Hij draait niet meer.....

10-10-2011 15:33 45 berichten
Ik heb een paar van deze dingen, en ik heb er een paar dagen terug weer eentje op de piano gezet en aangestoken (kerstvoorbereidingen! )

Alleen, hij draait niet. Elke keer als ik een nieuwe heb, draait ie 2 dagen super goed, en daarna niet meer. Nu ook al, ik heb zelfs het theelichtje opgehoogd, maar hij staat stil! Er zijn geen luchtstromen ofzo, en hij staat op dezelfde plek als waar ie staat toen ie nog wel goed draaide.

Wat kan dit zijn?

Alle reacties Link kopieren
Is er viezigheid, aanslag, stof oid in het draaipunt/scharnierpunt gekomen? Of bij het opbergen misschien de "rotorbladen" wat platgedrukt?
Deze is nieuw, heeft voor het weekend super gedraaid, maar doet het nu niet meer.

Ik zal het draaipunt eens bekijken.... misschien dat er roet in zit.
Wat is het voor iets?
wat een leuk dingetje!
Misschien ken je het wel van vroeger, door de warmte van het kaarsje gaat het 'molentje' ronddraaien, en daar zitten leuke 'bedeltjes' aan. Vond ik geweldig als kind, en nu eigenlijk nog steeds!
Ik heb het werkelijk waar nog nooit gezien. Maar het ziet er wel grappig uit. Waar koop je zoiets?
mechanisch? (wat veronicas zegt, blijft hij ergens steken, bijv door vuil) of vlammetje van kaars te klein, of te veel wind in de kamer, zodat de warme lucht stroom niet bij het molentje komt?
In Kopenhagen, bij illum bolighus.

Maar ik denk dat je ze voor kerst ook wel hier in NL gaat vinden hoor, bij Blokker dat soort winkels.
Grappig Wij hadden vroeg zo'n wit gevaarte waar je allemaal van die kleine dunne kaarsjes aan de onderkant moest zetten en dan ging er ook een ding bovenop draaien. Schitterend.
Mischien juist door de warmte wat verbogen geraakt?

gaaf kaarsen houdertje hoor!
..popcorn?
Ik ga de folders in de gaten houden. Ik denk dat de kinderen het ontzettend leuk zullen vinden.
quote:vosje78 schreef op 10 oktober 2011 @ 15:47:

mechanisch? (wat veronicas zegt, blijft hij ergens steken, bijv door vuil) of vlammetje van kaars te klein, of te veel wind in de kamer, zodat de warme lucht stroom niet bij het molentje komt?Ik heb het roteerpunt schoongemaakt, en 'm naast me gezet, en alle ramen gesloten. En het molentje echt op het midden van het puntje gezet.... Nu draait ie wel weer mooi, maar niet zo hard als een paar dagen terug...
Ik noemde zo'n ding vroeger de tingeltangel (die van ons zaten belletjes aan) en ik vind het nog steeds de mooiste kerst decoratie die er is.
quote:Waldorf114 schreef op 10 oktober 2011 @ 15:48:

Grappig Wij hadden vroeg zo'n wit gevaarte waar je allemaal van die kleine dunne kaarsjes aan de onderkant moest zetten en dan ging er ook een ding bovenop draaien. Schitterend.

Oh leuk!!

Bij mijn vriend hadden ze er vroeger een met belletjes, dan gingen er allerlei belletjes rinkelen als ie draaide.
Ik heb er een met kerstboompjes, en een met vogeltjes, engeltjes, een bruidspaartje, sneeuwvlokjes. Zo grappig.
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 15:49:

[...]

Ik heb het roteerpunt schoongemaakt, en 'm naast me gezet, en alle ramen gesloten. En het molentje echt op het midden van het puntje gezet.... Nu draait ie wel weer mooi, maar niet zo hard als een paar dagen terug...uhm... dit is net zo'n soort advies als: geef een harde ram op je tv als hij het niet doet, dus ik weet niet zeker of je het moet opvolgen, maar wat bij die van ons nog wel eens werkte was er een flinke slinger aan geven, of heel hard blazen, net of 'ie dan weer weet hoe het moet (of er schiet toch een vuiltje los, ofzo)
Nu wil ik ook m'n kerstversiering neerzetten
beetje olie?
Beetje siliconenspray er tussen spuiten ?
quote:Waldorf114 schreef op 10 oktober 2011 @ 15:56:

Nu wil ik ook m'n kerstversiering neerzetten Wat houdt je tegen?? Mijn lief heeft 2 weken terug de bladmuziek voor Sinterklaas alweer tevoorschijn gehaald. Wij zijn al helemaal in winterse sferen hier!
Dat van die olie en siliconenspray vind ik een hele goeie! Dan draait ie natuurlijk als een dolle!
Niet teveel dan he, anders stijgt ie op
quote:Kokolientje schreef op 10 oktober 2011 @ 16:02:

Niet teveel dan he, anders stijgt ie op Of het wordt het ultieme wapen
Probeer aan die ouderwetse te komen (ik heb de mijne van zo'n houtenspeelgoed winkel, je kunt daar ook lange kaarsjes kopen).

Anders een hoger kaarsje indien dit past? Er is toch net een maatje hoger dan een waxinelichtje? Of (als het waxinelichtje naast in plaats van recht onder het middelpunt van de rotoren staat) een waxinelichtje aan de andere kant van de rotoren zetten voor extra aandrijving.

Die ouderwetse deden het op maar liefst vier vlammetjes. Denk dat het dus daar ergens mis gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven