Help! Groene aanslag in de tuin!!

23-03-2011 21:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle mensen op dit forum die verstand hebben van tuintjes de vraag: hoe kom ik van de groene aanslag op mijn tuintegels af? Ik ben absoluut geen groene-vinger-mens en ben dan ook op zoek naar een manier die zonder schrobwerk helpt tegen de groene aanslag. Wie heeft er een goede manier?

Afgelopen weekend heb ik al pure azijn geprobeerd, maar helaas dat hielp niet.
....ik lees mee...hier zelfde probleem
Schoonmaakazijn werkt wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hogedrukreiniger! Die heb je wellicht niet in huis, maar misschien ken je iemand die er wel een heeft en kun je 'm lenen. Heb er afgelopen weekend voor het eerst een gebruikt en het werkt als een tierelier.
Help???

Ik dacht minstens dat er een ramp was.

Koop "groene aanslagreiniger" nu bij de Aldi.

doe in een gieter en dan over je terras.

na een paar uur weer zonder groen,even vegen...klaar
Geeen hogedrukspuit gebruiken.kost veel water en de stenen krijgen groefjes hierdoor waardoor de aanslag nog hardnekkiger word. Er bestaan milieuvriendelijke aanslagreinigers bij tuincentra of bouwmarkt.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_11/OFF11.SHTML

Groene aanslag weg....hier
Ps. Dit spul moet in een droge periode gebruikt worden, dus niet als regen wordt verwacht.
quote:Fame schreef op 23 maart 2011 @ 21:51:

Schoonmaakazijn werkt wel.

+ op spuiten en in laten trekken en daarna schrobben

* wordt er achter me geroepen, daar heb ik personeel voor*

Ik sluit me volledig aan bij Flatscreen en Biebelien! Eén keer goed doen met een goedkope groene aanslag verwijderaar zorgt ervoor dat je het steeds minder vaak hoeft te doen. Hogedrukreiniger vernielt veel (ook wat je niet ziet).
quote:Fame schreef op 23 maart 2011 @ 21:51:

Schoonmaakazijn werkt wel.Dat lijkt me heel slecht voor het milieu, gaan je planten daar niet dood van?
Schoonmaakazijn onverdund en dat over de tegels heen en met een zachte veger in vegen. Helpt gelijk ook tegen de onkruid tussen de tegels
Een hogedrukreiniger spuit ook het zand onder je tegels weg, dus dan heb je een grote kans op verzakkingen.

Gewoon groeneaanslagreiniger kopen, ik heb meestal die van HG>
Wat ook nog goed werkt is een oplossing van soda en zout en

water en dat over de tegels heen schrobben.
quote:Bagheera schreef op 23 maart 2011 @ 22:06:

[...]

Dat lijkt me heel slecht voor het milieu, gaan je planten daar niet dood van?

Die groene aanslag verwijderaar (zoals ik bijvoorbeeld onlangs bij Kruidvat zag staan) is pas echt vergif!

Ik koop alleen groene aanslag verwijderaar die biologisch afbreekbaar is (ooit bij Karwei, ik weet niet of ze die nog steeds hebben).
Als. De zon weer meer schijnt verdwijnt ook een heel deel vanzelf.
Biotex erop. Volgens mij de groene. Maar dan moet je even op het pak kijken. Je moet die hebben die organische vlekken verwijdert.

En dit is een hele natuurvriendelijke manier. Behalve voor de algjes zelf. Maar dat is ook de bedoeling
Toevallig afgelopen weekend lopen schrobben, met een groene aanslag reiniger van de aldi.

Werkt perfect!
Schoonmaakazijn, werkt echt fantastisch. Het duurt alleen wel een paar dagen... Inspuiten met de plantenspuit, paar dagen (wel 4 of 5 hoor, heb geduld!) wachten, en de aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je hoeft niet eens te schrobben, het is echt een klusje van niks.
Dit

Hier

in doen, sprayen, een paar dagen wachten, en de aanslag is weg. Wel met droog weer doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
En op hout?? Iemand tips??

Op de tegels is het weg alleen blijven mijn houten bakken groen!

Zou het komen omdat hout langer vochtig blijft... Hmmm
En op hout??

Blijft bij m
Strooi er gewoon zout overheen. Bij AH hebben ze zakjes zout van een paar euro,dat was van de winter snel uitverkocht. Van de winter had ik zout gestrooid naar de poort en schuur toe,je kunt nu nog het verschil zien,want daar is het niet groen. Ik heb nog veel strooizout over en heb dat gisteren over de groene tegels gedaan. Hoef ik gelukkig niet te schrobben.
quote:witblommetje schreef op 24 maart 2011 @ 00:07:

En op hout?? Iemand tips??

Op de tegels is het weg alleen blijven mijn houten bakken groen!

Zou het komen omdat hout langer vochtig blijft... Hmmm

Hetzelde, azijn.

Edit: Azijn kun je op alles gebruiken tegen groene aanslag, behalve kalkhoudende bestrating. (natuursteen)
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven