Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 6

24-10-2019 19:25 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 6 topics lang zijn wij tegen tegeltuinen.
Tegeltuinen zijn namelijk niet alleen heel ongezellig en lelijk maar ook dieronvriendelijk, veroorzaken overbelaste riolen met ondergelopen straten tot gevolg omdat hemelwater na een hoosbui niet de grond in kan, tegeltuinen zorgen voor stijgende temperaturen omdat tegels warmte vasthouden en zijn bovendien, in tegenstelling tot wat tegel'tuiniers' denken, erg onderhoudsonvriendelijk.

Kortom, maak Nederland mooier en doe wat goed is voor het milieu. Vergroen je tuin: tegels eruit, plantjes erin! Want elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur :daisy:

In dit topic delen wij dus weer onze passie voor groen tuinieren, inspireren we elkaar, zijn we enthousiast over al het leven in de tuin (vogeltjes, egels, salamanders, bijen, hommels, vlinders en andere nuttige insecten die graag op bezoek komen in een groene tuin).
Kortom, we schrijven hier over alles waar we zo van genieten in onze antitegeltuinen.
Schrijf gezellig mee en/of stel je vraag, we denken graag mee. Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons en hoe minder tegeltuinen hoe beter.

Zo moet het dus overduidelijk niet :sick:
Afbeelding

Zo wel
Afbeelding

Afbeelding

Link naar deel 5 thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... ges/439615
calamitycat wijzigde dit bericht op 07-04-2020 12:31
Reden: Nieuw seizoen, nieuwe OP ;-)
73.08% gewijzigd
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
CC heel veel succes en sterkte voor de komende tijd. Hoop dat het herstel goed gaat en je dan lekker in je tuin kan genieten. Je plannen blijven gewoon liggen en dan maar een jaar later er mee aan de slag!
Oh CC, dit wordt dus een spannende tijd voor jou. Hopelijk kom je overal goed doorheen en kun je toch weer snel in je tuin genieten. Ik zal voor je duimen woensdag! Hoe lang moetje in het ziekenhuis blijven na de operatie?
Ik ga ook voor je duimen CC, en dit lijkt mij een belangrijke operatie, dus dat ze gaan uitstellen lijkt mij bijna onmogelijk. :hug:
Voor iedereen een groene tuin
Goed je hier weer te zien Catje :bigkiss: . Geef die vlinderstruiken van katoen! Dat leidt af :) .
Ik vind hier dingen van.
Oh Calamitycat, wat een schik zeg :O
Een naar begin van je jaar inderdaad bah! Maar nu kan het bijna alleen maar beter worden, toch?
Heel veel succes woensdag met de operatie, hopelijk is in 1x alles weg zodat je na het herstellen 'klaar' bent :daisy:
duet schreef:
01-03-2020 20:13
Oh CC, dit wordt dus een spannende tijd voor jou. Hopelijk kom je overal goed doorheen en kun je toch weer snel in je tuin genieten. Ik zal voor je duimen woensdag! Hoe lang moetje in het ziekenhuis blijven na de operatie?
Als ik ben bijgekomen uit de algehele narcose, de catheter eruit kan en ik zelfstandig kan plassen mag ik naar huis. Hopelijk dezelfde dag nog. Ik logeer die avond dan wel bij een vriendin want mag de avond/nacht na de operatie niet alleen zijn i.v.m. eventuele complicaties. Kan ook zijn dat ik een nachtje in het ziekenhuis moet blijven maar dat vind ik oké.

Wat zijn jullie lief allemaal :$ Ik wil nog zéker 100 TTT-topics met jullie mee blijven schrijven hoor, dus daar ga ik voor :)
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
Calamitycat schreef:
01-03-2020 20:42
Als ik ben bijgekomen uit de algehele narcose, de catheter eruit kan en ik zelfstandig kan plassen mag ik naar huis. Hopelijk dezelfde dag nog. Ik logeer die avond dan wel bij een vriendin want mag de avond/nacht na de operatie niet alleen zijn i.v.m. eventuele complicaties. Kan ook zijn dat ik een nachtje in het ziekenhuis moet blijven maar dat vind ik oké.

Wat zijn jullie lief allemaal :$ Ik wil nog zéker 100 TTT-topics met jullie mee blijven schrijven hoor, dus daar ga ik voor :)
Wij ook met jou :hug:
Voor iedereen een groene tuin
Calamitycat schreef:
01-03-2020 20:42

:bigkiss:
Tjezus, wat vals
CC heel veel sterkte aankomende tijd.

Heb door de natte herfst en winter nog steeds niet kunnen maaien. Sommige stukken gras staat al zeker 10 cm hoog. Kan nu niet maaien vanwege de krokussen die tussen het gras staan te bloeien. Paarse trouwens. Hoop dat als ze uitgebloeid zijn het water ook wat gezakt is. Kan nu echt niets doen, alles slurpt als je door het gras loopt. Dat gras staat vol met madeliefjes, pinksterbloemen. klein hoefblad, paardenbloemen, speenkruid, hondsdraf. Ben ook niet zo'n fanatieke grasmaaier. Fruitbomen moeten hoognodig gesnoeid worden maar zaten wat in de wachtkamer ivm een operatie.
Echt fijn dat jullie zo meeleven! :heart:

Afbeelding
cat |kat| n.
Hier hetzelfde qua gras. Wil er ook niet overheen lopen nu, alles is helemaal zompig. Wél mijn eerste moestuinstappen gezet: aardbei, cherrytomaat, oregano, peterselie en munt gezaaid in een zaaibak. Kan niet wachten! Binnenkort een paar kratjes scoren voor de planten die meteen buiten gezaaid kunnen worden.
Tjezus, wat vals
mijn gras moet nog echt groeien en zal nog wel wat bij moeten zaaien. In oktober gezaaid en daarna alleen maar regen gehad. Valt me mee dat het sowieso groen lijkt
Calamitycat schreef:
01-03-2020 21:26
Echt fijn dat jullie zo meeleven! :heart:

Hoop dat je lekker snel weer thuis bent. Kort maar hè, dat je in het zh blijft? Daar verbaas ik me altijd zo over. Ik mag later dit jaar ook, als alles goed gaat moet ik twee nachten blijven, dat vind ik al zo kort, laat staan dezelfde dag naar huis.
Tjezus, wat vals
friezinnetje2014 schreef:
01-03-2020 21:29
mijn gras moet nog echt groeien en zal nog wel wat bij moeten zaaien. In oktober gezaaid en daarna alleen maar regen gehad. Valt me mee dat het sowieso groen lijkt
Mij ook, had ook gezaaid in die periode. Maar bij nadere inspectie komt het groen vooral van de paardenbloemen en andere insluipers ;-D
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
01-03-2020 21:31
Mij ook, had ook gezaaid in die periode. Maar bij nadere inspectie komt het groen vooral van de paardenbloemen en andere insluipers ;-D
dat valt bij mij reuze mee, ben vandaag even op inspectie geweest. Paar dingetjes er tussen uit gehaald, dat hoorde er niet tussen.

Even een vraagje, wat is nu het beste te doen met mijn gras? Zaaien en dan moet er kalk op toch?
friezinnetje2014 schreef:
01-03-2020 21:32
dat valt bij mij reuze mee, ben vandaag even op inspectie geweest. Paar dingetjes er tussen uit gehaald, dat hoorde er niet tussen.

Even een vraagje, wat is nu het beste te doen met mijn gras? Zaaien en dan moet er kalk op toch?
Ik doe er zaad, kalk en mest overheen, allemaal tegelijk. Weet niet of dat het handigst is, ik doe eigenlijk altijd maar wat :facepalm:
Tjezus, wat vals
O ik lees net dat je kalk en mest niet moet combineren
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
01-03-2020 21:42
O ik lees net dat je kalk en mest niet moet combineren
Kan wel hoor. Er zijn tegenwoordig zelfs speciale mixen te koop, 3-in-1 van Pokon bijvoorbeeld, erg handig.
Een paar jaar geleden was ik het ineens zat dat gedoe met kalk en mest apart en sindsdien koop ik altijd zo'n mix. Werkt echt prima.
cat |kat| n.
MevrouwJack schreef:
01-03-2020 21:30
Hoop dat je lekker snel weer thuis bent. Kort maar hè, dat je in het zh blijft? Daar verbaas ik me altijd zo over. Ik mag later dit jaar ook, als alles goed gaat moet ik twee nachten blijven, dat vind ik al zo kort, laat staan dezelfde dag naar huis.
Ja gelukkig heel kort inderdaad (als alles volgens plan gaat) dat vind ik erg fijn. Zodra ik meer dan één nacht van huis ben mis ik mijn katten :$
Hopelijk niets ernstigs bij jou? :hug:
cat |kat| n.
Calamitycat schreef:
01-03-2020 21:50
Ja gelukkig heel kort inderdaad (als alles volgens plan gaat) dat vind ik erg fijn. Zodra ik meer dan één nacht van huis ben mis ik mijn katten :$
Hopelijk niets ernstigs bij jou? :hug:
Haha herkenbaar! Stomme monsters :heart:

Ik heb een goedaardige hypofysetumor, hersenoperatie dus. Wordt niet echt een feestje, maar hopelijk na jaren ellende wel een stap in de goede richting. Maar het is goedaardig, dus niet acuut. Ik sta keurig onderaan de wachtlijst, dat is ook wel weer een goed teken ;-D
Tjezus, wat vals
Jij bent ook alleenstaand toch? Dat vind ik wel wat spannender, je moet dan toch hulp zien te accepteren, ben ik niet zo goed in. Fijn dat je bij een vriendin kunt logeren!
Tjezus, wat vals
Jeetje MevrouwJack, daar ben ik ook echt even stil van. Dat is wel heftig zeg :hug:
Wel fijn dat je waarschijnlijk maar twee nachtjes in het ziekenhuis hoeft te blijven. Na de operatie wel volledig herstel hoop ik?
cat |kat| n.
MevrouwJack schreef:
01-03-2020 22:02
Jij bent ook alleenstaand toch? Dat vind ik wel wat spannender, je moet dan toch hulp zien te accepteren, ben ik niet zo goed in. Fijn dat je bij een vriendin kunt logeren!
Ja klopt. Hulp vragen en accepteren is een dingetje ja, daar ben ik ook heel slecht in ;-D
Maar ik ben er de afgelopen tijd al wel iets beter in geworden want had wel wat hulp nodig o.a. door een onderzoek met een roesje en een nachtje ziekenhuis daarna dus moest worden opgehaald. Het is een erg fijn idee dat er mensen voor me klaar staan maar dan nog ben ik erg geneigd om te roepen 'ik red me wel' :facepalm:
Maar echt roepen hoor straks na je operatie, je zal verbaasd zijn hoeveel mensen in je omgeving klaar staan om je te helpen. Dat was ik tenminste wel.
cat |kat| n.
Shit idee hoor, binnen in je hoofd opereren. Speel jij dan ook viool?
Ik snoei toch liever mijn fruitbomen(pjes).
Calamitycat schreef:
01-03-2020 22:05
Jeetje MevrouwJack, daar ben ik ook echt even stil van. Dat is wel heftig zeg :hug:
Wel fijn dat je waarschijnlijk maar twee nachtjes in het ziekenhuis hoeft te blijven. Na de operatie wel volledig herstel hoop ik?
Ik heb het al jaren hoor, dus ben er wel aan gewend. Alleen levert het veel hormonale problemen op en ik kan niet zo goed tegen de medicatie. Dus hopelijk kan ik straks met minder pillen af en houd ik wat meer energie over, onder andere om de tuin in te gaan!

Ik hoop dat het bij jou straks allemaal meevalt en bij een eenmalige actie gaat blijven! Heb je enig idee hoe lang je herstel gaat duren?
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven