Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Foux schreef:
01-08-2022 15:52
Bedankt voor jullie lieve reacties. Mijn vriend is opgestaan en bij haar in de woonkamer gaan liggen waar ze uiteindelijk toch nog bij hem is gekropen.
Vanmorgen hadden we gelukkig al vroeg de afspraak staan en is ze zacht in slaap gevallen. We gaan haar ontzettend missen.
:redrose: :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Foux en vriend!
Het is weer fraai. Dickens komt van buiten met een muis in de bek, miauwend kijk eens wat ik heb waardoor de muis kan maken dat hij weg komt, in huis dus. Maar waar is hij zo snel heen?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
29-07-2022 22:52
Hoe gaat het Sjiraf?

En hoe is het gegaan met de gedragstherapeut Hendrikje, had je er iets aan?
Late reactie maar het gaat weer goed met ons beestje :heart:

We hebben antibioticadruppels gekregen en moesten 6 keer per dag druppelen. Daarbij had ze ook met een wattenstaafjes iets losgemaakt/geactiveerd in zijn oog (ik weet even niet meer hoe of wat) maar dat heeft geholpen. Het is weer terug gekruld en zijn oog is weer rustig dus geen operatie nodig thank God! :worship: De dierenarts was heel verbaasd want die dacht echt dat ze een hechting moest gaan zetten en daarna de kans groot was om de operatie te gaan doen. Bloed was verderop helemaal prima. We zijn al met al weer 250 - 300 euro lichter maar hij is weer gezond en blij!
Sjiraf schreef:
05-08-2022 23:01
Late reactie maar het gaat weer goed met ons beestje :heart:

We hebben antibioticadruppels gekregen en moesten 6 keer per dag druppelen. Daarbij had ze ook met een wattenstaafjes iets losgemaakt/geactiveerd in zijn oog (ik weet even niet meer hoe of wat) maar dat heeft geholpen. Het is weer terug gekruld en zijn oog is weer rustig dus geen operatie nodig thank God! :worship: De dierenarts was heel verbaasd want die dacht echt dat ze een hechting moest gaan zetten en daarna de kans groot was om de operatie te gaan doen. Bloed was verderop helemaal prima. We zijn al met al weer 250 - 300 euro lichter maar hij is weer gezond en blij!
Oh gelukkig. Ik hoop dat hij nog fijne jaren heeft bij jullie.
Die rekeningen zijn fors altijd hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeg dat wel. Zo’n operatie zou ook 500 euro kosten.

Ik denk dat we bij de volgende wel een verzekering afsluiten.

Hebben jullie dat ook?
Ik heb geen verzekeringen voor de katten en hond. Omdat ik veel heb zou dat aardig in de papieren lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook geen verzekeringen. 4 katten en 2 honden en als je alles (veel) gedekt wil hebben dan is dat gewoon hartstikke duur. Nierfalen bij katten bijvoorbeeld is duur om te verzekeren omdat veel katten daar op latere leeftijd mee te maken krijgen.
Wij zetten elke maand een x bedrag weg op een spaarrekening hiervoor. Werkt net zo goed en je kunt zelf bepalen wat je uit dat potje betaald.
Vorige week onze katten laten vaccineren (€190,- voor 4 en thuis gevaccineerd) en dat betalen we niet uit het potje.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjiraf schreef:
05-08-2022 23:01
Late reactie maar het gaat weer goed met ons beestje :heart:

We hebben antibioticadruppels gekregen en moesten 6 keer per dag druppelen. Daarbij had ze ook met een wattenstaafjes iets losgemaakt/geactiveerd in zijn oog (ik weet even niet meer hoe of wat) maar dat heeft geholpen. Het is weer terug gekruld en zijn oog is weer rustig dus geen operatie nodig thank God! :worship: De dierenarts was heel verbaasd want die dacht echt dat ze een hechting moest gaan zetten en daarna de kans groot was om de operatie te gaan doen. Bloed was verderop helemaal prima. We zijn al met al weer 250 - 300 euro lichter maar hij is weer gezond en blij!
Niet alles gelezen maar klinkt als verdenking entropin.

