Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Hebben jullie leuke wasbare douchegordijnen? Zo tot 25 euro en wasbaar. Hoeft geen heel brede te zijn. Is voor een smalle douche. Heb er lange tijd eentje gehad met een prachtige print met zachte kleuren. Zag vrij recent dat die alleen nog maar op een plekje aan de zijkant zit.

Ja, als je iets lang genoeg hebt dan zie je het niet meer, maar dat een print ook echt weg is. Dat is wel heel letterlijk. Vloer wordt bruingrijs en wand roomwit.

Die ik heb was van de Hema en bij Ikea zag ik toen ik een 2e keer ging kijken geen herkenbaar mooie die er eerder had gezien.



Die ene met die lopende douche vind ik niet bijzonder genoeg. Met visjes vind ik dan toch net iets leuker. Ik houd dan wel van lieve kleine visjes. (Had een lenteachtig bomentafereel op mijn oude. Kan die niet laten zien, want is er dus niet meer.)

Maar iets heel anders is ook leuk. Ik laat me graag inspireren.
Alle reacties Link kopieren
Douchegordijnen bij Zalando









@Nouschi

Dat vind ik ook prachtig! Ik woon nu klassiek, maar mijn volgende huis wordt (hopelijk!) zoiets!
Ja, die douche-gordijnen zijn leuk. Ik had nog niet aan Zalando gedacht.



Ik heb zelf ook nog wat gevonden, maar moet dat ook nog in het echt zien. Valt soms wel tegen. Ik vind het altijd prettig als ik tegen natuurlijke kleurtjes aan kan kijken. Ik heb wat kunstbloemen staan.

Een auto vind ik dan weer wat minder. Maar wel het kleurtje.
Zara home heeft leuke accessoires, maar geen leuke gordijnen.

Gelukkig staan ze niet bij mij, want ik heb al zoveel troep.



Maar zo'n koude print van H&M die snap ik dan weer niet. En dit zijn de verkeerde vogeltjes. en deze is niet wasbaar
En deze badkuip vind ik wel bijzonder, maar zou die nooit willen.



Wel gemakkelijk met schoonmaken.

Ik zou ook nog goedkope pootjes voor kleine kasten. Iemand?



Hoewel die met alleen een rioolputje wel makkelijk te plaatsen is.

Hoe duur zou zoiets zijn als het ook te koop was?



En geen kranen in de rug, maar hoeveel kan zo'n kuip dragen?

Maar dat is dan eventueel nog op te lossen met extra dragers.



Ik heb nu een plastic kinderbadje...... Zou wel een leuk alternatief zijn als het los te plaatsen zou zijn. Ik word enthousiast, geloof ik.


O en dit is lekker. Een radiator met een zitplaats. Die zou ik wel in de woonkamer willen. Maar dan in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Even copy-paste van de post van Ceci:



de inrichting spreekt me niet aan, de ruimte wel: mooie balken, ramen, dat schuine dak is mooi. Maar helemaal geweldig vind ik die kachel die 'aan het plafond hangt'. Wat een gaaf ding!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes:



















Alle reacties Link kopieren
Je post leuke plaatjes Hiltje, je smaak is er duidelijk op terug te zien. Voor mij is het iets te weinig 'barok' en kleurrijk, ik ben niet zo van de grafische prints, meer van krullen
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren




Mooie pootjes van het meubel, gave kleuren:









Deze vind ik gewéldig, alhoewel ik niet zo van het blauw ben:

(maar dat ronde bed, het prachtige plafond, de spiegels, gaaf!)





En hiervan een link, omdat het plaatje plakken me niet lukt: mooi, alhoewel best een beetje kitsch 4e foto, van badkamer
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren




























Alle reacties Link kopieren
















Alle reacties Link kopieren




















Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 14 september 2013 @ 21:45:

[afbeelding]Die vaas
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al meerdere sites gepost met tips over het combineren van prints e.d. Ik heb een behoorlijk lege muur in mijn woonkamer en verschillende mooie dingen die ik op zou willen hangen. Ik ben alleen op zoek naar tips hoe je dat aan kan pakken. Weet iemand toevallig iets?



Ik heb bijvoorbeeld aan een kant van de muur al wat hangen en dat wil ik daar ook per se laten hangen. Maar het is in een andere stijl dan de rest en ik weet niet zo goed hoe ik toch een beetje voor een geheel zorg.
Alle reacties Link kopieren
Al rondstruinend vond ik deze site, met veel leuke ideeën!







Alle reacties Link kopieren
quote:Firene schreef op 15 september 2013 @ 00:15:

Er zijn al meerdere sites gepost met tips over het combineren van prints e.d. Ik heb een behoorlijk lege muur in mijn woonkamer en verschillende mooie dingen die ik op zou willen hangen. Ik ben alleen op zoek naar tips hoe je dat aan kan pakken. Weet iemand toevallig iets?



Ik heb bijvoorbeeld aan een kant van de muur al wat hangen en dat wil ik daar ook per se laten hangen. Maar het is in een andere stijl dan de rest en ik weet niet zo goed hoe ik toch een beetje voor een geheel zorg.



Dat heet een gallery-wall, als je meerdere dingen op een muur doet. Hier een blogpost met video van Emily Henderson waarbij ze als derde voorbeeld zo'n gallerywall doet



http://stylebyemilyhender ... w-to-create-a-focal-wall/



De grap is dat je juist voor variatie moet zorgen mbt grootte en kleur van je lijsten en dat je het juist niet symmetrisch moet doen. Ik zou me ook niet druk maken over verschillen in stijl.











Alle reacties Link kopieren
Nog wat voorbeelden die wat minder professioneel zijn, maar wel haalbaarder



























Alle reacties Link kopieren
A dankje Hiltje! Altijd makkelijk googelen als je weet hoe iets heet Ik zie wel aan jouw voorbeelden dat het een kunst is om het echt goed te doen, want sommige voorbeelden zijn duidelijk beter geslaagd dan anderen.



Ik ben nog steeds op zoek naar een lamp voor boven de eettafel ondertussen. Twijfelde erg tussen iets simpels van glas of juist een oversized lamp, tussen modern of juist wat klassieker, word ik volkomen onverwacht verliefd op een lamp waar ik nooit aan gedacht zou hebben:







Het is de eerste lamp die ik daadwerkelijk voor me kan zien in huis, maar het is zo niet wat ik verwacht had, dat ik er zelf even aan moet wennen



Maar ach, zo gaat eigenlijk de inrichting van mijn hele huis
Alle reacties Link kopieren
Dat is Tiffany, heel mooi.





Zo'n gallery wall, leuk idee zeg! Is ook wel iets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ah een Tiffany lamp! Niet mijn stijl, maar deze vind ik wel erg mooi. Die laat zich ook goed combineren idd.



Leuk is dat: dat de spullen jou bijna uitzoeken ipv andersom. Ik herken dat wel dat je opeens het gevoel hebt: dat is het! Ik heb het niet met alles, sommige dingen zijn zorgvuldig afgewogen en er is over nagedacht, maar met andere dingen weet ik het direct.



Zo ben ik nu op mp op zoek naar fauteuils. Heel moeilijk en er komt weinig voorbij. Maar tot nu toe heb ik twee keer een match gehad. Een keer was het nog te vroeg om te kopen en deze week is een stel helaas aan mijn neus voorbij gegaan. Maar ik maak me geen zorgen, ik blijf gewoon kijken en vroeg of laat komt er weer iets voorbij waar ik dan direct opspring. Dat maakt het ook spannend en leuk.
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel ik niet zo van de Tiffany ben, vind ik deze wel mooi door de rustige kleurstelling.

Die wanden met lijsten vind ik ook erg leuk, alleen die & tekens en letters, ik snap het niet zo.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 13 september 2013 @ 21:17:

Je post leuke plaatjes Hiltje, je smaak is er duidelijk op terug te zien. Voor mij is het iets te weinig 'barok' en kleurrijk, ik ben niet zo van de grafische prints, meer van krullen



Oh, thanks, had deze post nog niet gezien.

Is het te weinig kleurrijk of juist TE kleurrijk?

Want ik ben enorm van de kleur!
Alle reacties Link kopieren
Even iets totaal anders en over the top.



Het Manhattan appartement incl dakterras van de steenrijke real-estate tycoon Aby Rosen en zijn trophy wife Samantha Boardman en hun twee bloedjes. Alle kunst (oa Andy Warholl, Damien Hirst, Francis Bacon en Jeff Koons is natuurlijk echt).

Gepubliceerd door Vogue.



























































Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven