Hobby

02-06-2012 16:17 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek nog een nieuwe hobby en vroeg mij af, wat is jouw hobby?

Misschien dat ik er leuke ideeën uit kan halen.
Afgelopen winter maakte ik kaarsen en brei/haakte ik wat dingetjes. In de zomer heb ik nog geen buitenhobby anders dan heerlijk lezen. En forummen, en verder als ik leuks vind dan doe ik dat korte of langere tijd. Ben altijd wel aan het klooien met iets.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fitness, salsa, festivals bezoeken, computeren, lezen, reizen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lezen, reenactment, forummen (is dat een hobby?), spellen spelen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Bakken, haken, muziek maken, meubeltjes opknappen.
Taarten of cupcakes maken, series kijken, dingetjes pimpen, lezen.
Schilderen.

Oude kleding en meubels 'pimpen'.

Sieraden maken.

Pilates.

Verhalen/blog schrijven.
ik ben heel actief bij de scouting. Verzin allerlei leuke dingen voor de kids. en we kunnen altijd extra handen gebruiken
Misschien is breien wel iets, haken doe ik al. Fitness doe ik ook maar dat is echt geen hobby van mij. Sieraden maken lijkt me eigenlijk wel leuk.

Bagheera, ik heb vroeger ook leiding gegeven aan kids. Het was een superleuke tijd.Nu heb ik zelf kinderen en ben ik blij als ik ff geen kids hoor.
Is op het viva forummen dan geen hobby?
@mamaleintje leuk ^^

Wij zijn nu best wel op zoek naar wat extra handen. Ben nu hier en daar oproepjes aan het plaatsten.

Verder ben ik in mijn vrije tijd nu begonnen met het lezen van boeken series. Ben nu bezig met Harry potter en de stieg larsson trilogie en de hungergames boeken staan ook nog op mijn lijst
Bagheera's bijdrage is wel heel erg leuk! Het is dat ik afhankelijk ben van het OV en zwaar allergisch ben voor insectensteken, maar het lijkt me geweldig leuk om bij de scouting te vrijwilligen!

Wat ik graag doe, maar wat voor jou weinig bijdrage levert in originele ideeën ;-) :

Reizen - heb er zelfs mijn werk van gemaakt :) Vorige maand de VS en Egypte, deze maand Canada en Japan. Ik word kriegel en onrustig als ik een maand niet in een vliegtuig ben geweest X-D

Lezen - boeken van bijna alle genres, maar dan wel op een e-reader, geen gedoe met boekenkasten en sjouwen. Houd een boekje bij met titels die ik heb gelezen, maar ook met titels die ik nog wil lezen.

Serie's kijken - momenteel helemaal weg van Breaking Bad. Maar ook Grey's Anatomy, Still Standing, The Big Bang Theory en nog een handjevol bekende series.

Films kijken- net als bij boeken, vind ik ook bij films bijna alles leuk (alleen geen gangsta' hiphop-gedoe).
Ik herken je probleem. Ik ben namelijk ook naarstig op zoek naar een hobby/ goede tijdsindeling.

Heel veel cursussen, verenigingen, clubs, e.d. bieden nu proeflessen/ momenten aan zodat je kan kijken of het wat voor je is. Zo ga ik binnenkort een proefles modeltekenen/ schilderen doen. Ik kan totaal niet tekenen, maar ik ga het eens proberen. Verder heb ik een proefles Yoga gedaan, wat ik ook wil blijven doen. En heb ik een proefles gitaar in de planning staan.

Je merkt, ik zoek veel dingen buitenhuis. Omdat ik ook wat nieuwe mensen hoop te ontmoeten én omdat het me vaak inspiratie geeft om met een hobby verder te gaan thuis.

Ik heb namelijk bakken vol spullen voor dé leuke hobby, om er na een maand of wat niets meer mee te doen. :D
Bagheera, laat dan even weten in welke plaats de scouting zit misschien hebben er wel mensen intresse,

Redband, misschien is forummen idd wel een hobby.

Misschien heb ik wel meer hobby's dan ik dacht. Lezen doe ik ook graag, maar ik ben op zoek naar iets vernieuwend. Ik werk niet, ben ook niet op zoek naar een baan maar ik wil wel wat om handen hebben. Hier in de buurt werkt iedereen overdag dus het is stil.
Lizzl schreef op 02 juni 2012 @ 17:03:

Bagheera's bijdrage is wel heel erg leuk! Het is dat ik afhankelijk ben van het OV en zwaar allergisch ben voor insectensteken, maar het lijkt me geweldig leuk om bij de scouting te vrijwilligen!

.

Ik weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom om eens te komen kijken. (bagheera is ook mijn welpennaam)

Trouwens, over die insectenbeten, dat valt allemaal reuze mee. Veel mensen hebben een scheef beeld van scouting. We verkopen bijvoorbeeld geen koekjes aan de deuren en liggen ook niet constant in de struiken
Kelso,heel herkenbaar
We zitten in de haarlemmermeer, heb ook al een oproep geplaatst bij contacten op het viva.

(sorry voor nogal off-topic posten)
bagheera91 schreef op 02 juni 2012 @ 17:08:

[...]

Ik weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom om eens te komen kijken. (bagheera is ook mijn welpennaam)

Trouwens, over die insectenbeten, dat valt allemaal reuze mee. Veel mensen hebben een scheef beeld van scouting. We verkopen bijvoorbeeld geen koekjes aan de deuren en liggen ook niet constant in de struiken
Hier verkopen ze wel ieder jaar roomboterstaven met Sinterklaas, aan de deur.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Scouting is leuk!

(helaas doe ik er niks mee, omdat er gewoon geen leuke groep in de omgeving is, bovendien heb ik onregelmatige diensten en kan me dus niet op een vaste avond/dag vrijmaken hiervoor.)

Hobbies die ik wel heb: salsa, gamen, lezen
Mijn hobby is wat aan m'n uiterlijk doen mn haren eens verven of eens kijken wat voor kleren ik nog allemaal in mn kast heb of op zolder (Ik heb echt té veel kleren) mn nageltjes eens mooi veilen etc.

Ik als meisje game heel veel slechte verslaving ik weet het!

Sporten, mn autootje mooi poetsen etc..

Cupcakes maken doe ik ook en dingen bakken Leuk om te doen! :D Lijkt een beetje op kleiien je krijgt en zo een hele middag mee om ik vind het soms te jammer om op te eten :D
veertje87 schreef op 02 juni 2012 @ 17:46:

Ik als meisje game heel veel slechte verslaving ik weet het!

Heb ik ook heel veel gedaan, inclusief LAN-parties georganiseerd en deelname aan productie. Flink verslaafd geweest, kreeg last van tunnelvisie en toen ik op een dag ongeduldig op een denkbeeldige muis klikte, terwijl ik op het groene licht stond te wachten, ben ik ermee gestopt.
bagheera91 schreef op 02 juni 2012 @ 17:08:

Ik woon in Utrecht en werk onregelmatig - ook in de weekenden. Als het wat dichterbij zou zijn, dan had ik best eens willen kijken :)

Wat betreft de insecten, mijn allergie is dermate heftig dat ik injecties moet halen bij een arts. Afhankelijk van het insect, moet dat binnen een kwartier of binnen 24 uur. Ik vermijd daarom situaties waarbij ik niet op tijd bij een arts kan zijn. Altijd en overal.
Lizzl schreef op 02 juni 2012 @ 18:00:

[...]

Ik woon in Utrecht en werk onregelmatig - ook in de weekenden. Als het wat dichterbij zou zijn, dan had ik best eens willen kijken :)

Wat betreft de insecten, mijn allergie is dermate heftig dat ik injecties moet halen bij een arts. Afhankelijk van het insect, moet dat binnen een kwartier of binnen 24 uur. Ik vermijd daarom situaties waarbij ik niet op tijd bij een arts kan zijn. Altijd en overal.

Jammer, en wat naar zeg zo'n allergie!

Wel leuk dat je scouting zo leuk vind ^^
Scouting is leuk! Volgens mij zoekt iedere groep wel vrijwilligers, ga gewoon eens kijken bij een groep in de buurt als het je iets lijkt.
ik maak sculpturen van hout. Ik ben daar sinds kort mee bezig 3n t is mijn 3e nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven