantoor en vraag een ontvangstbevestiging. Je pakketje wordt dan geregistreerd en beide partijen hoeven dus niets te betalen. Wij laten onze klanten op deze wijze door ons aangetekend verstuurde pakketje retourneren.

Zodra zij het potje ontvangen hebben kunnen zij de juiste kleur alsnog opsturen. Uiteraard kosteloos.
quote:Aruba schreef op 13 juli 2010 @ 14:33:

[...]

Ze komen ook uit hun stoel voor een herplaatst konijn:

Konijn en rechtsbijstand
quote:Aruba schreef op 13 juli 2010 @ 14:33:

[...]

Ik dacht dat mijn smiley duidelijk genoeg was, dat ik dit niet serieus bedoelde...

Enfin, ik zou me om het hele geval niet druk maken. De Name and Shame is hier op het forum al gebeurd, omdat TO een link naar de website heeft geplaatst. (Is misschien al weg, anders TO weghalen, want daar kan je dus wel problemen mee krijgen en dat is wel serieus), dus wij Viva-forummers weten daar vooral NIET kopen.
Nope
Ik zal hem zo weghalen. Het ging mij meer ter verduidelijking dan het ter schande maken van de webwinkel. Voor mijn negatieve verhaal staan wellicht 5 of om mijn part 10 positieve verhalen.
quote:stukje_cake schreef op 13 juli 2010 @ 14:24:

...

Misschien is het linkje handig, weet niet of het mag hier, maar ter verduidelijking: [Linkje naar de verfkleuren]door dat linkje zullen veel mensen van hier naar hun site gaan. Als zij dat merken en zien welke feiten hier over hun site besproken worden, kunnen ze het maar beter met TO regelen ... dat is een stuk effectiever dan de Wet Koop op Afstand die inderdaad inhoudt dat je de boel terug kan sturen. Door die Wet heb je als koper bij webwinkels een betere bescherming dan bij winkels in het echt (terwijl het eigenlijk bedoeld was voor telefonische aankopen die de consument worden opgedrongen door call-centers - als je bij een webwinkel wat bestelt, dan doe je dat net zo bewust als bij een echte winkel...). Maar goed, het mag dan wel je recht zijn: wie gaat daar een zaak over beginnen? Dan werkt zoiets regelen uit serviceoogpunt en klantgerichtheid veel beter dan de juridische weg lijkt mij.
anoniem_108927 wijzigde dit bericht op 13-07-2010 15:41
Reden: Link verwijderd op verzoek
% gewijzigd
GiB, zou jij het linkje ook even willen weghalen?
quote:Ligeia schreef op 13 juli 2010 @ 14:20:

Jasmine...
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven