Het mooie inrichtingen-topic.
woensdag 7 augustus 2013 om 10:34
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

maandag 14 oktober 2013 om 18:23
quote:banaanaap schreef op 14 oktober 2013 @ 18:01:
Als je een plafond hebt van 3x2 hebt, zou ik naar de gamma gaan, wat platen mdf van zo'n 0,5 cm dik halen. Deze zagen tot een oppervlak van 2,70 x 1,70 (dan zweeft het onder het echte plafond --> ruimtelijk effect)
Tegen het plafond een raamwerk van latjes schroeven. Daar de platen op. Evt nog wat aftekenen voor de lamp.
Platen eraf, behangen en de boel direct bevestigen zodat de plaat niet krom kan trekken. Vervolgens bedenken hoe je de schroefkoppen weg gaat werken...
Zou mij teveel werk zijn.
Ja..... als ik dit zo lees.....dan is het mij ook teveel werk.
Die schroefkoppen... gewoon wat plaatjes op plakken.
Deze vliegen bij Ikea.
Woon-express heeft ook een site. Ik ga die maar eens bekijken. Zo vaak in de reclame gezien, maar nog nooit bekeken.
Als je een plafond hebt van 3x2 hebt, zou ik naar de gamma gaan, wat platen mdf van zo'n 0,5 cm dik halen. Deze zagen tot een oppervlak van 2,70 x 1,70 (dan zweeft het onder het echte plafond --> ruimtelijk effect)
Tegen het plafond een raamwerk van latjes schroeven. Daar de platen op. Evt nog wat aftekenen voor de lamp.
Platen eraf, behangen en de boel direct bevestigen zodat de plaat niet krom kan trekken. Vervolgens bedenken hoe je de schroefkoppen weg gaat werken...
Ja..... als ik dit zo lees.....dan is het mij ook teveel werk.
Die schroefkoppen... gewoon wat plaatjes op plakken.
Deze vliegen bij Ikea.
Woon-express heeft ook een site. Ik ga die maar eens bekijken. Zo vaak in de reclame gezien, maar nog nooit bekeken.

dinsdag 15 oktober 2013 om 17:27
quote:banaanaap schreef op 14 oktober 2013 @ 18:01:
Ben er nog steeds niet achter of er gordijnen zijn die je aan de boven en onderzijde kan bevestigen aan het plafond. Op een zodanige manier dat deze over het plafond is gespannen. Is wel een stofvanger, maar met een stofzuiger kan daar wat aan gedaan worden. Is alleen niet zo best voor mensen met een stofallergie.
En toch heb ik die in een van de gidsen van Ikea zien staan. Kan het alleen nergens vinden.
Ik vind deze van @Ceci anders ook wel sjiek staan.
Ben er nog steeds niet achter of er gordijnen zijn die je aan de boven en onderzijde kan bevestigen aan het plafond. Op een zodanige manier dat deze over het plafond is gespannen. Is wel een stofvanger, maar met een stofzuiger kan daar wat aan gedaan worden. Is alleen niet zo best voor mensen met een stofallergie.
En toch heb ik die in een van de gidsen van Ikea zien staan. Kan het alleen nergens vinden.
Ik vind deze van @Ceci anders ook wel sjiek staan.
woensdag 16 oktober 2013 om 20:44
Hey meiden, wat een mooie dingen weer!! Een echt plavond van latten: prachtig. Hemelbed maar dan anders/moderner!!
Heb een vraagje aan jullie. Heb een onwijs mooie stoel gekocht (zetel), met daarin kussens bekleed met beige, wat stugge stof. Ik wil die kussens dus graag zo mogelijk nieuw bekleden met een vrolijke stof. Hoor van diverse mensen dat dit behoorlijk pijzig kan zijn, het opnieuw bekleden van stoelkussens? Iemand ervaring waar je zoiets kan laten doen/waar ik fijne, vrolijke stoffen kan vinden?
Superbedankt, voor jullie (eventuele) suggesties!
Misia XX
Heb een vraagje aan jullie. Heb een onwijs mooie stoel gekocht (zetel), met daarin kussens bekleed met beige, wat stugge stof. Ik wil die kussens dus graag zo mogelijk nieuw bekleden met een vrolijke stof. Hoor van diverse mensen dat dit behoorlijk pijzig kan zijn, het opnieuw bekleden van stoelkussens? Iemand ervaring waar je zoiets kan laten doen/waar ik fijne, vrolijke stoffen kan vinden?
Superbedankt, voor jullie (eventuele) suggesties!
Misia XX
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

donderdag 17 oktober 2013 om 15:45
Niet een bank, maar wel het uiteinde van een bed. (Geluiddempend? Of bonkt het dan minder? Geen idee. Is wel een basis idee om het zelf te doen. Dat bekleden van een kussen. Ik heb het afgelopen jaar zoveel plaatjes bekeken en er stonden meerder keren voorbeelden. Je kunt zelfs simpel materialen nemen of een plaid.)
http://www.101woonideeen. ... /hoofdeinde-bekleden.html
Zelf een bank- of stoelhoes maken. http://www.101woonideeen. ... ankhoes-of-stoelhoes.html Die vind ik persoonlijk wel wat minder.
Verder kan ik even niets vinden. Moet andere dingen doen. (Zoals schoon maken.... en daar heb ik even geen fut meer voor. Ben moe van het klussen.
Heb thuis wel ergens een doe het zelf boek met heel leuke voorbeelden over hoe je zelf diverse stoelen kan pimpen. Heb bij JYSK wel goedkope stoffen gezien, maar ik geloof dat die niet zo sterk zijn. Wel mooi van kleur. Staat niet online.
http://www.101woonideeen. ... /hoofdeinde-bekleden.html
Zelf een bank- of stoelhoes maken. http://www.101woonideeen. ... ankhoes-of-stoelhoes.html Die vind ik persoonlijk wel wat minder.
Verder kan ik even niets vinden. Moet andere dingen doen. (Zoals schoon maken.... en daar heb ik even geen fut meer voor. Ben moe van het klussen.
Heb thuis wel ergens een doe het zelf boek met heel leuke voorbeelden over hoe je zelf diverse stoelen kan pimpen. Heb bij JYSK wel goedkope stoffen gezien, maar ik geloof dat die niet zo sterk zijn. Wel mooi van kleur. Staat niet online.

donderdag 17 oktober 2013 om 16:00
http://www.welke.nl/lookb ... -tuinbank-idee.1374063266
Ook een leuk idee als je tenminste een paar oude stoelen hebt. Daar kan je ook mee mee experimenteren wat betreft uitvoering.
Hoe je van 4 oude stoelen een tuinbankje maakt.
Heb ik geen plaats voor, maar misschien wel ideaal voor mensen die NIET samen door 1 deur kunnen. Zet een poortje van 2 oude deuren neer. Of is dit nu onzin?
Ik ben persoonlijk meer voor zonne-energie i.v.m. brandveiligheid, mar wel leuk om te zien.
Ook een leuk idee als je tenminste een paar oude stoelen hebt. Daar kan je ook mee mee experimenteren wat betreft uitvoering.
Hoe je van 4 oude stoelen een tuinbankje maakt.
Heb ik geen plaats voor, maar misschien wel ideaal voor mensen die NIET samen door 1 deur kunnen. Zet een poortje van 2 oude deuren neer. Of is dit nu onzin?
Ik ben persoonlijk meer voor zonne-energie i.v.m. brandveiligheid, mar wel leuk om te zien.

vrijdag 18 oktober 2013 om 19:58

zaterdag 19 oktober 2013 om 12:55
De lamp kan je ook maken met dunne repen stof die een fijn lichteffect geven. Ik heb een boekje met daarin allerlei verschillende materialen (dunne) waarvan verschillende lagen over elkaar worden gebruikt om een lampenkap te bekleden.
Datzelfde dunne materiaal (kaasdoek???? weet zo niet wat het was) kan met een verfbeurt heel mooi zijn. Zo kan je batik gebruiken en/of met een kwast heel mooi worden bewerkt.
Google maar eens op "batik" en je hoeft het niet te wassen, dus er kan meer.
Prettig weekeinde!
Datzelfde dunne materiaal (kaasdoek???? weet zo niet wat het was) kan met een verfbeurt heel mooi zijn. Zo kan je batik gebruiken en/of met een kwast heel mooi worden bewerkt.
Google maar eens op "batik" en je hoeft het niet te wassen, dus er kan meer.
Prettig weekeinde!