Hier ook geen verzekering
Alle reacties Link kopieren Quote
Het oog is dus weer beter maar nu zitten we met een ander probleem. Meneer heeft in 2,5 week tijd 4x keer in zijn mand geplast. En dan geen plasje maar een hele grote plas. Als je zijn mand optilt drupt de urine op de grond. We hebben een open kattenbak in de woonkamer staan ‘s nachts. Overdag staat de kattenbak buiten. Hij plast altijd in de kattenbak of onder een grote boom in onze tuin. Hij heeft dus twee vaste plas- en poep plekken. We dachten eerst dat hij bang was van de klep van de kattenbak. Die eraf gehaald, ging een paar dagen goed en toen was het weer raak. Daarna hebben we de bovenkant eraf gehaald, weer ging het een paar dagen goed en weer plaste hij in zijn mand. Toen dachten we hij vindt de bak niet fris meer dus om de 3 dagen verschonen we dat ding. Maar het gebeurde vanavond dus weer. Het is niet dat hij niet kan ophouden want hij staat op en loopt naar zijn mand (waar hij overigens ook de halve dag heeft geslapen). Ik denk ook niet dat het een blaasontsteking is want hij zijn echt flinke plassen. Zijn urine is lichtgeel dus geen bloed en ons beestje zit goed in zijn vacht, eet en drinkt prima en ik zie verder niks geks aan zijn gedrag. Ook is zijn bloed nagekeken twee weken geleden en zijn nieren waren goed. Wat kan het zijn? Ik moet morgen en maandag heel de dag werken en in het weekend is de dierenarts dicht. Ik kan op z’n vroegst dinsdag met zijn urine naar de dierenarts. Het liefst ging ik morgen maar ik kan door vakantie/personeel tekort niet (eerder) weg en mijn vriend idem. Ik kan niemand anders vragen want alleen ik en mijn vriend krijgen hem zonder verwondingen in zijn reiskoffer. Ik baal hier zo weer van! :"-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar zeg, nu dit weer..

Sporen van bloed kunnen in de urine aanwezig zijn zonder dat je het met het blote oog kunt zien.
Maar bij jouw kat kan het natuurlijk ook met alle stress van de afgelopen tijd te maken hebben. Hij heeft natuurlijk flink wat pijn gehad wat an sich al voor stress zorgt in het lijf en tel daar de dierenartsbezoeken en eventuele auto ritjes bij op, dan kun je wel nagaan wat een stress hij heeft gehad.
Eet en drinkt hij verder goed? En ziet verder levendig uit en gedraagt hij zich ook zo? Dan zou ik het als ik jou was even aankijken tot na het weekend en dan even telefonisch overleg plegen met de dierenarts.

Als je merkt dat hij zich anders gaat gedragen, bijvoorbeeld klaaglijk miauwen bij het plassen of hij stopt met eten/drinken? Dan zou ik morgen einde dag even telefonisch overleg plegen met de dierenarts en als het echt achteruit gaat in het weekend uiteraard naar de dierenarts.

Als het door de stress komt dan is het vaak een kwestie van lange adem en blijven schoonmaken. Misschien de bak op een andere plek zetten, ander kattengrit proberen? Mandje even weghalen? Heeft hij voldoende andere ligplekken in huis?

Eventueel zou je in overleg met een gedragsdeskundige of de dierenarts tijdelijk kunnen ondersteunen met een middel als Zylkene, zodat hij weer wat lekkerder in zijn vel komt te zitten.

Sterkte ermee!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Is hij misschien een beetje in de war want anders zie ik niet zo goed wat er loos is. Dat hij een beetje vergeet of te diep slaapt om naar de bak te gaan en dan ineens heel nodig moet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor je reactie! Hij reageert niet vreemd ofzo en hij ziet er gezond uit. Zijn vacht is ook mooi.

Ander grit hebben we gedaan, en zijn mand zit nu in de wasmachine en nu ligt er een verschoningsmatje op die plek. Hij kan liggen waar hij wil liggen. Ook op de bank en ik hoop echt met heel m’n hart dat hij niet op de bank gaat plassen… De bak op een andere plek zetten ga ik nu doen. Ik hoop maar dat het stress is en niet weer iets medisch. :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens wel een klein vermoeden dat hij dement begint te worden. Maar aan de andere kant zijn kattenbak staat tussen zijn mandje en de voordeur is en die is eigenlijk niet te missen want die afstand is niet mega groot…
Die oudjes slapen heel diep en zijn warrig bij het wakker worden en dan een dikke volle blaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
11-08-2022 23:31
Die oudjes slapen heel diep en zijn warrig bij het wakker worden en dan een dikke volle blaas.
Ja dat kan er zeker ook mee te maken hebben. Blijft lastig dit soort dingen…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
11-08-2022 23:56
Ja dat kan er zeker ook mee te maken hebben. Blijft lastig dit soort dingen…
Ik dacht dat omdat er verder geen symptomen zijn en bloed is goed.

Hoe gaat het met je, kom je de tijd een beetje door? Nog veel pijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
12-08-2022 00:09
Ik dacht dat omdat er verder geen symptomen zijn en bloed is goed.

Hoe gaat het met je, kom je de tijd een beetje door? Nog veel pijn?
Ja op zich wel aardig. Ik kan nog niet veel zitten helaas. Ook veel pijn aan mijn stuitje.
Gisteren controle gehad in het ziekenhuis, breuk ziet er goed uit (niet verder ingezakt). Stuitje daar besproken en hij gaf aan dat er een grote kans was dat die ook gebroken is of een scheurtje heeft maar dat het niet nodig was om er nog een foto van te maken omdat het voor het herstel niet uitmaakt. Over 5 weken weer een nieuwe foto en op controle.
Ik speel wat online spelletjes met vriendinnen en mijn moeder. Heb een hele stapel tijdschriften van een vriendin gekregen (boeken vind ik lastig lezen als je op je rug ligt..). En ik ben Grey’s Anatomy opnieuw aan het kijken. Kom de tijd aardig door maar mis vooral het paardrijden en de boswandelingen met de honden…
Wat deed jij om de tijd door te komen?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
De eerste 13 dagen waren sws drama zoveel pijn en zat ik meer wezenloos op de bank, beetje pielen op de telefoon en tv kijken. Daarna geprobeerd mezelf te revalideren met een klein rondje met de hond en meegaan met boodschappen. Ik ben al weer 8 maanden verder inmiddels en ik merk nu pas een flinke verbetering. Werk 24 uur en moet naar 36.

Ik kan me voorstellen dat je die enorm leuke dingen mist zoals paardrijden en met de honden weg. Dat heb je ook nodig denk ik om weer op te laden ën het gevoel van vrijheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt helemaal wat je zegt. Die dingen zorgen er echt voor dat je je batterij weer even op kunt laden, even gedachtes verzetten en dat kan nu niet. Maar het is niet anders, kan mij er heel erg tegen verzetten maar daar wordt het niet anders van. Even de tijd uitzitten maar.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha katten en poezenkenners!.
Onze kat, nou ja katje hij blijft klein, eet zo weinig!. Eigelijk al zijn hele leven gedaan.
Hij krijgt voer van de dierenarts ivm met zijn nieren. Zachtvoer en brokken.
Maar hij eet zo weinig!!, paar mutsige likjes zachtvoer en brokken redelijk.
Zijn er meer katten/poezen die zo weinig eten.
Frommel schreef:
12-08-2022 11:03
Ha katten en poezenkenners!.
Onze kat, nou ja katje hij blijft klein, eet zo weinig!. Eigelijk al zijn hele leven gedaan.
Hij krijgt voer van de dierenarts ivm met zijn nieren. Zachtvoer en brokken.
Maar hij eet zo weinig!!, paar mutsige likjes zachtvoer en brokken redelijk.
Zijn er meer katten/poezen die zo weinig eten.
Ik heb ze er wel tussen zitten maar ik lees dat de jouwe niervoeding krijgt en zulk eten is niet populair onder de nierkatten.
Hendrikje106 schreef:
12-08-2022 01:00
Klopt helemaal wat je zegt. Die dingen zorgen er echt voor dat je je batterij weer even op kunt laden, even gedachtes verzetten en dat kan nu niet. Maar het is niet anders, kan mij er heel erg tegen verzetten maar daar wordt het niet anders van. Even de tijd uitzitten maar.
Het komt goed en je hebt een korset, dat is goed voor de ondersteuning en heling.
Graag wil ik meeschrijven op dit topic en ik zal mijn twee zwarte katten aan jullie voorstellen:

Karel (19) heb ik in huis genomen toen hij 13 was. Het was liefde op het eerste gezicht. Karel werd binnengebracht en sprong meteen bij mij op schoot. Daarmee was het samenwonen bezegeld. Karel is een gedistingeerde oudere heer, met hier en daar wat grijze manen. Hij is goed gezond, loopt rond met een tevreden hoge staart en is erg aanhankelijk. Hij is niet zo gecharmeerd van zijn huisgenote. Als ze hem benadert om een neusje te geven, kan ze rekenen op een ferme mep. Aan Karels lijf geen polonaise. Mijn favoriete moment met Karel is ons dagelijkse gesprek. Als Karel bij me ligt en ik hem aan het knuffelen ben, vraag ik: ‘Karel, ben je mijn schat?’ Hij antwoordt dan met een bevestigend: ‘EH’. Dit herhalen we zo’n tien keer, tot hij er genoeg van heeft. Karel is vriendelijk naar bezoek, eerst een beetje timide, maar na wat gewenning laat hij zich graag aanhalen.

Lieve (13) heb ik in huis genomen toen ze 9 was. Ze is een bijzonder zelfverzekerde poes en wenst met alle egards behandeld te worden. Als er iemand in huis komt, zet Lieve een keel op en rust niet tot de bezoeker haar uitgebreid heeft gekroeld. Ze maakt daarbij zoveel misbaar dat mensen soms denken dat ze boos is en huiverig zijn haar aan te raken. Ook naar mij is ze bijzonder aanhankelijk. Ze komt meteen aangesneld als ik haar roep. Mijn favoriete moment met Lieve is als ze snorrend en knorrend voor me ligt en ik haar aai. Ik vertel haar steevast een sprookje dat niet verder komt dan: “Er was eens een klein poesje, en dat poesje heette Lieve. En het was het mooiste poesje van het hele nest…’ Trillend van zelfgenoegzaamheid kruipt ze dan in mijn armen. Lieve zoekt geregeld toenadering tot Karel. Ze geeft soms langzame knipoogjes om hem gunstig te stemmen. Dat heeft geen enkel effect. Lieve laat zich door de afwijzing nooit uit het veld slaan, licht heupwiegend vervolgt zij haar weg.

Karel en Lieve zijn binnenkatten. Jammer genoeg kan ik nog geen foto’s plaatsen. Zodra dat lukt, zal ik ze laten zien. Ik kijk zelf ook heel graag naar jullie foto’s. Ik hoop dat ik met deze introductie toch een beeld heb kunnen schetsen.
Hoi Rozenwater soms valt het topic een beetje stil, het is de laatste tijd nogal wisselend. Leuk om te lezen over jouw katten, je kunt merken dat je van ze geniet. En dat is natuurlijk ook exact de reden waarom er liefhebbers bestaan :) jouw katten zijn best al op leeftijd, vooral die van 19 dat vind ik altijd zo bijzonder.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven