Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Met het oog op de toekomst wil ik dit topic gaan volgen.

We gaan binnenkort verhuizen naar een tijdelijke woning en hopelijk over een jaar naar wat definitiefs, dan wil ik ook graag nwe dingen qua inrichting.

Nu wil ik graag mooie plaatjes overzichtelijk bewaren, hoe doen jullie dat? Pinterest of wat anders?
Mwah het hoeft niet exáct zo die kleur te zijn, maar 't kan mogelijk wel als inspiratiebron dienen. Misschien komt het bijzettafeltje ook wel weer in een heel andere ruimte te staan (was er stiekem gewoon weg van toen ik 't zag)
quote:-teuntje- schreef op 28 mei 2014 @ 22:28:

Met het oog op de toekomst wil ik dit topic gaan volgen.

We gaan binnenkort verhuizen naar een tijdelijke woning en hopelijk over een jaar naar wat definitiefs, dan wil ik ook graag nwe dingen qua inrichting.

Nu wil ik graag mooie plaatjes overzichtelijk bewaren, hoe doen jullie dat? Pinterest of wat anders?

Ik gebruik dit topic, maar dat was al duidelijk

Alleen de linkjes verdwijnen soms weer. Waarschijnlijk is pinnen dan beter.
quote:NYC schreef op 28 mei 2014 @ 22:36:

Mwah het hoeft niet exáct zo die kleur te zijn, maar 't kan mogelijk wel als inspiratiebron dienen. Misschien komt het bijzettafeltje ook wel weer in een heel andere ruimte te staan (was er stiekem gewoon weg van toen ik 't zag)

Zo lang je ton sur ton blijft en dus in het zelfde kleurenschema is er geen enkel probleem. Sterker nog, als de kleuren precies hetzelfde zijn wordt het vlak en saai. En lijkt het alsof je nog wat in het potje had zitten en toen die trolley zelf hebt geverfd. Zonde.

Juist de nuances in verschillende tonen van kleur (en materiaal) maakt een huis interessant.
Dit topic is me te groot om iedere keer opnieuw door te spitten, bovendien staan er ook te veel dingen tussen die ik niets vind.

Ga me toch maar eens op pinterest aanmelden dan.
Pinterest heb ik nog niet helemaal ontdekt (in de zin dat ik me niet herken in de "ik kan me er de hele avond mee vermaken!"..) Maar het is zeker een geweldige inspiratiebron waar je heel veel kunt vinden. Als je gericht gaat zoeken, zou je dus alleen de plaatjes overhouden (en kunnen pinnen) die jouw smaak zijn
weet iemand dan hoe ik fotos van hier daar op kan pinnen?
quote:Mevrouwdekees schreef op 28 mei 2014 @ 19:17:

Nog een paar inspiratieplaatjes met grijsgroen/ grijsblauw op de muren.

[img]http://media-cache-cd0.pinimg.com/736x/ ... 1ae86b.jpg[/img]

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 7d5f90.jpg[/img]

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 23412a.jpg[/img]

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 15cc46.jpg[/img]

Na bijzonder veel minder geslaagde voorbeelden gezien te hebben constateer ik trouwens dat de kleur vooral voldoende vergrijst moet zijn, de wat 'frissere' pastelachtige tinten doen wat kinderlijk aan, of ze moeten weer heel donker zijn en dan is gelijk de hele ruimte zo donker.Zou ook voor olijfgroen door kunnen gaan. Een favoriet van mij. Het zijn oude kleuren, ze maken de omgeving een beetje authentiek, brengen sfeer aan. Je kunt overigens niet een hele kamer zo maken, er moeten wel een paar lichte, witte muren tegenover staan.
quote:-teuntje- schreef op 29 mei 2014 @ 10:43:

weet iemand dan hoe ik fotos van hier daar op kan pinnen?Nee, geen idee helaas
quote:-teuntje- schreef op 29 mei 2014 @ 10:43:

weet iemand dan hoe ik fotos van hier daar op kan pinnen?

Op veel sites (bijvoorbeeld op blogs, ik heb dat op de mijne ook gedaan) zie een je "Pin it!" knop. Dat is de makkelijke manier, dan kun je het direct op het juiste bord neerzetten.

Het kan wel vanaf hier, maar is wel ingewikkelder. Ik ben bang dat je dan de afbeeldingen moet opslaan, en dan via je eigen Pinterest moet uploaden.

De VTWonen binnenkijkers staan overigens vaak wel op Pinterest, dan moet je dus even hun account opzoeken.
Je kunt hier met je rechtermuisknop op een afbeelding gaan staan, dan de link kopiëren, en dan die link pinnen met 'toevoegen vanaf site'. Daar kun je gewoon url's invoeren. Ik heb ook maar een Pinterestaccount aangemaakt, omdat ik allerlei dingen voor ons nieuwe huis aan het verzamelen ben.
Ja, het is gelukt. Dus vana nu kan ik alle mooie plaatjes van hier bewaren
Ik denk dat het blauwe op de achtergrond een stof is, maar zou dit als behang (op 1 muur) ook wel heel gaaf vinden.

Mooi zeg! Doet een beetje oosters aan. Marokkaanse tegeltjes zijn ook vaak zo qua partroon en kleuren.
Wat een mooi behang, zou ik graag op de slaapkamer willen.

Iemand een idee waar dit behang van is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
@gatti, ik heb het idee dat het geen behang is maar stof.
Voor wie mijn interieur wil zien, de interieur foto's staan online!

http://www.donebymyself.n ... -inspiratie-interieur-nl/

(oef spannend hoor )
mjdlh, je bent zo echt niet meer anoniem, weeet niet of j dt erg vindt?

Ik vind je interieur iets te zwart wit naar mijn smaak, maar wel leuke ideeen.
Ik vind het mooi, hier houd ik van! Vooral dat stukje met de bank en het glazen tafeltje is helemaal mijn stijl. Ik liet de foto's ook net even aan mijn man zien, en die zei dat ze zo in een woonmagazine kunnen. We twijfelden laatst namelijk over die kastjes waar je tv op staat (PS van Ikea, toch?) maar dachten dat ze niet leuk genoeg zouden zijn. Maar ik vind ze bij jou heel leuk staan! Die pallet als hoofdbord ben ik dan weer niet zo kapot van, dat is me niet strak genoeg.
Leuk om je foto's te zien. Mooi hoor, heel clean en strak. En ik ben jaloers dat je meerdere slaapkamers hebt en dus lekker ruimte om in te richten. Mijn huis is met anderhalve slaapkamer nu gewoon echt vol....

Wat je aan je muur hebt, zie je nu heel veel...typografie en teksten. Niet mijn ding, maar dat is heel persoonlijk. Ik heb veel met foto's, nog veel meer dan met schilderkunst. Ik kan echt door een beeld gepakt worden, veel meer dan door een tekst.

Die twee Ikea kastjes zijn inderdaad ideaal. Die kom ik vaker tegen op interieur foto's en is een heel goed en betaalbaar alternatief voor al die dure tv meubels.
@teuntje weet ik inderdaad, wel bedankt voor het meedenken. ik reageer hier alleen op het thuis-topic en soms bij entertainment, wat dat betreft heb ik niets te verbergen

@trotter dankjewel! altijd leuk complimenten over je huis te krijgen, het is toch iets heel persoonlijks.. het glazen tafeltje bedoel je denk ik de salontafel he? die heb ik voor 17.50 bij de kringloop gekocht en deze kleur zeegroen geverfd, is dus gewoon hout. en de tv-meubel vind ik echt een vondst. heel lang gezocht, maar vond alles zo standaard. hoewel je deze in heel veel huizen ziet, ik vind ze perfect. er kan ook veel in trouwens, heel praktisch voor al je troep haha.

@hiltje dankjewel! klopt hoor, wat hier allemaal aan de muur hangt. eigenlijk vind ik het ook wat too much. maar de Andy Warhol posters boven de bank zijn gewoon zo'n leuk aandenken aan mijn reisjes naar stockholm, mijn broer heeft daar 1.5 jaar gewoond. de poster "concrete love" is door mij gemaakt, dat moet dan ook maar ergens hangen haha. ik merk dat ik momenteel op zoek ben naar een mooi schilderij, liefst op canvas. mag best met uitgesproken kleuren. wie weet maak ik er zelf wel een binnenkort. boven hangen heel foto's, fotograferen is een grote hobby van mij en dus hangt door het hele huis wel "mijn werk". vriend is muzikant (vandaar de gitaren) dus dat zie je ook veel terug. kon ook weer niet alles op de foto zetten. en dat van de ruimte, ja daar ben ik elke dag nog erg blij mee!
Oh, ik bedoelde inderdaad dat groene tafeltje. Ik heb een glazen tafeltje in precies diezelfde kleur, en onze eettafel is ook glas met een groene gloed, vandaar dat ik dacht dat het glas was.
Ik snap het inderdaad, het is net zo'n kleur! Er zat wel een glasplaat bij (tafeltje komt van de kringloopwinkel), maar die heb ik er gauw afgehaald. Ooit een salontafel met glas gehad, dat doe ik nooit weer . Altijd vies!
Met liefde en zorgvuldig gedaan!

Mooi hoor mjdlh!
Dankjewel dubbeltje4!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven