Het mooie inrichtingen-topic.
woensdag 7 augustus 2013 om 10:34
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

woensdag 2 oktober 2013 om 15:15
quote:Ceci schreef op 02 oktober 2013 @ 11:03:
Hiltje, mooie foto's ! Die met dat zwijn is echt heel gaaf.
[afbeelding]
Mooi!!! Ik dacht er een creatieve geest (bedenker( in te herkennen die gebruik maakt van de middelen en mogelijkheden die er zijn. Dat vind ik altijd erg mooi. Gewoon kijken naar wat er is en dat dan opnieuw aankleden. Geen volledig nieuw interieur dat naar nieuw ruikt. Een warm nestje bouwen met de materialen die overal gevonden worden. Dat zijn meestal de bouwwerken met de langste levensduur.
Ik vind warme tinten in hout mooi, maar soms is het net niet de goede tint. Ik heb dus voor een andere tint gekozen die beter bij het aanrechtblad van mijn keuken past. Het is wel een ander materiaal. Ik plak geen foto's, maar het wordt heel mooi. Vind ik en dat is het belangrijkste.
Heet die gele tint op de foto niet vanille? Ik denk er over om een wand in die kleur te doen. Heb een kleine wand met steen en die is donker. Die wil ik nog weg werken, maar weet nog niet op welke manier. Iemand een idee over waarmee steen (zonder alle verf te slurpen) eenvoudig kan worden weg gewerkt?
Hiltje, mooie foto's ! Die met dat zwijn is echt heel gaaf.
[afbeelding]
Mooi!!! Ik dacht er een creatieve geest (bedenker( in te herkennen die gebruik maakt van de middelen en mogelijkheden die er zijn. Dat vind ik altijd erg mooi. Gewoon kijken naar wat er is en dat dan opnieuw aankleden. Geen volledig nieuw interieur dat naar nieuw ruikt. Een warm nestje bouwen met de materialen die overal gevonden worden. Dat zijn meestal de bouwwerken met de langste levensduur.
Ik vind warme tinten in hout mooi, maar soms is het net niet de goede tint. Ik heb dus voor een andere tint gekozen die beter bij het aanrechtblad van mijn keuken past. Het is wel een ander materiaal. Ik plak geen foto's, maar het wordt heel mooi. Vind ik en dat is het belangrijkste.
Heet die gele tint op de foto niet vanille? Ik denk er over om een wand in die kleur te doen. Heb een kleine wand met steen en die is donker. Die wil ik nog weg werken, maar weet nog niet op welke manier. Iemand een idee over waarmee steen (zonder alle verf te slurpen) eenvoudig kan worden weg gewerkt?
woensdag 2 oktober 2013 om 17:36
quote:misia schreef op 02 oktober 2013 @ 10:26:
Hiltje, in je post van 30-9 20:59 laat je een foto zien met een prachtig bordjes/tegeltjes ensemble boven de toilet: dat wil ik OOOOK. Maar kan niet zo goed zien wat het nu zijn: allerlei keramiek kunstwerkjes/bordjes? En waar op het net vond je dit heerlijk blijmakende toilet
Dank jullie
!! voor al het moois hier!!Ik zit me gek te zoeken, maar kan het niet meer vinden. De foto komt van deze site:
http://www.desiretoinspire.net/
En waarschijnlijk uit een post van de laatste week.
Hiltje, in je post van 30-9 20:59 laat je een foto zien met een prachtig bordjes/tegeltjes ensemble boven de toilet: dat wil ik OOOOK. Maar kan niet zo goed zien wat het nu zijn: allerlei keramiek kunstwerkjes/bordjes? En waar op het net vond je dit heerlijk blijmakende toilet
Dank jullie

http://www.desiretoinspire.net/
En waarschijnlijk uit een post van de laatste week.
woensdag 2 oktober 2013 om 18:00
quote:iones schreef op 02 oktober 2013 @ 11:50:
[...]
Ik heb een lederen bank en stoelen in warme bruine kleuren. Maar in diezelfde kamer heb ik een blauwe muur met witte piano.
Ik vind mijn interieur niet oubollig. Maar modern is het zeker niet.
Maar iets wat niet modern is, hoeft toch niet per definitie oubollig te zijn.
Nee hoor, ik kan klassieke interieurs met antiek of heel romantisch ook waarderen bij een ander.
Ik had het alleen over kleuren en materialen. Koele kleuren zijn jong en fris maar het kan ook snel te koud en kil zijn. En warme kleuren zijn dus eeehhh warm en behaaglijk maar het kan ook snel oubollig worden.
[...]
Ik heb een lederen bank en stoelen in warme bruine kleuren. Maar in diezelfde kamer heb ik een blauwe muur met witte piano.
Ik vind mijn interieur niet oubollig. Maar modern is het zeker niet.
Maar iets wat niet modern is, hoeft toch niet per definitie oubollig te zijn.
Nee hoor, ik kan klassieke interieurs met antiek of heel romantisch ook waarderen bij een ander.
Ik had het alleen over kleuren en materialen. Koele kleuren zijn jong en fris maar het kan ook snel te koud en kil zijn. En warme kleuren zijn dus eeehhh warm en behaaglijk maar het kan ook snel oubollig worden.
donderdag 3 oktober 2013 om 22:41
Leuke topic! Een echte aanrader voor de inrichting van het huis is een foto op hout van het hele gezin of van de kinderen. Ik heb vorige week één grote foto op hout laten maken van 30 x 40 cm. Ik heb de bestelling via === gedaan omdat deze voor mij de voordeligste aanbieder was. Het resultaat is echt schitterend! Kijk maar eens op [spam] Je kunt op de site je eigen foto uploaden. Erg makkelijk allemaal!
Groetjes!
Groetjes!
donderdag 3 oktober 2013 om 22:46
vrijdag 4 oktober 2013 om 09:55
quote:hiltje schreef op 02 oktober 2013 @ 18:00:
[...]
Daarom vind ik een mix eigenlijk het leukste. Helemaal wit vind ik te kil , maar alles donker wel weer erg duister en ouderwets.
Mijn huis heeft witte en zwartbruine meubels en een lichte houten vloer, dat bevalt eigenlijk wel.
[...]
Daarom vind ik een mix eigenlijk het leukste. Helemaal wit vind ik te kil , maar alles donker wel weer erg duister en ouderwets.
Mijn huis heeft witte en zwartbruine meubels en een lichte houten vloer, dat bevalt eigenlijk wel.
vrijdag 4 oktober 2013 om 16:30
vrijdag 4 oktober 2013 om 21:29
heyyy Meenjeniet, nu kan ik je nick gelijk weer gebruiken: daaaaaaammeeeeenjenieeeeee . 480 euro voor 8 banen. Had ik nu maar meegdaan op 1 okt voor de ton per kwartier van de staatsloterij
Zonder gekheid: superlief, dank je wel dat je dit voor me uitzocht, echt . Merci! Vind het zooo supermooi behang namelijk. Ga gelijk even de andere soorten van Mme Lété tracen
XXX THANKS!!!
Zonder gekheid: superlief, dank je wel dat je dit voor me uitzocht, echt . Merci! Vind het zooo supermooi behang namelijk. Ga gelijk even de andere soorten van Mme Lété tracen
XXX THANKS!!!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
vrijdag 4 oktober 2013 om 21:39
Deze site heeft heeeeel veel behang. Helaas niet Natalie Lete, maar verder wel alle belangrijke merken.
http://www.wallpaperdirect.com/
Mijn favorieten zijn Cole and Son, Designers Guild en Nina Campbell en Orla Kylie.
Ik heb er mijn behang ook besteld en dat is allemaal prima gegaan.
http://www.wallpaperdirect.com/
Mijn favorieten zijn Cole and Son, Designers Guild en Nina Campbell en Orla Kylie.
Ik heb er mijn behang ook besteld en dat is allemaal prima gegaan.

zaterdag 5 oktober 2013 om 12:29
Ik heb de bakelieten fittingen terug gevonden. Ik heb er nu 3 en daar kan wel een leuke verlichting van gemaakt worden.
Deze is anders ook wel leuk om te kijken: http://www.jaren50jaren60.nl/bel-air-ho ... ieurs.html
Het zit alleen helemaal niet lekker. Was in de wiederaufbau en toen moesten ze hard werken. Stoelen mochten niet te lekker zitten. Dit is wel horeca meubilair.
Deze is anders ook wel leuk om te kijken: http://www.jaren50jaren60.nl/bel-air-ho ... ieurs.html
Het zit alleen helemaal niet lekker. Was in de wiederaufbau en toen moesten ze hard werken. Stoelen mochten niet te lekker zitten. Dit is wel horeca meubilair.

zaterdag 5 oktober 2013 om 12:34
Voor lekkere stoelen kan je beter bij kantoormeubels kijken.
Meubilair bij banken en dat soort instellingen.
Deze zijn alleen maar leuk om naar te kijken: Kleurtjes vind ik wel leuk, maar ik zou ze niet in huis hoeven. Dan bekleed ik liever een lekker zittende oude stoel met schone bekleding. Met een nietmachine (grotere) kan dat gemakkelijk zelf. Kan ook worden veranderd als je toch iets anders wil en weet wat je echt mooi vind.
Meubilair bij banken en dat soort instellingen.
Deze zijn alleen maar leuk om naar te kijken: Kleurtjes vind ik wel leuk, maar ik zou ze niet in huis hoeven. Dan bekleed ik liever een lekker zittende oude stoel met schone bekleding. Met een nietmachine (grotere) kan dat gemakkelijk zelf. Kan ook worden veranderd als je toch iets anders wil en weet wat je echt mooi vind.
zondag 6 oktober 2013 om 10:42
quote:hiltje schreef op 06 oktober 2013 @ 09:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vooral die onderste en die bovenste zijn mooi!
En dat bomenbehang is echt prachtig. Voor een volgend huisje wil ik dat ook ergens op de muur. (Niet dat m'n volgende huis nou zo groot zal zijn...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vooral die onderste en die bovenste zijn mooi!
En dat bomenbehang is echt prachtig. Voor een volgend huisje wil ik dat ook ergens op de muur. (Niet dat m'n volgende huis nou zo groot zal zijn...)
zondag 6 oktober 2013 om 10:48
Ceci: why not?
Die bomen passen al gauw ergens hoor
: zijn volgens mij ca. 3,5 meter breed.
En ja; zag er heeeeeerlijk uit: zoń prachtig bos boven je bed. Ik zou me echt voelen alsof ik in een ontwakend voorjaarsbos lag . Heerlijk........
Die bomen passen al gauw ergens hoor

En ja; zag er heeeeeerlijk uit: zoń prachtig bos boven je bed. Ik zou me echt voelen alsof ik in een ontwakend voorjaarsbos lag . Heerlijk........
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)