Het grote kruissteek borduurtopic

23-01-2021 14:39 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is misschien wat overdreven :P want geen idee of dit een groot topic wordt, maar het bekt wel lekker :proud:

Sinds de corona heb ik mijn jeugdhobby weer opgepakt en ben aan het borduren. Dus het leek me leuk om er een topic over te openen.

Wie borduurt er ook? Wat voor patronen maak je het liefst en waar haal je ze vandaan? Wat is je huidige project?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
GreenLadyFern schreef:
04-07-2021 13:27
Ik kom nog even binnenvallen :)
Ik ben dol op de borduurpatronen van LanArte, maar kan alleen complete borduurkits vinden. Weet iemand hier of ik ook alleen de patronen ergens kan kopen?
Nee, ik geloof het niet. LanArte werkt met hun eigen symbolen en daarbij is dus niet aangegeven welke kleur DMC daarbij hoort, dus bij een patroon moet je dan ook gelijk de garen bestellen en dan krijg je zo dus een heel pakket.
martje55 schreef:
15-06-2021 10:04
Wow 50 A4tjes, dat is groot! Hoe lang denk je dat je daar over doet?
Ik noem het mijn meer-jaren-plan.

Ik heb nu trouwens een borduur-trolley gecreëerd en ik ben er erg trots op! Ik heb zo'n drie-laags keukentrolley van de IKEA gekocht (met die ronde hoeken) en een houten plankje wat erbij hoort. Onderin heb ik nu de doos met kleurtjes en de kleuren-kaart. In het midden heb ik het houten plankje met daarop de tablet staan en bovenop m'n borduurlamp en als ik klaar ben kan daar ook het borduurwerk.

En die rol ik dan dus naast mijn stoel als ik aan het werk ga, en weer weg als ik klaar ben. Tot nu toe vind ik het ideaal. Zit ik niet meer zo voorovergebogen op de bank (en mijn hele bank vol borduurspullen).
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
04-07-2021 13:27
Ik kom nog even binnenvallen :)
Ik ben dol op de borduurpatronen van LanArte, maar kan alleen complete borduurkits vinden. Weet iemand hier of ik ook alleen de patronen ergens kan kopen?
Helaas niet nee. Ik heb in de tweedehands winkel een los patroon van Lanarte gekocht. Ooit ga ik op de gok het DMC garen er bij zoeken.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-07-2021 14:10
Ik noem het mijn meer-jaren-plan.

Ik heb nu trouwens een borduur-trolley gecreëerd en ik ben er erg trots op! Ik heb zo'n drie-laags keukentrolley van de IKEA gekocht (met die ronde hoeken) en een houten plankje wat erbij hoort. Onderin heb ik nu de doos met kleurtjes en de kleuren-kaart. In het midden heb ik het houten plankje met daarop de tablet staan en bovenop m'n borduurlamp en als ik klaar ben kan daar ook het borduurwerk.

En die rol ik dan dus naast mijn stoel als ik aan het werk ga, en weer weg als ik klaar ben. Tot nu toe vind ik het ideaal. Zit ik niet meer zo voorovergebogen op de bank (en mijn hele bank vol borduurspullen).
Ow dat klinkt heel mooi. Wil je een foto maken?

Ik zou eigenlijk ook mijn werk netjes moeten opbergen, maar de praktijk is dat het gewoon ergens rondom de bank slingert.

Ben aan de derde veer begonnen, van de twaalf. Het wordt nu al mooi. Ook goed ontworpen door die persoon op Etsy. En zó blij met Pattern Keeper, dat borduurt echt sneller en nauwkeuriger.

Ik weet niet meer wie dit schreef. Voor dit project heb ik geen naaldenhouder nodig, voor een andere waarschijnlijk wel. Mijn ervaring is dat bestaande afbeeldingen omzetten naar borduurpatroon veel meer verschillende kleuren oplevert. Ik ben er twee keer mee begonnen en beide keren na één A4 gestopt. Ik ga het onthouden.
Dankjewel voor het antwoord! Jammer zeg, ik vind het mooie patronen maar heb een hoop stof en garen liggen. Ik zag op Marktplaats wel patronen, dat is nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik nog niet weet op welk forum ik ga blijven hangen heb ik op ViaFora alvast een topic aangemaakt :)

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin- ... pic?page=1

Moetenwevakerdoen werkt bij mij niet lekker mobiel, dus daar zit ik (nog) niet. Mocht iemand er zin in hebben, maak daar vooral één aan :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hallo borduursters!

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar borduren, maar heb nog genoeg te haken en te breien, dus was nog niet begonnen.

Ik zag zonet heel veel mooie borduurwerken, en moest aan dit topic denken.
Misschien ga ik toch deze winter ook beginnen met borduren.

Hier de link naar prachtige kunstwerkjes:
https://www.boredpanda.com/beautiful-e ... zkBQSAT1k0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven