Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
CC wat goed nieuws hier word ik echt weer blij van!!
Mijn kat zit ook ineengekrompen op 4pootjes als hij ziek is met combinatie van niets eten dus ik weet er alles van maar hopelijk blijft het zo en komt het helemaal goed
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
25-08-2020 19:55
Heb de dierenarts nog even gebeld over dat ineen krimpen na het eten, is vrijwel zeker buikpijn. Omdat ze natuurlijk nog hartstikke aan de schijterij is, zal ze flinke last van haar darmen hebben. Hoop echt dat het poeder dat ik heb meegekregen helpt daarvoor. Ik ga haar naast alle andere medicatie nu echt even geen pijnstilling geven. Straks vergiftig ik die arme hummel nog.

Ze ligt nu lekker op een plateau van de krabpaal te slapen met haar zusje, is eigenlijk voor het eerst sinds 5 dagen dat ik haar zoveel beneden heb gezien.

Eerder deze middag wilde ik haar de antibiotica geven maar ik heb de easypill kwijt gemaakt. Ik had haar toen ik thuiskwam een stukje gegeven om te kijken of ze het lekker vond (en dat ging er goed in), geen idee wat ik er daarna mee gedaan heb maar het is weg. Handige actie weer van mij :facepalm: Heb al overal gezocht, zelfs in de vuilnisbak :sigh:

Heb dus maar de ab pil gegeven op het aanrecht, voorzichtig haar in haar nekvelletje gepakt en kopje naar achter getrokken en toen kon ik het stukje pil verder achterin haar keel 'gooien' en duurde het niet lang voordat ze het had doorgeslikt. Geen strijd dus gelukkig. En handschoenen die nog heel zijn :biggrin:

Ik ben harstikke blij dat ze nu uit zichzelf wat eet, maar het is echt nog veel en veels te weinig. Maar goed, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen en ik heb er nu wat meer vertrouwen in dat het wel goedkomt met mijn kleine vechtertje.
Ja ze zal er nog lang niet zijn, maar zo fijn dat er eindelijk iets van vooruitgang te zien is en dat de medicatie lijkt aan te slaan.
Met baby stapjes vooruit!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik breek even in met een vraag;
Sinds een aantal weken hebben wij weer een klein katertje in huis! Heel lief en mooi beestje!
Sinds de komst van hem heeft mijn man allerlei klachten vergelijkbaar met hooikoorts. We denken dus dat hij allergisch is voor de kat. Dit vinden we wat gek want we hebben hiervoor ook een kat gehad waarbij hij geen klachten had. Nu lees ik wel dat dit dus ineens zo kan zijn...echt heel erg balen! Overdag is hij aan het werk en dan minimaal of eigenlijk geen klachten. Zodra hij bij de kat in de buurt is gaat het mis. Hij gaat nu eerst hooikoortstabletten proberen maar ben ook heel erg benieuwd of jullie tips hebben? We willen alles proberen want de kat wegdoen vind ik geen optie eigenlijk...
Alvast bedankt
Non30 schreef:
25-08-2020 20:23
Hallo allemaal,

Ik breek even in met een vraag;
Sinds een aantal weken hebben wij weer een klein katertje in huis! Heel lief en mooi beestje!
Sinds de komst van hem heeft mijn man allerlei klachten vergelijkbaar met hooikoorts. We denken dus dat hij allergisch is voor de kat. Dit vinden we wat gek want we hebben hiervoor ook een kat gehad waarbij hij geen klachten had. Nu lees ik wel dat dit dus ineens zo kan zijn...echt heel erg balen! Overdag is hij aan het werk en dan minimaal of eigenlijk geen klachten. Zodra hij bij de kat in de buurt is gaat het mis. Hij gaat nu eerst hooikoortstabletten proberen maar ben ook heel erg benieuwd of jullie tips hebben? We willen alles proberen want de kat wegdoen vind ik geen optie eigenlijk...
Alvast bedankt
Helaas komt dat voor, ik ken het vanuit een persoonlijke ervaring en heb er daarom veel over gelezen. Het hielp soms om de kat een keer per week te wassen bij sommige katten. Ik had het enkel bij die ene, daarvoor en daarna niet bij andere katten.
Calamitycat schreef:
25-08-2020 15:10
Hoe gaat het met witje vandaag Mieke?

Lotta is vandaag al een paar keer al rennend en miauwend naar de keuken gelopen en heeft ieniemienie beetjes gegeten :yes:
Ook wil ze weer op schoot, da's ook wel een heel goed teken volgens mij. Ze zat dagenlang alleen maar een beetje apathisch voor zich uit te kijken of was aan het slapen.
Valt me wel op dat iedere keer na het eten ze wat ineen gedoken gaat zitten, kan buikpijn zijn misschien?

Laika draaide vanochtend een prachtige drol, echt zo fijn!

Net even bij de dierenarts langs gefietst om de rekening van zondag te betalen en assistente heeft met de dierenarts overlegd over de kittenmelk en ik heb nu RC Convalescence Support meegekregen. Dat is poeder(melk) dat ik door haar eten kan doen en is speciaal voor kittens met anorexia, darmproblemen of na een operatie. Zou ze goed van moeten aansterken.
Ook nog een paar zakjes kitten zachtvoer meegekregen en easypill (pillenschieter zijn ze niet zo voor in 'mijn' praktijk), hoop dat het gaat werken! Hoefde er allemaal niets voor te betalen, ontzettend lief.

Zit nu te typen met twee kittens op schoot :heart:
Het klinkt al wat beter, ik hoop dat het vanaf nu weer bergopwaarts gaat. Fijn dat je ook support krijgt van de praktijk.

Witje is nu even buiten al heb ik het liever nog niet graag. Ander witje ook trouwens want ze zijn graag buiten en het is droog. Of zitten we nu in het oog van de storm?
Ik heb verschrikkelijk met hem te doen want je ziet het aan zijn ogen hoe moeilijk hij het heeft gehad, ze staan zo verdrietig. Dus ik ben de hele dag in de weer met een hapje en een een drankje en met aaitjes. Hij eet heel goed en hij komt flink aan al, ik denk alleen dat hij ook soms wat kortademig is, een beetje aan de zijkanten waar de achterpoten vastzitten.
Calamitycat schreef:
25-08-2020 15:10
Hoe gaat het met witje vandaag Mieke?

Lotta is vandaag al een paar keer al rennend en miauwend naar de keuken gelopen en heeft ieniemienie beetjes gegeten :yes:
Ook wil ze weer op schoot, da's ook wel een heel goed teken volgens mij. Ze zat dagenlang alleen maar een beetje apathisch voor zich uit te kijken of was aan het slapen.
Valt me wel op dat iedere keer na het eten ze wat ineen gedoken gaat zitten, kan buikpijn zijn misschien?

Laika draaide vanochtend een prachtige drol, echt zo fijn!

Net even bij de dierenarts langs gefietst om de rekening van zondag te betalen en assistente heeft met de dierenarts overlegd over de kittenmelk en ik heb nu RC Convalescence Support meegekregen. Dat is poeder(melk) dat ik door haar eten kan doen en is speciaal voor kittens met anorexia, darmproblemen of na een operatie. Zou ze goed van moeten aansterken.
Ook nog een paar zakjes kitten zachtvoer meegekregen en easypill (pillenschieter zijn ze niet zo voor in 'mijn' praktijk), hoop dat het gaat werken! Hoefde er allemaal niets voor te betalen, ontzettend lief.

Zit nu te typen met twee kittens op schoot :heart:
Het klinkt al wat beter, ik hoop dat het vanaf nu weer bergopwaarts gaat. Fijn dat je ook support krijgt van de praktijk.

Witje is nu even buiten al heb ik het liever nog niet graag. Ander witje ook trouwens want ze zijn graag buiten en het is droog. Of zitten we nu in het oog van de storm?
Ik heb verschrikkelijk met hem te doen want je ziet het aan zijn ogen hoe moeilijk hij het heeft gehad, ze staan zo verdrietig. Dus ik ben de hele dag in de weer met een hapje en een een drankje en met aaitjes. Hij eet heel goed en hij komt flink aan al, ik denk alleen dat hij ook soms wat kortademig is, een beetje aan de zijkanten waar de achterpoten vastzitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo met jullie te doen Mieke, jij hebt ook teveel voor je kiezen gehad dit jaar :hug:
Misschien moet je voor de zekerheid/om dingen uit te sluiten toch even met witje naar de dierenarts?

Ik snap dat het heel moeilijk is hem nu naar buiten te laten, het is ook nog maar zo kort geleden wat er is gebeurd...
Hoop dat jij zo weer fijn binnen komt en vannacht weer lekker bij je slaapt.

Het stormt hier al heel hard, en morgenochtend verwachten ze hier aan de westkust windkracht 9-10. Ik heb een vreselijke hekel aan storm, de herrie die het maakt en bang dat er bomen omwaaien. Daar staan er hier nogal wat van.

Het asiel heeft niet meer gebeld trouwens.... vind ik jammer.
...
Alle reacties Link kopieren
CalamityCat je updates klinken steeds hoopvoller, fijn om te lezen. Als ze eenmaal aan het opknappen gaan gaat het vaak hard.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Tarabella schreef:
23-08-2020 16:49
Ik zou graag iets in de groep gooien. Een paar jaar geleden hebben we een kat geadopteerd uit het asiel, toen had hij al een kaal buikje maar was verder gezond. We dachten dat hij stress had daar in het asiel en dat hij daarom zijn buikje kaal likt.

De dierenarts gaf aan dat het combinatie van stress en allergie kon zijn. Hij bleef namelijk ook bij ons thuis doorlikken. Tegen de stress zijn we begonnen met zylkene capsules en een feliway. Deze combi leek eerst te helpen, maar toch bleef het likken en de stress verdween niet. Dit hebben we in de loop van een aantal maanden geprobeerd. Ook hebben we hypoallergene brokken van verschillende merken geprobeerd. Hier reageert hij ook niet op.

Op advies van de dierenarts zijn we gestart met cortisonenprikjes eens in de zoveel tijd, omdat hij sinds een tijdje rode bultjes op zijn buikje krijgt en hij krabt zijn kopje kapot. Zo zielig! Uit een allergietest is gebleken dat hij allergisch is voor mijten en schimmels. Stofzuigen doen we al een paar keer per week, vooral de plekjes waar hij graag slaapt. Kleedjes wassen we regelmatig.

De dierenarts heeft aangegeven dat dit iets is wat heel lastig op te lossen is en dat hij er altijd wel last van zal houden. Gelukkig lijkt het momenteel goed te gaan met de allergie, het krabben is een stuk minder en er begon wat meer haar te groeien op zijn buikje. Helaas zal hij er vroeg of laat weer mee beginnen. Aangezien ik zelf last van eczeem heb, weet ik hoe naar het kan zijn om zo’n jeuk te hebben. Ik zou het zo graag voor hem oplossen!

Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Misschien wat tips waar ik mijn kleine knuffel mee kan helpen?
Heb je al een beetje georiënteerd op alternatieve geneeskunde? Ik heb met 1 van mijn honden heel goede ervaringen met zowel homeopathie als Chinese kruiden. Ze had ook heel erge stress toen ze vanuit Griekenland bij ons kwam en kreeg daardoor ook overal hotspots. Eerst met homeopathie haar stress, angst en verdriet aangepakt en daarna met Chinese kruiden haar huid helpen genezen, heeft daarna geen hotspots meer gehad. Ik heb voor haar een hele fijne dierenarts gevonden die zowel afgestudeerd is in de westerse geneeskunde maar daarnaast vele jaren ervaring heeft met verschillende alternatieve therapieën.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
25-08-2020 14:46
Zou je dat willen doen? Of was er al een nieuwe?
Sorry werd ineens weggeroepen. Ga het nu alsnog doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Calamitycat schreef:
25-08-2020 21:26
Ik heb zo met jullie te doen Mieke, jij hebt ook teveel voor je kiezen gehad dit jaar :hug:
Misschien moet je voor de zekerheid/om dingen uit te sluiten toch even met witje naar de dierenarts?

Ik snap dat het heel moeilijk is hem nu naar buiten te laten, het is ook nog maar zo kort geleden wat er is gebeurd...
Hoop dat jij zo weer fijn binnen komt en vannacht weer lekker bij je slaapt.

Het stormt hier al heel hard, en morgenochtend verwachten ze hier aan de westkust windkracht 9-10. Ik heb een vreselijke hekel aan storm, de herrie die het maakt en bang dat er bomen omwaaien. Daar staan er hier nogal wat van.

Het asiel heeft niet meer gebeld trouwens.... vind ik jammer.
Dit is duidelijk niet ons jaar CC.

Niet netjes dat het asiel jou niet even gebeld heeft. Juist zij moeten begrijpen hoe je ermee omhoog zit.

Inmiddels zijn beide witjes weer binnen en zijn lekker gaan slapen. Ik ga ze sowieso nog weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
thuis/het-grote-viva-katten-topic-deel- ... ges/467190

Hier kletsen we verder!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven