Help! Inloopdouche of deur/cabine????

23-06-2015 15:03 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een nieuwe badkamer aan het uitzoeken voor een nieuwbouwhuis en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen met een inloopdouche (dus zonder deur)!

Het lijkt me heel mooi, maar is het niet te fris? En de stoom die vrijkomt in de badkamer niet te vervelend?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Mijn huidige woning is de derde op rij met een inloopdouche en ik zou niet anders meer willen. Vooral omdat je in een inloopdouche meestal meer ruimte hebt dan in zo'n cabine.
Wij hebben een hele grote inloopdouche bestaand uit een glazen wand met daaraan twee deuren die je naar binnen kunt klappen. Zo kun je de douche ook deels afsluiten.

Erg handig, niet te koud dus.
Fris als in koud? Nee hoor, ik merk geen verschil met een douche-cabine. Nou, niet helemaal waar: er is meer zuurstof als je doucht. Dat vind ik wel prettig. De stoom is niet vervelend. Ik heb een afzuigding en een verwarmde spiegel, dus merk er niet zoveel van. Behalve dan meer ruimte onder de douche
Ook hier goede ervaringen met een inloopdouche.

Wat betreft de condens; mijn badkamer heeft zo'n speciale afzuig installatie, maar ook als ik die eens vergeet aan te zetten niet meer of minder stoom dan bij douchen met deur.
Zo veel makkelijker om schoon te maken/houden. En lekker de ruimte, ik zou niet anders meer willen dan een inloopdouche.
Een inloopouche natuurlijk! Zo'n cabine is zooo 1985! Daarbij wie past er eigenlijk in een douchecabine?
quote:kerol schreef op 23 juni 2015 @ 15:11:

Zo veel makkelijker om schoon te maken/houden. En lekker de ruimte, ik zou niet anders meer willen dan een inloopdouche.Dit! Behalve dat ik een douche cabine heb..
Nou ja.. dat dus..
De term 'inloopdouche' is niet heel duidelijk. De meeste badkamerverkopers noemen alles wat geen douchebak heeft maar doorlopende vloertegels een inloopdouche, ongeacht of er een deur voor zit of niet. Maar andersom heb je douche'bakken' zonder deur maar met alleen een glazen wandje, die ik dan weer inloopdouche zou noemen.

Geen deur, geen randjes, geen bak en alleen een stukje glas bevalt mij trouwens uitstekend.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:jo12345 schreef op 23 juni 2015 @ 15:12:

Een inloopouche natuurlijk! Zo'n cabine is zooo 1985! Daarbij wie past er eigenlijk in een douchecabine?Ik dus...
Nou ja.. dat dus..
Heerlijk, een inloopdouche We hebben een fijne ruime en eerlijk gezegd heb ik het nog nooit koud gehad. Goede afzuiging ( of we zetten een raam open) en een verwarmde spiegel. Echt een aanrader

Mijn ouders hebben een douche die ze af kunnen sluiten met een glazen deur. Geen standaard cabine met een douchebak oid. Ook ruim, maar ik prefereer onze inloopdouche.
Wij hebben helemaal geen inloop-iets of cabine-iets, bij ons hangt het douchestel gewoon aan de muur en is er niets omheen. De spetters raken de badrand een beetje en verder wordt die de voer in die hoek van de badkamer natuurlijk nat. Daar hebben we een trekker voor. Wat er niet is hoeft ook niet schoongemaakt te worden.

Ik vind het niet koud, niet kouder dan in een cabine oid. Het is wel lekker ruim, ik sta wel eens met mijn twee zoontjes onder de douche bijvoorbeeld. Teiltje water erbij nog voor de mannen, past allemaal makkelijk. Kan me wel voorstellen dat het voor heel preutse mensen niets is, zo open douchen.

Voor de stoom maakt het niet uit of je nou wel of geen cabine neemt. Zorg gewoon voor goede ventilatie, afzuiging of een raam.
Wij hebben een inloopdouche met twee douches. Als je toch gaat verbouwen: ik kan het van harte aanbevelen. Zó gezellig!
quote:Vl43inder schreef op 23 juni 2015 @ 15:18:

Ik vind het niet koud, niet kouder dan in een cabine oid. Het is wel lekker ruim, ik sta wel eens met mijn twee zoontjes onder de douche bijvoorbeeld. Teiltje water erbij nog voor de mannen, past allemaal makkelijk. Kan me wel voorstellen dat het voor heel preutse mensen niets is, zo open douchen..Dat snap ik dan weer niet. Preutse mensen houden toch gewoon de deur van de badkamer dicht?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Zou gaan voor inloopdouche hier nooit meer een cabine dan nog liever een douchegordijn! Zo een ellende zon cabine schoonmaken
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
De mijne lijkt op deze:

Het ronde gedeelte kan (bij mij) naar buiten draaien. Het is heerlijk warm en met een verwarmde spiegel heb ik geen last van condens.
quote:handigmetgeld schreef op 23 juni 2015 @ 15:14:

De term 'inloopdouche' is niet heel duidelijk. De meeste badkamerverkopers noemen alles wat geen douchebak heeft maar doorlopende vloertegels een inloopdouche, ongeacht of er een deur voor zit of niet. Maar andersom heb je douche'bakken' zonder deur maar met alleen een glazen wandje, die ik dan weer inloopdouche zou noemen.

Geen deur, geen randjes, geen bak en alleen een stukje glas bevalt mij trouwens uitstekend.

Ja klopt. De douche van mijn vriend werd in de winkel ook een inloopdouche genoemd, terwijl er toch echt een deur inzit. Maar geen bak, de vloer loopt gewoon door. In principe is die cabine niks meer dan 2 glazen wanden waarvan 1 er een deur bevat.

Maar als je de ruimte hebt, zou ik wel voor een 'echte' inloopdouche gaan. Erg mooi!
Wow wat een reacties, dank jullie! Er past een inloopdouche in met een muurtje met een lengte van 1.10 in de badkamer, met een uitloop van nog eens 50 centimeter, daar begint dan de rand van het bad.

Wat hebben jullie voor drain/putje en op welke plek?
Bij ons loopt de vloer gewoon door en onder de douchekop zit in de vloer een drain. Ik heb wel een glazen wand en een deur die de boel afsluit. Ik houdt namelijk erg van gloeiend heet douchen en zo'n klein hokje van 1 vierkante meter voelt toch behaaglijker dan iets wat open is.

Maar verder ook geen randjes en andere ellende die schoongehouden moet worden. Nu nog zachter water van het waterschap en mijn droom is compleet.
Wij hadden een inloopdouche, als in: een rechthoekige douchebak met 1 glazen wand.

Na 2 weken hadden we al spijt. De badkamer was altijd nat na het douchen (dus altijd handdoeken op de grond), je stond in de tocht en kou (ventilatie hing er recht boven) en je eindigde met een Turks stoombad als je de badkamerdeur niet open liet staan.

Sinds een maand hebben we een cabine laten plaatsen op die douchebak. Wat heerlijk! Warm douchen, geen stoombad en geen natte badkamer. En omdat we een grote cabine hebben, ook nog steeds alle ruimte.
Wij hebben een easydrain, geplaatst onder de regendouchekop. Er is een afschot gemaakt door de tegelzetter, waardoor het water niet de badkamer zelf in stroomt, maar dus richting easydrain. Zo uit mijn hoofd is onze inloopdouche 1,50 diep.

Even een fotootje ter verduidelijking. Dit was nog tijdens de bouw van het huis.

1
Hier een langwerpige put (50 cm bij 5 cm) aan de muurkant van de douche. Ideaal met schoonmaken!
quote:elko schreef op 23 juni 2015 @ 15:48:

Wij hadden een inloopdouche, als in: een rechthoekige douchebak met 1 glazen wand.

Na 2 weken hadden we al spijt. De badkamer was altijd nat na het douchen (dus altijd handdoeken op de grond), je stond in de tocht en kou (ventilatie hing er recht boven) en je eindigde met een Turks stoombad als je de badkamerdeur niet open liet staan.

Sinds een maand hebben we een cabine laten plaatsen op die douchebak. Wat heerlijk! Warm douchen, geen stoombad en geen natte badkamer. En omdat we een grote cabine hebben, ook nog steeds alle ruimte.Wij hebben een ruimere douche dan gemiddeld, met een glazen deur tussen twee muurtjes in (geen douchebak, maar drain in vloer). Omdat in eerste instantie de verkeerde deur geleverd was, heb ik dus enkele weken zonder deur moeten douchen. Ook bij ons zit er een mechanische ventilatie-unit vlak boven de douche... en ik heb het nog nooit zo koud gehad!!! Op een gegeven moment zelfs de douche afgeplakt met plasticfolie, maar dat was ook geen succes (tape liet gedurende het douchen los, folie trok door temperatuurverschil de douchen in en kleefde als een douchegordijn tegen me aan). Mijn ouders hebben ook een royale inloopdouche gehad zonder deur en zij baalden ook al na dag 2: koud, natte badkamervloer.
ik heb ook zoiets als heelveelblabla en ik laat eigenlijk altijd de deur open staan, alsof het een inloopdouche is dus, veel fijner, meer ruimte en minder schoon te maken

wat kou en stoomvorming betreft: vloerverwarming doet wonderen
Ik heb ook een eaydrain maar als je lang haar hebt kan ik je deze ten zeerste afraden! Echt een gedoe om schoon te maken bah bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven