Het tegen-tegeltuinentopic 4

09-04-2018 19:21 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer. En we zijn nog steeds, jawel, tegen tegeltuinen. Dit is de plek waar alle groendames en soms een heer van het viva forum elkaar ontmoeten. Niet alleen groene vingers, maar groen in hart en nieren en groen van lijf en leden.

Afbeelding

We praten hier weer een heel seizoen verder over onze grote liefde: alles wat groeit en bloeit, vliegt, kruipt en sluipt door onze tuinen. Onze tuinen zijn geen doodse, grijs betegelde buitenwoonkamers, maar groene oases die bruisen van het leven.

Dit is dus geen tuin:
Afbeelding

Dit wel:
Afbeelding

Iedereen die liever groen dan grijs ziet, is hier welkom. Grote tuin, kleine tuin, dakterras, balkon of geveltuin, klets met ons mee, stel je vragen, show je zelf gezaaide of gestekte plantjes. We delen hier tips en wetenswaardigheden over alles wat met tuinieren te maken heeft. Kom gezellig langs en geniet mee!

Link naar de oude topics:

Deel 1: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Deel 2: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
Deel 3: viewtopic.php?f=17&t=373815&start=#p26504833
duet wijzigde dit bericht op 09-04-2018 19:45
11.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welnee cc, wij genieten en verwerken elke vierkante centimeter. In ons hoofd.zijn dat er veel meer. Wij (man leest de plaatjes mee) genieten enorm van al jullie foto's, we weten dat het ooit bij ons weer heerlijk gaat worden en prijzen ons gelukkig met wat we nu hebben.
(Stom voorbeeld maar toch. Ik zie net twee pubers langslopen met watergeweren, roepen etc. ik vind dat grappig en wijs op het.watertekort, ze lopen om de hoek, daarmee achterpad waar man met een water pistool klaar staat ,(was in schuurtje rommelen en hoorde me. Stom genoeg hebben we nog twee waterpistolen liggen ooit aangeschaft voor kinderfeestje,) moet kunnen met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Stc, je hebt van die ringen daarvoor, de papierprikkers van de gemeente gebruiken die ook
Alle reacties Link kopieren
Ik word je zitkuil nooit zat cc! Heel mooi allemaal.

Vandaag langs tuincentrum geweest maar geen kruiptijm of loopkamille. Stom! Wel even goed opgeruimd, overal lagen potten en troepjes. En weer paar tegels verwijderd, heb de vijgenboom in de grond gezet. Die zag er zo sneu uit.

Verder ook bezig geweest met kamerplanten verpotten dus daarna mocht ik alle aarde weer opruimen.. Gesproeid en vijver bijgevuld. Nu nodig toe aan een douche!
Ik heb de twee grootste bladeren van mijn vijgenstek afgehaald. Die begonnen lelijke vlekken te krijgen. Hij begon toch al uit te lopen en ze kosten alleen maar energie.

Er gaat echt steeds meer bloeien in mijn tuin. Heb ook de andere 2 bordjes opgehangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh mijn vriendje kwam gewoon uit zijn werk met een kleur hibiscus die ik niet meer had. :heart:
Afbeelding
Wowowowow regen. O_O Het bestaat nog. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:woa:

Serieus?!?

Wat een mooie blommen en bordjes op je foto's :heart:
...
Alle reacties Link kopieren
Regen? Echt hier nog steeds droog er is een verzoek uitgegaan van het waterschap om niet te sproeien maar geld tot de provincie grens. Nou hoef ik niet tr sproeien maar mijn verplaatste hortensia wil heel graag water dus dat krijgt ie. Maar het is zelfs hier wel erg droog.
In de tuin van ouders bijna geen peulen geweest. Bonen is ook niet heel veel, zelfs de appels en peren blijven achter. We kunnen dus wel wat water gebruiken.
Hoop wel dat het niet precies in het weekend gaat regenen. Dan is man jarig en we kunnen dan eindelijk weer lekker met visite buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
@YL jij zit toch in West Brabant? Wij wel maar nog geen regen hier.
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto's komen er langs!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het niet regenen :( Nooit meer waarschijnlijk ;-D
...
nursy schreef:
16-07-2018 22:26
@YL jij zit toch in West Brabant? Wij wel maar nog geen regen hier.
Ja maar ik juichte erg enthousiast voor een paar druppels. Het begint nu wel wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu toch wel wat regen hier, al zeker 5 minuten. Ik ben benieuwd hoe lang het blijft.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
16-07-2018 21:42
Wowowowow regen. O_O Het bestaat nog. :cheer2:



Helaas, het was maar een bui.....al schrok ik er bijna van :O

Dat geluid al heel lang niet meer gehoord
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
16-07-2018 22:38
Hier gaat het niet regenen :( Nooit meer waarschijnlijk ;-D
Haha zo voelt het ook voor mij! Kom maar door met een flinke bui. Maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt wel of er idd nooit meer regen gaat vallen hier.. mag toch echt wel eens gaan regenen nu. De woestijn is er niks bij, de natuur hier :-(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Elke avond sproeien, en nog hangen de hortensia's halfstok....
Hele stukken gras zijn geel, valt niet tegen aan te sproeien. Ik wil graag een lekker verfrissende donderbui. Maar het ziet er niet naar uit. Morgen ga ik naar Nijmegen, en daar blijf ik ook een nacht. Gezellig op pad met mijn buurvrouwen. Man gaat sproeien en water geven. Zometeen aan het werk. Heerlijk koel pal onder de airco.
Ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu ook maar eens ;-) (ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik inbreek), vooral nu het met dit weer maximaal genieten in de tuin is. Wel voor de laatste zomer, want we gaan verhuizen. Gelukkig krijgen we er een vergelijkbare tuin voor terug (maar ik ga mijn tuin wel missen natuurlijk).

Hier sproei ik eigenlijk nooit en op het gras en de groente na staat alles er nog prima bij (ondanks dat we hier in 1 van de regio’s zitten waar het minste regen is gevallen). Gras is wel helemaal bruin, maar dat herstelt altijd wel heel snel. In de moestuin heb ik dit jaar voornamelijk tomaten en die kunnen wel wat droogte hebben. De bonen zijn dit jaar jammerlijk mislukt, met dank aan de grote konijnenpopulatie in onze tuin (ach, die babykonijntjes zijn ook wel heel schattig in de tuin). De courgettes en de pompoenen vinden het te droog dit jaar: die groeien niet meer.

De druif doet het geweldig en hangt helemaal vol met trossen, maar die wordt altijd helemaal leeggegeten door de merels (ze nestelen er zelfs in). Ik zit hier naast de druif en ik hoor continu een stel jonge merels rondscharrelen. Kersen evenzo: paar weken geleden was de hele boom in 2 weken tijd leeggegeten.

Omdat ik het altijd heel leuk vind om foto’s te zien ga ik binnenkort ook eens proberen een linkje te posten met foto’s van mijn tuin.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Maritte, alle tuinliefhebbers zijn welkom hier.

En wow, sproeien jullie zo vaak? Ik eens per 4/5 dagen ofzo. Ook ivm de water waarschuwing. Op gras moet je sowieso niet afgegaan met sproeien, dor gras herstelt wel weer joh. Volgend jaar weer mooi.
Ik sproei eigenlijk überhaupt niet. De buren wel elke dag (alleen de planten/borders, ze hebben 'gelukkig' geen gazon die ze groen willen houden), en in de voortuin nemen ze 'per ongeluk' een beetje van onze voortuin mee Dat scheelt voor mijn plantjes tenminste nog iets ;-D maar ja, er moet dus wel gecompenseerd worden ivm die waterwaarschuwing heh. Maar hier groeit alles sowieso best door, behalve het gras dan. Maar inderdaad, dat gras herstelt wel weer.
Er is helemaal niet te zien dat het geregend heeft. :cry:

Ik loop iedere dag met gieters. :$ Anders was mijn tuin nu dood. De helft is moestuin, een stuk net aangeplant. De hortensia’s van de gemeente hier om te hoek hangen er depressief bij.. Dat wil ik mijn hortensia’s niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik sproei en gieter ook regelmatig. Mijn gras is dus nog mooi groen, met hier en daar een gele plek. Ik heb een strook gras midden in het gazon die extra groen en hoog is. Heel gek. Ernaast geel en dor en dan die strook van ongeveer 10 cm breed en een meter of anderhalve meter lang heel donker en mooi lang gras? En die strook loopt schuin door de mat heen?!? Vraag me af wat daar onder zit.
Verder hou ik in de gaten welke planten er slecht voor staan. Die krijgen van mij echt wel een plens water, anders zijn ze weg. Veel planten hangen overdag slap, maar trekken 's avonds weer bij. Als ze de volgende ochtend nog slap hangen, krijgen ze water, want dan hebben ze echt te kort.
Zijn er bij jullie ook zoveel bermbranden? Hier rijdt de brandweer af en aan. We hebben hier minstens 3 meldingen per dag van een bermbrand of natuurbrand door glasscherven etc. Om de paar uur hoor ik de sirenes weer. We hebben er vandaag alweer 2 gehad.
De brandweerkazerne is hier om de hoek, ik hoor vooral aan het einde van de middag veel sirenes. :-[
Alle reacties Link kopieren
Heb de eerste wespen in de tuin gezien. Gelukkig eet/drink ik zelden iets zoets dus hier is weinig te halen. De dropplant is nu echt op z'n mooist en is lekker aan het uitzaaien en heb een hibiscus gehaald vandaag, kon het niet laten. Nog steeds geen kruiptijm pff.
Hier gelukkig nog geen branden. Ik hoop dat het goed gaat, want veel gortdroge natuurgebieden hier. Afkloppen dus. De vaste planten staan er hier nog prima bij, alleen mijn kruisbes, die ik verplaatst heb in het voorjaar, gaat het denk ik niet redden.

Voor de vogels heb ik sinds een paar dagen een schaal met water staan, maar vooral de mussen zijn van het eigenwijze soort en drinken alleen maar uit het veel kleinere drinkbakje van onze konijnen (dat deden ze van de winter ook al, al stond er bak water bij de voederplaats).
Wespen hier nog niet. Wel veel vliegen :mad: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven