Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Heel graag frambozen! Heb nog nooit ergens een gele gezien. Lekker speciaal dus! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Graag frambozen! Had je mijn adres nog?
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Dan regel ik dat ergens volgende week. Felix ik ben je adres kwijt dus als jullie beide mij een pb kunnen sturen met de gegevens dan regel ik het verder. Hopelijk slaat hij nu wel aan!
Er was in mijn tuin een verwilderd gazon opgekomen. Die heb ik er net helemaal uitgestoken met mijn moeder. Ik wil geen gras. :$ De kliko was vannochtend geleegd en is nu weer helemaal vol. Vervolgens wilde ik hem verplaatsen. Kon ik met mijn volle gewichten eraan gaan hangen, voeten van de grond.. maar bleef mooi op zijn plek staan. En toen kreeg ik hem eindelijk van zijn plaats, val ik met dat ding om tegen de schuur. Mijn moeder zei dat ik mijn vader maar moest bellen als hij weer naar straat moet. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als je je been en voet tegen de onderkant zet en aan de bovenkant gaat hangen, dan krijg je hem wel van zijn plek meestal.
Felix_Urbexicus schreef:
24-05-2017 15:42
Als je je been en voet tegen de onderkant zet en aan de bovenkant gaat hangen, dan krijg je hem wel van zijn plek meestal.
Ja dat deed ik dus, geen beweging in te krijgen. :( ik ben altijd een stuk zwaarder geweest dus vond het wel komisch. :whoops:
Alle reacties Link kopieren
Nemen ze je container dan nog wel mee? Wij hebben een paar weken geleden een te zware container aan de straat gezet (meer dan 75kg). Deze had een tag met aangekruist dat de container te zwaar was. Dat was best wel balen. Er zat alleen tuinafval in maar wel echt afgeladen voor. Het leeg scheppen van een deel van de container vond partner niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ben eindelijk eens niet vergeten de container buiten te zetten dus hij is weer mooi leeg. Jeej.

Kwam er wel achter dat m'n pruimenboompje is overleden. Helaas pindakaas
zijn er nog dames die naar Leeuwarden gaan, morgen? Hele grote bloemetjesmarkt, waar je te kust en te keur kunt kopen. En vooral op het einde, worden de bloemen bijna weggegeven.

Ga er zelf niet heen, ben vorig jaar nog geweest
Alle reacties Link kopieren
Leeuwarden is beetje uit de route. Volgende week is in Haarlem wel luilakmarkt. Altijd erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf morgen op vakantie dus helaas niet. Leeuwarden is wel in de buurt voor mij (dus als forummers ooit wel een keer willen gaan, altijd welkom!) Groningen heeft ook altijd ieder jaar een grote bloemenmarkt. Dit jaar schijnbaar 100.000 bezoekers in 1 dag gehad.
Alle reacties Link kopieren
Win gaan tuinen kijken in Appeltern. Ben benieuwd. In Almere was vroeger (tien ik er in een ver verleden woonde) ook altijd een grote luilakmarkt. Zal eens kijken of die nog bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Morgen geen leuke plantjesmarkten voor moi, ik moet werken :cry:
Maar ik heb vandaag nog wel een hortensia Annabelle gescoord bij de Aldi. Ik had er eentje in een pot, maar die was zo zielig geworden dat ik m er uit heb gehaald en nu dus vervangen.
Voordat ik ga werken ga ik nog wel even verder met het onkruid...
ik moet de komende dagen ook bezig in de tuin. Het is best een bende bij me. Maar ja, afgelopen weekend weg geweest en het weekend daarvoor 4 dagen feest gevierd. Dan blijft de tuin er wat bij. Gisteren wel gras gemaaid en de kanten met de trimmer gedaan. Maar die begon op een gegeven moment te stinken, dus eerst maar gestopt. Morgen maar eens kijken of ie het weer goed doet. Heb nog eentje op reserve staan, dan ga ik die maar gebruiken.

Is de grond bij jullie ook zo droog? Kan er niet eens een schoffel in krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk om al die verhalen te lezen hier, kan het niet allemaal bijhouden!

Vanavond eindelijk het egeltje gezien die welke zich al tijden schuil houd in mijn tuin. Zo leuk!
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de grond ook droog, heel droog en zwaar. Gisteravond weer gesproeid.
nursy schreef:
24-05-2017 17:36
Nemen ze je container dan nog wel mee? Wij hebben een paar weken geleden een te zware container aan de straat gezet (meer dan 75kg). Deze had een tag met aangekruist dat de container te zwaar was. Dat was best wel balen. Er zat alleen tuinafval in maar wel echt afgeladen voor. Het leeg scheppen van een deel van de container vond partner niet zo leuk.
Ik weet niet of ze bij ons wegen. Ik heb geen partner waarmee ik samenwoon om hem weer leeg te laten scheppen. Maar mijn mams was erbij, die woont al jaaaaaaaren in deze gemeente. Die zou dat dan toch wel weten denk ik? :clown:
Alle reacties Link kopieren
YL weet je of ze met een zijlader (zo'n mechanische arm) of met een traditionele vrachtwagen komen?
Als het die eerste is, zorg dan dat je bak exact goed neergezet is aan de straat.

Dan hoeft de bijrijder hem niet te verplaatsen en legen ze hem gewoon. Die arm is sterk genoeg om een hele auto te tillen. Of een lantaarnpaal eruit te rammen :$
anoniem_306797 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 16:49
15.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koettie, niet gelukt op de rommelmarkt een fles te kopen. Te klein of te donker.

Maar helaas, wat een straf, België zit helemaal volgeplakt met rommelmarktaankondigingen voor Pinksteren. Dan gaan we weer op pad.

Wel 2 heel gave dingen gekocht. Een hele grote pomp van gietijzer met een drakenkop en een werkelijk prachtige blauw geglazuurde aardbeienpot.

Zal een foto proberen te plakken als we thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tuin overzicht een maandje geleden

Afbeelding

Tuin overzicht gisteravond
Afbeelding

Grootste verschil: het is eindelijk warm genoeg voor meneer Janssen om zich in de tuin te wagen.

Yes! Ik kan plaatjes plakken!
anoniem_306797 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 17:18
38.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De ridderspoor gaat lekker.
Afbeelding

Duifkruid in volle bloei
Afbeelding

Akelei
Afbeelding

Rodondendron
Afbeelding

De nieuwe schaduwborder. Helaas heb ik wel 1 van de grote flessen vermoord. Die staat nu ff in de wacht of we er nog iets creatiefs mee kunnen verzinnen. Vandaag ook even langs een pand geweest dat zeer binnenkort gesloopt wordt. Daar heb ik boodschappentas vol sedum geplukt. Ik had er al een paar stekjes van, dat spul is onverwoestbaar.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De bieslook bloeit
Afbeelding

Die sedumstekjes waar ik het hierboven over had.Afbeelding

Echte liefde.
Afbeelding


Ridderspoor.Afbeelding


Clematis
Afbeelding

In spiegelbeeld
Afbeelding
Wow Felix, dat ziet er allemaal goed uit. Wat is je clematis mooi. Hier bloeit de bieslook en de basilicum ook in de moestuin.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

De score van vandaag :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wauw Felix, dat ziet er goed uit! Leuk die pomp en je aardbeipot is prachtig blauw. In deze kleur heb ik ook een hele verzameling potten.
Ik heb vanmorgen voor ik naar mijn werk ben vertrokken nog een speciekuip vol onkruid uit de borders getrokken. Ik wilde beginnen met het snoeien van de coniferenhaag, maar daar wacht ik nog maar even mee, want er zit een merelnest in. Pa en moe waren achter mij aan door de tuin aan het scharrelen, en toen zag ik ze met snavels vol wurmpjes de haag invliegen, gevolgd door luid gepiep. Dus die hebben daar een gezellig gezinnetje. Ik wacht maar effe tot ik bolletjes merelpubers door het gras zie hippen. Dat prille familiegeluk verstoor ik liever niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven