Heeeeerlijk!

27-07-2013 11:19 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zit er nog meer zo te genieten van het noodweer? Ik zit hier op bed met laptop op schoot terwijl ik door het raam het zie/hoor onweren, stormen en stortregenen.

En dan straks klaart het op, schijnt het zonnetje weer en ruikt het zo lekker buiten.

Heerlijk!
Ik vind het heeeeeeeeeerlijk!
Het moet nog komen. Kan niet wachten.
Ik wil ook regen , als ik de buienradar mag geloven komt er niet zoveel bij Amsterdam.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Al t spanning gaat uit mij, great!
Hier nog niks, mag zo blijven! M'n was hangt buiten!!
Internagelaktisch
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 juli 2013 @ 11:25:

Ik wil ook regen , als ik de buienradar mag geloven komt er niet zoveel bij Amsterdam.Míjn buienradar zegt dat er in Amsterdam rond kwart over twaalf een poosje 10-50 mm gaat vallen. Dat is best heel veel.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hier is het ergste nu voorbij.

Maar volgens is er nog genoeg overgebleven voor Amsterdam hoor! Als ik buienradar mag geloven krijgt het hele land een mooie lading over zich heen.
quote:Telegraaf 27 juli 2013 @ 09:45:

Ook kans op een windhoos

AMSTERDAM -

The European Storm Forecast Experiment (Estofex) en Bliksemdetectie.nl waarschuwen voor zware hagel en zelfs een windhoos. Voor het zuiden van Nederland, België, Noord-Frankrijk en NoordRhein-Westfalen is onweerniveau 3 van kracht. Van de rest van Nederland geldt niveau 2.

Meer informatie en actuele radarbeelden zijn te vinden bij buienradar.nl, estofex.org enBliksemdetectie.nl.

Zware onweersbuien met hagel en windstoten

Code oranje voor groot deel land

AMSTERDAM -

Het KNMI heeft zaterdag een code oranje afgegeven voor een groot deel van het land. Code oranje geldt nu overal, behalve in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. Dat heeft het KNMI laten weten.

Het gaat om pittige onweersbuien, met zware windstoten van rond de 90 kilometer per uur, veel regenval en mogelijk ook hagel. In de middag en avond kunnen er opnieuw zware onweersbuien ontstaan. Vooral in het oosten blijft het zaterdag warm, met maxima boven de 27 graden. Zondag volgt enige afkoeling

Festivals en evementen

Juist dit weekend staan er veel openluchtfestivals en -evenementen op het programma. Die lijken zich vooral te concentreren rond de hoofdstad en in het oosten van het land. Onder meer de organisatie van stunt- en muziekfestival Zwarte Cross (Lichtenvoorde) heeft voorzorgsmaatregelen genomen. Ook andere festivals laten zich nauwgezet voorlichten door weerbureaus. De Strand6daagse, een wandeltocht langs de kust, beleeft zaterdag zijn laatste etappe en finist in Den Helder.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Maryni83 schreef op 27 juli 2013 @ 11:29:

Hier is het ergste nu voorbij.

Maar volgens is er nog genoeg overgebleven voor Amsterdam hoor! Als ik buienradar mag geloven krijgt het hele land een mooie lading over zich heen.En is het nu ook koeler? Want het is me hier een potje benauwd en snak naar verkoeling door een lekkere plensbui
Ben bang dat het geen verkoeling gaat opleveren, alleen spektakel.
Koeler wordt het helaas niet. Ik vind het echt vreselijk, dit warme benauwde weer.
quote:ClaudeFiolle schreef op 27 juli 2013 @ 11:28:Míjn buienradar zegt dat er in Amsterdam rond kwart over twaalf een poosje 10-50 mm gaat vallen. Dat is best heel veel.Fijn! Dan laat ik mijn emmertje nog even staan en het autowassen aan de natuur over
Nou heb voor het eerst in weken koude voeten in mijn slippers....heerlijk!

Bui is hier een heel eind voorbij trouwens maar hij had langer mogen dure. Dat vieze, plakkerige en benauwde weer kan me gestolen worden.
quote:ericito schreef op 27 juli 2013 @ 11:46:

[...]

Fijn! Dan laat ik mijn emmertje nog even staan en het autowassen aan de natuur over Misschien wel vast even inzepen?
Hier (regio A'dam) ook nog niks Wel een dreigende lucht. Ik zit echt smachtend naar buiten te kijken tot de hel losbarst. Dan ren ik euforisch naar buiten en ga ik even een regendansje doen.
Hier in omgeving Arnhem gaat het sinds een paar minuten lekker tekeer. Ik heb altijd geleerd met onweer ramen dicht, daar houd ik me op dit moment even niet aan aangezien ik anders echt niet weet hoe ik de hitte uit mn huis krijg.
Regio 010 heeft het ergste ook al gehad. Flinke plens regen, wat geflits en dat was het wel weer. Had stiekem op meer spektakel gehoopt
Tot nu toe vind ik het allemaal een beetje tegenvallend (regio 0180), met zo'n waarschuwing voor extreem weer verwacht je toch heel wat maar wat onweer en wat regen, ben nog niet onder de indruk
Als ik dan de ramen open zet, vliegt het stof dan ook naar buiten?
Hier in 045 is het nu ook losgebarsten. Eventjes vind ik niet erg, maar vanmiddag mag de zon wel weer gaan schijnen.
quote:Frizzy schreef op 27 juli 2013 @ 11:55:

Als ik dan de ramen open zet, vliegt het stof dan ook naar buiten?Ja, wist je dat niet? De vloer wordt ook gedweild in 1 moeite door.
Waar ik in Limboland woon is het vanaf ongeveer 10.45 feest en nog steeds het rommeld en bommeld maar door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven