Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk! Mosterd inmiddels, maar happy new topic!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds geen uitslag van het lab omdat het lab blijkbaar in Duitsland zit en het daar gisteren een nationale feestdag was. Als het goed is komt de uitslag nu morgenochtend en ik heb echt buikpijn van de stress. Poes eet wel weer wat beter (ze krijgt nu ook ander voer), en de nierwaardes zijn wat gedaald. De arts die ik vanavond sprak was in elk geval zeker niet negatief.
Ik hoop echt op goed nieuws voor jullie Drackie. En duidelijkheid uiteraard dat je weet waar je aan toe bent. Nu proberen te slapen.
En Calamitycat ook voor morgen veel sterkte gewenst.
Ik heb toch maar wel het voer alvast besteld. Ik kan achteraf betalen en de prijs viel wel mee. Verschillende merken besteld waaronder wild freedom ( 2e zak van 400 gram gratis ), Applaws, Feringa en Purizon. Ook zaten er bij een zak Purizon Cosma blikjes. Ben benieuwd. Nu maar hopen dat hij het eet. Ik hoor veel goeds over Purizon, dat zelfs hele moeilijke katten het eten. Fingers crossed haha. Ik ga het gewoon geleidelijk mengen met zijn eigen voer. Ik heb van alle varianten vis genomen omdat hij dat het liefst eet.
En dan zien we wel of hij iets lust. Ik zie trouwens dat er in die blikjes van de Aldi 11% eiwit zit. Dat valt me alles mee voor een blikje van 25 cent. Die vindt hij toch ook wel heel lekker. Al eet hij de Almo Legend ook allemaal graag op.

Vanaf volgende week krijg ik weer wat meer geld dus dan kan ik eindelijk weer even wat adem halen. Mijn fiets rijd weer als een zonnetje trouwens. Gelukkig.
Balen dat je nog steeds niets weet Drackie! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik kan me je stress heel goed voorstellen. Zorg goed voor jezelf. :hug:

Oh en Parachutes: hoe gaat het met het slapen? Blijft je kat nog in het mandje s'nachts?
Alle reacties Link kopieren
Drackie, ik blijf duimen voor jullie!

Madrid, leuk! Ben benieuwd wat hij van het voer vindt. Ik hoor ook hele goede dingen over Purizon, dus wie weet!

Het slapen gaat redelijk, het verschilt per nacht, haha. Gisternacht bleef ze wel tot 7:45 netjes in haar mandje liggen, maar afgelopen nacht stond ze om 5:00 uur bovenop me te mauwen en was ze klaarwakker. Ze kan gewoon naar beneden, maar blijkbaar moest ik perse ook wakker zijn :P heb gelukkig daarna nog wel even verder kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
1 van onze katten spoort niet. Die zit as I type in de wasbak, pontificaal in de straal naar de stroompjes langs haar nek te happen en te hengelen. Ze is zeiknat maar dat interesseert haar echt niet. :rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Sommige katten hebben juist wel iets met water.
Alle reacties Link kopieren
Poes is thuis en het gaat stukken beter met haar. Ze is in de kliniek al 350 g aangekomen dus dat gaat de goede kant op. Thuis is ze ook lekker aan het eten. Ze denken dat er in haar lijfje iets misgaat met de aanmaak van rode bloedcellen en dat die door haar lijf ergens in het proces worden afgebroken waardoor ze bloedarmoede krijgt. Ze krijgt nu medicijnen en daar doet ze het heel goed op. De uitslagen van het bloedonderzoek zijn helaas nog steeds niet binnen.
Klinkt als sikkelcel anemie.

Super dat de medicijnen aanslaan!
Fijn dat ze het hiermee wat beter doet Drackie. Weet je wanneer je de uitslagen binnenkrijgt nu?
Alle reacties Link kopieren
De uitslagen van het bloedonderzoek zijn inmiddels binnen.

“Conclusie: we vermoeden dat poes last heeft van chronisch nierfalen met secundair anemie.”

Dat is niet goed. Vorige week verslechterde haar situatie zo rap toen ze weer thuis kwam (en haar nieren dus niet meer gespoeld werden) dat het waarschijnlijk een aflopende zaak is. Nu gaat het weer beter, nadat ze aan het infuus gelegen heeft, maar de komende dagen worden heel spannend (gaat ze weer zo snel achteruit?) en ze gaat waarschijnlijk niet oud worden.

Er is nog een mogelijkheid dat haar nieren zo vreemd doen omdat haar lijfje rode bloedcellen afbreekt ipv andersom, maar ik acht die kans niet groot gezien het beeld dat ze laat zien afgelopen weken. :'(
Vraagje aan de eigenaren van een bejaarde kat (ik heb een tijdje meegeschreven in deel 1):
Eén van onze katten is inmiddels 16, een bejaarde heer dus. Over het algemeen doet en kan hij alles nog. Alleen wassen van rug en achterlijf is een probleem voor hem, hij is gewoon niet meer lenig genoeg. Zijn vacht is aan het vervilten, vooral onder z'n staart.
Ik borstel hem wel, met een gewone kattenborstel (ijzer). Maar dit is dus niet afdoende. En ik heb het idee dat ik hem pijn doe als ik hem onder de staart borstel.
Weet iemand welke borstel geschikt is? Alle tips zijn welkom!
FadeToBlack schreef:
03-05-2019 21:38
Vraagje aan de eigenaren van een bejaarde kat (ik heb een tijdje meegeschreven in deel 1):
Eén van onze katten is inmiddels 16, een bejaarde heer dus. Over het algemeen doet en kan hij alles nog. Alleen wassen van rug en achterlijf is een probleem voor hem, hij is gewoon niet meer lenig genoeg. Zijn vacht is aan het vervilten, vooral onder z'n staart.
Ik borstel hem wel, met een gewone kattenborstel (ijzer). Maar dit is dus niet afdoende. En ik heb het idee dat ik hem pijn doe als ik hem onder de staart borstel.
Weet iemand welke borstel geschikt is? Alle tips zijn welkom!
Ik had dat probleem ook bij mijn 20 jarige. Ik heb het toen zelfs aan de dierenarts gevraagd maar ook daar geen duidelijkheid. Ik gebruikte een zachte borstel en de klitten knipte ik weg.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
03-05-2019 21:38
Vraagje aan de eigenaren van een bejaarde kat (ik heb een tijdje meegeschreven in deel 1):
Eén van onze katten is inmiddels 16, een bejaarde heer dus. Over het algemeen doet en kan hij alles nog. Alleen wassen van rug en achterlijf is een probleem voor hem, hij is gewoon niet meer lenig genoeg. Zijn vacht is aan het vervilten, vooral onder z'n staart.
Ik borstel hem wel, met een gewone kattenborstel (ijzer). Maar dit is dus niet afdoende. En ik heb het idee dat ik hem pijn doe als ik hem onder de staart borstel.
Weet iemand welke borstel geschikt is? Alle tips zijn welkom!
Wij hebben een kattenborstel van rubber. Gekocht toen onze hoogbejaarde ondertussen overleden kater dat probleem ook had.
Hij vond borstelen met die borstel prima. De ergste klitten hebben we een keer door de dierenarts laten verwijderen, omdat we merkten dat hij daar echt last van had en we het zelf niet goed voor elkaar kregen.
Het lijkt hier wat op: https://www.zooplus.nl/shop/katten/rein ... els/479671
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
03-05-2019 13:13
1 van onze katten spoort niet. Die zit as I type in de wasbak, pontificaal in de straal naar de stroompjes langs haar nek te happen en te hengelen. Ze is zeiknat maar dat interesseert haar echt niet. :rofl:
Zo eentje heb ik ook. En recentelijk heeft ze het doorspoelen van het toilet ontdekt. De eerste keer sprong ze in de pot 🤔 Ik hou haar nu natuurlijk tegen, maar ze klemt zich helemaal de bril vast. Stond er versteld van hoe sterk ze is.

Heb ook een ander probleem. Ze zijn hun brokjes zat. Ik voer Sensible 33 van RC, nadat mijn kotsende kat na twee dagen dit voer te hebben gegeten, stopte met kotsen. Maar nu blieven ze het allebei (!) niet meer. RC Ageing 12+ gekocht, ook geen succes. Nu moet ik dus weer op zoek naar brokken... je zou je toch eens vervelen met katten 🤣

Sterkte Drackie. Wat een spannende en onzekere tijd, bah.
mockturtle wijzigde dit bericht op 04-05-2019 09:55
4.11% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Drackie schreef:
03-05-2019 21:34
De uitslagen van het bloedonderzoek zijn inmiddels binnen.

“Conclusie: we vermoeden dat poes last heeft van chronisch nierfalen met secundair anemie.”

Dat is niet goed. Vorige week verslechterde haar situatie zo rap toen ze weer thuis kwam (en haar nieren dus niet meer gespoeld werden) dat het waarschijnlijk een aflopende zaak is. Nu gaat het weer beter, nadat ze aan het infuus gelegen heeft, maar de komende dagen worden heel spannend (gaat ze weer zo snel achteruit?) en ze gaat waarschijnlijk niet oud worden.

Er is nog een mogelijkheid dat haar nieren zo vreemd doen omdat haar lijfje rode bloedcellen afbreekt ipv andersom, maar ik acht die kans niet groot gezien het beeld dat ze laat zien afgelopen weken. :'(
Oh jee, wat ernstig.
Geniet van de tijd die je nog hebt met haar. ♡
Dat is geen mooi bericht Drackie...
Krijg je nog een vervolg afspraak nav het bloedonderzoek?
Alle reacties Link kopieren
Ze moet over twee weken op controle komen en als het voor die tijd verslechtert kunnen we altijd bellen. Een extra afspraak naar aanleiding van het bloedonderzoek krijgen we verder niet. Ze krijgt nu antibiotica, prednison en een eetlustopwekker. Ik heb kittenvoer voor haar gekocht zodat ze wat kan aansterken, en daarnaast wat smaakjes niervoeding. Ik hoop echt dat het niet zo snel verslechtert als de vorige keer, want dat zou betekenen dat het vanaf maandag ongeveer alweer achteruit zou gaan en dan vraag me echt af of we haar dit nog wel aan moeten doen.
drackie wijzigde dit bericht op 04-05-2019 12:50
0.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
03-05-2019 13:13
1 van onze katten spoort niet. Die zit as I type in de wasbak, pontificaal in de straal naar de stroompjes langs haar nek te happen en te hengelen. Ze is zeiknat maar dat interesseert haar echt niet. :rofl:
Zo’n kat heb ik ook. Die vindt het heerlijk als ik de kraan voor haar aanzet. Dan gaat ze ook onder de straal staan en ermee spelen. Ze drinkt ook veel liever uit de kraan dan uit haar waterbakje.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al een beetje bang voor chronisch nierfalen Drackie, vooral nadat je sprak over het verliezen van eiwitten via de urine.
Een van mijn inmiddels overleden katten had ook nierfalen, hij heeft drie dagen aan het infuus gelegen en allerlei medicatie gehad en heeft nog anderhalf jaar geleefd na de diagnose. En dit terwijl zijn nierwaardes echt heel slecht waren, met de juiste medicatie kunnen ze het best nog lang volhouden hoor. Hou altijd de kwaliteit van leven in de gaten, je kat zal aangeven wanneer het genoeg is en zelf zal je dat dan diep in je hart ook weten. Veel sterkte :hug:

Ben vanmiddag weer thuisgekomen en voel me emotioneel leeggezogen, het was een mooi afscheid maar ik ben nu gewoon ontzettend moe. Al ben ik dan ruim volwassen, het leven zonder ouders moet een plekje krijgen en dat is best lastig.
Het was heel fijn om de katten weer te zien na twee dagen te zijn weggeweest (het is jaren geleden dat ik zo 'lang' van huis ben geweest :$ ), de buurvrouw heeft goed voor ze gezorgd.
Ik had gewoon een beetje moeite om afscheid te nemen van de katten van mijn broer, het zijn zulke lieve kroelkoppen. Een van de katten heeft twee nachten bij me op bed gelegen, op mijn benen, dat gaf echt veel steun gek genoeg. Maar ben wel blij dat ik nu weer bij mijn eigen liefjes ben en in mijn eigen bed kan slapen.
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat, wat fijn dat het zo'n mooi afscheid was, ik heb nog aan je gedacht gisteren, en wat bijzonder dat de kat van je broer je zo heeft geholpen toen je daar was :heart: Ook fijn dat je nu weer thuis bent bij je eigen katten! Zorg goed voor jezelf, hè! :hug:
Calamitycat schreef:
04-05-2019 15:44
Ik was al een beetje bang voor chronisch nierfalen Drackie, vooral nadat je sprak over het verliezen van eiwitten via de urine.
Een van mijn inmiddels overleden katten had ook nierfalen, hij heeft drie dagen aan het infuus gelegen en allerlei medicatie gehad en heeft nog anderhalf jaar geleefd na de diagnose. En dit terwijl zijn nierwaardes echt heel slecht waren, met de juiste medicatie kunnen ze het best nog lang volhouden hoor. Hou altijd de kwaliteit van leven in de gaten, je kat zal aangeven wanneer het genoeg is en zelf zal je dat dan diep in je hart ook weten. Veel sterkte :hug:

Ben vanmiddag weer thuisgekomen en voel me emotioneel leeggezogen, het was een mooi afscheid maar ik ben nu gewoon ontzettend moe. Al ben ik dan ruim volwassen, het leven zonder ouders moet een plekje krijgen en dat is best lastig.
Het was heel fijn om de katten weer te zien na twee dagen te zijn weggeweest (het is jaren geleden dat ik zo 'lang' van huis ben geweest :$ ), de buurvrouw heeft goed voor ze gezorgd.
Ik had gewoon een beetje moeite om afscheid te nemen van de katten van mijn broer, het zijn zulke lieve kroelkoppen. Een van de katten heeft twee nachten bij me op bed gelegen, op mijn benen, dat gaf echt veel steun gek genoeg. Maar ben wel blij dat ik nu weer bij mijn eigen liefjes ben en in mijn eigen bed kan slapen.
Wat mooi dat het een waardig afscheid was en dat je buuf zo goed op je katten heeft gepast.

Geef jezelf de tijd om te rouwen, jouw katten zullen je daarbij helpen ♡
Calamitycat wat fijn dat het een mooie dienst was. Ik kan me goed voorstellen dat je moe bent, je bent zo bezig met alles regelen, dan de dienst zelf en dan...dan even het grote niets of zo, alle herinneringen van toen. Ik wens je veel sterkte bij het verwerken van je verlies.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier stil....

Drackie, ik was even benieuwd hoe het nu met je katje gaat?

Calamity, fijn dat je een mooi en waardig afscheid hebt gehad... Hoe gaat het nu met je? Ik kan me voorstellen dat je de laatste week flink geleefd bent.

Ik ga om half zeven weer eens naar de dierenarts. Kat zit weer om de haverklap op de bak. Toen ik zojuist de bak ging verschonen, heeft ze een klein plasje gedaan achter de bak. Helaas bloed geplast. Dierenarts gebeld, geen spoed omdat het een poes is, maar vanavond even langskomen bij het spreekuur, bij voorkeur met wat urine. Hoe ik dat toch voor elkaar moet krijgen? Ook omdat ze nu uiteraard niet meer plast en lekker ligt te slapen.... Arm meiske, vorige week hartruis geconstateerd en dan nu dit weer.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven