Het tegen-tegeltuinentopic 4

09-04-2018 19:21 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer. En we zijn nog steeds, jawel, tegen tegeltuinen. Dit is de plek waar alle groendames en soms een heer van het viva forum elkaar ontmoeten. Niet alleen groene vingers, maar groen in hart en nieren en groen van lijf en leden.

Afbeelding

We praten hier weer een heel seizoen verder over onze grote liefde: alles wat groeit en bloeit, vliegt, kruipt en sluipt door onze tuinen. Onze tuinen zijn geen doodse, grijs betegelde buitenwoonkamers, maar groene oases die bruisen van het leven.

Dit is dus geen tuin:
Afbeelding

Dit wel:
Afbeelding

Iedereen die liever groen dan grijs ziet, is hier welkom. Grote tuin, kleine tuin, dakterras, balkon of geveltuin, klets met ons mee, stel je vragen, show je zelf gezaaide of gestekte plantjes. We delen hier tips en wetenswaardigheden over alles wat met tuinieren te maken heeft. Kom gezellig langs en geniet mee!

Link naar de oude topics:

Deel 1: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Deel 2: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
Deel 3: viewtopic.php?f=17&t=373815&start=#p26504833
duet wijzigde dit bericht op 09-04-2018 19:45
11.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
12-07-2018 10:04
Moosey, tegelbandjes? Opsluitband. Kost een euro p stuk een meter lang...............
Dat is niet duur.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
12-07-2018 13:25
Ik heb dit weekend kruiptijm in de tuin gezet! :heart: Wel maar 1 plantje, ben benieuwd hoe hard dat spul wil groeien..

Ik heb nieuwe tuinbordjes gemaakt. De Fairies live here vind ik alleen niet zo mooi geworden. Maar ik heb nog een berg planken. Ik fiets zo even langs de action om wat creatieve meuk bij te halen en dan duik ik de tuin in denk ik. Ik heb een houten poppen schommelstoel, die wil ik ook in de houtverf zetten en dan in een border zetten. De hibiscus is gaan bloeien. :heart:

Afbeelding

Afbeelding

Na loopkamillie nu Kruiptijm. :-D Mooie Hibiscus. En creatief ben je. Hopelijk voel je je gauw beter.
missie_m wijzigde dit bericht op 13-07-2018 23:17
2.04% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Felix_Urbexicus schreef:
13-07-2018 21:16
Nieuwe fontein, ik hoop dat het geluid van stromend water de vogels lokt.
Afbeelding

Vlindertje, bleef pracht poseren voor de foto
Afbeelding

Heel mooi die fontein.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Simba. :bigkiss:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Felix, wat een leuke fontein! Zelf geknutseld? Ik denk dat de vogels momenteel sowieso wel af komen op water, mijn drinkbak wordt sinds de droogte ook goed gebruikt, voornamelijk door de merels.
Lovely Meghan, welkom! Ben benieuwd hoe je tuin er uit komt te zien. Het gaat waarschijnlijk wel een paar jaar duren voordat je tuin een beetje volwassen is, of je moet al hele grote planten kopen. Maar het is ook wel leuk om het zelf helemaal op te zien groeien...
YL, lekker knutselen en tuinieren is voor mij ook de manier om bij stress of zorgen het hoofd lekker leeg te maken. Ik heb vandaag een beetje van beide gedaan, wat gerommeld in de tuin en roze bloemen gehaakt voor op een hoed die ik op roze woensdag ga dragen tijdens de Vierdaagse in Nijmegen. Ik ga niet lopen hoor, maar aanmoedigen. Ik heb een paar veel te drukke weken achter de rug en zat er ook doorheen. Nu drie dagen vrij, lekker dingen doen waar Ik blij van word. Bij mij werkt het wel om even met de blommen bezig te zijn, eerst de echte en daarna van haakgaren :proud:
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je vrije dagen Tuingravin!
De tuin werkt voor mij ook zeer 'helend'. Vooral na 9 uur 's avonds als het lekker rustig is. Dan ben ik wat aan het rommelen, knip wat dode bloemetjes weg hier en daar, ik voel de stress dan gewoon verminderen. Een heerlijk gevoel.

Ik heb vandaag ook weer gewapend met mijn fototoestel een rondje tuin gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ik jullie nog niet verveel met die foto's van mijn zitkuil. Ik ben gewoon zo trots :$
...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet CC!
TG, ik heb hem op MP gekocht bij een meneertje die hem zelf geknutseld heeft :)
Nu gaat hij weer een nieuwe maken :proud:
CC, je bent terecht trots! Vervelen doet hij dus echt niet :D
Gave fontein Felix! Je zitkuil is echt prachtig CC, blijf maar doorkomen met d de foto’s. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Oké, komt goed :D

Felix, ik denk zo maar dat dat meneertje nog veel meer fonteintjes moet gaan maken, gezien de fanclub hier :proud:
Ik heb je stenen met de fossielen op het plankje in de zitkuil gezet, staat erg leuk!

Ik ga vandaag een vriendin helpen verhuizen, dus even geen tuindagje voor mij vandaag. Geniet van het prachtige zonnige weer allemaal.
calamitycat wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:52
0.70% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
CC, die druiven zien er goed uit! Ik ga zo meteen blauwe bessen plukken met een groep vriendinnen. In een durp verder op is een kwekerij waar je zelf mag plukken. Ze hebben er ook een imker en een winkel met zelfgemaakte bessenproducten en de honing. Zin in! Vanmiddag hebben we een feest met bbq bij de buren. Doen ze elk jaar, met een verkleedthema. Man en ik vinden dat heel leuk, en we verzinnen elk jaar iets anders. Deze keer is het thema beroemdheden. Wij gaan als beroemdheden uit de Griekse mythologie, als Helena en Paris van Troje. Dolly Parton en Kenny Rogers was het eerste plan, maar manlief Wilde geen opplakbaard met deze warmte. We hebben dus luchtige fladdergewaden aan, hahahah. Ik blijf on topic, want het is een tuinfeest :proud:
Alle reacties Link kopieren
https://postimg.cc/gallery/2d8cx8eb6/

Weer wat planten en bloemen in bloei in potten.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Haha TG, net zo mooi gekleed als in je ava dus :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto’s CC, ik zie dat jouw vlinderstruik ook enorm is :mrgreen: . Die van ons is ook wel tegen de 4 meter hoog en vol vlinders en andere insecten :daisy:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
https://postimg.cc/image/r0ifkwtwx/

Onze enorm vlinderstruik
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mooi GT! Ruikt zo lekker, vlinderstruik
Alle reacties Link kopieren
Leuke foto's Groentuintje! Hier is de vlinderstruik ook zeker 4 a 5 meter. Als ik in bad zit boven kan ik de vlinders op de bloemen zien zitten, erg leuk :D
In het donker vind ik ze ook zo leuk, dan wemelt het van de nachtvlinders rondom de vlinderstruik.
...
Alle reacties Link kopieren
Dankje Felix en CC.

Ja ik kan ook via ons slaapkamerraam de struik zien, nog beter zelfs dan beneden haha. Het wemelt hier ook van de vlinders in ongeveer alle kleuren vd regenboog. :daisy:

De struik bied ons ook redelijke schaduw in onze woonkamer ( tuin vol op zuiden) 8-)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Een vlinder struik heb ik nog niet, maar die komt er nog wel. En goed nieuws van het schuttingenfront: de buren hebben aangegeven dat ze het prima vinden. Buurvrouw moest even wennen aan het idee omdat er op die plek nooit een schutting heeft gestaan. Ze zei dat ze zich het wel kon voorstellen dat we daar een schutting willen, omdat wij daar buiten zitten en zij er steeds langs lopen als ze achterom komen. Haar letterlijke reactie: " ik zou het ook niet leuk vinden als de buren kunnen zien wie ik op visite heb of wat er op het menu staat." Pffewww, dat is dus goed opgelost. We hebben het weken geleden al gevraagd en we hoorden maar niks. We gingen er van uit dat ze het niet wilden. Omdat we het graag gezellig willen houden (en we een burentrauma hebben van ons vorige adres) zijn we er maar niet meer over begonnen. Maar gelukkig snappen ze het en kan de schutting er dus toch komen. Wordt waarschijnlijk na de bouwvak, maar dat is prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn TG! :cheer2:
...
Alle reacties Link kopieren
Vriendin die ik gisteren heb geholpen met verhuizen gaat naar een bovenwoning en moest dus met pijn in haar hart afscheid nemen van haar tuin(tje). Een deel van de planten uit haar tuin krijgt een nieuw leven bij mij, heb een enorme tas mee naar huis genomen met witte Zeeuws knoopje, een witte passiebloem, campanula carpatica en een bodembedekker die paarse bloemetjes krijgt.
Erg blij mee. Staan nu in de schaduw in een bak met water, vandaag maar eens kijken waar ik ze neer ga zetten, hopelijk overleven ze de hitte.
...
Alle reacties Link kopieren
Super TG, Felix je waterornament is geweldig. Man vond het ook erg leuk. Hier de slang van de pomp in het vijvertje in een kruik gedaan ziet er goed uit. Nu nog planten eromheen. Staan wel paar in de vijver maar zoeken nog iets moerasachtigs ,,(hoewel met deze droogte).
De plantjes eromheen beginnen te groeien, ridderspoor zitje knopjes in en de vlinderstruik is wel al 5cm groter.
Nu heeft man bedacht dat hij de snoeren electra niet.onder de tegels wil wegwerken maar de lucht in. Dus palen omhoog langs de schuur met een verbinding naar de schuur buren, daar een goot in maken voor kabels en laten beklimmen met blauwe regen. Even wachten tot hij vakantie heeft. De steenschotten moeten nog gelegd. Verven in huis moet nog, vloertje leggen in de gang etc, etc man heeft jaren vakantie nodig. (Ik ben meer van het grove werk en gordijnen naaien etc. dat jullie.niet denken dat ik helemaal niets doe :-$
Alle reacties Link kopieren
CC, ik vind je zitkuil geweldig! Net als de rest van je tuin trouwens. Daar kan ik niet genoeg foto's van zien hoor :-).

TG, prachtig, je tuinornament!

Ik ben de strijd aangegaan met het onkruid wat inmiddels bijna manshoog staat. Distels, koolzaad, winde en hier en daar zelfs een berenklauw :-(. Jammer genoeg is er op dat stuk geen schaduw en ik kan slecht tegen de warmte, dus ik houd het niet lang vol.

Heeft iemand een goede oplossing voor dichtklappende vuilniszakken? Als ik een grote distel vol pluis voorzichtig naar de vuilniszak manoeuvreer, dan klapt de opening van de zak negen van de tien keer dubbel waardoor de pluis overal zit behalve in de zak. Gek word ik er van.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Meestal rol ik de rand van de vuilniszak op, tot ongeveer driekwart. Daar wordt de zak een stuk steviger van.
Maar misschien kan je ook proberen de vuilniszak van bovenaf voorzichtig over de distel te schuiven?
Sterkte met de strijd tegen je onkruid. Valt niet mee met deze hitte inderdaad.
...
Alle reacties Link kopieren
jsv schreef:
15-07-2018 11:07
Super TG, Felix je waterornament is geweldig. Man vond het ook erg leuk. Hier de slang van de pomp in het vijvertje in een kruik gedaan ziet er goed uit. Nu nog planten eromheen. Staan wel paar in de vijver maar zoeken nog iets moerasachtigs ,,(hoewel met deze droogte).
De plantjes eromheen beginnen te groeien, ridderspoor zitje knopjes in en de vlinderstruik is wel al 5cm groter.
Nu heeft man bedacht dat hij de snoeren electra niet.onder de tegels wil wegwerken maar de lucht in. Dus palen omhoog langs de schuur met een verbinding naar de schuur buren, daar een goot in maken voor kabels en laten beklimmen met blauwe regen. Even wachten tot hij vakantie heeft. De steenschotten moeten nog gelegd. Verven in huis moet nog, vloertje leggen in de gang etc, etc man heeft jaren vakantie nodig. (Ik ben meer van het grove werk en gordijnen naaien etc. dat jullie.niet denken dat ik helemaal niets doe :-$
Wat hebben jullie altijd veel projecten :O Het kan niet anders of het moet haast wel een paleisje worden dat huis en die tuin van jullie.
Succes nog met alle werkzaamheden!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven