Heeft iemand hier het HEMNES bedbank van IKEA?

16-05-2019 10:51 37 berichten
Mijn beide zoons zijn toe aan een nieuw bed. Het zijn 2 pubers en nu zit ik te denken aan het Hemnes bed van IKEA. Ook omdat je die kunt ombouwen naar een 2 persoonsbed. Maar nu zie ik dat het bed maar 80 cm breed is. Slaapt hij comfortabel? En is hij ook geschikt voor bijna volwassen posturen? Heeft iemand ervaring met dit bed? In de reviews kom ik niet echt tot het antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gehad op mijn studentenkamer!
Sliep perfect en regelmatig uitgeschoven als tweepersoonsbed. Als eenpersoonsbed was tie niks te smal terwijl ik wel breed ben.
Enkel de middenbalk was niet stevig genoeg als deze uitgeschoven was dus daar hebben we een extra plankje onder gemaakt nadat er wat latten gesneuveld waren na een paar stoeipartijen stoeipartijen.
nina1966 schreef:
16-05-2019 13:08
Waarom geen 140 bed dan? Kan echt prima met 2 en ligt waarschijnlijk comfortabeler dan 80 cm.
Het zou wel op zijn kamer passen maar dan heeft hij niet veel ruimte over. Dat vind hij zelf niet zo prettig.
Een 1.20 bed dan? Past ook nog wel een vriendinnetje bij en neemt niet de hele kamer in beslag.

Ik zou nooit voor vast op zo'n logeerbed gaan liggen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
16-05-2019 13:27
Een 1.20 bed dan? Past ook nog wel een vriendinnetje bij en neemt niet de hele kamer in beslag.

Ik zou nooit voor vast op zo'n logeerbed gaan liggen.
Daar zat ik ook al aan te denken, ga ik ook eens naar kijken!
MarvelousMrsMaisel schreef:
16-05-2019 13:27
Ik zou nooit voor vast op zo'n logeerbed gaan liggen.

Dat dacht ik ook, maar inmiddels slaap ik alweer vijf jaar in dit bed. Heel comfortabel, maar natuurlijk wel anders dan een 'echt' bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap er geregeld op en zou wel voor een wat dikker matras gaan dan wat op mijn logeeradres ligt. Verder vind ik het ruim genoeg voor twee volwassen mensen en in en uitschuiven gaat makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden hebben die. Prima bed om af en toe in te slapen als er iemand blijft logeren, maar niet als vast bed. Ik zou wat meer geld uitgeven voor een bed. Een goede nachtrust is belangrijk, zeker voor pubers. daar zou ik echt niet op bezuinigen.
Prima bed, goed matras erop en slapen maar!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik iets vragen aan degene die het hem als bed hebben gebruikt?
Ik wil deze nl voor mijn dochter van 10 kopen, ze wil graag een bankje in haar kamer en doordat je hier ook een logeerbed van kan maken is dit perfect. Ik zit alleen nog te stoeien met welk matras erop moet.
Je hebt bij ikea de dunnere, van 14 cm, daarvan kunnen er 2 op elkaar, maa r vanaf en jaar of 13 raden ze de 'betere' matrassen aan. Dan komen we op 1 van 18 cm uit. Maar als we er daarvan 2 op elkaar leggen, wordt het dan niet te hoog? Andere optie is 1 van 18 en 1 van 14 of 2 van 14. Ik vind het belangrijk dat zij zelf op een goed matras ligt waar ze de komende jaren mee kan doen.

Misschien heeft 1 van jullie hier ook over nagedacht of ervaringen mee? Hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet 2 van ongelijke hoogte kiezen, dat ligt een beetje raar als je er een logeerbed van maakt.
Verder zal ze er toch voornamelijk zelf op liggen, dus is 2*14cm prima toch? Die paar keer per jaar met logés maakt niet zoveel uit.
Als de matrassen te hoog zijn, is hij niet zo bruikbaar meer als bankje.
Wij hebben deze ook, prima bed, maar wel wat dikker matras op gelegd.
Dat extra matras staat achter het bed tegen de muur. Zie je niks van.
Alle reacties Link kopieren
Als enkel bed echt veel te smal wat mij betreft. Voor dochter van 13 met slank postuur juist wat anders gekocht. Ik vond het ook wat ongezellig liggen zo smal. Je kan er als je ‘m als enkel bed gebruikt ook niet lekker je voeten uitsteken, bij lengte van 1.95 zou ik dat nooit doen.

Ik ken ‘m ook alleen als jongemeiden-bed, maar heb andere ervaring dan de meesten hier schijnbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven