Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
15-09-2022 08:25
Hoe lang is kitten er?
Morgen een week
Frietmetmayo schreef:
15-09-2022 19:57
Morgen een week
Dat is nog best kort.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
15-09-2022 20:34
Dat is nog best kort.
Ja? Ik had gehoopt dat het gewoon snel goed zou gaan maar gewoon doorzetten en geduld hebben?

Hoelang duurt gemiddeld genomen dan het wennen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frietmetmayo schreef:
15-09-2022 21:19
Ja? Ik had gehoopt dat het gewoon snel goed zou gaan maar gewoon doorzetten en geduld hebben?

Hoelang duurt gemiddeld genomen dan het wennen?
Duurt zeker wel een maand hoor. Soms ook wel langer, het blijven eigenzinnige beestjes die katten…. 😅
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er tips voor ons? :)

Sinds ongeveer 2 maanden slapen wij op de 1e verdieping ipv op zolder en mogen de katten (1 jr en 2 jr) 's nachts ook op onze slaapkamer.
De eerste week was het erg wennen maar daarna ging het eigenlijk best wel goed.

Nu is het al een paar nachten drama.
De twee zijn de halve nacht aan het knokken (spelen) op bed en zitten elkaar achterna, vliegen het hele huis door en beuken overal tegenaan, het zijn nogal 2 drukte makers.
Als we onze slaapkamer deur dicht doen, zitten ze binnen no-time voor de deur te miauwen en aan de deur te krabben, hier gaan ze rustig een hele tijd mee door. Laat je ze weer binnen komen ze 2 minuten knuffelen en dan begint het feest weer van voor af aan.

Vannacht hebben ze ons ruim 2 uur wakker gehad, terwijl ze gisteravond ook een hele tijd achter elkaar aan gezeten hebben.

Wie heeft er tips? :cat:
Alle reacties Link kopieren Quote
:biggrin:

Ik volg.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Spelen als dat het is gaat weer over bij het ouder worden maar daar heb je in de tussentijd niks aan. Kunnen ze overdag hun energie niet kwijt? Gaan ze ook naar buiten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze kunnen alleen naar buiten als wij thuis zijn. Ze zijn 4 dagen per week alleen thuis ivm werk.
Ik denk dan dat ze overdag hun energie niet goed kwijt kunnen. Kijken of je daar nog iets in kunt doen en als dat niet helpt ze los van elkaar de nacht door laten brengen?
Het gaat vanzelf over in elk geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moe maken voor het slapen echt moe moe spelen met hengels.
derooiekater schreef:
03-10-2022 16:47
Moe maken voor het slapen echt moe moe spelen met hengels.
Ik ben nu wel blij met het mooie weer, ze gaan lekker slapen. Moe van het buiten ontdekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-10-2022 18:28
Ik ben nu wel blij met het mooie weer, ze gaan lekker slapen. Moe van het buiten ontdekken.
Dat word hier al minder heb zn spel catsmiauw op batterijen :rofl: werkt erg goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met corona en katten. Niet knuffelen is geen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spelen gaat over als ze ouder worden :-D
Mijn kat van bijna 7 heeft vorige week een nacht lopen donderjagen met een speeltje waar een belletje in zat. Onder het bed de hele kamer door.
Ik word bijna nergens wakker van, maar van dat ellendige belletje wel :-D
Uiteindelijk heb ik het speeltje de trap afgegooid, kat er met een hoop lawaai achteraan, maar daarna heeft hij door gespeeld in de woonkamer en dan hoor ik hem niet meer.
dolfine wijzigde dit bericht op 03-10-2022 22:00
2.91% gewijzigd
derooiekater schreef:
03-10-2022 20:20
Dat word hier al minder heb zn spel catsmiauw op batterijen :rofl: werkt erg goed.
Ja hier ook nog steeds favoriet. Op dit moment hebben ze het druk met een doos.
derooiekater schreef:
03-10-2022 21:41
Iemand ervaring met corona en katten. Niet knuffelen is geen doen.
Ach je zit in de lappenmand nu? Knuffelen met mondkapje op maar dan denk ik dat de kat maakt dat hij wegkomt ;)
Dolfine schreef:
03-10-2022 21:54
Spelen gaat over als ze ouder worden :-D
Mijn kat van bijna 7 heeft vorige week een nacht lopen donderjagen met een speeltje waar een belletje in zat. Onder het bed de hele kamer door.
Ik word bijna nergens wakker van, maar van dat ellendige belletje wel :-D
Uiteindelijk heb ik het speeltje de trap afgegooid, kat er met een hoop lawaai achteraan, maar daarna heeft hij door gespeeltd in de woonkamer en dan hoor ik hem niet meer.
Ook fijn, belletjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
03-10-2022 21:41
Iemand ervaring met corona en katten. Niet knuffelen is geen doen.
Toevallig was ik vorige week bij de dierenarts met een zieke kat, die een een of ander vaag virus had waardoor ze niet meer at.
Ze vroeg letterlijk of en wanneer wij corona hadden gehad (9 weken geleden).
Ze zei dat katten corona kunnen krijgen, maar dat ze er niet heel ziek van worden. En dat je ook eigenlijk niet kunt voorkomen dat ze bij jou in de buurt komen als je katten gewoon in huis lopen als jij corona hebt.
Ze krijgen het niet, omdat je ze aait, maar omdat het virus in de lucht 'zweeft' en zij dat ook inademen. Onze katten hebben geen corona gekregen terwijl man en ik allebei heel ziek waren van corona.
De katten moesten ook gewoon verzorgd worden en dat heb ik ook gedaan (al was het schoonmaken van de kattenbakken wel een flinke opgave als je zo ziek als een hond bent).
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-10-2022 21:57
Ach je zit in de lappenmand nu? Knuffelen met mondkapje op maar dan denk ik dat de kat maakt dat hij wegkomt ;)
We hebben 1 uur voor mijn positieve test nog geknuffeld.
derooiekater schreef:
03-10-2022 22:00
We hebben 1 uur voor mijn positieve test nog geknuffeld.
Niks aan te doen, het zal wel loslopen. Ben je er zelf ook ziek van?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-10-2022 22:07
Niks aan te doen, het zal wel loslopen. Ben je er zelf ook ziek van?
Tot nu toe flinke koorts koud/warm hoesten hoofdpijn en spierpijn. Maar dit is pas gekomen sinds een uur of 2. Daarvoor geen klachten..
derooiekater schreef:
03-10-2022 22:15
Tot nu toe flinke koorts koud/warm hoesten hoofdpijn en spierpijn. Maar dit is pas gekomen sinds een uur of 2. Daarvoor geen klachten..
O bah, niks aan. Heb je genoeg in huis?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-10-2022 22:19
O bah, niks aan. Heb je genoeg in huis?
Voor nu wel en anders hebben al 3 mensen aangeboden boodschappen te doen.
derooiekater schreef:
03-10-2022 22:25
Voor nu wel en anders hebben al 3 mensen aangeboden boodschappen te doen.
Gelukkig. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
03-10-2022 20:20
Dat word hier al minder heb zn spel catsmiauw op batterijen :rofl: werkt erg goed.
Die hadden wij ook maar onze lomperd had hem binnen no time gesloopt :facepalm:

Wat betreft Corona en katten, heb het begin augustus gehad. Ik was er zelf goed ziek van, katten gelukkig nergens last van :cat:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven