Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CC pb je nog even je nummer? :bigkiss:

Leuke dingen hebben jullie allemaal gedaan!

Als het iets beter weer is ga ik wat struiken verplanten en mijn laatste tuinplanten bestelling in de grond doen.
GreenLadyFern schreef:
22-05-2021 15:26
Haha ja ik heb ook al een hoop weggegeven van zaailingen die allemaal uitstekend waren gelukt. Mijn tuin is niet zo groot en al behoorlijk vol :) Alleen maar leuk, meer groen.
Mocht ik komend voorjaar beter in mijn vel zitten en wat meer energie hebben ga ik eens bij de gemeente polsen of ze aan boomspiegeltuinen willen meewerken. dan kweek ik gerust voor het complete dorp

Ik breek even in: je kunt subsidie aanvragen bij het Oranjefonds en dan bijvoorbeeld eerst voor de eigen straat. Is hier ook gedaan. Erg leuk geworden en in een middag gedaan met enthousiaste buurtgenoten.
Met de subsidie is de tuinaarde betaald, veel vaste planten en ook veeeeeel bollen. Probeer het in het najaar te doen als dat lukt, dan heb je komend voorjaar al plezier van al die mooie bollen.
Negeer het laatste, je hebt wel wat anders aan je hoofd nu. Eerst jij, dan de boomspiegels :)
Alle reacties Link kopieren
@Meerkat, wat een leuk paadje en sowieso een leuke groene voortuin heb je! Die zal vast opvallen in de straat. Of zijn de andere voortuinen ook zo groen?

@Aaaane, Ahhhhh wat schattig :mrgreen:

@Friez, Wat wordt je border al lekker vol! Wat een verschil al zeg! Leuk uitzicht zo vanuit de woonkamer.

Jansje zat vanmorgen stil in een hoekje en wilde niet eten. Ik heb haar apart gezet en warm gehouden en er toch wat eten en water in kunnen krijgen. Toen ze onrustig werd heb ik haar weer bij de andere kippen gezet. Zojuist was ze weer wat actiever en heeft ze met de andere kippen samen gegeten. Maar ik ben er nog niet gerust op, want zo hebben Trui en Saartje mij ook op het verkeerde been gezet. Ik hou haar scherp in de gaten. Het is nog steeds prutweer hier. Niks aan.
Ik vind hier dingen van.
Thanks Caaf! Het is mijn achtertuin trouwens. Dit paadje loopt van het terras dat tegen het huis aan ligt naar een terras meer achterin de tuin. Als ik dit aan de voorkant zou hebben was het binnen no time leeggeplukt. :( Aan de voorkant heb ik wel wat lavendel staan, grote maagdenpalm en een vlinderstruik.

Wat naar van Jansje! Ik duim voor je dat ze morgen gewoon weer helemaal de oude is.
He Caaf, ja de tuin doet het geweldig. Dit is de 2e zomer, en hij is idd erg vol. Ook het andere deel van de tuin doet het goed. Zit daar alleen aan te denken om nog iets vroegbloeiends er tussen te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik duim natuurlijk mee voor veel beterschap voor Jansje.

Wat ziet je paadje er gezellig uit zo Meerkat :heart:

Anne, super schattig dat binnentuintje :)

Friez, je hebt een prachtige volle tuin en wat een droomuitzicht vanuit je woonkamer.

Ik ga het zeker niet vergeten Momo, wordt waarschijnlijk morgen.
...
He toch arme Jansje :-(. Hoeveel / welke kippen heb je nu eigenlijk Caaf? En zijn het bejaarde dames die nu zeg maar om de beurt wat krijgen of heb je vette pech de laatste tijd? Hopelijk kipt ze snel weer op!

Leeggeplukt Meerkat? Echt?
:woa:
Het tuintje is ondertussen tijdelijk een bouwplaats. Jongste dochter doet aan landschapsherinrichting :lol: (daar was het ook voorbedoeld, om mee te spelen)
Project met ruilverkaveling was alleen nog niet klaar toen ze naar bed moest.
Afbeelding
aaaanne schreef:
22-05-2021 21:50

Leeggeplukt Meerkat? Echt?
:woa:

Oh oh Den Haag, klotestad, achter de duinûh!
Alle reacties Link kopieren
Gooooooeeeeeeedemorgen :D

Hahaha aaaanne, ziet er leuk uit ;)
Meerkat, mooie foto's en leuk paadje!
Friez, wat een gaaf uitzicht vanuit je woonkamer! :)
CC, je hebt echt een engeltje gehad...
Hier waaide er ook vanalles om, maar gelukkig op een plek waar het geen kwaad kon.
Caaf, hoeist met Jansje? Goede nacht gehad? Hoop het zo.. :rose:
Momo, fijne verjaardag gehad?? :D :cheers:

Schade valt hier wel mee, wel blij dat het vandaag minder waait! Ik vind af en toe een bui en deze temperaturen zeker niet erg, maar die wind was niet grappig..
Deze week gaan we het pad even leggen en mogelijk al graszoden halen, dan is er 1 deel van de tuin al 'af' (begaanbaar) :lol:

Fijne zondag! :daisy:
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
CC je hebt idd echt geluk gehad :hug: .
Hier een paar jaar geleden extreme storm in het oosten meegemaakt. Ik was op de weg met de auto ( kinderen ophalen). De een na de andere boom viel om mij heen om( als luciferstokjes), godzijdank niet op mijn auto, maar enkele tientallen meters voor en achter mij o_o ik moest over de berm om er langs te kunnen. Een hele bizarre gewaarwording :O
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Haha Aaane, ik zou haar voorlopig niet in de tuin laten helpen :lol: .

Jans lijkt iets beter dan gisteren, maar ik ben er nog niet gerust op.
Ik vind hier dingen van.
Brrr wat eng GT! Heb je er over gedacht ergens te gaan schuilen in plaats van door te rijden?

Ik duim dat ze snel beter wordt Caaf.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden zaaddoosjes van de Akelei gekregen, het waren witte bloemen. Gezaaid, en nu bossen bloemen maar.... geen witte! Hoe kan dat? Het gaat echt van paars naar lichtroze, donkerroze, lila-met-wit :loveys: en creme-wittig. Maar geen wit. Wel mooi maar onverwacht!

Verder een vraag: ik wil tegen de noordelijke schutting (volledig schaduw) wat oude kratjes met potplanten te hangen (doel is een kattentrap naar het schuurdak). Wat is leuk om daarin te planten? Ik kom niet verder dan fuchsia's en bonte klimop...
Akeleien zijn idd niet kleurvast. Altijd een verrassing.

Varens kunnen goed in schaduw,
Alle reacties Link kopieren
De schutting (het deel vanaf het huis) tussen mij en mijn (niet zo leuke) buren is gelukkig nog blijven staan. Ik vermoed vooral door de klimop. Zij hebben aan hun kant alles weggehaald jammer genoeg. Het groeit nu ook een stuk boven de schutting dat eigenlijk gekortwiekt moet worden, maar ik zie er regelmatig nog vogels in en uit vliegen. Ik wacht nog maar even...

Net nog wat plantjes in de tuin gezet. Nog stuk of 10 te gaan en dan is het echt klaar op wat zaailingen na. Dan eerst eens zien hoe vol de borders zijn als alles in bloei staat. Ik wacht voorlopig ook met schoffelen, want van menig groen sprietje weet ik nu niet of het onkruid is of niet :$
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
23-05-2021 11:55
Brrr wat eng GT! Heb je er over gedacht ergens te gaan schuilen in plaats van door te rijden?

Ik duim dat ze snel beter wordt Caaf.
Nee ik wilde alleen zo snel mogelijk naar huis :-D ik was te bang dat er een boom op mijn dak zou vallen.

Ik heb het gras net gemaaid, mijn tuin staat verder op ploffen :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Supermooi GT! Waar heb je dat leuke kasje toch vandaan? Ik wil ook zoiets!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt gewoon al bloeiend rozen!! Ik heb nog niet eens knoppen. :O
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
23-05-2021 13:01
Jij hebt gewoon al bloeiend rozen!! Ik heb nog niet eens knoppen. :O
Caaf ik ook niet... maar zij woont meer landinwaarts dus warmer. ;-)
Alle reacties Link kopieren
c_estelle schreef:
23-05-2021 13:19
Caaf ik ook niet... maar zij woont meer landinwaarts dus warmer. ;-)
In het verre oosten :mrgreen:

Het zwarte kasje komt van Karwei, de grijze ooit gekocht bij een tuincentrum :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
23-05-2021 12:59
Supermooi GT! Waar heb je dat leuke kasje toch vandaan? Ik wil ook zoiets!
Dankje :heart:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het binnenvallen in jullie topic, ik lees vaak mee omdat ik ook een groene tuin heb.

Even over de zieke kip: misschien heb je het al gedaan, maar je zou naar een dierenarts (die dit goed kan) even wat ontlasting kunnen brengen voor faeces onderzoek. Met name coccidiose zou je willen uitsluiten. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wauwwww GT :flirting:

Ongelooflijk dat jouw rozen al bloeien. Hier wel knoppen maar nog geen bloemen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven