Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
maandag 19 april 2021 om 21:06
Sabeltandcavia schreef: ↑19-04-2021 21:04Moos, pas op met je vingergras. Anders wordt het van kwaad tot erger.
![]()
maandag 19 april 2021 om 21:24
GLF, lekker bezig zeg! Die klinkers met planken vind ik érg leuk.
CC, GMTA
Lopen jullie vijgen al uit? Ik begin bang te worden dat die van mij de vorst niet overleefd hebben. Ze hebben allebei wel groene knoppen maar met bruine puntjes en erg veel groter zijn de knoppen niet geworden in de afgelopen maand
maandag 19 april 2021 om 21:43
maandag 19 april 2021 om 21:53
maandag 19 april 2021 om 21:58
Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik weet niet meer wie maar iemand kreeg vrijdag de bestelling van DirectPlant toch? Ik ook! Met een deel van jullie tips voor mijn schaduwkant, nou ja, die van de tuin dan.
Er komen een skimmia en een rododendron. En verder nog wat dingen om her en der gaten op te vullen: druipend hartje, camelia, heide, gulden roede, sedum en dahlia bollen.
Ben de afgelopen twee weken al druk bezig geweest: 36 potten gevuld met hopelijk wat meer blijvend spul: lavendel, tijm, akelei, salie, ranonkel, en nog veel meer. Er liggen gladiolenbollen te wachten, er staat een nieuwe hortensia en een rode spirea. Een pioen en verder weet ik het niet meer. Elke dag een half uurtje, uurtje en langzaam wordt het steeds mooier! Kan niet wachten tot alles volop bloeit!
Oh en ook moestuintjes hier. Leuk dat er dit keer ook veel bloemen tussen zitten!
Er komen een skimmia en een rododendron. En verder nog wat dingen om her en der gaten op te vullen: druipend hartje, camelia, heide, gulden roede, sedum en dahlia bollen.
Ben de afgelopen twee weken al druk bezig geweest: 36 potten gevuld met hopelijk wat meer blijvend spul: lavendel, tijm, akelei, salie, ranonkel, en nog veel meer. Er liggen gladiolenbollen te wachten, er staat een nieuwe hortensia en een rode spirea. Een pioen en verder weet ik het niet meer. Elke dag een half uurtje, uurtje en langzaam wordt het steeds mooier! Kan niet wachten tot alles volop bloeit!
Oh en ook moestuintjes hier. Leuk dat er dit keer ook veel bloemen tussen zitten!
maandag 19 april 2021 om 22:03
MevrouwJack schreef: ↑19-04-2021 21:53Goed nieuws, ik heb eindelijk in de tuin gewerkt plantjes gezaaid zaad gekocht boodschappen bij de AH besteld en moestuintjes gekregen krijg moestuintjes die ik dan in het doosje op het aanrecht kan laten liggen.
Voor iedereen een groene tuin
maandag 19 april 2021 om 22:07
Calamitycat schreef: ↑19-04-2021 22:05En hierZeker nu mijn hele aanrecht al vol staat met zaailingen. Kan niets meer bij.
maandag 19 april 2021 om 22:09
Mijn achtertuin is 8x10, met twee terrassen. En daar heb ik wat tafeltjes op staan en tegen de schutting een soort wandmeubel gebouwd van fruitkistjes. Daar heb ik allerlei verschillende potten van de kringloop, oude emmers, emaille schalen, noem maar op. Het is waar ik direct naar kijk als ik aan het werk ben (áls ik aan het werk ben...) of als ik met de laptop zit te rommelen. Momenteel heel veel dus!
Motto van deze zomer is: het komt alleen de tuin in als het bloeit, liefst in alle kleuren van de regenboog en van alles door elkaar of als het een kruid is.
maandag 19 april 2021 om 22:12
Wat leuk Cosmea, die heb ik zelf nietCalamitycat schreef: ↑19-04-2021 22:10Dat zullen ze vast heel leuk vinden GT. Ik ga alleen de Cosmea zelf houden en opkweken, vrees dat de rest niets zal worden. Zal eens vragen of ik mijn buurkinderen er blij mee kan maken.
maandag 19 april 2021 om 22:12
Klinkt echt heel leuk bij je, fijn lijkt me dat, zo'n brede tuin.Meerkat schreef: ↑19-04-2021 22:09Mijn achtertuin is 8x10, met twee terrassen. En daar heb ik wat tafeltjes op staan en tegen de schutting een soort wandmeubel gebouwd van fruitkistjes. Daar heb ik allerlei verschillende potten van de kringloop, oude emmers, emaille schalen, noem maar op. Het is waar ik direct naar kijk als ik aan het werk ben (áls ik aan het werk ben...) of als ik met de laptop zit te rommelen. Momenteel heel veel dus!
Motto van deze zomer is: het komt alleen de tuin in als het bloeit, liefst in alle kleuren van de regenboog en van alles door elkaar of als het een kruid is.
Wat zal het prachtig worden als het allemaal bloeit bij jou straks. Kom je ons dan verblijden met foto's?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
maandag 19 april 2021 om 22:13
Mijn kat heeft mijn zorgvuldig gekweekte komkommerplantjes opgegeten. Ze waren eindelijk groot genoeg om uit het minikasje te halen, los in de woonkamer gezet en een dag later waren ze op
Ik ben niet goed met zaaien, vorig jaar werd het ook al niks. Dat wordt weer gewoon een rondje tuincentrum.
Tjezus, wat vals
maandag 19 april 2021 om 22:14
Mijn gezaaide zaadjes doen het goed.
Voor het weekend gezaaid en ik zie nu al groene puntjes
Bij de ardappelen zag ik ook al wat groen.
Aardbeien lopen mooi uit.
Ik moet de kruipende jeneverbes nog een plekje geven.
Maar op 1 of andere manier kom ik er niet aan toe.
Afspraken en dan er heen op de fiets omdat onze auto stuk is (en het totaal niet op schiet met de reparatie), waardoor ik meer onderweg ben dan dat ik productief iets doe.
Voor het weekend gezaaid en ik zie nu al groene puntjes
Bij de ardappelen zag ik ook al wat groen.
Aardbeien lopen mooi uit.
Ik moet de kruipende jeneverbes nog een plekje geven.
Maar op 1 of andere manier kom ik er niet aan toe.
Afspraken en dan er heen op de fiets omdat onze auto stuk is (en het totaal niet op schiet met de reparatie), waardoor ik meer onderweg ben dan dat ik productief iets doe.
mama-inge wijzigde dit bericht op 19-04-2021 22:15
2.00% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maandag 19 april 2021 om 22:15
Hahaha dat plaatje Caaf 
GT en GLF, wat een prachtige foto's!
Zo groen ook al en dat macrame rek... Super leuk!
CC, is helemaal goed hoor! Ik zie het vanzelf
Haha ja die dochter van mij is me dr eentje... Heeft ze niet van mij
Enne, goed om te lezen dat het overigens herkenbaar is, de desinteresse op deze leeftijd.
Moet wel zeggen, dat het wel klopt. Mijn moeder was altijd in de tuin bezig en die vind het heel leuk om te zien dat ik het nu ook erf
Wat gaat het hier ineens hard.. Haha!
Ik moest alweer 45 berichtjes bijlezen.
Denk dat aaaanne nog wel even zoet is
Oké, nu echt slapen.. Ben kapot, voor 't eerst in ruim een jaar weer een dag naar kantoor geweest. Wat een prikkels
GT en GLF, wat een prachtige foto's!
Zo groen ook al en dat macrame rek... Super leuk!
CC, is helemaal goed hoor! Ik zie het vanzelf
Haha ja die dochter van mij is me dr eentje... Heeft ze niet van mij
Enne, goed om te lezen dat het overigens herkenbaar is, de desinteresse op deze leeftijd.
Moet wel zeggen, dat het wel klopt. Mijn moeder was altijd in de tuin bezig en die vind het heel leuk om te zien dat ik het nu ook erf
Wat gaat het hier ineens hard.. Haha!
Ik moest alweer 45 berichtjes bijlezen.
Denk dat aaaanne nog wel even zoet is
Oké, nu echt slapen.. Ben kapot, voor 't eerst in ruim een jaar weer een dag naar kantoor geweest. Wat een prikkels
Make it one day
maandag 19 april 2021 om 22:15
Nog even doorsparen dan. Of een zakje kopen voor 2 euro bij bijv. HappySeeds
Heb ik vorig jaar gedaan en dat is heel goed bevallen. Ik durf het bijna niet meer te zeggen nu onze Cavia zo dubbelzinnig bezig is maar goed zaad!
maandag 19 april 2021 om 22:16
Ja dat doe ik! En je hebt een PB trouwens.Calamitycat schreef: ↑19-04-2021 22:12Klinkt echt heel leuk bij je, fijn lijkt me dat, zo'n brede tuin.
Wat zal het prachtig worden als het allemaal bloeit bij jou straks. Kom je ons dan verblijden met foto's?![]()
maandag 19 april 2021 om 22:18
MevrouwJack schreef: ↑19-04-2021 22:13Mijn kat heeft mijn zorgvuldig gekweekte komkommerplantjes opgegeten. Ze waren eindelijk groot genoeg om uit het minikasje te halen, los in de woonkamer gezet en een dag later waren ze opIk ben niet goed met zaaien, vorig jaar werd het ook al niks. Dat wordt weer gewoon een rondje tuincentrum.
(sorry). Bijzondere kat heb je.
maandag 19 april 2021 om 22:18
Qua zaaien: daar ben ik dus echt niet goed in. Ik doe alles precies zoals het moet: niet te hard de aarde aandrukken, nat houden en dan binnen enkele dagen komen de eerste sprietjes al te voorschijn, superleuk! Alleen schiet het bij mij daarna allemaal veel te hard door, waardoor het is omgevallen voor er 'echte' blaadjes hebben kunnen ontstaan.
Vorig jaar had ik alles in zo'n minikasje aan de achterkant van mijn huis, op het zuiden. Dus ik dacht nu: ik zet het aan de voorkant op het noorden, wat minder licht en minder warm. Maar ik zie alweer hetzelfde. Ik had winde gezaaid, ging als een malle en nu heb ik sprieten van zeker 8 cm hoog, zonder dat er verder iets gebeurt, die enorm wankel op hun voeten staan.
Iemand tips?
Vorig jaar had ik alles in zo'n minikasje aan de achterkant van mijn huis, op het zuiden. Dus ik dacht nu: ik zet het aan de voorkant op het noorden, wat minder licht en minder warm. Maar ik zie alweer hetzelfde. Ik had winde gezaaid, ging als een malle en nu heb ik sprieten van zeker 8 cm hoog, zonder dat er verder iets gebeurt, die enorm wankel op hun voeten staan.
Iemand tips?
maandag 19 april 2021 om 22:21
Woo Meerkat, dat zijn veel potten! Wel gaaf als alles straks bloeit hoor!
Je brengt me wel op ideeën trouwens...
Nee, eerst alles uitvoeren wat je nog op je lijstje hebt
Oh en mocht er iemand moestuinbakjes niet kwijt kunnen...
Dan hou ik me aanbevolen... Dan ga ik mijn best doen ze te laten overleven!
Je brengt me wel op ideeën trouwens...
Nee, eerst alles uitvoeren wat je nog op je lijstje hebt
Oh en mocht er iemand moestuinbakjes niet kwijt kunnen...
Dan hou ik me aanbevolen... Dan ga ik mijn best doen ze te laten overleven!
Make it one day