Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
donderdag 29 april 2021 om 11:52
Ik heb hier altijd gewone slakken, die zijn makkelijk op te ruimen. Die krijgen een enkeltje groene bak.
Ik wil mijn voortuin aan gaan pakken, want er ligt nu nog (braak) split. Formaat in ongeveer 170 x 2,5-3 meter breed. Heeft de middagzon en in de zomer wordt het soms echt heel warm heet. Ik wil het vergroenen met planten die zowel groen blijven in de winters als jaarlijkse bloeiers.
Voor nu zat ik te denken aan een rodondendron, lavendel...
Hebben jullie nog tips?
Ik wil mijn voortuin aan gaan pakken, want er ligt nu nog (braak) split. Formaat in ongeveer 170 x 2,5-3 meter breed. Heeft de middagzon en in de zomer wordt het soms echt heel warm heet. Ik wil het vergroenen met planten die zowel groen blijven in de winters als jaarlijkse bloeiers.
Voor nu zat ik te denken aan een rodondendron, lavendel...
Hebben jullie nog tips?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 29 april 2021 om 11:56
GLF
Gaat het een beetje?
DianaF, ik laat huisjes slakken gewoon hun gang gaan want die vreten normaal niet zoveel van mijn planten. En moet toch iets van slakjes houden voor de vogels. Wat voor soort grond heb je? Dat maakt ook veel uit namelijk met wat voor planten je kan gebruiken. Voor winterspul vind ik viburnum en vuurdoorn fijn (al ren ik alvast weg want volgens mij vindt het halve forum dat verschrikkelijk, haha). Denk aan de seizoenen en let op bloeitijden zodat je altijd iets hebt voor de insecten. Misschien alvast plannen wat voor bollen je wilt in de lente volgend jaar? Kan je een kleine boom kwijt of zuilfruit? Zo maar even wat random ideeën.
DianaF, ik laat huisjes slakken gewoon hun gang gaan want die vreten normaal niet zoveel van mijn planten. En moet toch iets van slakjes houden voor de vogels. Wat voor soort grond heb je? Dat maakt ook veel uit namelijk met wat voor planten je kan gebruiken. Voor winterspul vind ik viburnum en vuurdoorn fijn (al ren ik alvast weg want volgens mij vindt het halve forum dat verschrikkelijk, haha). Denk aan de seizoenen en let op bloeitijden zodat je altijd iets hebt voor de insecten. Misschien alvast plannen wat voor bollen je wilt in de lente volgend jaar? Kan je een kleine boom kwijt of zuilfruit? Zo maar even wat random ideeën.
donderdag 29 april 2021 om 12:10
Sabeltandcavia schreef: ↑29-04-2021 11:42*** persbericht ***
EDELVROUWE VERDACHT VAN MASSAMOORD
Almaldeaud, 29 april
In het oosten des lands wordt momenteel een vrouw verhoord in verband met een massaslachting die daar onlangs heeft plaatsgevonden. De slachtoffers die het konden navertellen waren allen ongekleed en kampen met butsen en builen of alcoholvergiftiging. Vele slachtoffers zijn echter nooit meer teruggevonden.
De vrouw kwam in beeld toen getuigen haar over haar perceel zagen sluipen met een steekwapen waarbij de verdachte beweerde stemmen te horen uit de groene afvalcontainer. Ook wordt de vrouw het openen van een horecagelegenheid buiten de versoepelingsregels om ten laste gelegd. Dit buffet wordt al geruime tijd bezocht door gasten van diverse pluimage.
De verdachte is één van de toplieden van een activistische groep die zich afzet tegen betegelde tuinen. Het motief wordt dan ook in die richting gezocht. Ter verdediging verklaarde de vrouw dat ze normaal best heel lief is.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
donderdag 29 april 2021 om 12:22
donderdag 29 april 2021 om 13:04
donderdag 29 april 2021 om 13:52
Sabeltandcavia schreef: ↑29-04-2021 11:42*** persbericht ***
EDELVROUWE VERDACHT VAN MASSAMOORD
Almaldeaud, 29 april
In het oosten des lands wordt momenteel een vrouw verhoord in verband met een massaslachting die daar onlangs heeft plaatsgevonden. De slachtoffers die het konden navertellen waren allen ongekleed en kampen met butsen en builen of alcoholvergiftiging. Vele slachtoffers zijn echter nooit meer teruggevonden.
De vrouw kwam in beeld toen getuigen haar over haar perceel zagen sluipen met een steekwapen waarbij de verdachte beweerde stemmen te horen uit de groene afvalcontainer. Ook wordt de vrouw het openen van een horecagelegenheid buiten de versoepelingsregels om ten laste gelegd. Dit buffet wordt al geruime tijd bezocht door gasten van diverse pluimage.
De verdachte is één van de toplieden van een activistische groep die zich afzet tegen betegelde tuinen. Het motief wordt dan ook in die richting gezocht. Ter verdediging verklaarde de vrouw dat ze normaal best heel lief is.
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
donderdag 29 april 2021 om 13:59
Bij mij eten die huisjes slakken bijna alles op wat ik nieuw heb gezaaid. Dag moestuin.Momo schreef: ↑29-04-2021 11:56GLFGaat het een beetje?
Ik denk dat er onder het worteldoek gewoon zand ligt. Want de split is erin gegaan toen het huis gebouwd werd. Buren die de voortuin hebben vergroend, moesten er sowieso normale aarde in doen.
Viburnum is inderdaad een goed idee. Die plant vind ik wel interessant, alleen ik wist de naam nooit. Vuurdoorn... die ken ik alleen als grote plant, maar volgens mij kan deze ook goed in de schaduw. Dat zou dan nog iets zijn voor in de achtertuin achter de schutting. Een boompje, hoe leuk ook, is daar niet handig ivm het raam. Ik wilde inderdaad ook nog wat bollen en zo planten, blauwe druifjes, narcissen ed. En ben ook nog een beetje zoekende naar fijne bodembedekkers. Maar ik wil planten die veel water (hortentia) nodig hebben een beetje vermijden, omdat het ze in de achtertuin vaak al te warm is, de voortuin trekken ze dan helemaal niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 29 april 2021 om 14:05
Ik ben maar een rondje met de hond gaan lopen, kwam kleddernat weer thuis.
En mijn planten zijn lekker afgespoeld
Ben heel wat slakken tegen gekomen op mijn wandelrondje, laat ze daar maar mooi blijven.
Dan heb ik er geen last van
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
donderdag 29 april 2021 om 18:30
MevrouwJack schreef: ↑29-04-2021 18:16Ik heb ze liggen maar nog niet gebruikt.
Zit nu te wachten op plantjes, als het goed is kunnen ze elk moment komen![]()
Spannend! Mijn plantjes komen morgen, met PostNL dus hou een beetje mijn hart vast.
donderdag 29 april 2021 om 18:33
Haha, over de schutting gesmeten, in de regen en op de kop beland op de oprit waar je man nét thuis kwam met de auto en de verpakking over het hoofd zag? Zoiets?