Help Djoels de Kram(p)Fors door!

29-10-2008 12:49 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit je dan.

Op je stoel.

Voor je staat een groot pakket.

Net bezorgd door twee mannen.

Hupsakee zetten het pakket in de kamer.



'Dag mevrouwtje, fijne dag.'

'O. Euh. Tja, u haalt niet dat plastic en karton eraf?'

'Nee mevrouw, dat mag u zelf doen. Hier is de bekleding die moet er nog omheen en dan heeft u een leuk bankie.'

'Bekleding? Zit die er niet al omheen.'

'Nee, het is een kaal bankie mevrouwtje, zo gepiept joh.'

'Lust u soms koffie, kunnen we onder genot van een bakkie misschien samen even kijken?'

'Nee mevrouw, ik heb meer klanten, ik moet echt gaan.'

'Wilt u een plakje cake??'

'Nee moet echt gaan mevrouw!'

'Een biertje? Een glas champagne? Een lapdance?'

'Dag mevrouw veel plezier met uw Ikea bank.'





Daar zit ik dan.

Karton eraf. Plastic eraf. Stof uit pakket gehaald.

Gestreken.

Over de bank gelegd.

Trekken, sjorren, rukken.

Zweet van mijn voorhoofd.

Nu zit het erom en op de één of andere manier is het niet zoals ik dacht dat het zou moeten zijn.



Kent iemand de Kramfors bank.

Gouden tips om die stof juist op de naadjes te krijgen?



Vond de bank ook erg laag.

Er zit een heel onderstel bij.

Mag ik ook zelf in elkaar zetten.

Joehoe.





De bank zoals deze hoort te zijn:



De bank zoals deze nu voor me staat.









HELP!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Mosterd, alweer met Livre eens
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
Okee.



*zucht*.



Ik heb de gebruiksaanwijzing gevonden hoor. De stof moet er eerst omheen voordat het onderstel wordt vastgemaakt. Dus vandaar dat ik nog niet met schroeven bezig ben. Moet gewoon wat meer aan die stof sjorren.

Overigens heeft de bank wel de kleur zoals het Ikea plaatje aangeeft. Vermoed dat door de flits de stof lichter lijkt. Toch nog een pluspunt!



Ik zal jullie op de hoogte houden, ik heb een thee en een Sambuca genomen. Kan mij het schelen!
DTEEZ!
Zou het zo kunnen zijn dat de zijkant strak trekt als je het zit gedeelte erin doet??

Lijkt me namelijk dat ie strak getrokken moet worden naar het zit gedeelte toen, de zijnaden zitten precies goed zo.

Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Doris01 schreef op 29 oktober 2008 @ 12:59:

Kun je Roos niet vragen of ze je helpt?

Die het verstand van Ikea. :-)





Ik zit ook op Ikea, hoor...



Gekheid op een stokje: sterkte Djoels, that's all I can say.



Heb begin dit jaar mijn Ikea-bank vaarwel gezegd toen ik ging verhuizen. Ik wilde het kreng niet eens meenemen. En dat terwijl ie nog geen 2 jaar oud was ofzo...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Livre schreef op 29 oktober 2008 @ 13:05:

Je kan de bekleding pas strak naar beneden krijgen als het onderstel er onder zit.Oh, weer wat geleerd....
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Alle reacties Link kopieren
* proest* Sorry

Idd stof strak trekken en even afstannd nemen.
Ach Djoelsje toch.....

Plaatje voor plaatje de bruksanvisning volgen, dat is het énige wat helpt volgens mij. Dat en een fles drank klaarzetten voor als je het echt niet meer zit zitten.



De bank is zoals 'ie nu is trouwens ook al beeldschoon hoor *hoest*.
Alle reacties Link kopieren






Oeps, sorry, volstrekt zinloze reactie, maar die foto..........



Ghe ghe ghe, is me dat even lachen op een saaie dinsdagmiddag. Succes Djoels (proest!).
.
Alle reacties Link kopieren
PRODUCTINFORMATIE

Belangrijkste voordelen





Designer

Mia Gammelgaard/M Gammelgaard/J Eliason

(info van de Ikea site)





Aiaiai................als dat maar goed komt..
http://www.ikea.com/ms/nl...ces/assembly_service.html
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is kun je aan de zijkanten van de armleuning (de buitenste zijkanten), nog stevig aan de stof trekken om hem gladder te krijgen.



Met mijn MS-handjes heb ik al in geen jaren meer een bank in elkaar gezet hoor, maar ik weet nog wel een beetje hoe ik dat in mijn studententijd deed. Daarna waren het steeds Billy boekenkasten, die zijn simpeler.
.
quote:Mariannanas schreef op 29 oktober 2008 @ 13:14:







Oeps, sorry, volstrekt zinloze reactie, maar die foto..........



Ghe ghe ghe, is me dat even lachen op een saaie dinsdagmiddag. Succes Djoels (proest!).Woensdag,Mariannanas, woensdag Dwarrelen er geen kinderen omje heen, nu?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik lag ook helemaal dubbel net .



Maar schrale troost: als je de gebruiksaanwijzing maar strikt opvolgt kàn het bijna niet misgaan. Dus gewoon volhouden, het komt goed!



(Vanavond ga ik mijn Hemnes in elkaar zetten, ben benieuwd...:







Mooi issie hè!)
Alle reacties Link kopieren
Even serieus.



*neemt nog een slok sambuca*



Ooit wel eens een bank op zijn kop proberen te zetten waar geen poten onder zitten. Strak op de grond. Zwaar.

Heb 'm verschoven over de vloer naar mijn radiator in de vloer, daar zitten gaatjes en zo kon ik met mijn vingers onder de bank komen en 'm omdraaien.



Maar.

Ik hoef niet te spijkeren! De onderkant is klittenband. Heb 'm nu vast geklittenband en ga 'm zo omdraaien om te kijken of de stof goed is. Dan weer terug op zijn kop op weg naar het onderstel.



Jemig.



*naait haar glas achterover*





Ik sta inmiddels in mijn maillot en hemd en heb mijn jurk uitgedaan. Heb 't bloedvergetens heet.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de zelfredzaamheid van Djoels! Bloed en tranen en vooral zweet...
Alle reacties Link kopieren
Waar is de tijd dat je gewoon pootjes in de bank moest draaien.

Nu is het een heel apparaat aan de onderkant.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Succes vanavond met je leuke kastje Parnell. Hopelijk lig ik dan straalbezopen op mijn nieuwe bank.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat je slogan je erbij gaat helpen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Kramfors een half jaartje geleden ook zelf in elkaar geknutseld!! En dan nog wel een combinatie met 3 onderdelen, applaus applaus, danku :-D



Djoels, zoveel mogelijk de stof naar beneden trekken. Ik had hetzelfde probleem, en in het gebruik is het vanzelf strakgetrokken hier. Voor de rest is het idd een crime om de stof er omheen te krijgen... de bank zit wel GE-WEL-DIG dus it's worth it.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 29 oktober 2008 @ 13:39:

Succes vanavond met je leuke kastje Parnell. Hopelijk lig ik dan straalbezopen op mijn nieuwe bank.En ik glij nu van mijn banmk van het lachen
Alle reacties Link kopieren
pas op dat je je sambuca niet gebruikt om je bank te dopen als hij klaar is, die vlekken krijg je er nooit meer uit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 29 oktober 2008 @ 13:39:

Succes vanavond met je leuke kastje Parnell. Hopelijk lig ik dan straalbezopen op mijn nieuwe bank.Ik zou wel uitkijken met kotsen, dat geeft van die vlekken op de nieuwe stof van je nieuwe bank, die je zoveel zweet heeft gekost.
Alle reacties Link kopieren
Dat aandrukken van de stof tussen de rugleuning en de armleuning gaat dat niet gemakkelijker met een lange steel van een ronde houten lepel.

Heel voorzichtig een beetje pressie uitoefenen?

Net zoals het snijden van een plak cake je houdt de lepel aan weerszijden vast en dan langszaam duwen.
Alle reacties Link kopieren
zoals ik al in het andere topic zei, doe het samen met je nieuwe luvver, als jullie hier samen doorheen komen, kan het niet meer stuk





o ja, als je dit nog een keer doet, zet dan een camera aan, kunnen we nog meer lachen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven