Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beterschap en sterkte voor kleine rooie en derooiekater :there:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
derooiekater schreef:
09-10-2022 18:18
Kleine rooie word hier goed verzorgd. Vriendin heeft kip geregeld omdat ik zelf ook nog klachten heb en daardoor niet uit isolatie mag.
Het is wel dubbele pech voor jullie. Heel veel beterschap voor alle twee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt muselet en miekemv moet waarschijnlijk nog tot woensdag in isolatie blijven. Omdat ik niet klachten vrij ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
09-10-2022 20:04
Bedankt muselet en miekemv moet waarschijnlijk nog tot woensdag in isolatie blijven. Omdat ik niet klachten vrij ben.
Knuffel, maak er een paar zo goed mogelijk dagen van en veel sterkte samen :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
derooiekater schreef:
09-10-2022 20:04
Bedankt muselet en miekemv moet waarschijnlijk nog tot woensdag in isolatie blijven. Omdat ik niet klachten vrij ben.
Met de kat op de bank uitzieken dan maar.

Hier zitten we een beetje met de vogelgriep. Mijn arme kippen zijn nu opgehokt en afgeschermd en mogen niet meer vrij rondlopen. Sommige zijn snipverkouden ( geen vogelgriep) zoals mijn haan, hij is zijn stem kwijt en loopt schor te kraaien en hij loopt steeds te niezen en moet ademhalen via een open snavel. Dus de dierenarts gebeld en hij denkt als het alleen maar niezen is het mee kan vallen. Langskomen is lastig want ik woon tussen de borden in waar een vervoersverbod geldt.
Ze hebben nu eerst een homeopathisch middel dus hopelijk slaat het aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
09-10-2022 20:42
Met de kat op de bank uitzieken dan maar.

Hier zitten we een beetje met de vogelgriep. Mijn arme kippen zijn nu opgehokt en afgeschermd en mogen niet meer vrij rondlopen. Sommige zijn snipverkouden ( geen vogelgriep) zoals mijn haan, hij is zijn stem kwijt en loopt schor te kraaien en hij loopt steeds te niezen en moet ademhalen via een open snavel. Dus de dierenarts gebeld en hij denkt als het alleen maar niezen is het mee kan vallen. Langskomen is lastig want ik woon tussen de borden in waar een vervoersverbod geldt.
Ze hebben nu eerst een homeopathisch middel dus hopelijk slaat het aan.
Oei das ook een lastige ja.
Mag de dierenarts niet langs komen?
derooiekater schreef:
10-10-2022 07:07
Oei das ook een lastige ja.
Mag de dierenarts niet langs komen?
Nee ze mogen in het gebied niet naar tuinen waar kippen zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
09-10-2022 20:42
Met de kat op de bank uitzieken dan maar.

Hier zitten we een beetje met de vogelgriep. Mijn arme kippen zijn nu opgehokt en afgeschermd en mogen niet meer vrij rondlopen. Sommige zijn snipverkouden ( geen vogelgriep) zoals mijn haan, hij is zijn stem kwijt en loopt schor te kraaien en hij loopt steeds te niezen en moet ademhalen via een open snavel. Dus de dierenarts gebeld en hij denkt als het alleen maar niezen is het mee kan vallen. Langskomen is lastig want ik woon tussen de borden in waar een vervoersverbod geldt.
Ze hebben nu eerst een homeopathisch middel dus hopelijk slaat het aan.

Wij wonen in het zuiden des lands en hier vooralsnog geen zieke kipjes. We hebben 6 krielen, wel opgehokt nu.

Onze twee broertjes hebben alle terughoudendheid laten vaten en rausen door de kamer :rofl:
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
BellatrixVanDetta schreef:
10-10-2022 10:57
Wij wonen in het zuiden des lands en hier vooralsnog geen zieke kipjes. We hebben 6 krielen, wel opgehokt nu.

Onze twee broertjes hebben alle terughoudendheid laten vaten en rausen door de kamer :rofl:
Ze zitten nu wel heel erg klein dus ik wil een groter afgerasterd en afgeschermd stuk. Hoe doe jij dat?

Haha ja dat geloof ik wel, het leven is een groot feest voor jonge katten. Zo leuk en humoristisch om naar te kijken. Het is dat ik al zoveel heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even met de handen in het haar; ik heb een piespoes in huis. Nu keer of 7 in 1 week. Vrijdag bij de dierenarts geweest maar voor die tijd geen urine op kunnen vangen want ze ging in de 4 uur vanaf het bellen niet, ook het "uitpersen" van urine lukte niet. Wel ontstekingsremmers meegekregen.

Sindsdien plastic korrels gehaald om het op te vangen, maar ze vertikt het om op die bak te gaan, ookal sluit ik haar de hele dag bij mij op, op mijn werkkamer. Na sluitingstijd van DA laat ik haar buiten en beneden en piest ze direct op de gewone kattenbak. Vannacht is het dan weer 2 x misgegaan in huis.

Iemand HET idee? Of toch maar DA bellen om te vragen of ze haar blaas kunnen inprikken? Dat lijkt mij een heel nare oplossing maar ik weet wel dat het echt onderzocht moet worden...
Misschien kan de dierenarts even meedenken hierin mittensz want van dat ophouden van haar plas en stress lijkt me nog slechter voor haar blaas. Een echo kan laten zien of ze blaasstenen heeft. Pijn door blaasgruis zou moeten verbeteren tijdelijk met pijnstillers en blaasontsteking helpt AB vaak niet en krijgen ze ook pijnstillers en ontstekingsremmers. Een blaasontsteking is ook tijdelijk.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is observatie totdat ze naar de gewone kattenbak gaat en dan een pollepel er onder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit hebben wij ook meegemaakt, dagenlang tevergeefs geprobeerd om urine van onze kat op te vangen. Met de soeplepel achter hem aan als hij naar de bak liep, ook dat geprobeerd, maar dan bedacht hij zich en hield het op tot in de nacht. In overleg met de dierenarts is hij opgenomen geweest. Zou hij de plas nog steeds ophouden zou hij worden aangeprikt. Hij zat er net en deed gelukkig meteen een plas. Daarna mocht ie weer naar huis. Hij bleek blaasgruis te hebben. Overleggen met de dierenarts, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet alles bijgelegen maar wat vervelend Mittensz! Ik zou ook even met de dierenarts overleggen. Wij hebben ooit een poes gehad met blaasgruis en die werd ook onzindelijk. Zij deed gelukkig wel haar plasje op de bak met plastic korrels dus kon de DA het aan haar urine zien. Poes is geopereerd en daarna was het helemaal over.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb twee katten, een kater en poes.
De kater plast/sptoeit op de eettafel.
Nu is het zo dat het hij het elke dag doet.
Er zit geen patroon in.
De ene keer plast hij er op, de andere keer spoeit hij. Ook de plaats is steeds anders ene keer aan de linker en andere keer de rechte kant of een tafelpoot.
Soms doet hij het een keer per week. Andere keer elke dag of weken niet.
Heb het idee dat het gebeurd als er nieuwe katten in de buurt komen wonen.
Mijn katten komen ook buiten.
Heb hem ook al laten onderzoeken. Er is gelukkig niets met hem aan de hand.
Hebben jullie ideeen hoe ik het hem kan afleren?
Groene-vingers schreef:
11-10-2022 20:47
Ik heb twee katten, een kater en poes.
De kater plast/sptoeit op de eettafel.
Nu is het zo dat het hij het elke dag doet.
Er zit geen patroon in.
De ene keer plast hij er op, de andere keer spoeit hij. Ook de plaats is steeds anders ene keer aan de linker en andere keer de rechte kant of een tafelpoot.
Soms doet hij het een keer per week. Andere keer elke dag of weken niet.
Heb het idee dat het gebeurd als er nieuwe katten in de buurt komen wonen.
Mijn katten komen ook buiten.
Heb hem ook al laten onderzoeken. Er is gelukkig niets met hem aan de hand.
Hebben jullie ideeen hoe ik het hem kan afleren?
Volgens mij staan plasproblemen op nummer 1 qua kattenproblematiek , soms denk ik dat het een beetje bij katten hoort vanwege wat je zelf ook zegt met vreemde katten, hun territorium. Ik ken een opvang waar zulke katten soms terechtkomen, die gaan sprietsen als gewoonte. Tegen meubels, kleding en tegen mensen. Je zou iets kunnen geven tegen stress en de tafel er uit omdat daar de geur in zit. Of misschien dat een gedragsdeskundige mee kan denken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zal idd wel wat bij ze horen.
Maar had liever dat ze dat niet doen.
Heb als eens dat faliway geprobeert.daar lijken mijn katten niets om te geven.
De tafel ga ik niet wegdoen. Heb nu geen geld voor een andere.
Maak de tafel na het gebeuren altijd met azijn schoon. Dus hoop dat dat de geur weghaalt.
Heb ook al eens gedacht om zon gedragssdeskundige te vragen. Maar vind ik voor nu te duur
Groene-vingers schreef:
11-10-2022 22:41
Het zal idd wel wat bij ze horen.
Maar had liever dat ze dat niet doen.
Heb als eens dat faliway geprobeert.daar lijken mijn katten niets om te geven.
De tafel ga ik niet wegdoen. Heb nu geen geld voor een andere.
Maak de tafel na het gebeuren altijd met azijn schoon. Dus hoop dat dat de geur weghaalt.
Heb ook al eens gedacht om zon gedragssdeskundige te vragen. Maar vind ik voor nu te duur
Dan zou ik het schoonmaken met Vanish daar heb ik zelf goede resultaten mee. De Feliway is nooit wetenschappelijk bewezen maar er zijn nog andere middelen zoals Clomicalm via een dierenarts of iets uitproberen zoals cbd olie voor huisdieren. Heb ik zelf geen ervaring mee maar misschien kun je daar eens naar kijken of over lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de snelle adviezen! Ik heb gebeld en wordt vanavond teruggebeld om te overleggen. Tot die tijd maar weer hopen dat ze de bak een keer wil uitproberen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Groene-vingers, er kwam hier jaren terug een kat wonen die ook sprietste.
Wat hier geholpen heeft is zijn territorium te verkleinen, hij mocht alleen in de huiskamer (hij kwam ook buiten dus was niet zielig) en op elke plek waar gespriet was zette ik toen een schaaltje kattenbrokjes neer.
Ik heb de plekken steeds schoongemaakt met wat afwasmiddelsop zodat ik het niet meer rook maar hij waarschijnlijk wel.
Hij heeft nooit op zijn kop gehad, ik maakte het schoon en op die plek stond eten.
Het is een poosje een wat raar huis geweest met al die schaaltje voer, hier heeft het wel geholpen, na een maand of twee was het over Gelukkig :-D

Het is even experimenteren wat de beste aanpak is, meestal gaat het wel over en tot die tijd: Sterkte.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
10-10-2022 11:12
Ze zitten nu wel heel erg klein dus ik wil een groter afgerasterd en afgeschermd stuk. Hoe doe jij dat?

Haha ja dat geloof ik wel, het leven is een groot feest voor jonge katten. Zo leuk en humoristisch om naar te kijken. Het is dat ik al zoveel heb.

Wij hebben de kippenren en stuk groter gemaakt, overdekt was die altijd al.
Nieuw warm leg-/ slaaphok en een soort klimparadijs voor ze gemaakt. De kipjes hoeven zich niet te vervelen :rofl:

Of bedoelde je dat niet?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
BellatrixVanDetta schreef:
12-10-2022 11:09
Wij hebben de kippenren en stuk groter gemaakt, overdekt was die altijd al.
Nieuw warm leg-/ slaaphok en een soort klimparadijs voor ze gemaakt. De kipjes hoeven zich niet te vervelen :rofl:

Of bedoelde je dat niet?
Ja dat bedoelde ik. Bij mij liepen ze los en ik moet bekijken hoe het dan wel moet. Eentje ging zelfs elke ochtend naar de buurvrouw dan kreeg ze iets lekkers. Nu zitten ze in de ren wat bij de hokken hoort te sippen. Wel lekker dat die van jou al overdekt was.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
11-10-2022 22:53
Dan zou ik het schoonmaken met Vanish daar heb ik zelf goede resultaten mee. De Feliway is nooit wetenschappelijk bewezen maar er zijn nog andere middelen zoals Clomicalm via een dierenarts of iets uitproberen zoals cbd olie voor huisdieren. Heb ik zelf geen ervaring mee maar misschien kun je daar eens naar kijken of over lezen.
Naast azijn gebruik ik ook wel eens groene biotex. Maar ik zou eens Vanish.
Die Clompicalm en olie zou ik eens google.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
12-10-2022 11:09
Groene-vingers, er kwam hier jaren terug een kat wonen die ook sprietste.
Wat hier geholpen heeft is zijn territorium te verkleinen, hij mocht alleen in de huiskamer (hij kwam ook buiten dus was niet zielig) en op elke plek waar gespriet was zette ik toen een schaaltje kattenbrokjes neer.
Ik heb de plekken steeds schoongemaakt met wat afwasmiddelsop zodat ik het niet meer rook maar hij waarschijnlijk wel.
Hij heeft nooit op zijn kop gehad, ik maakte het schoon en op die plek stond eten.
Het is een poosje een wat raar huis geweest met al die schaaltje voer, hier heeft het wel geholpen, na een maand of twee was het over Gelukkig :-D

Het is even experimenteren wat de beste aanpak is, meestal gaat het wel over en tot die tijd: Sterkte.

Fijn dat je er nu af bent.
Hier is het een tijdje een probleem en dan weken/maanden niet. Vandaag heeft hij het gelukkig niet gedaan. De laaste dagen wel.
Dat is ook zo vreemd eraan.
Moet toegeven, dat ik een keer boos ben geworden. Daar doe ik niet meer.
Maar dat van het voer ga ik ooks proberen
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed jongens (het was effe zoeken naar dit topic), maar mijn verhaal met de piespoes gaat maar door. Vorige keer (+- maand geleden) urine laten onderzoeken, met een hoop geweld en verdriet want mevrouw wilde maar niet piesen op de plastic korrels dus heeft een nacht opgesloten moeten zitten op de badkamer, kwam niks geks uit. Voor de zekerheid wel pijnstilling en ontstekingsremmer meegekregen, dat twee weken moeten geven. Op de laatste dag van die twee weken was het ineens over en is het drie weken goed gegaan, tot eind vorige week. Even puntsgewijs:

- Ze piest nu steevast elke nacht eenmalig op het aanrecht of in de gootsteen. Verder gaat het de hele dag goed, ook als we niet thuis zijn;
- Ze kan 's nachts bij ons dus verlatingsangst is het niet;
- Ze lijkt juist beter in haar vel te zitten dan voorheen. Is vrolijk, speels en ondeugend. Eet goed, drinkt goed;
- Het piesen gebeurt wel dicht bij een raam, maar het lijkt me onmogelijk dat het territoriaal gedrag is, aangezien de keuken op de eerste verdieping ligt. Dus het is niet dat ze katten buiten ziet lopen waar ze op reageert;
- Het piesen is een paar weken nadat ze voor het eerst naar buiten mochten begonnen. Ze is van nature een redelijk angstige poes, behalve als ze buiten is. Dan loopt ze voorop en lopen haar broer en zus achter haar aan en gaan ze zo de hele buurt door. Ik heb haar nog niet zien knokken met buurtkatten, daar loopt ze gewoon rustig omheen;
- De tip van brokjes op de plek in kwestie neerleggen ook al geprobeerd, had geen zin. Pieste ze gewoon naast;
- Vannacht aanrecht volgestrooid met kruiden die katten niet fijn zouden vinden (citroen, nootmuskaat), dat leek te werken... Maar nu heeft ze op de gloedjenieuwe peperdure ongelakte eikenhouten plank achter de bank gepiest....

Zojuist dit verhaal ook aan de dierenarts voorgelegd, maar die weet het ook niet meer. Omdat het dus 1 x per nacht gebeurt denkt hij niet aan iets medisch, maar aan een gedragsding. Ik heb zo'n feliway stekker besteld maar heb daar niet veel vertrouwen in, omdat ik haar dus totaal niet gestrest over vind komen...

Iemand nog ideeën? :"-(
mittensz wijzigde dit bericht op 16-11-2022 10:33
8.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
dubbel

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven