Help! BH-beugels verdwenen in de wasmachine!!

28-11-2010 10:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Shit. Mijn dochter heeft "geholpen" bij het inladen van de wasmachine en blijkbaar ongezien mijn beugelBH erin gestopt. Zojuist open ik de wasmachine en vind mijn BH terug zonder beugels

Wat moet ik nu doen? Gewoon de machine blijven gebruiken in de hoop dat die dingen ergens tussen zijn gevallen en geen schade aanrichten? Of iemand laten komen om ze eruit te laten halen voor ongetwijfeld veel geld?? (maarja, vast niet zoveel geld als een nieuwe wasmachine kost.....)

Heeft iemand hier ervaring mee??
Zitten ze niet in de rubbers, heb je daar al gekeken?
Da's idd een dure reparatie. En afhankelijk van wat je wasmachine nog waard is, kan een nieuwe wel degelijk goedkoper zijn...
Filter openmaken!

Zit meestal achter een klepje aan de rechtervoorzijde. Hou emmer en dweil bij de hand en bereid je erop voor dat het echt een onaangenaam klusje wordt...
Er zijn er meerdere die dat hebben gehad, dus misschien staat hier de oplossing tussen:

http://www.viva.nl/zoeken ... =bh-beugel+wasmachine#914
Toen ik in een studenthuis woonde gebeurde dit wel eens. Onze huisbaas liet er dan iemand bijkomen. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar volgens mij had het er mee te maken dat het kan dat de beugels op zo'n manier in de wasmachine terecht komen waardoor de motor kapot gaat. En dan heb je sowieso een nieuwe machine nodig...
Hoor je hem zitten als je de trommel draait? Ik heb er weleens een met behulp van een zaklamp en pincet weer terug doorheen kunnen trekken.
Je kan de achtkant van je wasmachine gewoon losschroeven hoor,die plaat zeg maar,kan je kijken of hij toevallig ergens los ligt?

En met een zaklamp effe goed in die gaatjes van de trommel kijken,misschien heb je geluk en zie je hem zitten,kan je hem er met een pincet misschien uitpeuteren..

Zo niet,een monteur laten komen,want je draait je hele machine aan gort....en als je pech hebt nog een lekkage erbij ook!
quote:daffyduck schreef op 28 november 2010 @ 10:55:

Je kan de achtkant van je wasmachine gewoon losschroeven hoor,die plaat zeg maar,kan je kijken of hij toevallig ergens los ligt?

En met een zaklamp effe goed in die gaatjes van de trommel kijken,misschien heb je geluk en zie je hem zitten,kan je hem er met een pincet misschien uitpeuteren..

Zo niet,een monteur laten komen,want je draait je hele machine aan gort....en als je pech hebt nog een lekkage erbij ook!

Waarom zou je dat doen? Hij kan daar niet los liggen want het is een gesloten circuit zeg maar. Anders zou een wasje draaien wel erg veel nattigheid geven...

De plek waar dingen (kleine voorwerpljes, pluizen etc) doorgaans naar toe gaan in je machine is het (pluizen)filter. Heb je niet zo'n filter (check!) dan worden die dingen afgevoerd via je afvoer.

Volgens sommige wasmachine-experts zou je sowieso elke 2 maanden even dat filter moeten openen en schoonmaken, dus kijk even, kan echt geen kwaad, integendeel.
Als de beugel in de trommel vasthaakt, kan hij schade maken.

Dat kan ook gebeuren als hij tussen de binnen- en buitentrommel is blijven steken.

Misschien kun je dit horen als je de trommel met de hand ronddraait.

Anders is de beugel waarschijnlijk in de buurt van de waterafvoer van de trommel (dus aan de onderkant).

Als je wat tangetjes en sterke handen hebt, (en een krachtpatser om de wasmachine op te tillen), kun je hier een slang losmaken om te kijken.

Er is ook een kansje dat de beugel met het water meegevoerd is tot het filter, in dat geval heeft u het makkelijk.

Sterkte.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Dank allemaal!! Vandaag even het verjaardagsfeestje van mijn dochter gehad, dus nu pas weer tijd om te kijken. Ik za zometeen het filter maar eens openmaken, wie weet!

Heel erg bedankt voor de tips. Hopelijk kan ik ze (het zijn ook nog allebei de beugels) nog tertugvinden, anders toch maar een reparateur bellen.... Wasmachine is pas een jaar of 2 oud, dus in de soep laten draaien is niet echt fijn......
Kleine update (voor degenen die hetzelfde meemaken):

Filter gecheckt: geen beugel te bekennen.

Inmiddels heeft de wasmachine alweer 2 keer gedraaid (had het Vriend nog niet verteld, dus die heeft onwetend de boel volgeladen en aangezet, tot 2x toe, ik was niet thuis) en niets aan de hand. Toch maar een reparatieservice gebeld, en die liet me weten dat als we bij die 2x wassen niets geks hadden gehoord, de beugels dan wrs onderin de trommel bij het verwarmingselement zijn beland, en dat ze daar geen kwaad kunnnen en gewoon kunnen blijven liggen. Kans dat ze nog tevoorschijn komen is klein, dus niets aan doen (plek waar ze nou zitten is ook zeer moeilijk bereikbaar zei hij). Dus we zullen zien!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven