Het leed dat buren heet.

02-05-2020 19:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi :bye:

We hebben ze waarschijnlijk allrmaal; buren.
De een wat leuker als de ander natuurlijk..

Ik zoek wat wijze raad, want met de gewone stappen komen we niet verder.
Sinds ongeveer een jaar hebben we nieuwe bovenburen. In het begin prima, niks aan de hand. Na een keer aangebeld te hebben over de aanhoudende geluidsoverlast ging het mis.
Discussies die nergens op slaan, beschuldigingen van vernieling en diefstal, dreigementen etc.
Onze buurman is psychisch niet helemaal in de realiteit. Buurman is er van overtuigd dat alles en iedereen tegen hem is en hem in de gaten houd. Denkt dat wij de ganse dag achter de voordeur zitten te kijken etc.
Nu blijkt dat hij regelmatig bij onze voordeur staat te hangen, met een lamp naar binnenschijnt en weleens tegen onze deur trapt etc. (Buur houd het in de gaten als wij werken zijn)
Woningbouw en politie zijn op de hoogte. Woningbouw doet niks meer omdat ze bezig zijn het gezin te verhuizen, wat nog maanden kan duren. Politie kan niks tot er strafbare feiten gepleegd zijn.
Wij vermijden alles wat provocerend kan werken bij hem. Maar onderhand durf ikzelf het huis niet meer in of uit, omdat hij regelmatig "toevallig" op het zelfde moment op de trap achter me loopt en zich zeer intimiderend opstelt.
Iemand een idee wat wij nog kunnen doen?
Verhuizen voor ons is geen optie op t moment..

X
Weet je ook wat voor psychische afwijking je buurman heeft?
Als het een heel gezin is ... met zijn partner gaan praten?
Busje pepperspray in je tas?
RikM schreef:
02-05-2020 19:42
Busje pepperspray in je tas?
Wou ik eerst ook voorstellen :-).

Maar het is een illegaal wapen.

Als je dus pech hebt belt hij zelf de politie en heb JIJ de boete aan je been.
Misschien een camera ophangen? Kan eventueel zo'n deurbel met camera zijn, zodat je in de gaten kan houden wat er om het huis gebeurt?
Het is natuurlijk een gevolg van "onze" eigen keuzes (lees: he beleid van de door ons gekozen regering) om mensen met psychische problemen zo lang mogelijk zelfstandig te laten wonen. Tehuizen zijn gesloten, ambulante hulp afgebouwd.

Maar daar ben je niet mee geholpen.

Niks mee doen, zou ik zeggen. Je hebt je klachten neergelegd bij de woningbouw, politie en andere instanties, en zo lang die buurman je huis niet binnen dringt of anderszins in de overtreding gaat, kan je er niks mee. Laat je dus niet op stang jagen als hij achter je loopt op de portiektrap of wat dan ook, maar provoceer hem ook niet. Negeer hem gewoon. Zoek er verder ook geen contact mee, maar meldt échte gevallen van overlast wel aan de woningbouw of (als het echt uit de hand loopt) aan de politie.

Sterkte.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee, niet exact..
Hij denkt dat iedereen hem discrimineerd, in de gaten houd, dat de wereld tegen hem is en het op hem gemunt heeft.. zijn eigen woorden in meerdere discussies.
Ikzelf zou zeggen paranoïde, maar ik ben geen geleerde in psychische aandoeningen.
Tinckerbell schreef:
02-05-2020 19:48
Nee, niet exact..
Hij denkt dat iedereen hem discrimineerd, in de gaten houd, dat de wereld tegen hem is en het op hem gemunt heeft.. zijn eigen woorden in meerdere discussies.
Ikzelf zou zeggen paranoïde, maar ik ben geen geleerde in psychische aandoeningen.
Hij zou wat mij betreft gelijk welke psychische aandoening mogen hebben.
I don't care.

Zolang hij de deuren maar heel laat en mij niet teveel lastig valt.
Gezin met 4 kids.
Met zn vrouw valt ook niet te praten..
Volgens de woningbouw zijn er meerdere dingen aan de hand en wijst hij ons als schuldige aan. Maar wat het allemaal is mag ze niet zeggen natuurlijk..
Allemaal lastig, wij hebben het gevoel niet gehoord te worden..
Deze situatie gaat nu al dik 8 maanden zo..
Marnamai schreef:
02-05-2020 19:43
Wou ik eerst ook voorstellen :-).

Maar het is een illegaal wapen.

Als je dus pech hebt belt hij zelf de politie en heb JIJ de boete aan je been.

Kom maar op met die boete. Je moet jezelf toch kunnen verdedigen?
Tinckerbell schreef:
02-05-2020 19:51
Gezin met 4 kids.
Met zn vrouw valt ook niet te praten..
Volgens de woningbouw zijn er meerdere dingen aan de hand en wijst hij ons als schuldige aan. Maar wat het allemaal is mag ze niet zeggen natuurlijk..
Allemaal lastig, wij hebben het gevoel niet gehoord te worden..
Deze situatie gaat nu al dik 8 maanden zo..
Zijn die kinderen daar dan wel veilig?
Tinckerbell schreef:
02-05-2020 19:48
Nee, niet exact..
Ik werk zelf in de GGZ en dit klinkt alsof hij psychotisch is of wanen heeft. Niet teveel op ingaan en negeren is het beste. Mocht hij nog een keer over de grens gaan en dit soort uitspraken de wereld ingooien meegaan in zijn beleving en daarna weglopen.
Ik zou steeds iets zwaars in een strategisch handtasje meenemen (dumbells of zoiets). Of een mini-busje haarlak/El cheapo parfum/deo. Allemaal leuk en aardig dat negeren maar just in case dat die dag, dat uur en op die plek zo’n figuur ter plekke begint te decompenseren, zou ik iets bij mij dragen waarmee ik hem in geval van nood mee van het lijf kan houden. Zou geen zin hebben om de hoofdrol te spelen in een krantenartikel waarin weer een figuur ‘bekend bij diverse instanties’ toeslaat.
Marnamai schreef:
02-05-2020 19:53
Zijn die kinderen daar dan wel veilig?
Geen idee.. Geloof dat als de kinderen niet veilig zouden zijn, de instantie die begeleiding aan huis bied daar wel melding van zou maken..
Heb je contact gezocht met de WMO consulent van de gemeente met de vraag of hij bekend is en wat het met jullie doet op dit moment? Wellicht dat je daar nog wat gedaan krijgt. Vast dat er een hulporganisatie met hem bezig is.
Doreia* schreef:
02-05-2020 19:58
Heb je contact gezocht met de WMO consulent van de gemeente met de vraag of hij bekend is en wat het met jullie doet op dit moment? Wellicht dat je daar nog wat gedaan krijgt. Vast dat er een hulporganisatie met hem bezig is.
Bekende van de instanties en politie..
Toen we de politie zn signalement gaven wisten ze al genoeg..
Tinckerbell schreef:
02-05-2020 19:56
Geen idee.. Geloof dat als de kinderen niet veilig zouden zijn, de instantie die begeleiding aan huis bied daar wel melding van zou maken..
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze "vergeten" dat er kinderen in 't verhaal betrokken zijn.

Of dat er ergens wel een vage melding is, maar dat daar weinig mee gedaan wordt totdat ook school, de buren, familie, ... klagen.

2 mensen met psychische troubles bij elkaar waarvan minstens 1 al maanden de buurt terroriseert klinkt niet echt als een gezond gezin om in op te groeien.
Als hij naar zn werk is met zn vrouw praten? Maar ik vermoed dat de buurman niet werkt en zijn vrouw geen Nederlands spreekt.
.
Tinckerbell schreef:
02-05-2020 19:59
Bekende van de instanties en politie..
Toen we de politie zn signalement gaven wisten ze al genoeg..
Dus blijven melden. Overlast dagboek bijhouden en politie vragen een stopgesprek te voeren.
En de woningbouw melden dat ook jullie recht hebben op woongenot.
jaap70 schreef:
02-05-2020 20:03
Als hij naar zn werk is met zn vrouw praten? Maar ik vermoed dat de buurman niet werkt en zijn vrouw geen Nederlands spreekt.

Afbeelding
Ze werken beiden niet nee..
Ze spreken wel beide goed nederlands, maar zijn beide van buitelandse komaf.
De woningbouw wilt bemiddeling beginnen, maar wij weigeren met hun aan dezelfde tafel te gaan zitten omdat dat uitloopt op bezoek van de politie.
We houden een overlastrapportage van en sturen die maandelijks naar de agent die bezig is met de zaak.
De woningbouw doet niets meer omdat ze al bezig zijn het gezin te verhuizen, maar dat kan zo nog 6mnd duren..
Tinckerbell schreef:
02-05-2020 20:15
Ze werken beiden niet nee..
Ze spreken wel beide goed nederlands, maar zijn beide van buitelandse komaf.
De woningbouw wilt bemiddeling beginnen, maar wij weigeren met hun aan dezelfde tafel te gaan zitten omdat dat uitloopt op bezoek van de politie.
We houden een overlastrapportage van en sturen die maandelijks naar de agent die bezig is met de zaak.
De woningbouw doet niets meer omdat ze al bezig zijn het gezin te verhuizen, maar dat kan zo nog 6mnd duren..
Dan ga je voor de vorm wel aan tafel zitten.
Niet in je ééntje natuurlijk.

Als dat uitdraait op politie-gedoe wordt het dossier misschien nog wat dikker en urgenter.

En je hoort misschien eens wat zij allemaal aan 't verkondigen zijn over jullie tegen de woningbouw.
Hang camera’s op voor je eigen veiligheid.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... d-woningen
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 03-05-2020 08:58
53.51% gewijzigd
Wat heeft het nou voor zin om rond de tafel te gaan zitten met iemand met zo'n psychotische stoornis? Krijgt 'ie dan ineens minder waandenkbeelden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven