Help! Groene aanslag in de tuin!!
woensdag 23 maart 2011 om 21:48
Voor alle mensen op dit forum die verstand hebben van tuintjes de vraag: hoe kom ik van de groene aanslag op mijn tuintegels af? Ik ben absoluut geen groene-vinger-mens en ben dan ook op zoek naar een manier die zonder schrobwerk helpt tegen de groene aanslag. Wie heeft er een goede manier?
Afgelopen weekend heb ik al pure azijn geprobeerd, maar helaas dat hielp niet.
Afgelopen weekend heb ik al pure azijn geprobeerd, maar helaas dat hielp niet.
woensdag 23 maart 2011 om 22:13
quote:Bagheera schreef op 23 maart 2011 @ 22:06:
[...]
Dat lijkt me heel slecht voor het milieu, gaan je planten daar niet dood van?
Die groene aanslag verwijderaar (zoals ik bijvoorbeeld onlangs bij Kruidvat zag staan) is pas echt vergif!
Ik koop alleen groene aanslag verwijderaar die biologisch afbreekbaar is (ooit bij Karwei, ik weet niet of ze die nog steeds hebben).
[...]
Dat lijkt me heel slecht voor het milieu, gaan je planten daar niet dood van?
Die groene aanslag verwijderaar (zoals ik bijvoorbeeld onlangs bij Kruidvat zag staan) is pas echt vergif!
Ik koop alleen groene aanslag verwijderaar die biologisch afbreekbaar is (ooit bij Karwei, ik weet niet of ze die nog steeds hebben).
woensdag 23 maart 2011 om 23:05
donderdag 24 maart 2011 om 00:18
Strooi er gewoon zout overheen. Bij AH hebben ze zakjes zout van een paar euro,dat was van de winter snel uitverkocht. Van de winter had ik zout gestrooid naar de poort en schuur toe,je kunt nu nog het verschil zien,want daar is het niet groen. Ik heb nog veel strooizout over en heb dat gisteren over de groene tegels gedaan. Hoef ik gelukkig niet te schrobben.
donderdag 24 maart 2011 om 13:26
quote:witblommetje schreef op 24 maart 2011 @ 00:07:
En op hout?? Iemand tips??
Op de tegels is het weg alleen blijven mijn houten bakken groen!
Zou het komen omdat hout langer vochtig blijft... Hmmm
Hetzelde, azijn.
Edit: Azijn kun je op alles gebruiken tegen groene aanslag, behalve kalkhoudende bestrating. (natuursteen)
En op hout?? Iemand tips??
Op de tegels is het weg alleen blijven mijn houten bakken groen!
Zou het komen omdat hout langer vochtig blijft... Hmmm
Hetzelde, azijn.
Edit: Azijn kun je op alles gebruiken tegen groene aanslag, behalve kalkhoudende bestrating. (natuursteen)
“Don’t look back – you’re not going that way.”