Hoe een leuke, maar grote kast in te richten...

18-04-2010 11:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ik heb in de woonkamer van mijn nieuwe huis een grote open kast staan. Heeft iemand ideeen wat je in de vakjes kunt zetten, zonder dat het een drukke en rommelige boel wordt?

Dit is de kast!

Af en toe een vak leeglaten, of niet te grote spullen erin, niet te veel losse rommeltjes ook
Aliquando et insanire lucundum est
Een man die advies geeft!! Heurlijk... kun je niet een keertje bij mij langskomen RER? Mijn vriend snapt geen hol van interieur!
quote:Kapara schreef op 18 april 2010 @ 11:56:

Een man die advies geeft!! Heurlijk... kun je niet een keertje bij mij langskomen RER? Mijn vriend snapt geen hol van interieur! Heb zelfs een kast ontworpne laatst, ben nu aan het zoeken naar het juiste hout om m te maken.
Aliquando et insanire lucundum est
accesoires in 1 of 2 kleuren houden.

Succes, zou zelf nooit zoiets kopen om de reden die je zelf opgeeft..
Lang leve Ikea. Ik heb dezelfde maar dan een slagje kleiner. We hebben een aantal schuifbakken onderin, een paar kastdeeltjes erin gezet en in de rest staan foto's, spaarpotten van de kinderen, hun knutsels en mijn verzameling koper. Bovenop de kast staat de rat (met kooi) en wat beeldjes. Ligt snel genoeg vol die kast.
MILF in the making ;-)
Een vriendin van mij heeft m ook, en een groot aantal vakken gevuld met boeken, die ze op kleur heeft gezet, dat ziet er een stuk minder rommelig uit. De boeken heeft ze of op stapeltjes, of naast elkaar gezet.

Verder grote assecoires, niet teveel verschillende kleuren gebruiken. Je kan er mandjes/bakken/dozen inzetten voor losse rommeltjes.
Ja, boeken op kleur en in die kleurranges ook je accessoires op de kleur die in die buurt zit. Zou houd je het rustig.

(Persoonlijk ga ik helemaal voor het idee van (oa) Vinyl)
Boeken op kleur, dat heb ik ook een keer gedaan. Dat werd een enorme relatiecrisis. Ik zou het niet doen.
LOL@korenwolf
quote:korenwolf schreef op 18 april 2010 @ 12:41:

Boeken op kleur, dat heb ik ook een keer gedaan. Dat werd een enorme relatiecrisis. Ik zou het niet doen.En terecht. Blasfemie.
Oh die kast met schoenen, gaaf zeg!

Verder leuke ideeën, mijn zoon gebruikt hem als boekenkast.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:korenwolf schreef op 18 april 2010 @ 12:41:

Boeken op kleur, dat heb ik ook een keer gedaan. Dat werd een enorme relatiecrisis. Ik zou het niet doen.

Toen ik er eens hardop over nadacht werd er ook gedreigd met uithuiszetting hier.

Boeken met de papierkant naar de voorkant geeft ook eenheid, maar is zeer onpraktisch als je ze ook daadwerkelijk leest en dus de kaften wilt herkennen.

Heb je echt veel tijd over, kun je overwegen je boeken te kaften.

Nog eentje hoe het niet moet:

This is an unacceptable timeline
Jullie zijn vast van de generatie die geen LP's heeft Want sinds wanneer staan boeken die gewoon op alfabet staan 'rommelig'? En wat dan nog?

Zet gewoon dingen in de kast die in de kast moeten, en schaf er geen extra dingen voor aan. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Maar ja, dat ben ik
Als je niet van een drukke boel houdt, had ik die kast eigenlijk al niet gekocht. Omdat je toch alles ziet zeg maar. Het wordt eigenlijk altijd wel 'veel' / 'druk' als je er spullen in zet. Maar dta is mijn mening!
symmetrie aanhouden geeft vaak ook rust vind ik, dus bv bovenste of buitenste vakjes met boeken . accesoires in eenzelfde kleurstelling en de rest dat hier al genoemd is... Voor de rommeltjes een paar manden of deurtjes kopen bij ikea waar de rotzooi in/achter kan!
boeken op kleur? Dat vind ik altijd zo raar, alsof die boeken er als decoratief element staan en niet vanwege de inhoud.
Wij hadden die kast ook in de woonkamer. Daarin hadden wij in de middelste rij in beide vakken aan de buitenkant een gekleurde lamp staan. De rest was gevuld met boeken, 5 doorzichtige bakken en verder een boel prullen. Opzich maakt het niet uit wat je erin zet. Juist doordat hij is opgedeeld in vakken oogt het niet rommelig. Wij hebben hem nu in de studeerkamer en vroeger stond alles gewoon in een kast. Boeken, papieren, tijdschriften, dvd's etc. Alles door elkaar in een normale billy-kast. Nu het in deze staat is het meteen opgeruimd en netjes
quote:Starshine schreef op 18 april 2010 @ 14:44:

boeken op kleur? Dat vind ik altijd zo raar, alsof die boeken er als decoratief element staan en niet vanwege de inhoud.Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
This is an unacceptable timeline
Bedankt voor alle reacties, ik zou hem zelf inderdaad niet kopen, maar ik heb een gemeubileerd huis en daar staat hij in, vandaar.
Een vak met mooie wijnglazen, foto's, theepot, een beeld
Zo zag de onze eruit trouwens, valt toch best mee met het rommelige?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven