Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 6

24-10-2019 19:25 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 6 topics lang zijn wij tegen tegeltuinen.
Tegeltuinen zijn namelijk niet alleen heel ongezellig en lelijk maar ook dieronvriendelijk, veroorzaken overbelaste riolen met ondergelopen straten tot gevolg omdat hemelwater na een hoosbui niet de grond in kan, tegeltuinen zorgen voor stijgende temperaturen omdat tegels warmte vasthouden en zijn bovendien, in tegenstelling tot wat tegel'tuiniers' denken, erg onderhoudsonvriendelijk.

Kortom, maak Nederland mooier en doe wat goed is voor het milieu. Vergroen je tuin: tegels eruit, plantjes erin! Want elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur :daisy:

In dit topic delen wij dus weer onze passie voor groen tuinieren, inspireren we elkaar, zijn we enthousiast over al het leven in de tuin (vogeltjes, egels, salamanders, bijen, hommels, vlinders en andere nuttige insecten die graag op bezoek komen in een groene tuin).
Kortom, we schrijven hier over alles waar we zo van genieten in onze antitegeltuinen.
Schrijf gezellig mee en/of stel je vraag, we denken graag mee. Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons en hoe minder tegeltuinen hoe beter.

Zo moet het dus overduidelijk niet :sick:
Afbeelding

Zo wel
Afbeelding

Afbeelding

Link naar deel 5 thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... ges/439615
calamitycat wijzigde dit bericht op 07-04-2020 12:31
Reden: Nieuw seizoen, nieuwe OP ;-)
73.08% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin, ik was al benieuwd hoe je nieuwe baan beviel, fijn dat je je draai begint te vinden en het een goede keuze is geweest!
Ik kijk met smart uit naar nieuwe foto's van je prachtige tuin :)

Caaf, wat een enorme lap tuin heb je. Tien meter breed, wow, beetje jaloers! :heart:

Alecta en Cassata, ik heb elders op het forum wel over het overlijden van mijn konijnen geschreven maar niet in het vorige deel van TTT. Ze waren echt 'op'. De ram was 13 jaar en had zo'n slappe achterhand gekregen dat hij steeds omviel en dan slecht weer overeind kon komen, de voedster was 9 jaar had heupdysplasie en liet daardoor al haar urine lopen waardoor ik haar steeds moest wassen maar ze toch urinebrand had.

Op woensdag 2 oktober ben ik nog met ze naar de dierenarts geweest, die ze nog goed heeft nagekeken en het advies gaf om ze in te laten slapen. Daar was ik het volledig mee eens, het kon echt niet meer. Ik had ze intussen wel binnen gehaald dus heb ze mee naar huis genomen en een afspraak gemaakt om ze op vrijdag (dierendag.... maar daar stond ik toen niet bij stil :| ) thuis in te laten slapen.

Dus ik heb gelukkig nog even de tijd gehad met ze om ze flink te knuffelen en te verwennen met allerlei lekkers. Het inslapen ging heel vredig maar was natuurlijk wel heel verdrietig. Ik vond het wel een fijn idee dat ze samen konden gaan hemelen omdat ze onafscheidelijk waren. Toen de dierenarts weg was heb ik ze samen in een doosje gelegd, heel dicht tegen elkaar aan en begraven in de tuin. Ik mis ze echt vreselijk. Maar toch besloten dat ik nu geen konijnen meer wil (denk ik :facepalm: :$ ) en die kipjes gaan er waarschijnlijk wel komen maar pas in het voorjaar want ik ben er nu nog niet aan toe. Ik snap je dan ook heel goed Cassata, er moet echt eerst ruimte zijn om het verdriet te verwerken :hug:

Wat gaaf Alecta dat je zoveel verschillende vogels in de tuin hebt en ook eekhoorntjes :love:

Ik had geen idee dat we al zo ver over de 3000 posts waren in het vorige topic :O Maar goed dat de moderator zo scherp is :biggrin:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
tvp
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tuin Vol Plavuizen Planten
Tjezus, wat vals
hallo, veel tuinplezier dit deel
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met jouw tuin(verbouwing) Friez?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Euh, volgende week nog een half dagje en dan is alles klaar!
Tot nu toe komt het gras prachtig boven, staan de planten er aardig voor, is het hok bijna klaar.
Even kijken of ik nog foto's heb
Alle reacties Link kopieren
TVP mega druk maar lees mee op afstand.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoor, de laatste loodjes dus Friez!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Nog niet helemaal klaar, vandaag nog zinken rand erom gekomen en dan volgende week nog spotjes en licht klaar maken en dan is het klaar. Oh en nog een raam erin.
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 24-10-2019 22:21
47.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'hok' geen goede benaming voor dit prachtige bouwsel :)
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
24-10-2019 22:15
Ik vind 'hok' geen goede benaming voor dit prachtige bouwsel :)
ene stuk is dus carport, andere stuk mijn 'hok' of schuur(tje).
Komen spotjes in op schemerschakelaar en een tijdschakelaar.
als het helemaal klaar is, zet ik nog wat foto's hier.
Alle reacties Link kopieren
Foto's gemist :(
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Friez :)
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
[
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 24-10-2019 22:40
99.30% gewijzigd
Ha jullie zijn hier!
Wat is er veel geschreven opeens de laatste dagen. Komt het door het mooie weer? Iedereen in de weer in de tuin en dan schrijven :-D

CC, wat rot dat je je konijntjes moest laten inslapen :-(. Fijn dat ze zo tegelijk konden maar wat zal jij een rotdag gehad hebben zeg. Dat je ze mist en nu niks anders wil snap ik helemaal.
Die uitbouw van de buren is er een stuk mooier op geworden door het verven en die rekken er tegenaan. Straks de planten er overheen en dan zal het wel gaan wennen.

Dankzij Cavia heb ik nu zin om kippen te gaan houden. Hebben kippen last van loslopende katten? Hier lopen er heel veel in de buurt.

Wat een mooie schuur Friezinnetje!

Hier niet veel in de tuin gedaan. Wel in het bos gelopen en paddenstoelen gekeken.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wauw Friez, wat een ander gezicht! Mooi hoor! Cool, die tafelzaag B)

Mooie foto Aaane! Heb je daarvoor op je buik in het natte gras gelegen? :O

Hier slaan de kippen groot alarm als ze een kat signaleren. Kippen zijn van nature bang uitgevallen. Dat moet ook wel want het zijn prooidieren; alles en iedereen lust kip. Zelfs het maltezer leeuwtje van een paar woningen verder is reden tot een kakelkakefonie als hij nieuwsgierig voor het gaas zit. "Enge hond! Enge hond!" Het beestje kijkt dan bijna trots. 'Ze zeggen meneer tegen me' :shame: .
Ik hoop dus dat je begripvolle buren hebt die hun katten in hun eigen tuin gaan houden zodat jouw kippen zich niet elke keer een rolberoerte schrikken.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schitterende foto :heart: :heart: :heart: Zelf gemaakt?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik :heart: paddenstoelen. Ik ga binnenkort ook weer het bos in, op zoek naar eekhoorntjesbrood. Yummie.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Vind helemaal niemand iets van mijn OP? Ik heb er nog wel zo mijn best op gedaan :sigh: Vooral met die wanstaltige foto van die tegeltuin was ik erg in mijn nopjes :biggrin:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ik vind het een mooie herfstige OP CC!!
Die tegeltuin is vreselijk. Eigenlijk jammer om daar steeds naar te moeten kijken ;-). Maar dat poortje met herfstbladeren maakt het meteen weer goed :)

Ja, die paddestoelfoto heb ik zelf gemaakt en ik ben d'r eigenlijk ook best trots op. Het liep een beetje omhoog en die ene paddenstoel had een extreem lange steel. Het was dus vrij makkelijk om met mijn telefoon een foto te maken zonder languit in het gras te gaan. Ik heb er alleen een paar gemaakt voor ik tevreden was over de hoeveelheid licht/donker en de kleur.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je die foto kunnen vinden CC. Ik heb hardop gewalgd toen hij voorbij kwam :mrgreen: . Heel goed gedaan! En mooie, poëtische tekst! :worship:
Ik vind hier dingen van.
Tvp. Zo'n gezellig topic om mee te lezen is dit :)
Alle reacties Link kopieren
Echt complimenten voor die foto, zó mooi!
Je hebt gelijk hoor, het tegeltuinen plaatje doet ook pijn aan mijn ogen. Maar het is traditie ;)
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven