Help! Witte beestjes in de keuken!

06-11-2015 19:15 37 berichten
Sinds gisterochtend zit onze hele keuken vol met kleine witte beestjes. Misschien zitten ze er al langer maar is het ons nooit opgevallen. Google vertelt me dat het waarschijnlijk mijten zijn, maar welke van de 1001 soorten weet ik niet. Wie weet hoe ik ze weg kan krijgen?

Wat we nu weten/ hebben gedaan:

De beestjes zijn 0,5-1mm grootZe kruipen heel langzaamWe halen ze weg en binnen 10 minuten zit alles weer vol, ondanks dat ze heel sloom zijnwe kunnen ze bijna niet zien, alleen op gladde of donkere voorwerpenWe hebben de bron nog niet gevonden, ook geen rottend eten oid in de keukenKeuken(kasjes) zijn uitgeruimd en grondig schoongemaaktAlle open verpakkingen zoals meel, suiker etc weggegooidSchoongemaakt met oa allesreiniger, azijn, dettol, terpentine, spiritus. Niet door elkaar natuurlijk.Na het schoonmaken wandelen ze overal gewoon weer overheen.De terpentine rennen ze in eerste instantie voor weg, maar kruipen later wel weer over een schoongemaakt deel. Lijkt het meeste effect te hebben dus.Op een paar enkelingen na nog nergens anders in het huis gezien, maar het kan ook zijn dat we ze gewoon niet zien.

Ik wil dat deze viezerds weggaan! Wie weet wat we moeten doen? Voor onze poes hebben we al mijtenspul gehaald.

Foto:

http://tinypic.com/r/fz0vt1/9
quote:kevertje22 schreef op 06 november 2015 @ 20:02:

https://m.youtube.com/watch?v=jQBOHm0j87k

Sorry, geen advies maar moest hier aan denken Haha, heel toepasselijk! Ga ik afspelen terwijl ik weer aan het poetsen sla.
Alle reacties Link kopieren
ik zie geen kop en poten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 06 november 2015 @ 20:26:

ik zie geen kop en poten.Wij ook niet. Daar zijn ze te klein voor. Met een vergrootglas zien we wel kleine pootjes. Of iets wat daar op lijkt, nog steeds onduidelijk.
Nogmaals: HG tegen kruipend ongedierte.

Alleen bestrijding van ratten, wespen en faraomier is in onze gemeente gratis

Kakkerlakken kost 1100¤..
dubbel
Heb je al achter de plinten onder het keukenblok gekeken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Franjestaart schreef op 06 november 2015 @ 22:07:

Nogmaals: HG tegen kruipend ongedierte.

Alleen bestrijding van ratten, wespen en faraomier is in onze gemeente gratis

Kakkerlakken kost 1100¤.."Tevens niet toepassen op plaatsen waar voedsel wordt bereid en in apparaten voor de bereiding van voedsel." Staat er bij Hg. Het is in onze keuken, ik weet niet of ik dat durf. Marja, als er geen andere optie is...
quote:Tickel schreef op 06 november 2015 @ 22:52:

Heb je al achter de plinten onder het keukenblok gekeken?Nee, dat doen we morgen als we meer licht hebben. De beestjes komen wel van boven denken we, daar zitten de meeste. Maar ik wil alles uitsluiten!
Ergens een goede camera lenen voor betere foto? Of foto door vergrootglas maken?
Wauw 1100 euro om kakkerlakken te verwijderen??? Wat duur zeg!

Bij ons kost ons ongedierte bestrijding standaard 130 euro, maakt niet uit waar je overlast van hebt.
quote:pangea schreef op 06 november 2015 @ 23:42:

[...]

"Tevens niet toepassen op plaatsen waar voedsel wordt bereid en in apparaten voor de bereiding van voedsel." Staat er bij Hg. Het is in onze keuken, ik weet niet of ik dat durf. Marja, als er geen andere optie is...

Waar op dat moment voedsel WORDT bereid. Als je geen voedsel aan het bereiden bent wordt er geen voedsel bereid. Waar denk je dat rentokil enz mee komt??

2 dagen buiten de deur eten, goed poetsen, en idd niet IN het koffiezetapparaat spuiten:P
Ik zou ook by de buren gaan vragen of ze hetzelfde probleem hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven