Help!!! Ik heb een muis.

26-01-2012 08:53 28 berichten
Trok van de week de wc door en daar zag ik hem, hij schoot achter de wasmachine vandaan, zo onder de deur door.Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat hij door het bovenlicht in de slaapkamer naar binnen is gekomen.

Nu vanmorgen heb ik ontdekt dat hij zich verschanst in het gasfornuis. Ik had al alles ontkruimeld en stofzuig en dweil nu elke dag, zodat er niets te eten te vinden is, alles is verstopt achter glas of steen. Wat te doen. Wie heeft raad?
Als je 1 muis ziet in huis, betekent het dat er veel meer zijn. Lokdoosjes neerzetten en je huis heel goed schoon blijven houden.
Alle reacties Link kopieren
Loskoppelen van je pc?
quote:hipslala schreef op 26 januari 2012 @ 08:57:

Als je 1 muis ziet in huis, betekent het dat er veel meer zijn. Lokdoosjes neerzetten en je huis heel goed schoon blijven houden.Nee, het is er echt maar 1.
quote:Artemis schreef op 26 januari 2012 @ 08:57:

Loskoppelen van je pc?
Muizen komen nooit alleen..
Internagelaktisch
Neehoor, zijn kindjes en vrouwtjes zijn wat voorzichtiger, dus die zie je niet.
Wij kunnen de gemeente bellen die dan gratis lokdoosjes neer komt zetten. (Waarom het gratis is, weet ik eigenlijk ook niet)
quote:maaique schreef op 26 januari 2012 @ 09:00:

Muizen komen nooit alleen..Heus wel, een veldmuisje kan gemakkelijk binnenpiepen en weer weggaan.

Wij proberen altijd om onze katten wat instinct bij te brengen, maar ze zijn er zo bang voor dat man hem meestal moet vangen en buiten zet.
Ik woon op de derde woonlaag in een betonnen gebouw. Hij is tegen de muur opgekropen en door het raam naar binnen gekomen. Ik ben wel bang dat hij zijn vriendjes gaat halen als ik het raam weer open zet.
quote:Friezin71 schreef op 26 januari 2012 @ 09:01:

Wij kunnen de gemeente bellen die dan gratis lokdoosjes neer komt zetten. (Waarom het gratis is, weet ik eigenlijk ook niet)Das een plan. Ik ga maar eens even bellen.
Ik zou gaan voor een diervriendelijk lokdoosje, dat je hem alleen vangt en dan ergens in een bos weer uitzetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 januari 2012 @ 09:04:

Ik zou gaan voor een diervriendelijk lokdoosje, dat je hem alleen vangt en dan ergens in een bos weer uitzetten.Ik was ook niet van plan een moord te plegen Mylen.
Ik had afgelopen voorjaar last van muizen. Eerst geprobeerd met diervriendelijke lokvalletjes. Helaas: ondanks verschillende soorten voer en verschillende plekken geen resultaat.

Omdat de overlast groter werd (meer troep en ze begonnen zelfs aan de onderkant van mijn bankstel te knagen) toen maar met dichtklappende vallen geprobeerd. Ook geen resultaat.

Kennelijk bereslimme muizen.

Uiteindelijk (en contre coeur) gekozen voor muizentarwe.

Probleem direkt opgelost, nooit meer een muis gezien.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
En wat is muizentarwe? Wat doet het met die muizen en waar verkopen ze dat?

Ik heb net de gemeente gebeld en die hebben lokdozen voor 3,60 per stuk, maar dan moet ik hem wel vermoorden.
Muizen hebben een hekel aan muntolie, de geur ervan. In de lokdooosjes vd gemeente zit een gif dat zorgt dat de muis langzaam van binnenuit "verbrand". Hij gaat dan dus langzaam dood, en uiteindelijk moet je hem dus zoeken. (op de geur afgaan, bah). Woon je ook in de stad? Ik denk altijd maar; zolang je muizen hebt, heb je iig geen ratten.
Oh muntolie heb ik altijd wel in huis, maar eens proberen dan.
Ik heb nu het enige gaatje afgedicht waar hij doorheen kan in het gasfornuis, als hij nu wil ontsnappen loopt hij met z'n knar tegen een marmeren bakje aan, dus hij kan nergens meer naar toe en ik heb muntolie gesprenkeld, dus, als het goed is heeft hij het nu erg slecht naar z'n zin.

Dat lijkt natuurlijk geweldiger dan het is , want ik heb nu een patstelling veroorzaakt. Wat nu?
Misschien kan er tijdelijk een kat bij je logeren, of schaf er anders eentje aan.
Ik heb 6 jaar terug muizen gehad.

Na alle vriendelijke oplossingen te hebben geprobeerd klapmuizenvalletjes met beetje pindakaas erin.Werkte binnen 1 dag (7 muizen) Vond het vreselijk maar ze namen echt m'n huis over (bosomgeving) en heb honderden euro's uitgegeven om het diervriendelijk te proberen.Mijn kat was toen net overleden.Heb nieuwe kat en hoor wel af en toe wat in spouwmuren maar binnen heb ik ze niet meer gehoord/gezien

Vind het nog steeds zwarte vlek op mijn diervriendelijke leven maar ik werd gek van ze!
quote:missy_acy schreef op 26 januari 2012 @ 09:20:

.....denk altijd maar; zolang je muizen hebt, heb je iig geen ratten.Muizen en ratten kunnen wel degelijk in dezelfde ruimte leven. Het is een fabeltje dat wanneer je muizen ziet, er geen ratten kunnen zijn.
quote:Cateautje schreef op 26 januari 2012 @ 09:18:

En wat is muizentarwe? Wat doet het met die muizen en waar verkopen ze dat?

Ik heb net de gemeente gebeld en die hebben lokdozen voor 3,60 per stuk, maar dan moet ik hem wel vermoorden.

Muizentarwe is tarwe die is behandeld met een gif dat muizen doodt. Niet diervriendelijk, wèl effectief.

Polygamie = intensieve vrouwhouderij
je huis schoon houden is het begin. Geen borden met restjes etc laten staan.. Zolang ze kunnen eten zullen ze blijven!
Ik heb die vieze beesten hier ook in huis.

Durf bijna mijn keuken niet meer in, stom want ik ben normaal helemaal niet bang voor beesten maar ik vind muizen en ratten echt zo eng!

Mijn huisgenoten zijn verdeeld over het schoonhouden van de keuken, twee ervan denken dat de keuken schoonhouden niet echt uitmaakt... vandaag zijn mijn andere huisgenoot en ik opgeteld 11 uur bezig geweest om de hele keuken van onder tot boven schoon te maken! We hebben een gat ontdekt waar we denken dat het beest vandaan komt en hij verschanst zich graag achter het gasfornuis. Van achter het gasfornuis kan hij een kast in, en jahoor, onderin de kast vonden we muizenkeutels.

Morgen komt er een klusjesman om het gat dicht te maken, als dat niet helpt dan koop ik muizentarwe. Dan bega ik maar een moord...
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 januari 2012 @ 09:04:

Ik zou gaan voor een diervriendelijk lokdoosje, dat je hem alleen vangt en dan ergens in een bos weer uitzetten.

Weet je hoe koud 't nu in dat bos is? Ah toe, mag 'ie bij jou logeren?

Zodra 't voorjaar is gaat 'ie vanzelf naar buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven