Help! Groene aanslag in de tuin!!

23-03-2011 21:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle mensen op dit forum die verstand hebben van tuintjes de vraag: hoe kom ik van de groene aanslag op mijn tuintegels af? Ik ben absoluut geen groene-vinger-mens en ben dan ook op zoek naar een manier die zonder schrobwerk helpt tegen de groene aanslag. Wie heeft er een goede manier?

Afgelopen weekend heb ik al pure azijn geprobeerd, maar helaas dat hielp niet.
chloor er op gooien (vele vele flessen) dat in laten trekken en daarna met de hogedrukspuit er over
Lekker voor het milieu al dat chloor. Pak dan groene zeep, warm water en poetsen maar.
de omstaande planten en grasveld gaan er niet aan kapot
Dat het in het grondwater komt en de rioolwaterzuivering verstoort maakt niet uit? Maar ja, je doet al iets voor het milieu gezien je onderschrift :P .
Jeetje wat een hoeveelheid reacties!

Ik heb inmiddels op mijn boodschappenlijstje voor dit weekend vermeld dat er schoonmaakazijn gekocht moet worden. Misschien dat ik nog wel even langs de Aldi fiets voor een flesje groene aanslag verwijderaar.
action heeft ook groene aanslagverwijderaar. Ik zag het staan voor 1,95 per fles (grote fles). geen idee of het goed werkt, ik heb het nog niet gekocht, maat tis niet duur i.i.g.
Thanks nog voor de info over de hogedrukreiniger, wist ik niet!
quote:Puck9 schreef op 25 maart 2011 @ 13:15:

Thanks nog voor de info over de hogedrukreiniger, wist ik niet!

Je kunt best schoonmaken met een hogedrukreiniger hoor.

Alleen koop wel een zak zilverzand om daarna je voegen weer in te vegen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Flora Rein, natuurvriendelijk algen verwijderen

Ieder jaar pakt men de hogedrukreiniger om paden schoon te spuiten. Helpt dit? Het antwoord is simpel; NEE!

De groene vervuiling spuit of borstelt men weg, echter het worteltje blijft zitten en gaat door met het invreet proces.

Kortom; voordat u het weer weet is alles weer groen.

FLORA REIN is de oplossing. Dit product doet het werk voor U! Alleen opnevelen is voldoende. De vloeistof zal door de diepte werking in ca. 72 uur de alg en groene aanslag doden, vervolgens is al het materiaal weer nieuw en schoon. Het zal voor langere tijd beschermd zijn tegen nieuwe invloeden van alg en groene aanslag.

NEO FLORA REIN heeft een eigen wettelijk Nederlands toelatingsnummer, de zgn. N normering. Bovendien is het product veilig in gebruik en is ook geschikt voor rieten daken. Kortom

Groen is mooi, maar dan wel op die plekken die groen horen te zijn. Info 0226 - 355 333

www.neochemie.nl
anoniem_123264 wijzigde dit bericht op 29-03-2011 16:18
Reden: typefout
% gewijzigd
@neochemie

Kun je ook even de ingrediëntenlijst hier neerplempen als je toch zo bezig bent.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Er zijn wel een aantal mogelijkheden.

Voor hout (wel eerst uitproberen). Meng een fles schoonmaakazijn met water. Vervolgens een harde borstel en de aanslag vliegt eraf!! Boenen is zeker niet nodig. Gooi aan het einde en emmer water over de meubels. Ga nooit met een hoge drukspuit op (mooie) houten meubels. Dat veroorzaakt scheuren en beschadigingen.

Voor tegels heb je wel iets sterkers nodig. Een goed middel is een hoge druk reiniger (daarna wel opnieuw voegen ivm verzakkingen). Verder werkt chloor, azijn en bleek ook. Duurt wel wat langer en geeft een iets minder resultaat dan de hoge druk. Natuurlijk werken de groene aanslag verwijderaars ook erg goed (wel erg kostbaar bij een groot oppvervlak).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven