Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat een pech allemaal Zizo, voor de rust lijkt mij een vakantie helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de 2 kittens broer en zus laten helpen. Mama woont hier ook(kwamen met zijn 3) en ik heb een kat Sushi. Allemaal al vrijwilliger via een stichting. Deze heb ik gehouden. Er zijn nog veel meer opgevangen katten geweest. Keesje (wild) met de kittens is hier vlak bij bevallen in de berm kregen een tip hebben haar met 5 kittens gevangen en opgenomen in gastgezin 1. Daar zijn 2 kittens geplaatst. Er kwam een weeskitten bij die ze heeft gevoed als haar eigen kind. Deze 2 zijn ook geplaatst. Toen kwamen ze bij mij. Sushi heb ik zelf met de vangkooi gevangen. Hij is in de steek gelaten als jonge kat. Was een niet geholpen kater. Vandaag de dag spelen Sushi en de kittens veel. Mam is heel rustig nog niet aaibaar wel makkelijk.
Hoe plaats ik hier een foto van ze?
Ze zijn zo mooi en lief! Sushi heeft een zwarte staart met wit puntje. Behalve Keesje zijn ze zeer nieuwsgierig en erg aanhankelijk en spelen graag en veel. Ben super blij met ze! Via de stichting heb ik meerdere katten opgevangen gehad. 1 is herenigd met zijn baas. 1 is overleden en de andere heeft een 4-ever home gevonden en is daar gelukkig en heb ik een paar keer bezocht.
Het ligt stil op het kattenforum wat best jammer is. CC hoe gaat het bij jou? Hendrikje hoe gaat het met jpuw hondje? @Summeriscoming jij doet waar ik mij ook vaak mee bezig houd. We verhuizen straks naar een ander terrein waar ik voorheen zat en ben benieuwd of de aanlopers ons straks weer weten te vinden.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
16-09-2021 10:25
Het ligt stil op het kattenforum wat best jammer is. CC hoe gaat het bij jou? Hendrikje hoe gaat het met jpuw hondje? @Summeriscoming jij doet waar ik mij ook vaak mee bezig houd. We verhuizen straks naar een ander terrein waar ik voorheen zat en ben benieuwd of de aanlopers ons straks weer weten te vinden.
Wat leuk om dat je gaat verhuizen. Ben ook benieuwd of daar weer aanlopers zijn. Bizar gewoon hoeveel dieren los lopen buiten zonder baas. Hopelijk komt er wat meer leven in het topic
Summeriscomming schreef:
16-09-2021 17:53
Wat leuk om dat je gaat verhuizen. Ben ook benieuwd of daar weer aanlopers zijn. Bizar gewoon hoeveel dieren los lopen buiten zonder baas. Hopelijk komt er wat meer leven in het topic
Ik bedoel verhuizen van de werklocatie. Waar ik nu zit is het vrij rustig maar we gaan weer terug na verbouwing en daar heb ik een hoop zwervers weggevangen met hulp. En uiteraard wonen daar twee van bij mij :)

Ja ik hoop dat iedereen weer terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog! Hoe gaat het met je Mieke?
Leuk hoor Summeriscoming zoveel katten! En allemaal opvangpoesies ook, fijn!


Er werd inderdaad niet veel geschreven en ik ben zelf ook niet echt actief geweest…
Hier gaat het goed. Dinsdag op controle geweest met reutje en besloten om het bultje dat er nu nog zit alsnog in te gaan spuiten met de Stelfonta.
Het wordt niet groter of kleiner maar feit blijft dat er nog tumor weefsel zit wat de dierenarts (en ik ook) toch liever ziet verdwijnen. Dit gaan we eind oktober doen omdat we eerst nog een weekend weg hebben gepland naar de Ardennen en er weer een wond in zijn pootje gaat vallen waarvan hij toch weer een poosje zal moeten herstellen.
Vind het wel weer spannend want weer narcose voor de injectie en een open wond maar duimen dat dan straks ook echt alles weg is uit zijn lijfje.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Hendrikje met de hond. Narcose vind ik ook maar eng met de beestjes
Hendrikje106 schreef:
16-09-2021 19:11
Ik ben er nog! Hoe gaat het met je Mieke?
Leuk hoor Summeriscoming zoveel katten! En allemaal opvangpoesies ook, fijn!


Er werd inderdaad niet veel geschreven en ik ben zelf ook niet echt actief geweest…
Hier gaat het goed. Dinsdag op controle geweest met reutje en besloten om het bultje dat er nu nog zit alsnog in te gaan spuiten met de Stelfonta.
Het wordt niet groter of kleiner maar feit blijft dat er nog tumor weefsel zit wat de dierenarts (en ik ook) toch liever ziet verdwijnen. Dit gaan we eind oktober doen omdat we eerst nog een weekend weg hebben gepland naar de Ardennen en er weer een wond in zijn pootje gaat vallen waarvan hij toch weer een poosje zal moeten herstellen.
Vind het wel weer spannend want weer narcose voor de injectie en een open wond maar duimen dat dan straks ook echt alles weg is uit zijn lijfje.
Ah fijn weer een teken van leven :). Ik ook niet al te actief. Dat het forum zou stoppen heeft niet veel goeds gedaan.

Het blijft spannend met je hondje maar mooi om te lezen hoe liefdevol jullie zijn. Een beter huisje kon hij niet treffen wat dat betreft.

Bij mij gaat het goed alleen heel erg druk. Geen coronawerktijden meer en ik werk me een slag in de rondte. Met de poezen gaat het goed. KC is al flink gegroeid en is dagelijks buiten. Zolang de de deur op zomerstand staat kan hij zelfstandig naar buiten. Het is een echte jongenskat met boevenstreken en boomklimmen. Louise heeft zich voornamelijk bezig gehouden met vlinders kijken als meisjespoes. De grote katten zijn ook vooral buiten maar op zwartwitje na slapen allen binnen tijdens de nacht. KC heeft een aantal keren achter een kip aangezeten maar de kip heeft de rollen omgedraaid. Ze zit nou alle katten op hun nek die nu allen bang zijn voor haar. Daar moet ik nog even over nadenken waar er een omheining komt :)
Alle reacties Link kopieren
Ja Summeriscoming, narcose is en blijft altijd spannend…. gelukkig hebben we een hele goede dierenarts en heb ik alle vertrouwen in haar!


Oh hahahaa Mieke, die kip 😂 kunnen inderdaad pittige tantes zijn, wij hadden vroeger thuis veel kippen. Eerst krielkipjes en later Lady Brown (van die grote), de haan van de Lady Brown joeg iedereen van het erf af 🙈 dat was me een joekel!! Fijn dat het met jouw katten ook allemaal goed gaat!
Leuk om te lezen hoe verschillend ook jouw katten zijn.

Hier ook allemaal zo’n eigen karakter. De rooie kater die net als KC echte jongensstreken uithaalt maar tegelijkertijd ook zo’n enorme knuffelkont is! Hij is echt gek op mijn man ook, mijn man heeft een baard en hij vindt het heerlijk om daar met zijn koppie in te kroelen. En hij melkt nog steeds, grote baby noem ik hem altijd. Echt een doerak die zich de kop niet gek laat maken en een mega grote en grove kater geworden, zo gaaf vind ik dat!

Schildpadmeisje die echt een prinsesje is, doet alles zo elegant en áls ze dan al een keer een ander uitdaagt en ze krijgt op haar kop, stort ze zich ter aarde om het conflict te vermijden.
Zij is ook de meest knuffelige van allemaal, loopt mij overal achterna en slaapt altijd bij 1 van ons tegen de benen aan. Zij is echt in en in lief 🥰

Zwart witje 1 die vaak een beetje “dommig” of autistisch overkomt, leeft echt in haar eigen wereldje en vindt daar alles leuk. Vind het heerlijk om geaaid te worden maar komt zelden op schoot liggen. Aaien wil ze wel graag dat je dat heeeeel hard doet, gek beestje 😂

Zwart witje 2 die de baas is van allemaal, zodra zij haar pootje opheft gaat alles aan de kant (inclusief de honden) maar ze slaat maar zelden echt. Heeft haar vaste momenten dat ze aandacht eist, ja eist! Bijvoorbeeld wanneer wij aan het afwassen zijn, super handig… 😅Echt een pittige tante, zelfs in de ren weet ze muizen te vangen en neemt ze dan ook vrolijk al piepend mee naar binnen. Gisteren haar eerste muis vermoord ook 😱

Een genot, al die verschillende karakters!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Dat is wel bijzonder dat jouw Zwartwitje een muis vangt in de ren, niet een erg slimme muis trouwens. En ik zie nu steeds het beeld van een rooie kater verdwijnend in een baard haha.


Jouw kattenfamilie lijkt op de mijne. Je gevoelige conflictvermijdende schildpad komt overeen met Louise. Laatst kreeg ze een tik van Dickens om een duistere reden en ze kromp helemaal in elkaar en bleef zo zitten. Ze snapt dat gewoonweg niet wie, wat en waarom. Ze heeft dan eerst slachtofferhulp nodig.


Oh dat melken en sabbelen. Doet KC ook bij mij over me heen hangen ergens aan de stoel, zo ook bij de buurvrouw als ze op de hond past. Hij is trouwens nog zo scheel als een otter.

De kippen hier zijn wyandottes, de zwartgezoomde is net een pinnige haan snel van de kook. Maar dat alles is de schuld van KC zoals bekend.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk deze leuke verhalen over de belevenissen van de katten en update van de hond! Ik vind het zeer vermakelijk om te lezen! Ik wandel iedere dag met de katten en de kittens zonder lijn. Blokje om niet heel ver. Super leuk woon heel rustig. De kittens Fenty(mannetje wit met 3 zwarte wenkbrauwtjes en op zijn rug een zwarte stip en zwarte staart) en Vayana (wit met blauwe ogen en een lapjes staart) ze zijn ook zo mooi! Sushi 2 heeft zwart witte vlekken een zwarte staart met wit puntje en een v op zijn hoofd met zwart. Moeder Keesje is wit met grijs en heeft ook een witte punt aan haar staart. Ze is wild en verlegen. Ze heeft ook andere kittens gezoogd echt de beste moeder ever. Het is hier 1 grote speelboel met elkaar en insectenvangerij. Verder heb ik ook de beste dierenarts gelukkig hij is top. Zit in Velp bij Arnhem. Hij helpt de stichting ook met alle katten. Ik moet nog heel wat pagina’s bijlezen.
Geniet echt van de posts!!
Je kunt heel ver teruglezen want we moeten een nieuw topic openen gezien het aantal posts. Ik kan dat echter alleen op een laptop en die heb ik momenteel niet. Op de foon zou ik het niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik niet reageer maar door gebrek aan concentratie ben ik al weer snel kwijt wat ik lees en vind het daardoor lastig om te reageren.
derooiekater schreef:
17-09-2021 15:51
Sorry dat ik niet reageer maar door gebrek aan concentratie ben ik al weer snel kwijt wat ik lees en vind het daardoor lastig om te reageren.
Fijn je weer te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om weer wat van je te lezen Rooiekater! Wel herkenbaar inderdaad wat je schrijft..

Ik zal vandaag of morgen even een nieuw topic openen (ik ben vanavond niet thuis dus als iemand anders vanavond de behoefte voelt, ook helemaal oké!).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag na het werk even heerlijk in de tuin gezeten met mijn 2 mormels. Ze waren jolig door het mooie weer en zaten mijn kipjes te pesten. Mijn haan(Willem v Hanegem) moest er luid kakelende aan te pas komen om poezebeesten op hun plaats te wijzen. ;-D Maar weinig respect van hun kant. Daar kan ik intens van genieten, die beestenboel in de tuin. :heart:
RockOla schreef:
17-09-2021 19:12
Vanmiddag na het werk even heerlijk in de tuin gezeten met mijn 2 mormels. Ze waren jolig door het mooie weer en zaten mijn kipjes te pesten. Mijn haan(Willem v Hanegem) moest er luid kakelende aan te pas komen om poezebeesten op hun plaats te wijzen. ;-D Maar weinig respect van hun kant. Daar kan ik intens van genieten, die beestenboel in de tuin. :heart:
:HA: Willem van Hanegem.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
17-09-2021 19:12
Vanmiddag na het werk even heerlijk in de tuin gezeten met mijn 2 mormels. Ze waren jolig door het mooie weer en zaten mijn kipjes te pesten. Mijn haan(Willem v Hanegem) moest er luid kakelende aan te pas komen om poezebeesten op hun plaats te wijzen. ;-D Maar weinig respect van hun kant. Daar kan ik intens van genieten, die beestenboel in de tuin. :heart:
Briljante naam!! :rofl:

Klinkt inderdaad als echt genieten van je beestenboel 🤗
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
NIEUW TOPIC GEOPEND 😁
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven