Hoe belangrijk is een grote tuin voor kinderen?
zaterdag 1 mei 2010 om 20:50
Hoi allemaal,
Ik denk dat ik zelf het antwoord al wel weet toch wil ik het graag van jullie horen. Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huis. Nu is het zo dat we eigenlijk steeds huisjes uitzoeken die van binnen wel ruim zijn maar dan bijvoorbeeld een klein tuintje erbij. Of een leuk appartement. Vanuit de omgeving krijgen we vaak de tip dat het slimmer is om een huis met een grote tuin te kopen omdat we binnen nu en 5 jaar wel kinderen willen. Hoe denken jullie daar over?
Groetjes
Ik denk dat ik zelf het antwoord al wel weet toch wil ik het graag van jullie horen. Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huis. Nu is het zo dat we eigenlijk steeds huisjes uitzoeken die van binnen wel ruim zijn maar dan bijvoorbeeld een klein tuintje erbij. Of een leuk appartement. Vanuit de omgeving krijgen we vaak de tip dat het slimmer is om een huis met een grote tuin te kopen omdat we binnen nu en 5 jaar wel kinderen willen. Hoe denken jullie daar over?
Groetjes
zaterdag 1 mei 2010 om 20:52
Hoe belangrijk is een grote tuin voor kinderen? Ligt aan je kinderen. Ligt eraan hoeveel waarde je er zelf aan hecht. Wat je verder met je kinderen onderneemt. Kinderen worden ook groot met een balkon. Zelf hadden mijn ouders een weiland. Als ik kinderen krijg hebben ze een " gemiddelde " tuin. Ach.... denk dat je er vanzelf wel uitkomt met de kinderen als jullie gewoon lekker in jullie vel zitten daar waar jullie gaan wonen!
zaterdag 1 mei 2010 om 20:57
Tot een jaar of twee is een kleinere tuin nog wel te doen. Daarna wil de kleine met een loopkarretje heen en weer, later met een driewielertje en weer wat later met vriendjes, tentje, zandbak etc. Als je de mogelijkheid hebt om nu al ruim te kopen zou ik zeggen: doen. Maar wij zijn ook met een klein tuintje begonnen (en klein huisje en dus leukere hypotheek), na drie jaar was ik zwanger en toen ze 2,5 was en ik zwanger was van de 2e hadden we genoeg opgebouwd om daarna groter te gaan wonen, dat kan natuurlijk ook!
zaterdag 1 mei 2010 om 20:58
Een tuin is fijn als je kinderen hebt ja. Er vanuit gaande dat jullie kinderen (kunnen) krijgen. Een tuin is zowieso fijn om te hebben, vind ik, ongeacht of er kinderen in het spel zijn. Ik zou eerder kijken of de buurt kindvriendelijk is, zodat er evtuele toekomstige kinderen veilig buiten kunnen spelen. Want dat is toch wat er uiteindelijk gebeurd, dat ze buiten je tuin gaan spelen...
zaterdag 1 mei 2010 om 20:59

zaterdag 1 mei 2010 om 21:00
ik heb geen grote tuin, wel een kleine en ben daar nu met zoon van 2 erg blij mee.
Natuurlijk, hij kan er geen rondjes in fietsen (klein rondje wel:) maar hij kan lekker buiten lopen, op het gras hobbelen, is druk met alles wat er aan bloemen en planten in staat, vind een mier geweldig en zoals laatst met dat mooie weer, vind ik het ook wel fijn dat hij kan klooien met water.
Ik vind een balkon ook vaak mooi en handig maar met kids vind ik het minder handig.
Als ze baby zijn, maakt het uiteraard niet uit, maar als ze eenmaal gaan lopen, is een tuin ideaal.
Daarbij is onze tuin helemaal omheind en kan ik zoon gerust alleen in de tuin laten rommelen zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij er vanaf kan lazeren zoals op een balkon.
Kortom, voor je eigen gemak zou ik voor een tuin kiezen, groot of klein, maar niet voor een balkon.
Natuurlijk, hij kan er geen rondjes in fietsen (klein rondje wel:) maar hij kan lekker buiten lopen, op het gras hobbelen, is druk met alles wat er aan bloemen en planten in staat, vind een mier geweldig en zoals laatst met dat mooie weer, vind ik het ook wel fijn dat hij kan klooien met water.
Ik vind een balkon ook vaak mooi en handig maar met kids vind ik het minder handig.
Als ze baby zijn, maakt het uiteraard niet uit, maar als ze eenmaal gaan lopen, is een tuin ideaal.
Daarbij is onze tuin helemaal omheind en kan ik zoon gerust alleen in de tuin laten rommelen zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij er vanaf kan lazeren zoals op een balkon.
Kortom, voor je eigen gemak zou ik voor een tuin kiezen, groot of klein, maar niet voor een balkon.
zaterdag 1 mei 2010 om 21:03
Ik heb geen tuin en geen balkon. Wel 2 kinderen. Ik zou echt blij zijn met een balkonnetje om iig zelf eens buiten te kunnen zitten als de kinderen slapen ofzo.
Ik denk dat een tuin vooral wel lekker is als je kinderen nog erg klein zijn.Kun je een badje buiten zetten in de zomer enzo.
Als ze 5 of 6 zijn gaan ze toch lekker buiten spelen.
Ik denk dat een tuin vooral wel lekker is als je kinderen nog erg klein zijn.Kun je een badje buiten zetten in de zomer enzo.
Als ze 5 of 6 zijn gaan ze toch lekker buiten spelen.
zaterdag 1 mei 2010 om 21:04
Een tuin hoeft niet groot te zijn, maar als je kinderen wilt zou ik niet kiezen voor een huis zonder tuin.
Als je kindje een jaar of anderhalf is kan het al lekker zelf naar buiten stappen, loopfietsje, zandbakje, stoepkrijtje... als je een tuin hebt.
Heb je dat niet, dan zul je dus altijd met je kind naar de speeltuin, het park, de kinderboerderij etc. moeten....
Als je kindje een jaar of anderhalf is kan het al lekker zelf naar buiten stappen, loopfietsje, zandbakje, stoepkrijtje... als je een tuin hebt.
Heb je dat niet, dan zul je dus altijd met je kind naar de speeltuin, het park, de kinderboerderij etc. moeten....
zaterdag 1 mei 2010 om 21:07
zaterdag 1 mei 2010 om 21:08
Ik heb zelf geen kids maar ik zie wel vaak gebeuren dat mensen met kinderen een stuk aan hun huis bouwen. De tuin wordt daarmee dus kleiner maar in huis meer speelruimte.
Persoonlijk lijkt het me wel fijn om een redelijke tuin te hebben. En inderdaad, de omgeving is zeker ook belangrijk.
Balkon lijkt me niet prettig met kinderen, zeker als ze wat groter worden.
Persoonlijk lijkt het me wel fijn om een redelijke tuin te hebben. En inderdaad, de omgeving is zeker ook belangrijk.
Balkon lijkt me niet prettig met kinderen, zeker als ze wat groter worden.
zaterdag 1 mei 2010 om 21:11
Ik heb (bijna) 2 kinderen, en geen tuin. Ik ken hier (Amsterdam) ook weinig mensen met een tuin, want die zijn onbetaalbaar bij een huis van redelijke omvang. Ik mis een tuin soms. Onze dochter is bijna 2 en het lijkt me ideaal om een zandbakje en glijbaantje te hebben waarmee ze zichzelf kan vermaken. Daarentegen zijn de (brede) stoep en speeltuin (om de hoek) natuurlijk een stuk leuker want daar zijn andere kinderen. Dus daar zitten we dan ook vaak, gezellig met de rest van de buurt, dus wel zo sociaal!
We hebben wel 2 balkons en een dakterras dus een zwembadje op warme dagen is geen enkel probleem en zelf vind ik dat ook voldoende (ben niet zo'n tuinierder)
Als ik de keuze had gehad was ik gegaan voor een huis met een bescheiden tuin.
We hebben wel 2 balkons en een dakterras dus een zwembadje op warme dagen is geen enkel probleem en zelf vind ik dat ook voldoende (ben niet zo'n tuinierder)
Als ik de keuze had gehad was ik gegaan voor een huis met een bescheiden tuin.
zaterdag 1 mei 2010 om 21:11

zaterdag 1 mei 2010 om 21:22