Het tegen-tegeltuinentopic 4

09-04-2018 19:21 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer. En we zijn nog steeds, jawel, tegen tegeltuinen. Dit is de plek waar alle groendames en soms een heer van het viva forum elkaar ontmoeten. Niet alleen groene vingers, maar groen in hart en nieren en groen van lijf en leden.

Afbeelding

We praten hier weer een heel seizoen verder over onze grote liefde: alles wat groeit en bloeit, vliegt, kruipt en sluipt door onze tuinen. Onze tuinen zijn geen doodse, grijs betegelde buitenwoonkamers, maar groene oases die bruisen van het leven.

Dit is dus geen tuin:
Afbeelding

Dit wel:
Afbeelding

Iedereen die liever groen dan grijs ziet, is hier welkom. Grote tuin, kleine tuin, dakterras, balkon of geveltuin, klets met ons mee, stel je vragen, show je zelf gezaaide of gestekte plantjes. We delen hier tips en wetenswaardigheden over alles wat met tuinieren te maken heeft. Kom gezellig langs en geniet mee!

Link naar de oude topics:

Deel 1: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Deel 2: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
Deel 3: viewtopic.php?f=17&t=373815&start=#p26504833
duet wijzigde dit bericht op 09-04-2018 19:45
11.91% gewijzigd
Supermooi zeg! :heart:
Ik ga ook maar weer kijken of ik zaden ergens uit kan halen. Volgend jaar zijn wat meer bloemen in de tuin ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
17-08-2018 10:08
Wat mooi dat citroengeel Duet! Ik wil ook zaden gaan winnen van mijn zonnebloem..

En nu bedenk ik me dat door wat er de laatste week gaande is geweest ik wat zadenknoppen in mijn tuin vergeten ben te plukken voor volgend jaar.. van het weekend eens kijken wat er nog over is..

Hebben jullie tips om ze te bewaren? Ik heb een grote stapel enveloppen, dus ik dacht drogen en ze dan per soort in een envelop doen.
Een hele stapel van die mini zipbags ( waar ze wiet in verkopen) met een naamkaartje er in is wat ik gebruik. Lag nog in huis toen ik erin trok. Oa te koop bij hobbywinkels voor mensen die sierraden maken. Enveloppen nemen erg veel ruimte in als je verzameling groeit.
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
17-08-2018 17:31
YL, zo'n tuinoma had ik ook. Zij heeft zeker het tuingen aan mij door gegeven. Sterkte de komende tijd. Ook al heeft oma er kennelijk vrede mee, toch zal het voor de familie die achter blijft moeilijk zijn. Mijn lieve omaatje is er al heel lang niet meer, toch denk ik veel aan haar, gelukkig altijd met een glimlach. Het was me er eentje, een dondersteen en lief tegelijkertijd. Ik hoop voor jou dat als het verdriet wat minder rauw is, je met plezier en warme gevoelens aan jouw oma terug kunt denken. :hug:

Felix, fijn om te horen dat er goeie redenen zijn voor je afwezigheid. Ik ben ook bezig met het regelen van een duale opleiding voor verpleegkunde. Tis nog niet gelukt, de opleidingsplaatsen waren helaas al vol. hoe heb jij dat gedaan?
Gesolliciteerd bij het ziekenhuis waar ik stage had gelopen. Was eigenlijk op de reservelijst geplaatst, maar ik had wel mijn propedeuse gehaald en degene die aangenomen was niet. En dat was een harde eis (instromen in het 2e jaar hbo-v). Heb ook maar bij 1 ziekenhuis gesolliciteerd. Dom geluk denk ik.

YL, heel veel sterkte gewenst. Kan goed begrijpen dat het jullie heel zwaar valt.
Alle reacties Link kopieren
En hoi allemaal! Jullie zijn lief :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik barst dit jaar van de zaadballen van witte passieflora. Ze zijn nog niet rijp, maar als iemand er eentje wil hebben? Kweek echt heel makkelijk op
Alle reacties Link kopieren
Deze keer niet Felix, mijn witte passieflora, stekjes gekregen van een forummer, heeft zaadbollen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
IIIIEEEEEUUUUUUWWW, zo dat moest ik kwijt, kan niet hardop schreeuwen omdat man en de rest van de buurt nog slaapt. Ik loop nog heerlijk slaapdronken op mijn blote voetjes van de gang, door de kamer richting de keuken.... snelt er ineens een giga spin tussen mijn voeten door richting de achterkant van de kamer.
Echt giga ik hoorde hem gewoon op het hout lopen.
Spinnen zijn echt nuttig ik weet het en kan een kruisspin in een web in de herfst als het dauw nog op het web in de bosjes schitterend echt waarderen. Maar buiten op een afstand, absoluut niet binnen. En zeker niet als ze zo groot zijn. Brrrr
Ik ga nu wachten op mijn kranten (proefabbo voor vier weken op twee kranten, vakantiegevoel).
Alle reacties Link kopieren
YL wat fijn om je weer te lezen!!! :hello: :bigkiss:
Heel veel sterkte de aankomende tijd. Wat een heftige beslissing van je oma, maar zeer begrijpelijk. En wat mooi van al die planten.

Yay Felix is er ook weer! Waar laat je al die planten hahaha. ;-D

Jsv Oh brr! Ik was gisteren bezig met flagstones verplaatsen en toen rende er 1 eerst onder mijn voet (had slippers aan) en daarna toch maar verder de tuin in. :P

Ik ga vandaag verder met flagstones plaatsen, rechts achterin de tuin is nu klaar. Links naast de vijver ga ik nu mee aan de gang. Nouja, na een ontbijtje. Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo’n giga spin in de kelderkast brrrrrr! Mijn vriend heeft hem netjes gevangen en buiten een stuk verderop ( in het gangetje) afgezet :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
En Felix, wat zal jij veel planten in je tuin hebben, en ik maar denken dat ik veel planten in mijn tuin zet :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Giga spinnen zijn gewoon niet leuk! En bij ons in huis ben ik degene die ze mag vangen en buiten zetten, want man is bang voor spinnen ... in ieder geval voor de grote.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
16-08-2018 13:20

Mijn oma heeft euthanasie aangevraagd dus daar was ik gister langs. Ze heeft haar hele voortuin ingezaaid met bloemen omdat ze het niet meer bij kan houden. Ze wilde dat ik bloemen voor mezelf ging plukken maar ik ga er nog niet aankomen.
Ach, sterkte...
En misschien had je haar een enorm plezier gedaan door een bosje mee te nemen. En die boeken? Oma's wil is omas wet hoor. Lekker mee nemen als zij dat graag wil.
En nogmaals sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het spinnendag. Toen ik vanmorgen in de badkamer kwam, dacht ik ook: wat steken daar voor pootjes uit de afvoer van het bad? Ja dus een dikke huisspin. Heb maar even de kraan heel hard aangezet....
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
18-08-2018 08:34
En Felix, wat zal jij veel planten in je tuin hebben, en ik maar denken dat ik veel planten in mijn tuin zet :mrgreen:
Complete verzameling :proud:
Jsv, bah! Als ik weet waar ze uithangen vind ik ze niet eng, maar zo uit het niets in eens, jakkes!

Het egelhuis is echt bewoond, toen we vanmiddag thuiskwamen scharrelde de egel door de tuin, en toen hij ons zag hobbelde hij snel het huisje in. Ff in de gaten houden, als hij er even uit is snel een stenen plaat eronder schuiven, dan kan hij veilig overwinteren.
nina1966 schreef:
18-08-2018 11:48
Ach, sterkte...
En misschien had je haar een enorm plezier gedaan door een bosje mee te nemen. En die boeken? Oma's wil is omas wet hoor. Lekker mee nemen als zij dat graag wil.
En nogmaals sterkte.
Ik ben er vrijdag nog een keer geweest en het is het eerste waar ze over begon, of ik de vorige keer wel bloemen had meegenomen.. :whistle:

Dus toen ben ik meteen maar even met opa de voortuin in gegaan. Heb er een paar bij de zonnebloem gestoken die ik de vorige keer voor haar uit mijn tuin had meegenomen en de rest meegenomen. Ik heb ook wat zaadkoppen geplukt.

Had ook een snelle boodschap gehaald en opa wilde perse dat in wat wisselgeld hield dus daar heb ik nog een gele zonnehoed van gehaald bij de zorgboerderij.

Ik moest de bloemen nog snijden toen ik deze foto nam maar ik moest ze even snel in het water zetten en in wilde ze toen aan mijn vriend laten zien maar was door de boodschap ook al te laat voor de zorgboerderij:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ach YL triest maar ook mooi dat er zo nog afscheid genomen kan worden. En mooi van de plant, dan heb je nog jaren een herinnering aan oma.
Felix_Urbexicus schreef:
17-08-2018 21:11
Een hele stapel van die mini zipbags ( waar ze wiet in verkopen) met een naamkaartje er in is wat ik gebruik. Lag nog in huis toen ik erin trok. Oa te koop bij hobbywinkels voor mensen die sierraden maken. Enveloppen nemen erg veel ruimte in als je verzameling groeit.
Ik heb van die kleinste maar ziplock zakjes van de Ikea erbij gepakt. Die had ik over omdat ik ze eigenlijk bijna nergens handig voor vond. Bedankt voor de tip!

Heb nu zaad van 5 bloemetjes, oa grootkaasjeskruid en morning glory. Heb even het fut niet om de namen van de rest op te zoeken. :$
Alle reacties Link kopieren
Bezoek:
Afbeelding
Zaterdagmiddag weer een koninginnepage. Ze zijn allemaal wel wat gehavend, die van vrijdag miste een stukje van de rechtervleugel, deze heeft een gaatje in de linkervleugel.

Afbeelding
Zondagochtend in het zonnetje
Felix_Urbexicus schreef:
17-08-2018 21:20
Oh, ik barst dit jaar van de zaadballen van witte passieflora. Ze zijn nog niet rijp, maar als iemand er eentje wil hebben? Kweek echt heel makkelijk op
Heel graag! :$
Alle reacties Link kopieren
Felix :hello: Fijn dat je er weer bent en je afwezigheid te maken had met drukte en allemaal leuke dingen.
Ik zou ook wel graag wat zaadballen van de witte passieflora willen. En leuk een egeltje in je tuin!

Framboosje, ik heb je mail ontvangen hoor, nog geen tijd gehad om te reageren.

Duet, wat gaaf die koninginnenpage! :heart: Ik heb al veel vlinders in mijn tuin gezien maar die helaas nog niet, hopelijk komt het er nog eens van. De foto van de hommel is erg mooi ook.

Prachtige foto's weer YL.
Jouw oma klinkt als een prachtmens en wat lijkt me het fijn om zo'n passie te kunnen delen. Heel veel sterkte de komende tijd :hug:

De tuin begint hier aan een soort tweede bloei. Ik heb een paar weken geleden alle ooievaarsbek en wat andere vaste planten afgeknipt en die beginnen nu opnieuw te bloeien. Ook het gras is weer groen geworden en ik moet weer gaan maaien :O
Vandaag een sombere grijze dag hier in het westen maar ga zo toch nog even lekker de tuin in, moet sowieso de tuincontainer vullen want die wordt morgen opgehaald.
...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herbloei van van alles. Man en ik hebben de hagen gesnoeid, nu nog overal het snoeisel tussenuit plukken, grrrrr. Helaas te weinig tijd voor. Gisteren gewerkt en gisteravond 20 vrienden en vriendinnen van oudste zoon over de vloer, want hij was jarig. Nu staan er weer twee taarten in de oven, want straks weer bezoek, mijn ouders en de ouders van vriendin van zoon. Verse taart voor ouwe taarten, zeg maar... Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
:proud:
Gefeliciteerd met je zoon!
...
Alle reacties Link kopieren
Een kwarktaart en een cheesecake (gebakken kwark dus).
Zo meteen is de bodem van de kwarktaart voldoende afgekoeld en kan ik met kwark en gelatine aan de slag. Man heeft gisteren al een enorme pan pastasaus geflanst, want het spul blijft uiteraard ook eten. Is altijd een drukke bedoening, de verjaardag van oudste zoon. Best wat werk, maar wel gezellig. ( al had het vandaag voor mij niet gehoeven, maar mijn ouders vinden een bier en bitterballenfeest niet leuk...)
Nou, chop, chop naar de keuken. Het snoeisel ligt er volgende week ook nog wel!
Alle reacties Link kopieren
Cc, kan je je adres appen?
YL, kan jij je adres naar Koettie of CC sturen? Bij mij werkt de pb functie totaal niet, zij hebben mijn telefoonnummer en kunnen het doorgeven.
Ik heb inmiddels rijpe zaadballen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hele aparte associaties bij de woorden rijpe zaadballen. A dirty mind en zo.... :hihi:
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven