Help, ik heb geen smaak!

03-02-2017 01:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een nieuwe 'woning', en ik kom erachter dat ik echt geen smaak heb wat betreft het interieur, of het gezellig maken ervan. Ok. De 'woning' is niet iedeaal, het betreft een redelijk grote zolder etage. Voor Amsterdamse begrippen dan, maar ik kan de huur ruimschoots betalen en het is in het mooie Oud West van Amsterdam. Iets meer dan 10 minuten fietsen naar m'n werk dus wat dat betreft ideaal.

Het betreft een zolder van ongeveer 35 vierkante meter. Aan een kant heb ik een groot raam, maar dat is ook het enige raam. Die zit een een afgescheiden ruimte van ongeveer 12m2. Deze ruimte is erg licht. Dan is er open toegang naar de volgende ruimte van ongeveer 23m2, hierin zit een nis aan de voorkant waar een groot tweepersoons bed inpast en die heb ik er nu ook staan, met een kledingkast omgekeerd naar de rest van de ruimte (dus met de deuren naar het bed) zodat ik een soort van slaapkamer heb gecreëerd.

Ik heb altijd gemeubileerd gehuurd, en dat wat er stond gewoon geaccepteerd en er wat van gemaakt, maar hier staan weinig meubels en ik twijfel over de indeling en aankleding. Voor nu heb ik een bank staan in de kamer met raam, en ben Ik van plan een grote eettafel te zetten achter die kast die de rest van de ruimte afscheid van mijn 'slaapkamer'.

Ik ben al snel zo van, als het leefbaar is is het ok, maar dit keer wil ik eens deze plek echt m'n eigen maken. Ik ben van plan hier even te blijven. Als ik op pinterest kijk vind ik praktisch alles mooi. Maar ik hang misschien iets meer naar het romantische. De bank die er stond was witleer, erg lelijk, dus daar heb ik een cover voor gekocht. Antraciet, en erbij een oud roze achtige plaid en bijpassende gordijnen. Op m'n bed ligt een petrol overtrek met een witte plaid in oudroze en petrol achtige bloemen. Ik heb heel veel boeken ook, misschien ergens een grote kast?

Ik heb zo'n 1000 euro om dit m'n paleis te maken.

Wie heeft er inspiratie?

Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Tochtje door de Ikea.

Vergeet trouwens niet om een paar planten en iets van een gordijn mee te nemen in de planning.
Ik denk dat foto's bijvoegen wat makkelijker is. Halverwege je verhaal was ik de draad al kwijt en begreep er niks meer van.

Ik heb ook een huis gekocht en het interieur jaa dat is altijd erg lastig. Nu wil ik het ook picobello hebben. Maar zoiets vind ik wel erg leuk! Veel plezier met je plannen maken.
Bam!!!!
Sorry ik heb geen foto's, ik kan ze wel maken uiteraard maar weet niet hoe ik ze moet posten
Haha dat weet ik ook niet. Misschien kan een ander forummer je helpen.
Bam!!!!
Muurtje verven in petrol? Goedkoop en geeft snel sfeer.
Ikganu slapen, alvast bedankt voor de reacties, hoop morgen met foto's/duidelijker beschrijving te komen!
Als je foto's hebt of beter nog een soort plattegrondje tekent (waar je ook ramen en deur op aangeeft), is dat inderdaad duidelijker. Verder geef je aan geen smaak te hebben, maar je weet vast wat je afschuwelijk vindt? Als je dat aangeeft, is het ook makkelijker adviseren.

Via bijvoorbeeld tinypic kun je gratis foto's uploaden. Succes!
Een interieur is geen levensbehofte hoor. Koop gewoon wat meubels om het leefbaar tr maken. Kringloop heeft soms ook degelijke dingen en heeft tegenwoordig ook soms brengservices.
Lichte/witte muren en niet te vol zetten. Veel op pinterest kijken en beginnen bij de basis, muren en vloer.
Ik begrijp dat je je bed in de grootste kamer hebt gezet?

En waar is je keuken?
Ik zie het niet zo goed voor me zoals je het beschrijft. Maar ben ook totaal niet visueel ingesteld. Wat heb je nu nog nodig dan, qua meubels? Of gaat het om de indeling want dan zou een overzichtje van bovenaf wel handig zijn.

O trouwens, dat deed ik vroeger wel eens, je kunt je kamer opmeten en je meubels en dan op schaal een tekening maken van het oppervlakte. Je meubels ook, en die uitknippen. Dan kun je met die stukjes papier, je meubels rondschuiven op je plattegrondje. Wel alles op schaal maken dan. Dan kun je zien of het gaat passen zonder te hoeven schuiven. Kan een boel werk schelen.
Dus bv als je kamer 3 bij 5 is, maak je het model op papier 30 bij 50 cm. Schaal 1:100. Denk ik.
quote:Ameliaaa schreef op 03 februari 2017 @ 08:13:

Ik zie het niet zo goed voor me zoals je het beschrijft. Maar ben ook totaal niet visueel ingesteld. Wat heb je nu nog nodig dan, qua meubels? Of gaat het om de indeling want dan zou een overzichtje van bovenaf wel handig zijn.

O trouwens, dat deed ik vroeger wel eens, je kunt je kamer opmeten en je meubels en dan op schaal een tekening maken van het oppervlakte. Je meubels ook, en die uitknippen. Dan kun je met die stukjes papier, je meubels rondschuiven op je plattegrondje. Wel alles op schaal maken dan. Dan kun je zien of het gaat passen zonder te hoeven schuiven. Kan een boel werk schelen.Tegenwoordig heb je daar www . floorplanner . nl voor
Heb je de recente interieurtopics (toffe en lelijke interieurs) al doorgespit?
Haha
quote:lux. schreef op 03 februari 2017 @ 08:16:

[...]

Tegenwoordig heb je daar www . floorplanner . nl voor O! Ja! Ik prutste leuk aan met papiertjes en kartonnetjes. Nu voel ik me even net als Randy in South Park: I love the future! Nou ja, ik kijk tenminste nog naar South Park dus zo'n oud gebakje ben ik nou ook weer niet.
quote:Perzina schreef op 03 februari 2017 @ 08:28:

HahaIk vind de topictitel ook grappig. Dat bedoel je toch? Het zou zomaar een titel kunnen worden van een nog niet bestaand tv programma. Smaak, kun je niet kopen he. Maar wel veinzen hoor, To. Ik ben ook fan van pinterest, zonder die site had ik ook geen smaak gehad. Ik 'leen' die gewoon van anderen.
Begin met planten. Beetje leuke boekenkasten en zorg dat de meubels niet te iel zijn.

Ik zie vaak dat mensen hun muren heel sec wit houden. Dat kan kil overkomen. Off white verven en dingen aan de muur zoals posters en wandkleden kan veel sfeer geven.

Ook vloerkleden kunnen kleur en sfeer en geluiddemping geven.

Het begint denk ik bij een kleurplan.

Mij hielp het om met een plattegrond te schuiven. En om met verbandtape op mijn deuren kaarten met een thema te plakken.

Of negin met 1 ruimte om te stylen...ik ben mijn wc gaan pimpen.
quote:Ameliaaa schreef op 03 februari 2017 @ 08:33:

[...]

O! Ja! Ik prutste leuk aan met papiertjes en kartonnetjes. Nu voel ik me even net als Randy in South Park: I love the future! Nou ja, ik kijk tenminste nog naar South Park dus zo'n oud gebakje ben ik nou ook weer niet.Dat deed ik vroeger ook maar dat floorplanner is toch wel verdomd handig.
Wat ideetjes. Bij de action verkopen ze veel spulletjes in deze kleurenstelling trouwens. Je kunt ook meubels zelf verven natuurlijk.

quote:Ameliaaa schreef op 03 februari 2017 @ 08:35:

[...]

Ik vind de topictitel ook grappig. Dat bedoel je toch? Het zou zomaar een titel kunnen worden van een nog niet bestaand tv programma. Smaak, kun je niet kopen he. Maar wel veinzen hoor, To. Ik ben ook fan van pinterest, zonder die site had ik ook geen smaak gehad. Ik 'leen' die gewoon van anderen.Nee, ik moest lachen om de reactie van Lux, die droog opmerkte dat je Floorplanner hebt, op de opmerking van het geknutsel op papier. Maar er was al een reactie tussen gekomen.
quote:Ameliaaa schreef op 03 februari 2017 @ 08:16:

Dus bv als je kamer 3 bij 5 is, maak je het model op papier 30 bij 50 cm. Schaal 1:100. Denk ik. Fout gedacht.
Wat ook leuk is, niet alle muren dezelfde kleur verven en/of een stuk behangen met een leuke print. Daarmee kun je een ruimte heel anders laten ogen.
Mijn tip zou ook zijn: ga eerst op Pinterest kijken wat je mooi vindt en maak daar een bord van. Maak een kleurplan (niet zomaar wat verven maar gebruik ook daar een tool), en een lichtplan en ga dan meubels uitzoeken en als laatste accecoires.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven